Det levende hus
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-01-09 10:04

"Jesus-loves-you" skrev

8251 news:gilnef$1lfr$1@newsbin.cybercity.dk

> ... Også lille-Peter ...

Det levende hus,

(version 1,00 Face-to-face)

Der var engang en mand (Lukas 5,31), som ville bygge et hus.

I stedet for at bygge det på sandjord, valgte Han at bygge huset oven på en
klippe, for - som Han tænkte - så kunne huset modstå livets storme (Matt.
7,24-29).

Fundamentet (the foundation) til nederste etage etage (the basement) stak
dybt ned i klippen (John 15,1-8), således at huset kunne bære mange
etager, for det var et højhus (Salme 8,6), en skyskraber, Han ville bygge.

-

Stue-etagen, den nederste etage, blev kaldt for ammestuen, fordi den blev
fortrinsvis var *reserveret* ammende mødre (Salme 131,2, Psalm).

Der var mange spejle rund omkring på denne etage, og spejlene gengav ret
præcist og sandfærdigt virkeligheden (1.Kor. 13,12 + 1.Cor. 14,24-25).
Sort var sort, og hvidt var hvidt, så der var ikke nogen forvirring, og man
kunne derfor meget nemt orientere sig.

Børn i alle aldre (Matt. 18,2 + Hebr. 5,13-14) morede sig ofte over alle de
sjove grimasser, man kunne lave (og se sig selv) her foran spejlene ...

En chimpanse have også fundet vej og var nu i færd med at undersøge de
steder på kroppen, den hidentil ikke kunne se.

Et barn havde taget sin kat med og holdt den i sin favn som en lille dejlig
baby, og forsøgte at kommunikere med katten via spejlet.

"Her er jeg" sagde barnet nærmest til katten med sit kropsprog, og pegede på
sig selv, "og der er du, lille mis".

"Se, jeg er her, men jeg er også dér; derinde i spejlet. Jeg er blevet til
2, men der er kun én mis. Og den er derinde i spejlet. Hvor er den anden ?
Har den gemt sig ? Hvor er du, lille mis ?"

Om katten helt forstod det, akkurat som aben, vides ikke.

Spædbørnene spejlede sig i deres mødres opmærksomhed. En duft af kærlighed
fyldte rummet som et blomsterflorahav fylder og klæder en eng.

Nogengange hørte man et begejstret hvin fra en lille spædbarn som blev
vugget blidt af sin mor, eller også var det endelig lykkedes for denne lille
skabning at få fat i ranglen (som fx. kunne være mors fine perlekæde).

De var ellers svære at få fat i, disse her rangler, for spædbørnene havde
endnu ikke helt lært at styre og kontrollere bl.a. arm-bevægelserne.
Dog kunne mødrene ligefrem iagttage, hvordan spædbørnene deres dag for
dag blev mer' og mer' dygtige.
Det var som om de prøvede sig frem og så kom til at ramme ved siden af
forbi målet. Men fejltagelsen denne blev nu af barnet brugt til at
*korrigere*, således at næste forsøg på at få fat i ranglen, lignede den
forrige ret meget, men havde en lille nuance-forskel. Armbevægelsen var
blevet flyttet lidt til højre (eller venstre).

Jo, nu kunne man høre det igen: Et BEGEJSTRET hvin afslørede endnu en
succes-historie.

Der var rart at være på denne etage ...

-

På 1. sal må bygningsarbejderne have glemt deres redskaber, for her på denne
etage var der både spande med dit-og-dat.
Nogle af dem var væltet, måske endog med vilje, for mange børn var her
samlet og morede sig med at lege med indholdet. Det lignede ... "ah, dejlig
mudder", udbrød et barn begejstret!

- "Skal vi ikke lave et mudderbad ?" spurgte et andet barn.

- "Jo," jublede alle de andre børn.

Og ret hurtigt blev hele etagen mudret til (vist nok).

-

Udenfor kunne man høre Bygmesteren tale med nogle fremmede mennesker. De kom
fra en anden skyskraber.
De havde en person med, som lå på en båre. De fortalte, at vedkommende
var styrtet mange etager ned i en elevatorskakt, fordi en-eller-anden idiot
havde fjernet elevatoren!

Bygmesteren foreslog at man *øjeblikkelig* afspærrede disse farlige
elevator-skakte (på hver eneste etage), så ikke flere kom til skade.

Måske havde der aldrig overhovedet været installeret elevatorer i den anden
skyskraber, eller måske havde nogen udefra lavet hærværk. Mudder på væggene
i elevator-skakten (hvor børn og voksne ellers normalt ikke kommer) kunne
måske godt tyde på, at dette var tilfældet.
Men der havde nu også været et jordskælv i området, så det kunne også
være, at elevatoren hang fast højere oppe i bygningen, eller var dumpet helt
ned i kælderen og smadret.

En af mødrene fra ammestuen tog sig kærligt af den tilskadekomne på båren
(Matt. 11,28-30).

Hun vidste, hvad hun gjorde, for den tilskadekomne kom sig forbavsende
hurtigt!

Jo, nu kunne man høre det igen: Et BEGEJSTRET hvin afslørede endnu en
succes-historie. Det kom ovre fra hende af ...

-

Igen ku' man høre Bygmesteren (Salme 127,1) tale med de fremmede. De talte
ikke blot om at reparere den anden skyskraber, men om en decideret
ombygning, måske ligefrem en direkte *ændring* af hele konstruktionen,
for ...

Den tilskadekomne berettede nemlig om, at høn har fundet en helt ny etage,
som ingen havde hørt om før. Den må have været skjult; uden en adgang til
området.

Om den tilskadekomne så denne skjulte etage under faldet ned i
elevatorskakten; det melder historien ikke noget om, men vedkommende så
ligefrem en hel have som en art skjult skat.

Det bli'r aftalt at gå på jagt efter denne forsvundne have ...

Både børn, mødre, aber, katte; ja kort sagt: *alt*, hvad der kan krybe og gå
(og bæres på) vil med skattejagt (1.Kor. 12,26).

And then I heard a voice said:

2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31
- "Paradis."

I think it came from Heaven ...

To be continued.

Godt nytår, for øvrigt, til alle læsere ...

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8264 news:gjft8i$2hr4$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8265

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-01-09 12:32

"Jesus-loves-you" skrev
8265 news:gji0tu$7op$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [...]
> ikke blot om at reparere den anden skyskraber, men om en decideret
> ombygning, måske ligefrem en direkte *ændring* af hele konstruktionen,

Internal interrupt from ...

Der er indkommet et forslag om, at hvis man nu flyttede hele skyskraberen en
meter til højre (eller venstre), så skulle problemet vist være løst.

Compare with ... (input memory from itself) ...

> [...]
> forrige ret meget, men havde en lille nuance-forskel. Armbevægelsen var
> blevet flyttet lidt til højre (eller venstre).

Hmm ...

Ér prøve- og fejle-indlæringsfunktionen en så integreret del af menneskets
personlighedsstruktur, at den kan finde på at "nedbryde" hele bygningen
(altså menneskets psyke) ...

.... (fordi et-eller-andet måske i underbevidstheden har opdaget en alvorlig
konstruktionsfejl, som kan få livsfarlige konsekvenser, når/dersom dette
alarm-signal negligeres/tilsidesættes, apropos einem NON-Maskable-
Interrupt, see perhaps also Ordsp. 27,12 + (Proverbs) 18,10) ...

.... med henblik på at genrejse bygningen (altså personligheden) igen,
omtrent som den så ud før, dog nu med visse forbedringer fx. i
nederste-etage (ammestuen, som symboliserer den orale fase) ?

Med andre ord:
Er det en selvvalgt strategi hjernen har igangsat (det psykiske sammenbrud)
mhp. at optimere individets overlevelse ?

-

Hmm ...

Svaret må være et 'både/og'.
(for mig at se)

En udefra komne overbelastning kan få en hvilken som helst bygning til at
styrte i grus, apropos World Trade Center 2001-09-11.

Og et møde med en løve har for et ur-menneske som oftest nok fået
katastrofale dødelige konsekvenser.

Men de pårørende, som så overfaldet og blev røstet i deres grundvold og blev
måske ligefrem dybt traumatiseret; de vil nok overveje at beskytte sig
selv noget bedre fremover for at undgå en tragisk gentagelse.

Og på tilsvarende vis i en mere kompliceret sammenhæng, som et helt
menneskeliv jo er, hvor individet mistrives i dets miljø så meget, at det
nu er redukseret til nærmest blot at være er en skygge af sig selv, og
faktisk en art omvandrende levende fossil! Forstenet (gjort af andre
forstenet); ikke længere dynamisk ...

Kan psyken her (altså noget i underbevidstheden) finde på at igangsætte en
selvdestruktion (regression) hvor det egentlige formål faktisk er stik
modsat; nemlig progressivt: at konstruere en ny variant i psyken ved at
genanvende byggeklodserne, men samle dem på en ny og navnlig forhåbentlig
bedre måde (end den forrige udgave), og som derfor er mere i
overensstemmelse med realiteternes verden ?

Regressionen er altomfattende, fordi fejlen ikke kan rettes uden først at
fjerne alle de etager ovenpå.

Vi *genkender* lidt dette mønster fra computer-verdenen, når vi fx. skal
installere en driver til et nyt skærm-kort:
Computer-programmet beder os nemlig om at GENSTARTE maskinen (reboot),
således at alle programmerne nu indlæses på den nye måde (i den rigtige
rækkefølge) med de ændringer, som det ny-installerede program kræver.

Mistanken er altså, at der - *genetisk* set - er indbygget en
hjerne-"reboot"-funktion, og at den hænger nøje sammen med prøve- og
fejle-indlæringsfunktionen.

2-års-barnet har jo mange daglige sammenbrud, fordi det opdager, at
realiteternes verden ikke er, som det forventede (i sin interne prognose).

Såfremt der er noget om snakken, ...

Kan det da tænkes, at det navnlig er heri, at fx. skitzofrenes *primære*
problem er ?

Altså; at de simpelthen ikke kan finde nålen-i-høstakken. Løsningsmodellen
er for svær at finde, apropos dobbeltbindingerne, som jo låser dem fast mere
eller mindre permanent i Sorteper-skurke-rollen osv. ...

