Psoriasis
Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 26-07-01 22:13

Hej
Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der evt. er nogen der har
erfaringer eller gode råd at videregive i.f.m. alternativ behandling af
psoriasis.

Jeg har fået konstateret sygdommen for 5-6 år siden og er plaget af en
del udslæt i hårbunden. Desuden har jeg igennem 1/2 år haft smerter i
venstre knæ, som muligvis kan være en begyndende psoriasisgigt.
Jeg har fået noget at smøre udslættet i hos lægen, men det er temmelig
skrappe sager som i øvrigt kun fjerner symptomet så længe midlet
anvendes.

Er der nogen der kender urtesalver eller lign. der kan anvendes ?
Er der nogen der har prøvet alternative behandlingsformer, diæter og
lign. med gode resultater ?
Er der nogen der har arbejdet med den psykiske side af en sådan sygdom ?

På forhånd tak!
Venlig hilsen: Jan

Fra : alvin

Dato : 30-07-01 11:15

Hej Jan,

"Jan B. Nielsen" <janitzar@get2net.dk> wrote in message news:3B6087F2.4F8C3314@get2net.dk...
> Hej
> Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der evt. er nogen der har
> erfaringer eller gode råd at videregive i.f.m. alternativ behandling af
> psoriasis.

Betegnelsen psoriasis dækker en gruppe sygdomme af vidt forskellige årsager. De meste almindelige forekommende psoriasis kan have
sin årsager i blod-, hjert-, liver-, milt- eller mave-ubalancer. Forudsætning for behandling af psoriasis kræver således en
differentiation af årsager til psoriasis-symptomet.

> Er der nogen der kender urtesalver eller lign. der kan anvendes ?

Nej, én salve kan ikke anvendes til en gruppe sygdomme, med mindre der er tale om symptom-behandling.

> Er der nogen der har prøvet alternative behandlingsformer, diæter og
> lign. med gode resultater ?

Det kan være en god idé at holde sig fra seafoods, laks, rejer... alt fra havet.
Behandlingsformer er underordnet, hvis man kender årsagen.

> Er der nogen der har arbejdet med den psykiske side af en sådan sygdom ?

Man skal forsøge at undgå stærk irritation.

Med venlig hilsen

Alvin