Og de fælles-orienteringspunkter/objekter, ethvert samfund har (og som gerne
skulle kunne guide dem lidt på vej), er ude af funktion, (og blev det måske
allerede for mange, mange variant-forsøg siden).

.... mens den, som "blot" har fået en akut reaktiv psykose, har - om jeg så
må sige - utallige muligheder, som alle mere eller mindre kan blive en
succes; altså billedlig talt noget i retning af, at der findes ikke blot en
nål (i høstakken), men at nærmest hele høstakken består af disse
symbolske nåle (altså brugbare løsningsmodeller).

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8265 news:gji0tu$7op$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8266

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-01-09 13:07

"Jesus-loves-you" skrev
8266 news:gji9k0$b16$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [...]
[ ... ]
> Regressionen er altomfattende, fordi fejlen ikke kan rettes uden først at

Memory-input from ...
8265 news:gji0tu$7op$1@newsbin.cybercity.dk

> ... har fundet en helt ny etage,
> som ingen havde hørt om før. ...

Konstruktionsfejlen i den orale fase (eller måske anale fase, 1. sal) har
bevirket, at etagen (der kunne fx. symbolisere den *forbudte* tanke eller
tabu-emnet) er "usynlig" for patienten/klienten, endskønt den er en del af
dvedkommendes personlighed, men som ikke er ordentlig integreret endnu.

Det hævdes, at ...
Derfor må regressionen (antagelig vis) være altomfattende, således at HELE
bygningen nu kan "inspiceres med de nye briller".

De øvre etager bliver givetvis genopført, men IKKE helt som de var før,
fordi den nye etage *påvirker* resten af konstruktionen!

Last OUTPUT: 8266 news:gji9k0$b16$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8267

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-01-09 10:41

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> Jo, nu kunne man høre det igen: Et BEGEJSTRET hvin afslørede endnu en
> succes-historie. Det kom ovre fra hende af ...

Interrupt from www.ucb.dk

(Friday, 2. jan. 2009)

Output-keywords:

Vi forvandles til lighed med Ham,
efterhånden som vi modtager fra Hans Ånd,
og det går fra herlighed til endnu større herlighed.
(2.Kor. 3,18)

Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
identitet til at være den ægte.

Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
identitet (med dertil hørende mange fejl) til at være den ægte.

Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
identitet (med dertil hørende mange fejl, apropos ulykken i
elevator-skakten) til at være den ægte.

Et Udsagn:

Lille spejl på væggen der; fortæl mig: "hvad er sandheden her ?"
(Jakobs brev 1,22-24)

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8267 news:gjibli$bsu$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8268

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-01-09 10:51

"Jesus-loves-you" skrev
8268 news:gjknf2$18d8$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [ ... ]

[ ... ]
> Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
> identitet til at være den ægte.

Eller måske rettere:

Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
identitet til med tiden at erobre den ægte.
(se fx. Kol. 1,13. symbolsk Jos 6)

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8268 news:gjknf2$18d8$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8269

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-01-09 12:49

"Jesus-loves-you" skrev
8269 news:gjko2e$18k1$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]
>
> Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
> identitet til med tiden at erobre den ægte.

1. fase

Vi må med andre ord ha' spejlet til at gengive virkeligheden korrekt, uden
al for mange løgne osv.

Sort bør/skal gengives som sort, og hvidt som hvidt og så fremdeles.

Jesus siger:

"Men jeres tale skal være ja, ja! nej, nej!
hvad der går ud over det, er af det onde."
(Matt. 5,37)

Det er - som tidligere sagt - meget nemmere at *orientere* sig, når der
ikke er så megen forvirring.

For eksempel undgår skitzofrene herved at skulle gætte-sig-frem-til alt for
meget i "puslespillet", som verden jo nogengange godt kan forekomme os
mennesker at være.
Og de derved nu *frigivne* prykiske resourcer kan bruges mere
hensigstmæssigt fx. i form af et progressivt fremstød (i
selverkendelses-processen).

Ang. fortrængning bør følgende nævnes:

Selvfølgelig kan nogle sandheder være fór ubærlige at rumme på en gang.

Fortrængningen må bearbejdes gradvist, fx. gennem samtale-terapi.

Bemærk - som øvrigt - at også spædbarnet er beskyttet, apropos dét, at pakke
sandheden ind i vat, så den er lettere at "fordøje".

Spædbarnet er nærsynet, og kan således kun fokusere i en radius på 30 cm,
lige akkurat nok til at spejle sig i moderansigtets opmærksomhed, mens
resten af verdens gemmes bort i en tåge, skjult, ikke-eksisterende.

Herved undgås, at spædbarnet bliver skræmt fra vid-og-sans.

Fortrængning skal man altså ikke nødvendigvis kimse af, da det - reelt set -
kan være er del af genoprettelses-processen, endog en meget vigtig
bestanddel, måske!

Måske bør vi betragte sandheden som en gentleman, der ikke
påtrænger/tiltvinger sig adgang i ens hjem (symbolsk set). Høn venter pænt
udenfor, indtil du frivilligt *inviterer* høn indenfor ...

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8269 news:gjko2e$18k1$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8270

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-01-09 17:34

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> Om katten helt forstod det, akkurat som aben, vides ikke.
>
> Spædbørnene spejlede sig i deres mødres opmærksomhed. ...

Interrupt RETURN from ...

8271 news:gjnp0h$2kf1$1@newsbin.cybercity.dk

> Selv en baby ...
[ ... ]
> ... *præstationsløse* identitet; altså noget, hvor man ikke skal
> arbejde og således gøre sig fortjent til ydelsen (Ef. 2,8-9 samt Esajas
> 55,1) modsat fx. en tjeners præstationsfikserede fastlåste rolle.
>
> Der er - med andre ord - her tale om *uforfalsket* modermælk ...

Det er meget vigtigt at fastslå, at hvis der er kommet uorden i et menneskes
psyke med hensyn til denne præstationsløse-identitet, da kommer det til at
influere på resten af bygnings-konstruktionen. Højhuset bliver - om jeg så
må sige - skrøbeligt her og der på grund af denne forurening.

Et eksempel på denne type "forurening" kunne være følgende:

Input memory from www.ucb.dk

(NB! Afsnit tilføjet hist og her i teksten under denne
tekstkopi-redigering.)

=== citat start ===

Mandag 29. december (2008)

Da Bill Gates, grundlæggeren af Microsoft, blev spurgt om vejen til sin
fantastiske succes, nævnede han 11 væsentlige punkter, som enhver, der skal
bygge noget nyt op, bør forstå. De er nok værd at overveje.

1) Livet er ikke retfærdigt - det kan du ligeså godt vænne dig til.

2) Verden bekymrer sig ikke om dit selvværd; den forventer, at du udretter
noget før du er tilfreds med dig selv.

3) Du kan ikke tjene 100.000$ om året eller blive direktør, straks du
forlader skolen med din mobiltelefon i hånden.

4) Synes du, din lærer er streng ? Vent så til du får en chef!

5) Det er ikke under din værdighed at lange burgers over disken; dine
bedsteforældre anså det for at være en chance.

6) Det er ikke dine forældres skyld, hvis du roder med dit liv.

7) Dine forældre har ikke altid været kedelige; det kom af at opdrage dig,
give dig mad og vaske dit tøj og betale dine regninger. Så før du farer ud
for at redde regnskoven fra 'parasitterne' i dine forældres generation,
skulle du måske lige feje for din egen dør.

8) Det kan være, at nogle skoler har afskaffet vindere og tabere, men det
har livet ikke. Skolen har måske slettet 'dumpekarakteren' og givet dig så
megen tid, du havde brug for, til at finde det rigtige svar. Det ligner slet
ikke virkeligheden.

9) Livet er ikke inddelt isemestre. Du har ikke fri hele sommeren. De, der
har ansat dig, er ikke interesseret i at hjælpe dig med at 'finde dig selv';
det må du gøre for egen regning.

10) I modsætning til det, du ser på fjernsynet, er virkelige mennesker
faktisk nødt til at forlade kantinen og gå på arbejde.

11) Du skal behandle "nørderne" pænt - en dag kommer du til at arbejde for
en af dem.
=== citat slut ====

Hvad er det, som er problemet her ?

(Perhaps Jante-loven ?)

Compare with ...

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-01-09 18:07

"Jesus-loves-you" skrev
8272 news:gjo411$2p2q$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [...]
> det til at influere på resten af bygnings-konstruktionen. Højhuset
> bliver - om jeg så må sige - skrøbeligt her og der på grund af denne
[ ... ]
> [...]
> *grundlæggende* selvværd (i barnets personlighed), ved at barnet indlærer
> gennem utallige, tilnærmelsesvis *identiske* emotionelle mønste ...

Hvis jeg ikke har nogen værdi (eller hvis denne er meget lav), da er jeg
lettere forskræmt og ængstelig og tør ikke udfolde mig (i hvert til fælde
ikke særlig meget) af frygt for, at noget (uforudset) farligt sker.
Vil følelsen af magtesløshed overvælde mig og efterlade mig som
drivtømmer (efter et skibsforlis) ?

Dette er første stadium til apati; altså handlingslammelse, og som kan være
et symptom på skitzofreni.

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8272 news:gjo411$2p2q$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8273

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 04-01-09 14:29

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> det til at influere på resten af bygnings-konstruktionen. Højhuset
> bliver - om jeg så må sige - skrøbeligt her og der på grund af denne
[ ... ]
> På stue-etagen er formålet nemlig UDELUKKENDE at opbygge det
> *grundlæggende* selvværd (i barnets personlighed), ved at barnet indlærer
> gennem utallige, tilnærmelsesvis *identiske* emotionelle mønste ...

Ang. din præstationsløse identitet er sandheden måske nok - i hvert fald set
udfra en kristen synsvinkel - at Gud Fader, din Skaber og Gud, allerede
*inden* Han begyndte at skabe dette Univers, havde dig personlig i tankerne
(Ef. 1,4). Så du må være værd at elske ...

Og derfor må du også tro på, at Han kan genoprette dig ved at læge alle
dine fysiske og psykiske sygdomme (Esajas 53,5b).

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8273 news:gjo600$2psd$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8274

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 05-01-09 10:14

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> - "Jo," jublede alle de andre børn.
>
> Og ret hurtigt blev hele etagen mudret til (vist nok).

Midlertidige notater.

På første sal findes der også mange spejle. Sådan set er det blot spejle fra
stueetagen, som er blevet *genanvendt*, dog med nogle nye tilføjelser.

Det er ikke altid, at man kan se disse spejle, fordi ungerne har mudret dem
til under deres vilde leg ...

Hovsa! Nu fik jeg en mudderklat i hovedet, eller var det en snebold ?

Din lille frækkert! Her, tag' denne snebold!

Og wupti ... så er "kattekillingernes" vilde jagt efter hinanden både i
gardiner, sofaer osv. i fuld gang ...

Men ovre fra et hjørne lyder der en ulykkelig stemme:

Det er meget frustrerende, doktor, øh, lille spejl på væggen der:
Hvorfor kan min mudderklat ikke ... (udfyld selv de manglende ord) ... ?

Et skriftsted strejser mit sind (i denne forbindelse):

Thi Hans værk er vi, skabte i Kristus
Jesus til gode gerninger, som Gud
forud lagde til rette, for at vi skulle
vandre i dem.
(Ef. 2,10)

Hvad vil det i grunden sige at vandre i forud beredte gerninger ?

Måske dagens andagtstekst her kan give os et lille praj:

Input www.blr.dk

=== citat start ===

Mandag 5. januar (2009)

Luk 4,1-13

Jesu fristelse og vores

Menneskehedens første stamfader - Adam - blev fristet og faldt. Det er
beretningen om syndefaldet.

Hvis vi skal reddes fra fortabelsen, så skal vi have en ny stamfader:
Jesus. Han blev nemlig fristet og bestod. Det er først og
fremmest det, denne beretning handler om. Han, som besejrede fristelsen i
vores sted.

Dernæst ...

=== citat slut ====

Bemærk hvor tæt vi her er på et emne, som kan afstedkomme skam- og
skyldfølelser. Både de ægte, men så sandelig også de *falske*,
usunde (og derfor også patologiske).

Kender du fx. sætningen:

Lille spejl på væggen der, sig' mig: Er jeg god nok ?

Hvorfor i grunden ønske denne bekræftelse ?

Var/er din egen mening ikke god nok ?

Hvorfor søge andre menneskers anerkendelse ?

Det kan kun skyldes én ting:

Du *føler* mindreværd (ikke god nok).

Og du kan selvfølgelig KOMPENSERE for denne mindreværdsfølelse ved at
foretage dig en hel masse (fx. opføre dig meget artigt, eksemplarisk osv.),
som øger din selvtillid, og herigennem så spejle dig og sige:

- "Se allesammen på alt, hvad jeg har gjort! Er det ikke flot ?"

Og herigennem genvinder du så din selvrespekt for en tid, lige indtil næste
gang, du føler mindreværd!

Så er du på den igen, desværre!

Og igen!

Og igen!

(apropos einem trædemølle.)

Og det kan - som bekendt - være ret opslidende.

Hvori er så det patologiske (den sygelige uligevægt i dit selvbillede) ?

Du har muligvis kommet til (måske ved et uheld eller dårlig indlæring fra
barndommen) at knytte dit selvværd sammen med dét at skulle præstere noget.

Det vil sige, at du først har en værdi i det øjeblik du gennem handling er
accepteret og anerkendt af dig selv og dine omgivelser.

Og det kan være en farlig kurs at komme ind på, fordi vi mennesker som
bekendt langtfra er supermennesker men kommer til at fejle i mange ting, som
giver os skyld- og skamfølelser.

Nogle kulturer er ligefrem gennemvædede i dette: Ære og skam (Hvad mon
naboerne tænker om mig og min familie ? osv.)

Hvis du ønsker at slippe for denne slave-agtige tilværelse i trædemøllen, så
skal du på en eller anden måde nu finde/genfinde din identitet i den
såkaldte præstationsløse identitet.

Jump evt. ...

Sent: Sunday, January 04, 2009, CET 14:29, GMT 13:29
Subject: Re: Præstationsløs identitet -
Was: Det levende hus
8274 news:gjqdjf$jkc$1@newsbin.cybercity.dk

Alt andet vil muligvis være *symptombehandling* og blot forhale en egentlig
healing; altså lægedom.

Jesus-Break:
(2009-01-05, Monday, day no 5 in the year, CET 10:06, GMT 09:06)
- "Kom til Mig."

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8275 news:gjqgu3$ksg$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8276

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 05-01-09 10:59

"Jesus-loves-you" skrev
8276 news:gjsj09$1des$1@newsbin.cybercity.dk

> [...]
>
> Det er meget frustrerende, doktor, øh, lille spejl på væggen der:
> Hvorfor kan min mudderklat ikke ... (udfyld selv de manglende ord) ... ?

En mulighed kunne eksempelvis være:

Hvorfor kan min mudderklat ikke ramme de andre ?

Og et svar herpå kunne så være:

Du er fór artig.

Af frygt for at blive forkastet af de andre, tør du ikke kaste snebolden, så
den virkelig rammen plet, for det gør en lille pige (eller dreng) jo ikke,
vel ?

Gennem artigheden forsøger du måske at gøre dig *fortjent* til de andres
anerkendelse og respekt.

Men det var jo bare en lille *uskyldig* fræksak-leg.

Dét, at blive grisset til, var (og er fortsat) en del af SELVE legen.

Så du behøver ikke være ængstelig (for at blive forkastet), lille skat
(kunne jeg nærmest høre en stemme sige fra Himlen).

The voice of Heaven:
(2009-01-05, Monday, day no 5 in the year, CET 10:47, GMT 09:47)
- "Leg du blot."

CET 10:47
- "Trygt i Min [favn]."

(NB! Det indklamrende ord er et forsøg på rekonstruktion.)

CET 10:47
- "Nærhed."

Og måske - hvem ved - er denne úskyldige leg en *forudsætning* for at kunne
finde/se den skjulte etage (de nye siden af din personlighed, som du endnu
ikke kender fuldt ud), apropos ...

> [...]
>
> And then I heard a voice said:
>
> 2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31

Så legen er altså muligvis mere end blot en leg udelukkende for legens
skyld. Gennem legen skal der muligvis indlæres et-eller-andet, who knows!

And then I heard a voice from the Kindergarden said:

- "Mig er en farlig løve."

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8276 news:gjsj09$1des$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8277

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 05-01-09 11:45

"Jesus-loves-you" skrev
8277 news:gjslls$1e9s$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]
> skyld. Gennem legen skal der muligvis indlæres et-eller-andet, who knows!
>
> And then I heard a voice from the Kindergarden said:

At være frigid; altså dét at være ude af stand til at opnå seksuel
tilfredsstillelse pga. kønslig ufølsomhed, kan hænge sammen med en psykisk
blokering erhvervet her på 1. sal.

"Medicinkuren" bør derfor (i sådanne tilfælde) ikke bestå i en
seksuelorienteret såkaldt symptombehandling, men derimod er det bedre om
selve årsagen til den psykiske blokering findes og ryddes af vejen.

Det handler først og fremmest om at være *tryg* midt i legen/seksualiteten
(modsat angst-følelsen).

En såkaldt "kold-Tyrker" kunne eventuelt være det at leve (dit *privatliv*)
som Adam og Eva; altså nøgen, så du vænner dig til, at du i din personlighed
ér en seksuel skabning, og at denne IKKE skal være forbundet med
nogen-som-helst præstation (Genesis 1.Mos. 2,25).

Men pas på Jerusalem-syndromet (altså *original-versionen* fra GT), hvor man
glemmer sin nøgenhed offentlig (se/læs nærmere herom fx. i Esajas 20,2
1.Samuel 19,24), apropos blufærdighedskrænkelse set i lyset af Jesu Ord
(Lukas 6,31).

Et Udsagn:

Mig er ikke længere bange for at gå nøgen rundt i Din Have, o Gud. I starten
følte jeg angst, men nu er denne fortaget, fordi jeg indså, at den var
*ubegrundet*. Og jeg føler ikke længere skam; faktisk føler jeg velvære. Jeg
har det godt. Føler mig hjemme i min egen krop. Tak for det, Gud ...

Hmm ...

Gad i grunden vide om den dersens skjulte etage har noget at gøre med vor
seksualitet (eller som i hvert fald inkluderer den) ?

Der blev jo trods alt nævnt ordet 'Paradis'!

Dét må vi finde ud af ...

And then I heard a voice from Heaven said:

2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 11:37, GMT 10:37
- "Follow Me."

Og fra Kindergarden lød der også en røst:

Mig er gået på skattejagt.

Hey! Vent på mig; mig vil osse med!

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8277 news:gjslls$1e9s$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8278

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-01-09 10:30

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> ikke, vel ?
>
> Gennem artigheden forsøger du måske at gøre dig *fortjent* til de andres

Dagens andagtstekst fra www.ucb.dk kommer lidt ind på emnet, blot set fra en
anden synsvinkel:

(NB! Afsnit-mellemrum tilføjet hist og her undervejs.)

=== citat start ===

Onsdag 7. januar (2009)

Det indplantede ord - 2

" ... koncentrere jer om at give vækstbetingelser til det ord,
som er plantet i jer, ... "
Jak 1,21

Det indplantede ord har styrke i sig selv. Det har ikke brug for godkendelse
gennem andre menneskers lovord og hyldest.

Da Jesus gik på vandet og nærmede sig sine disciple i båden, sagde Peter,
"... Hvis det virkelig er dig, Herre, så sig til mig, at jeg skal komme ud
til dig på bølgerne." Mat 14,28

Jesus sagde blot det ene ord, 'kom', og Peter begyndte at gå.

Var han mon bange ?

Ville du ikke være det ?

Men hans længsel var større, end hans frygt.

Det eneste, du behøver for at komme i gang, er en længsel efter Gud, som er
større end din tvivl og dine begrænsninger.

De andre disciple troede sikkert ikke, at Peter ville være i stand til at
gøre det.

De, som tænkte på hans sikkerhed ønskede bestemt, at han ikke ville gøre
det, og de, der opfattede sig selv som hans konkurrenter, ønskede ikke det
skulle lykkes for ham.

Sandt at sige, så vidste de andre disciple ikke, hvem der kaldte på Peter;
de troede, Jesus var et spøgelse. Se Mark 6,49

Her er noget, som du skal skrive dig bag øret,

Dker det, at Gud giver dig et ord, og du begynder at følge det, skal du
ikke forvente, at alle og enhver vil godkende det.

Det er normalt for dig, at du gerne vil have, at visse personer ser det
samme, som du ser, og tror det samme, som du tror; min i dette vers
forbereder Gud os på uenighed mellem os og dem, som ikke forstår, hvad Gud
har sagt til os.

Hvis du ikke passer på, vil andres mening kortslutte din tro og få dig til
at tvivle på det, du hørte fra Gud.

Gud siger, "Jeg har ikke i sinde at bekræfte det, jeg har sagt til dig
gennem dem, jeg har slet ikke brug for deres godkendelse af det, jeg har
sagt, som drejer sig om dig."

Slap af. Hav tillid til Gud. Måske kunne du godt tænke dig alle disse
ydre støtte-funktioner, men de er ikke nødvendige for dig!

=== citat slut ====

Det givet *altid* psykiske "tømmermænd", når/dersom "støtte"-funktionen (fx.
sekten) hæmmer din personlige vækst, apropos Matt. 23,8-10.

Følelsen af tomhed, depression kan være et symptom herpå.

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8279 news:gjspb0$1fn0$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8280

Fra : N/A

Dato : 07-01-09 12:04

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-01-09 12:04

"Henrik V Blunck" skrev
news.undud9gvn1el4e@macintosh.local

[ ... file 8280 ... ]

> Den 07.01.2009 kl. 10:29 skrev Jesus-loves-you
> <John15.13@1.john4.8.heaven>:
> [...]
>
> Dagens andagtstekst kan være nok så sød, men der er ikke meget videnskab i
> stoffet, så mon ikke du kunne "nøjes" med at skrive i
>
> FUT: dk.livssyn.kristendom

Jo, det ku' du måske ved første øjekast have ret i, men som du måske har
bemærket, søger jeg - om muligt - at sammenflette psykologi/psykiatri med
kristendom med henblik på at finde *fællesnævnere* og *forskelle*.

Så derfor vil det faktisk for mig IKKE være så smart at undlage X-postning
til psykologi-gruppen, fordi jeg jo netop gerne vil høre *faglige*
kommentarer og argumenter.

Såfremt mit indlæg, som du refererer til var selve opstarten på en tråd, da
ville jeg måske nok give dig ret, fordi det mildelst talt i så fald kunne
minde ikke så lidt om religiøs propaganda.

Men som sagt:
Mit indlæg var jo blot en opfølgning på et allerede eksisterende indlæg, og
var således blot en kommentar eller uddybning på noget allerede
eksisterende; altså et del-objekt i en meget størrre sammenhæng mhp at
belyse det fra en *ny* synsvinkel (kristen-psykologi).

I det *konkrete* eksempel her åbnes der op for diskussionen ang. vor
identitet og selve formålet med vort liv, og dertil knyttede problemer
såfremt der foreligger en neurotisk forstyrrelse mhp. behandling af denne

Håber du kan forstå dette, disse mine ord.

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8281 news:gk216n$c47$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8282

Fra : N/A

Dato : 10-01-09 10:46

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 10-01-09 10:46

"Henrik V Blunck" skrev
news.ungmmktpn1el4e@macintosh.local

[ ... file 8282 ... ]

> Hvorvidt *du* søger at kæde chimpansers ynglen sammen med væksten i
> kartoffeldyrkning af typen Lammefjord er fortsat ikke interessant for en
> videnskabsgruppe.
>
> Den slags søgninger og sammenfletninger behøver du ikke belaste andres
> båndbredde med.
>
> FUT for anden gang til dk.livssyn.kristendom
>
> [...]
>
> Det vil tage unødig lang tid at krydse de diagnoser der kunne mistænkes
> relevante, så det overlader jeg til de kompetente at vurdere.

Jump venligst ...

> [ ... ]
[ ... ]
> [...]
[ ... ]
> ... "støtte"-funktionen (fx. sekten) hæmmer din personlige vækst, apropos

News:

=== citat start ===

DR1 s118 man 19 jan (2009, CET) 11:54:01

08:45

Eks-Jehovas Vidner ofte deprimerede

Depression og angst kan nemt følge i
fodsporene på et brud med Jehovas
Vidner, fortæller dr.dk/Esbjerg.

Psykolog Berit Bro fra Esbjerg siger,
at hun har set svære depressive
tilstande i forbindelse med det, og at
en forbindelse til Jehovas Vidner kan
være direkte skadelig for nogen.

- Men det er bare svært at råde helt
unge mennesker til at bryde ud af det,
når de har hele deres netværk inden for
Jehovas Vidner, siger Berit Bro.

Det dilemma kan mange psykologer stå i,
da de ikke kan anbefale klienter at
bryde med organisationen, da det har
vidtrækkende konsekvenser, mener hun.

=== citat slut ====

Som sagt: Hav tillid til Gud. Disse "støtte"-funktioner er *ikke*
nødvendige!

Please *remember*:

8310 news:gl1n2q$eo$1@newsbin.cybercity.dk

> Selv spurvene og svalerne er velkomne hos Dig -
> de bygger rede ved altrene
> og får deres unger i Din nærhed, Du Almægtige -
> min Konge og Gud!
>
> Lykkelig den, der bor i Dit tempel ...
>
> (Salme 84,4-5a - på hverdagsdansk)

(Gud har IKKE udstødt dig. Det var blot vranglærernes løgne, der forvirrer
dig.)

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-01-19, Monday, day no 19, CET 11:22, GMT 10:22)
- "Så fat mod."

CET 11:23
- "Min kære."

CET 11:23
- "Ejendom."

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8310 news:gl1n2q$eo$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8311

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 23-03-09 09:36

"Jesus-loves-you" skrev ...

[ ... ]
> Dét, at blive grisset til, var (og er fortsat) en del af SELVE legen.

And then I heard a voice said:

Øh ...

Lille spejl på væggen der:

Jeg har været ude og lege (og smattet hele verden til). Hør blot:

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 05-01-09 12:02

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> Stue-etagen, den nederste etage, blev kaldt for ammestuen, fordi den blev
> fortrinsvis var *reserveret* ammende mødre (Salme 131,2, Psalm).

And then ...

Reset (Reboot) came at ...
2009-01-05, Monday, day no 5, CET 11:50:38-40, delay -00:0019
2009-01-05, Monday, day no 5, GMT 10:50:19-21. delay 0

We don't know yet, *where* it came from!

Perhaps it came through gate ...

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-01-09 17:30

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]
>
> -
>
> Stue-etagen, den nederste etage, blev kaldt for ammestuen, ...
[ ... ]
> [...]
>
> And then I heard a voice said:
>
> 2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31

Interrupt RETURN from ...

8278 news:gjsob1$1f8o$1@newsbin.cybercity.dk
and/or ...
8281 news:gk216n$c47$1@newsbin.cybercity.dk

Hmm ...

Hvis vi sammenligner menneskelivet - billedlig talt - med et træ, apropos
Lukas 23,31, da kunne man måske tillade sig fx. at sige, at ...

Hjortene kom forbi og bed knopperne af dig, du lille træ, igen og igen,
således at du overhovedet ikke fik lov til at vokse, men forblev lille.

eller ...

Du blev plantet som et træ i skyggen, og fik derfor ej en naturlig vækst,
men blev skæv og forkrøblet.

De gode (psykologiske) nyheder er så, at ...

.... (I'm a farmer. I know what I'm talking about) ...

.... ligeså snart hjortene forhindres i at hakke-på-dig, da går den naturlige
vækst *automatisk* i gang, og skulle det være, at du hidentil har vokset i
skyggen, da får du nu mulighed for at udvikle dig til et stort pragtfuldt
træ i solen ...

Bevares! Det bliver selvfølgelig ikke helt som før - det oprindelige ér
allerede gået tabt, men det nye træ er i sig selv nærmest majestætisk i al
sin prom og pragt (og derfor værd at kæmpe for)!

You *must* believe in this, Mankind:

Livets kilde (John 14,4; 6,5) og *alt*, hvad der der-ud-af udspringer (John
10,27) har i sig selv en DYNAMISK fremadrettet kraft (1.Kor. 4,20), ....

.... så dét, vi skal, er sådan set blot at finde de mekanismer, som udløser
den, denne fremadrettede kraft. Og de kan være - eller rettere sagt - ér
meget individuelle.

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8283 news:gk23vq$d5r$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8284

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 08-01-09 22:21

"Jesus-loves-you" skrev
8284 news:gk2lb1$jo5$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [ ... ]

> Interrupt RETURN from ...
>
> 8278 news:gjsob1$1f8o$1@newsbin.cybercity.dk
> and/or ...
> 8281 news:gk216n$c47$1@newsbin.cybercity.dk

News:

=== citat start ===

Kanal 5 (p120) Tor 08 Jan (2009, CET) 21:43:26

For meget sex dræber lysten

Det kan give bagslag, hvis du skifter
din sexpartner ud, lige så tit som du
skifter undertøj. Mange er ligefrem
nødt til at søge professionel hjælp.
"Mange kommer til mig, fordi de ikke
kan holde sig selv ud. De er ved at
kaste op over skriftende sexpartnere, og
de vil have hjælp til at komme ud af
det og få et mere normalt liv," siger
psykoterapeut og sexolog Margit Kyndal
til Urban. Hun fortæller, at nogle har
adskillige partnere på en weekend, og
det kan til sidst dræbe sexlysten.

lev. af www.newspaq.dk 08-01-2009 11:52

=== citat slut ====

Compare with ...

Min søster, min brud, er en *lukket*
have, en lukket kilde, et væld under
segl.
(Højsangen 4,12)

Dsv. seksuallivet er *hemligheder*,
man har sammen med sin partner.

Hmm ...

Kunne det tænkes, at begreberne *sammenblandes* ?

Det vil sige, at folk kommer til at forveksle kærlighed med sex ?

Er sex lig med kærlighed ?

eller ...

Er sex en måde at udtrykke kærlighed på ?

-

Se/læs endvidere også ...

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 09-01-09 01:35

- Jesus, prøv at spørge i gruppen her: "hvormange finder mine indlæg
relevante?" 0 !

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-01-09 14:20

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]
> den, denne fremadrettede kraft. Og de kan være - eller rettere sagt - ér

Øh ...

Vi bli'r også nødt til at komme ind på homoseksualitet.

Som det periferisk blev nævnt (i mit indlæg) ...

> Interrupt RETURN from ...
[ ... ]
> 8281 news:gk216n$c47$1@newsbin.cybercity.dk

.... stod der i dette link bl.a. følgende:

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-01-09 21:30

"Jesus-loves-you" skrev
8342 news:glkd9l$1188$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]
> blot vænner dig til at elske dig selv.
>
> Bevares! Det kan være meget svært (for nogle), men her tror vi også på, at

Trøsteren (Gud Helligånd) kan godt opfattes som en flod.

I Bibelen berettes således om en Tempelkilde (GT: Ezekiels Bog kap. 47 vers
1-12), og det fortælles indirekte, at man selv bestemmer, hvor langt man tør
bevæge sig ud i denne strøm.

Dengang jeg blot var en teenager, anede jeg intet om dette (for jeg kendte
slet ikke Gud dengang), så jeg gjorde bare, hvad der faldt mig naturlig ind.
Så ofte oplevede jeg de vidunderlige dejlige bølger fra havet ligesom at ta'
et bad, hvor varmen bare gennemstrømmede en, som man blev helt forfrisket,
og navnlig følte sig utrolig meget ren. Det blev en hel vane for mig at ta'
disse bad ...

Jeg har sidenhen hørt, at folk som er blevet helbredt guddommeligt under
forbøn ligeledes har oplevet denne varme forplante sig i deres legeme på det
syge sted, fx. en kræftknude, en rygsmerte eller noget andet.

Jeg ku' derfor godt tænkte mig at udfordre dig lidt:

(Og det gælder i grunden alle mennesker.)

Tag' dig en ordentlig svømmetur i denne kilde. Prøv for sjov skyld
fuldstændig at miste kontrollen og lad floden føre dig derhen, hvor den vil,
for jeg er sikker på, at Den° vil dig det godt ...

Det kan jo aldrig skade, vel ?

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8349 news:gllb8h$1dc4$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8350

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-01-09 11:13

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> ... så dét, vi skal, er sådan set blot at finde de mekanismer, som
> udløser den, denne fremadrettede kraft. Og de kan være - eller rettere

Øh ...

I går blev der bl.a sagt følgende til homoseksuelle, men sådan set er det
noget vi alle har brug for:

(NB! Fejl i tekst rettet undervejs, red.)

> [...]
> fuldstændig at miste kontrollen og lad floden føre dig derhen, hvor den
> vil, for jeg er sikker på, at Den° vil dig det godt ...

Dét, jeg glemte at sige i går, var følgende:

ADVARSEL !!!

Når man først har smagt denne kilde, da bliver surrogaterne kedelige!

Pornoblade og pornofilm fx. bliver ligesom en død mus i den legesyge
kattekillings mund. Lige meget hvor meget man dasker til musen, forbliver
den stendød ude af stand til at gå, se, høre eller tale.
Man gider ikke længere at lege med den, fordi man jo godt kan se, at den
mangler *liv*.
Man er blevet - om jeg så må sige - afhængig af den ægte vare. Det andet
kan ikke længere tilfredsstille en seksuelt eller intra-psykisk!

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8351 news:glp9kl$2qho$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8352

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-01-09 23:31

On Thu, 22 Jan 2009 21:57:18 +0100, Jesus-loves-you wrote:

> Vi skal ikke præstere et-eller-andet, men måske bare lære at smide
> byrden, som en tung rygsæk over på Jesu skuldre.
>
> Det er derfor (for mig at se), at det er så afgørende, at det er en
> kristen terapeut, der vejleder os, idet en ateist slet ikke forstår
> dette her princip. Og en blind kan jo ikke vejlede en blind! ...

Det kan enhver idiot da forstå. Noget andet er det at acceptere
'princippet', som bl.a. har medført kristen selvgodhed i forbindelse med
nogle af de værste forbrydelser i historien.

--
Niels

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 05-02-09 13:52

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]
>
> Om katten helt forstod det, akkurat som aben, vides ikke.
>
> Spædbørnene spejlede sig i deres mødres opmærksomhed. ...

Jeg faldt lige over dette gamle avis-udklip.

Input MetroXpress, Fredag den 12. december 2008, side 04:

=== citat start ===

Mand reddet af kat

En mand kan takke sin kat for, at han natten til i går kom ud af sit
brændende hus i god behold.

Katteejeren fra Aggersund ved Løgstør blev vækket ved halv-tretiden, da hans
kat stod og slikkede ham i govedet, og opdagede, at huset var fyldt med røg.

Det oplyser vagtchef Bruno Brix fra Nordjyllands Politi til P4 Nordjylland.

Ritzau

=== citat slut ====

Helt undervurdére skal vi åbenbart ikke kattens intelligens ...

Der er - for øvrigt - lige kommet en sød lille opfølgning herpå:

Input den kristne ugeavis, Udfordringen, Torsdag den 5. februar 2009,
side 23:

(NB! Afsnitsmellemrum tilføjet undervejs, red.)

=== citat start ===

Klumme

Min dejlige kat

Jej er den stolte ejer af verdens dejligste kat - ja, det var altså mig, der
fik den. Det er en sort og hvid kastreret hankat på 4½ år. Han vejer godt 7
kg og går under navnet My.

Det lille kræ giver mig så megen glæde i hverdagen, og jeg kan slet ikke
forstå, at jeg har kunnet bo alene uden ham.

Når jeg kommer hjem fra arbejde, bliver han helt ekstatisk og ruller
rundt på ryggen, indtil jeg kommer og aer ham. Når jeg sætter mig ned og ser
tv, miaver han løs og kræver at få lov til at ligge på mit skød. Når jeg
taler i telefon, bliver han dybt fornærmet over, at jeg ikke har al min
opmærksomhed på ham.

Og når jeg går i seng, kommer han farende med en vatpind og vil lege
apport (han er nemlig ikke bare den dejligste, men også den særeste kat i
verden).

Kort sagt kræver min kære kat al den opmærksomhed, han overhovedet kan
få. Hvorfor ? Fordi han elsker at være sommen med mig, og fordi jeg er hans
"mor".

[ ... MK-klip 2009-02-05 ... ]

... Lad os prøve at lære moget af My. Lad os prøve at finde ind til den
enkle og barnlige begejstring over at være sammen med en far, der elsker os
og glæder sig, når vi bruger vores tid på Ham.

Til sidst vil jeg lige sige, at jeg godt kan blive træt af min kat,
når han kræver mig konstant, men jeg ved, at GUd aldrig bliver træt af os!

Af Sidsel Ransborg, Journalist på Ung Udfordring

=== citat slut ====

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8402 news:gmeecj$1j32$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8403

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-03-09 03:22

"Jesus-loves-you" skrev ...

8403 <news:gmendu$1m8k$1@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/82940a79aedaeb42>

[ ... ]
> Min dejlige kat
>
> Je[g] er den stolte ejer af verdens dejligste kat ...

Lørdag den 28. marts 2009

Brev til en ven, som jeg holder meget af.

I Bogen står der:

"Når ét lem lem lider,
så lider alle de andre legemsdele med ...

Og I er nu Kristi legeme,
og hver for sig Hans lemmer."

(1.Kor. 12,26-27)

Livet er nogengange som at vandre i en ørken, hvor man desværre lider.

Det føles som at befinde sig i en tåge.

Orienteringspunkterne er blevet væk, nærmest pist "forsvundet" i tågen.

Man er blevet desorienteret og kan ikke finde vej.

Gid jeg ku' ta' dig med, for jeg har fundet et højt tårn (i denne tåge).

Det rager så højt op, at man oppe fra toppen kan se Solen skinne ...

Hmm ...

(hvordan kan jeg beskrive det for dig? - Jo, Nu har jeg det:)

Da jeg var barn, havde jeg en kat, og den lå ofte (som katte gør) og missede
i sollyset.

Det hændte på varme sommerdage, at den havde fået for meget solskin, så den
måske fik solstik.

Den blev i hvert fald legesyn.

Så lå den på lur i indkørslen bag en busk og lavede et bagholdsangreb og
fangede vores (for den store) ben, når en af os kom fordi.

Det gav et lille gisp i os, fordi man jo blev overrumplet.

Så opdagede vi, at det bare var vores lille, kære familie-medlem ...

Jeg ku' ta' den op i min favn og vugge den, som om den var en lille baby.

Det plejer katte ellers ikke at ku' li', men denne kat havde 100% tillid til
mig.

Gid jeg ku' ta' dig med til mit udsigtspunkt, min kære ven, så du også ku'
mærke "Solen" (John 8,12) kærtegne dit-indre-menneske ...

-

Coming up:
Egyptisk (I Allahs, den *lovløses* navn) SHIRK
(perhaps linked to) ...
8623 <news:49c7928f$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/e8b7dfca2cf2b6c0>

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8645 <news:49cbf159$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8646

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 10-02-09 17:00

"Jesus-loves-you" skrev

> [...]
>
> And then I heard a voice said:
>
> 2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31

Dette afstedkom nogle indlæg omhandlende seksualitet (i selvsamme tråd):

Angående Frigiditet ...

Sent: Monday, January 05, 2009, CET 11:44, GMT 10:44
> [...]
> din personlighed ér en seksuel skabning, og at denne IKKE skal være
> forbundet med nogen-som-helst præstation ...

Angående løssluppen sex ...

Sent: Thursday, January 08, 2009, CET 22:20, GMT 21:20
8287 news:gk5qnf$1pav$1@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> man har sammen med sin partner.
>

> Hmm ...
>
> Kunne det tænkes, at begreberne *sammenblandes* ?

Og en personlig erfaring om sex og kærlighed (kom der også ud af det) ...

8305 news:gksifk$16i5$1@newsbin.cybercity.dk
samt ...
8310 news:gl1n2q$eo$1@newsbin.cybercity.dk

Og den "lidt" spøjse (usædvanlige) opfølgning herpå:

Sent: Sunday, January 18, 2009, CET 00:44, GMT 17/1-09 23:44
8306 news:gktqhb$1lee$1@newsbin.cybercity.dk
samt ..
8313 news:gl4rt2$16a0$1@newsbin.cybercity.dk

Om homoseksualitet blev der sagt følgende ...

Sent: Monday, January 26, 2009, CET 14:19, GMT 13:19
8342 news:glkd9l$1188$1@newsbin.cybercity.dk
samt ...
8350 news:glnqrs$2a9b$1@newsbin.cybercity.dk

Og om porno blev der bl.a. sagt:

Sent: Wednesday, January 28, 2009, CET 11:13, GMT 10:13
8352 news:glpb4d$2qvn$1@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> Man er blevet - om jeg så må sige - afhængig af den ægte vare. Det
> andet kan ikke længere tilfredsstille en seksuelt eller intra-psykisk!

Derfor var det selvfølgelig med stor interesse, at jeg læste en kronik i dag
Tirsdag den 10. februar 2009 i Kristeligt Dagblad, for her skriver en
broder° i Ånden en fin (generel) opfølgning (på dette del-emne):

=== citat start ===

(Forsiden)

Seksualitet er ikke kun krop

Et helhedsorienteret menneskesyn vil indebære en ny seksualfilosofi.
Seksualitetet handler ikke kun om kroppens behov, men om menneskets totale
behov, skriver præst Mikkel W. Laursen

(side 9)

Vi har behov for en ny seksualfilosofi

Dansk kultur
Porno og sex er i dag lige så let tilgængeligt som slik og sodavand og
fylder enormt i både det offeltlige og private rum. Hedonismen har sinden
1960'erne været så dominerende, at det er blevet et samfundsproblem.

af Mikael W. Laursen er præst i Kirken i Københavns Kulturcenter

Det er næppe en nyhed, at hedonismen har sejret ad helvede til. Porno og sex
er blevet lige så let tilgængeligt som slik og sodavand og fylder enormt i
både det offeltlige og private rum. Hvad enten det handler om at sælge en
vaskemaskine eller bare få opmærksomhed, så er sexappeal det ultimative
middel. Men spørgsmålet er: Hvad er alternativet? Og har kristendommen en ny
vinkel at byde ind med?

Hedonismens skyggesider er der ellers rimelig meget fokus på for tiden.
TV 2's serie "Sex i Danmark" sætter spørgsmålstegn ved udskejelserne og
maner til eftertanke. Jyllands-Posten kørte en serie om sex blandt unge og
fremviste, at sex er blevet til en vane, som kan bruges til at skaffe sig
respekt, beskæftelse eller en burger for. Velfærdsministeriet fastslår i en
nylig rapport, at prostitution er blevet normaliseret blandt unge. 53
procent af drengene mellem 15 og 19 år synes, det er helt o.k. at købe sex,
og 19 procent af pigerne er enige i den betragtning.

Hvordan skal vi reagere på det? Er det bare ungdommen, som jo altid skal
sprænge nye grænser, og som bare vover at leve den frihed ud, vi andre kan
tør drømme om? Eller er det udtryk for en udvikling, som har nået et niveau,
hvor det kan have store konsekvenser for den opvoksende generations
menneskesyn, identitet, relationer og evne til at bygge stabile
familieenheder?

Hvis det sidste er tilfældet, så er det ikke nok at forsøge at fjerne de
værste udskejelser blandt de unge gennem kampagner fra Velfærdsministeriet.
Vi er nødt til at erkende, at det er vort samfunds grundlæggende
seksualfilosofi, som trænger til at blive ændret. Vi er nødt til at gribe
fat om problemets rod, nemlig hedonismens kropsfikserede
seksualitetsforståelse.

Den kropsfikserede seksualitet går langt tilbage. I det 19. århundrede
opstod teorien om mennesket som et højtudviklet dyr. Det affødte nye teorier
om menneskets seksualitet. Freud påstod, at mennesket var styret af sine
drifter ligesom dyrene, og det var farligt at undertrykke disse.

Det blev efterhånden den almindelige antagelse, at vores seksualitet
skulle ses som en drift på linje med vore øvrige drifter, som er nødvendige
for kroppens opretholdelse og formering. Dermed kom kroppen til at stå i
centrum, mens resten blev reduceret til ren kemi og forestillinger.

Denne adskillelse af kroppen fra sjæl og ånd passede, ironisk nok, fint
sammen med datidens modsatte yderpunkt: den kropsforskrækkede puritanisme.
Her var kroppen en kilde til megen begærlighed og måtte derfor undertrykkes.

Dette syn på kroppen er dog oprindeligt ikke særlig "kristent" i sit
hebræisk-jødiske udgangspunkt, men snarere et udtryk for den stærke
indflydelse, som den græske filosofi fik i kristendommens tolkning og
tilegnelse omkring det tredje århundrede.

I den græske filosofi skelnede man skarpt mellem kroppen, sjælen og
ånden. "Ånden" var det guddommelige og idealistiske, og "kroppen" det
begrænsede, materielle og mindreværdige. Det førte med tiden til to
retninger: den asketiske og den hedonistiske. Asketerne holdt deres krop i
kort snor gennem forsagelse, mens hedonisterne opfattede kroppen som
ligegyldig og adskilt fra det guddommelige, og derfor kunne man bruge den
præcis, som man lystede.

Den vestlige kristendom blev arvtager til asketerne. Mennesket var en
engel, som kunne fornægte sine drifter. kirkefaderen Origenes kastrerede sig
selv, for så havde han da ikke flere problemer. Og den katolske kirke forbød
sine præster at blive gift.

Freud og beslægtede teoretikere blev arvtagere til hedonisterne. Her var
mennesket et dyr, drevet af sine drifter. Men både asketer og hedonister
opererede ud fra den samme filosofiske præmis: Kroppen kan ses som noget
adskilt fra resten af mennesket.

Op gennem det 20. århundrede lå disse to tolkninger og konkurrerede om
sandheden. 1960'erne blev det årti, hvor hedonismen sejrede. Kroppen var
skøn og smuk og kunne bruges præcis, som man lystede, uden tanke for, hvilke
implikationer det kunne medføre. "Fri sex" blev hurtigt fulgt op af "fri
abort" og "fri pornografi". Mennesket havde endelig kastet alle snærende
bånd af sig.

I dag kaster vore unge sig ud i en hæmningsløs seksualudfoldelse i den tro,
at de kan koble følelserne fra kroppen. De får at vide, at de skal huske
kondomet, men ingen fortæller dem, at mennesker med mange seksualpartnere
har sværere ved at knytte sig følelsesmæssigt til en fast partner senere i
livet.

De får at vide, at sex er godt, men hvordan skal de kunne sætte grænsen,
hvis sex bliver et udtryk for mindreværd eller gruppepres? De fødes ind i et
pornoficeret offentligt rum, men hvem fortæller dem, at porno er stærk
afhængighedsdannende, og at det i øvrigt reducerer mennesker til seksuelle
brugsgenstande?

Tænk nu, hvis mennesket hverken er et dyr eller en engel, men i
virkeligheden et menneske! Et menneske, som skal forstås i sin helhed, som
for eksempel teologen og filosoffen Løgstrup insisterer på. Hvor krop, sjæl
og ånd ikke er adskilte enheder, men integrerede helheder, hvor det ene er
direkte forbundet med det andet. Hvor en handling med kroppen har direkte
konsekvenser for menneskets følelser, intellekt, livs- og åndskraft.

Et sådant helhedsorienteret menneskesyn vil indebære en ny
seksualfilosofi. Én, som inkluderer hele mennesket og ikke kun kroppen.
Seksualitet handler ikke kun om kroppens behov, men om menneskets totale
behov. Formålet med sex er dermed ikke bare artens overlevelse eller
gensidig fysisk tilfredsstillelse, men involverer hele menneskets længel
efter samhørighed, accept og kærlighed. Følelser og sex kan heldigvis ikke
adskilles.

Både fra en pragmatisk, filosofisk og teologisk vinkel findes der gode
argumenter for at sådant helhedssyn. Fra den teologiske vinkel indebærer det
en vilje til et opgør med den kropsforskrækkelse, vi arvede fra den græske
indflydelse i kristendommens tidlige fortolkning.

Det kan gøres med udgangspunkt i skabelsesberetningen, hvor Gud skaber
"hele" mennesket i sit billede og således vedkender sig både dets fysiske og
åndelige liv som en helhed. Et helhedssyn, som går igen i hele Bibelen, lige
fra troen på kroppens opstandelse, til Paulus' kraftige irettesættelse af
korintherne, da de i deres seksuelle udskejelser havde glemt, at deres
kroppe er et tempel for Helligånden.

Hvilken selsualfilosofi vil vi som samfund videregive til den næste
generation? Hvad vil vi opdrage vores børn med og rådgive vore teenagere ud
fra? På hvilken præmis skal skolernes seksualundervisning hvile? Kun den med
kondomet? Eller skal vi lade dem få hjertet med? Kan kirkerne komme ud af
skyttegravene og i stedet stå frem med et progressivt helhedssyn? Vil vi
ukritisk videregive vort opsplittede menneskesyn med de konsekvenser, der
har, eller tør vi fortælle, at følelser og sex ikke kan adskilles, fordi vi
er hele mennesker?

=== citat slut ====

Ultra kort resumé:

Både hedonisterne (herunder muligvis også Freuds lære) og asketerne er på
vildspor (bibelsk set.).
Formålet med sex er ikke bare artens overlevelse eller gensidig fysisk
[...]

Og spørgsmålet er nu, om det også gør sig gældende ud fra en psykologisk
synsvinkel ?

-

NB! Dette indlæg er X-postet til flere nyhedsgrupper. Respektér venligst ved
eventuel opfløgning de andre nyhedsgrupper, som du ikke retter henvendelse
til.

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8417 news:gmq14v$2tld$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8418

Fra : tollundmanden

Dato : 16-02-09 12:01

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote in message
> [...]

> hvor det kan have store konsekvenser for den opvoksende generations
> menneskesyn, identitet, relationer og evne til at bygge stabile

At unge piger prostituerer sig er da ikke et nyt fænomen! For 50 år siden,
betalte drengene da pigernes biografbilletter, entreer, øl/sodavand. Vi
betalte
da kun for de piger, der leverede varen bag efter, en pige der ikke bag
efter ville kysse og kæle, blev kun inviteret een gang.

Er mennesket "guddommeligt?" Gud skabte himlen og jorden, dag og nat,
vand og jord, planter, havets fisk, landmassernes dyr, til sidst skabte han
mennesket.
Jo , men mennesket er ikke mere "guddommeligt" end alle andre dele af
skabelserne,
mennesket kan ikke eksisterer uden et samspil med resten af skaberværket,
medens
resten af skaberværket, da så sandelig sagtens kan eksistere uden mennesket!

Når man siger 6 dage for skabelsen af jorden med alt hvad der er, så er den
moderne
forklaring, for gud er 1 milliard år som een dag på jorden, meget behændigt!
Så er
Dawins lærer pludselig valid! Gud skabte ikke jorden og alt hvad der er som
færdige
produkter, men som anlæg til en evig udvikling, hvilket støttes af forsile
fund, hvor fortids
skabninger har levet og gået til grunde.

Gud skabte ikke jordens, flora og fauna, men smed en DNA streng i ursuppen,
der kunne
udvikle sig til hvad det skulle være!
Med disse byggeklodser kom en uendelig række af muligheder som førte til
hvad vi
kender i dag og formoder at ville kende om tusinder af år.
Med disse DNA byggesten, kan vi tage hvilket element vi ønsker fra fisk,
dyr, insekter og
indpode dette element i mennesker, elementet bliver der efter til det
tilsvarende
menneskelige organ. Tager man elementet for øjne fra en flue og sætter det i
et
menneske, vil der ikke udvikles insektøjne, men almindelige menneskeøjne
fordi,
det er sammensætningen af DNA strengene, der betinger udviklingen og ikke
selve
det enkelte del-element, del elementern har alt levende til fælles, kun
sammensætningen
og rækkefølgen er forskellig fra individ til individ, art til art.

Universet og alt hvad det medfører af liv, er kun en kasse "legoklodser" Gud
smed ud
på gulvet og samlede sig i tilfældige mønstre.
Det religiøse billede der tegnes af, at alt blev kreeret som færdig
produkter, holder ikke,
men at der blev kreeret en byggesten med uendelige muligheder er mere
sandsynlig.

Da Biblen i sin tid opstod, først som tanker, senere på skrift, havde
menneskene ikke
den viden og de muligheder for forskning som vi har i dag, derfor opstår
skabelsesberetningen,
som det man på daværende tidspunkt forholde sig til.

Hvad startede det hele? Det ved ingen, derfor MÅ der være en
Gud/Guddommelighed! IKKE?

For vi kan bestå som mennesker, er vi pisket nød til at parre os med andre
af vores art,
endnu da. Hvis vi ikke havde en stærk seksualdrift, der styrede os basalt,
ville vi ikke
eksisterer og for at sikre artens overlevelse, må vi basalt set, parre os
med flest mulige og
få mest mulig afkom, det er ikke ret mange år siden, hvor menneskeheden var
afhængig
af dette, det var først da man blev i stand til at nedbringe børndødlighed
og forldoble livslængden,
det blev en hæmsko at avle bunker af børn, men driften til at avle styre os
stadig, da "Gud"
gav os nydelsen ved avlingsakten, bruger vi, hvis vi kan, uhæmmet løs af
dette nydelsesmiddel,
der fremmer vore sociale tilhørsforhold til vores egen art.

De begrænsninger i seksuelle udfoldelser der findes i diverse religioner, er
ikke Guds bestemt,
men menneske bestemte, for fulgte vi skabelsesberetningen og uddrivelsen fra
Paradiset, blev vi
jo netop af Gud, pålagt at give vores sksualdrift førsteprioritet, vi skulle
mangfoldiggøre os!
Som med alt andet i universet, er vores seksualdrift både gavnlig og
destruktiv på samme tid,
giver vi frit løb for driften, bliver vi så mange af vores art, at store
dele af arten sulter ihjel eller
drukner i vores eget affald, eller direkte myrder artsfæller, for at få
plads til mig og min "klan"

Begrænsning i udførelsen af vores seksualdrift, er ikke Gud bestemt og har
intet med religion
at gøre, ok. man kan da gøre det til sin religion, begrænsningerne er
logiske adfærds reguleringer.
Måske har vi denne evne, fordi vi er i stand til at resonere om fremtiden i
modsætning til andre arter
vi lever i symbiose med (uden insekter, ingen vegetabilsk føde) men som folk
er flest, er det ikke
umiddelbart disse tanker, der i det givne øjeblik, afholder os fra at lade
driften komme
til udtryk i et afkom, men egen bekvemmelighed og egoistiske hensyn.

Eksisterer Gud? Det er jo en trossag! Måske er universet Guds hjerte der
banker, det udvider sig
og trækker sig sammen i hvad vi mennesker opfatter som fra evighed til
evighed, uendelighed og evighed
strider mod vores logik om, at alt har sin tid, for det kan man ved selvsyn
konstaterer.
Den galakse som jorden tilhører, kan jo være et element i Guds blod
kredsløb?

For en døgnflue, vil en dag være som hundrede år og vi mennesker ville leve
for evigt i denne
døgnflues bevidsthed, hvis man forestiller sig, den kan tænke og opfatte som
et menneske.
Måske eksisterer vi og universet slet ikke, det er måske bare noget vi tror?
Vi kunne jo være et parameter i "Guds" bærbare computer, der kører et
simuleringsprogram med forskellige parameter? Hvem hved? Vi må jo bare tro

MVH

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-02-09 13:16

"tollundmanden" skrev

[ ... file 8418 ... ]

> [...]
> skabelserne, mennesket kan ikke eksisterer uden et samspil med resten af
> skaberværket, medens resten af skaberværket, da så sandelig sagtens kan

Memory on from ...

8403 news:gmendu$1m8k$1@newsbin.cybercity.dk

Korrekt !

> [...]
> del elementern har alt levende til fælles, kun sammensætningen
> og rækkefølgen er forskellig fra individ til individ, art til art.

Du er helt sikker på, at det er det rigtige indlæg, du her svarer på ?

Det minder jo "lidt" mere om en debat ang. evolution !

Nå, spøg til side ...

> [...]
> Vi kunne jo være et parameter i "Guds" bærbare computer, der kører et
> simuleringsprogram med forskellige parameter? Hvem hved? Vi må jo bare tro

Det var dog en dælens lang smørre, du her havde på hjerte, "Bo" ...

Sorry, jeg får ikke tid (lige nu) til at spejle, øh læse det hele ...

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8445 news:gnblds$92q$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8446

Fra : Jesus-loves-you

> Dette afstedkom nogle indlæg omhandlende seksualitet (i selvsamme tråd):
>
> Angående Frigiditet ...
[ ... ]
> Angående løssluppen sex ...
[ ... ]
> [...]
[ ... ]
> Om homoseksualitet blev der sagt følgende ...
[ ... ]
[ ... og en kronik kom ind på at ... ]
[ ... ]
> [...]
> tilfredsstillelse, men involverer hele menneskets længel efter
> samhørighed, accept og kærlighed. Følelser og sex kan heldigvis ikke

Og da jeg i dag læste i den kristne ugeavis www.Udfordringen.dk strejfede
tanken mig igen, apropos ...

http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/0b4194906fb154e9

> just stene-for-brød ?...
[ ... ]
> ... nej.

Så her er hvad jeg læste:

=== citat start ===

Håndbog i forførelse

Hvad din kone ville ønske du vidste om sex

af Ryan Howes, psykolog, Richard Rupp, psykoterapeut, og
Stephen W. Simpson, psykolog.

LogosMedia

(Anmeldt af Niels Jørgen Vase)

Jeg havde ikke lige forestillet mig, at jeg skulle komme til [at] læse en
sådan bog fra et kristent forlog, og har derfor spurgt mig selv, hvad der
får Luthersk Missions forlag til at udgive den.

Det er nemlig absolut ikke en bog for nogen, der er bare lidt puritansk
indstillet - og jeg må åbenbart have lidt af det stadigvæk, for jeg fik
flere små "chok" undervejs! Og det er lige så sikkert en bog, der er
"strengt forbudt for børn under 16 år". For i denne bog skjules intet - alt
bliver sagt, som det er, til mindste detalje og helt uden omsvøb.

Hvorfor er det da blevet nødvendigt med en sådan bog ? Der kan gives
adskillige grunde, men overordnet set er det givetvis, fordi det
seksualiserede samfunds vildt overdrevne sex-fiksering har gjort sex til et
problem, som er med til at ødelægge parforhold - i stedet for det, der var
Guds mening med sex: at gøre forholdet mellem én mand og én kvinde, der har
forpligtet sig på hinanden for livstid, stærkt og "modstandsdygtigt"; at
"binde" dem til hinanden, så deres forhold holder, til døden dem skiller.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at mænd, der læser - og kan holde ud at
læse denne nok så amerikansk prægede bog hele vejen igennem, kan få hjælp
eller inspiration til sexlivet - dvs. til at forføre deres kone og få større
dybde i og glæde ved deres mest intime stunder med hinanden.

Sex - ikke kun teknik

Men der er overhovedet ikke kun et spørgsmål om teknik(ker). Forfatterne
lægger heldigvis også meget vægt på alt det, der er "udenom", dvs. alle de
aktiviteter, der på den ene eller anden måde kan glæde hende og vise hende,
at han tænker på hende (uden bagtanker). De er også meget opmærksomme på den
nærhed og ømhed, som han må vise hende i dagligdagen, at han dagligt eller
jævnligt må "overgive sig" til hende ved fx. at lytte. Endelig nævner de
gentagne gange spontanitet og overraskelser som ekstra krydderier til og i
deres samliv.

Ellers handler bogen selvfølgelig om sex - endda lidenskabelig sex: Om
hvad Bibelen siger, hvor forfatterne i udtalt grad gør brug af Højsangen,
som de kalder "en hyldest til glæden ved sex". Om de mange forhindringer og
farer ("ræve") og forkerte fantasier (myter), der er i forbindelse med sex.
Om mænds og kvinders forskellige identitet som seksuelle væsener. Og om,
hvordan mænd skal eller bør forholde sig eller handle i forhold til deres
kone, når der står sex "på dagsordenen". Forfatternes indsigt i, hvad
kvinder så ønsker, kan næsten kun betyde, at deres respektive koner måske
godt kunne have stået som medforfattere ...

=== citat slut ====

Skønt jeg endnu ikke har læst bogen, har jeg ligesom på fornemmeren,
at ... (jackpot) ...

Så kom ikke og si', at der er kedeligt i Guds Rige° ...

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-02-26, Thursday, day no 57, CET 18:11, GMT 17:11)
- "Come with me."

CET 18:12
- "Venner."

Venner ?

Hmm ...

This reminds me a "little" bit about Højs. 5,1 (Song of Songs 5,1, lovers) +
(Solomon's song 5,1, friends)

Einem "trylledrik" ?

CET 18:27
- "Yep."

Okay ...

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8486 news:go691p$qri$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8487

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-02-09 00:34

"Jesus-loves-you" skrev
8487 news:go6jh3$up0$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.videnskab.psykologi/msg/c9ec2b21b0ca23b3

[ ... ]
> Så her er hvad jeg læste:
>
> === citat start ===
>
> Håndbog i forførelse
[ ... ]

+
> (Solomon's song 5,1, friends)
>
> Einem "trylledrik" ?

I mine drømme i nat (and this is a true story) tog jeg mig af din søn. Jeg
end ikke vidste, at det var din søn.

Da tog du mig under armen (i mine drømme), og fra da af vidste jeg, at du
var ... my wife ...

Internal message to my lover:

De, som søger, skal finde ...

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps ET):
(2009-02-27, Friday, day no 58, CET 23:10:42, delay 0, GMT 22:10:42)
- "Amen."

Memory on from ...

Sent: Sunday, January 18, 2009, CET 00:44, GMT 17/01 23:44
Subject: (ET)-meteor Contact ? -
Was: Tanker before part 2 ...
Det levende hus
8306 news:gktqhb$1lee$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/60ef3f6673e1e081

Hello, pretty girl. Wife ...

It's still playing:

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-02-09 01:20

"Jesus-loves-you" skrev ...

> [...]
>
> And then I heard a voice said:
>
> 2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31

Interrupt RETURN from ...

Sent: Thursday, February 26, 2009, CET 18:28, GMT 17:28
Subject: Håndbog i forførelse -
Was: Seksualitet er ikke kun krop ...
Det levende hus
8487 news:go6jh3$up0$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/7c471c7a0926b478

(Men) Det kan da (vel) ikke bare være sex (det hele i dette paradis, vel) ?

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps ET):
(2009-02-27, Friday, day no 58, CET 00:47:14, delay 0, GMT 26/2 23:47:14)
- "Nej."

Hmm ... (memory on from) ...

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-02-09 10:33

"Jesus-loves-you" skrev
8496 news:go7bk3$17m7$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]
>
> And then I heard a voice from Heaven said (perhaps ET):
> (2009-02-27, Friday, day no 58, CET 00:47:14, delay 0, GMT 26/2 23:47:14)

TV2 NEWS 122 Fre 27 Feb (2009, CET) 80.50.30

Jesus i hjertet, porno på skærmen

Det er ikke længere ualmindeligt at
unge missionsfolk kigger på hardcore-
pornosider, har sex før ægteskabet og
flytter sammen, inden de bliver gift,
selv om det er imod Indre Missions egne
holdninger. Det siger landssekretæren
for Indre Miss[i]ons Ungdom, Anders
Møberg.

"Vi har nok ikke været bevidste om, at
pornoficeringen også har ramt blandt
vores egene medlemmer. I vores naivitet
har vi troet, at netop de gik ram
forbi, men sådan er det jo ikke," siger
han til P4 Trekanten, DR i
Trekantområdet.

27. feb 07:07

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from) ...

Sent: Saturday, February 07, 2009, CET 12:58, GMT 11:58
Subject: Lever I muslimer under loven og går I derved glip af
"hovedretten" ?
8412 news:gmjt0n$n24$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/d3f7ce35d0d19962

> [...]
> synsvinkel):
>
> (Forholdet mellem lov og tro)
>
> Var det ved at overholde de jødiske love,
> at I fik Helligånden ?
> Eller fik I Ånden bare ved at høre og tro ?
> I (galaterne) begyndte med at vandre i Guds Ånds kraft;
> vil I nu fuldføre i jeres egen kraft og egne præstationer ?
>
> (Gal. 3,2-3 Bibelen på hverdagsdansk)
>

> Lever I muslimer i en art lovtrældom ? -
>
> Altså dét, at man evig og altid skal gøre sig *fortjent* til
> et-eller-andet (herunder frelse osv.) ?
>
> Og dermed også kan FRYGTE en eventuel fortabelse, apropos frelsesvished
[ ... ]
> Subject: Præstationsløs identitet - Was: Det levende hus
[ ... ]
> [ ... ]

Øh ...

Vi kommer i hvert fald nok ikke udenom, at vi i al for stor grad i vores
måde at forkynde De-gode-nyheder (Evangeliet) på, har mindet navnlig de unge
iblandt os om noget, man normalt forbinder med lovtrældom, eksempelvis:

Du må ikke ...
Du SKAL ...

Sådan taler man til en *umyndig* person, og dette *trælbinder* folk, fremfor
at sætte dem i *frihed*; altså dér, hvor vores sande og ægte identitet er.

Og hvis det er tilfældet, at vi på den måde presser en art lovtrældom ned
over hovedet på de unge, så bliver evangeliet i de unges sind kraftløst; i
bedste fald blot døde gerninger, de såkaldte Ismael'er, fordi Gud Helligånd
IKKE fik nok råderum, så Han kunne udføre sit mirakuløse værk, de *forud*
beredte gerninger, Isak'erne.

Hmm ...

Må jeg komme med et forslag ?

Lad de unge beruse sig i Gud Helligånd (apropos Højsangen 1,1-), fordi så er
det meget lettere at vrage surrogaterne, ikke sandt ?

Et ord fra Bibelen strejfede mit sind:

Jeg er livets kilde, Salme 36,10

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-02-27, Friday, day no 58, CET 09:39, GMT 08:39)
- "Kom til mig."

CET 09:39
- "Trygt ... "

'Trygt hos mig' tror jeg nok ordene var. Var desværre lidt uopmærksom.
Sorry.

CET 09:42
- "Mit folk."

CET 09:43
- "Jeg elsker jer."

CET 09:43
- "Har jer inderlig kær."

CET 09:43
- "Stol trygt ..."

'Stol trygt på min frelse' tror jeg nok ordene var.

CET 09:45
- "Jeg kommer."

CET 09:45
- "Snart."

*Wedding*-time ?

CET 09:46
- "Ja."

Komme dit Rige°. Det beder vi dig om, Kristus Jesus ...

CET 09:47
- "Hvem skal med."...

Til Bryllupsfest ?

(kom jeg uheldigvis til at sige og dermed afbrød CET 09:47)

CET 09:47
- "Ja."

Jeg vil gerne med, Herre ...

And then I heard another voice said:
CET 09:49
- "Osse mig."

CET 09:49
- "Vil med."

Den første stemme fra Himlen sagde da:
CET 09:52
- "Kom."

CET 09:52
- "Lad os vandre."

CET 09:52
- "Derop."

Og i det samme så jeg (i mit indre sind) Templet på Zions bjerg, som det
måske har set ud engang, apropos Esajas 2,1-.

Herre!

Du kender mit hjerte. Du véd hvirledes jeg er klædt i mit indre menneske.
Mit ansigt er badet i tårer (Salme 126, 5a + 6a)

I det samme kom jeg i tanke om ... (input memory from) ...

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 13-09-09 13:00

http://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/the-living-house
http://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/the-living-house/the-doctor

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Thursday, January 01, 2009, CET 10:03, GMT 09:03
8265 news:gji0tu$7op$1@newsbin.cybercity.dk Det levende hus
> [...]
>
> -
>
> Stue-etagen, den nederste etage, ... (Salme 131,2, Psalm).

Interrupt return from ...

Fra : Jesus-loves-you

[ ... ]
[ ... ]
[ ... ]
> Jesus siger:
>
> ... Jeg er den gode ... læge ...
>
> John 10,11 + Luke 5,31-32
[ ... ]
> [...]
> Gud er specialist i at genoprette knuste kar. Han tager det, der ikke
> kan bruges til noget - dårlige ægteskaber, mennesker med 'problemer' -

Vi er efterhånden mange, som har modtaget og fået gode erfaringer med Jesus
kærligheds-medicin ...

With kind regards,
Last OUTPUT: 09714 news:4aacdeb8$0$287$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9715

Fra : Den 9.

Dato : 13-09-09 20:08

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev

> Vi er efterhånden mange, som har modtaget og fået gode erfaringer med
> Jesus
> kærligheds-medicin ...

det ses, det ses

(enhver er salig i sin tro)

Fra : Jesus-loves-you

> [...]
>
> And then I heard a voice said:
>
> 2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31

Omkring landsbyen, som et højhus jo på en måde kan være, når de er
meget store med indkøbscentre, biografer osv, ... omkring denne
landsby var der en ringmur.
Dens formål var at *beskytte* borgerne i højhuset imod udefra komne
røvere.

Dette er et billede på Jeg'ets ubevidste forsvarsmekanisme (Ordsp. 25,28).

Nogle ringmure er høje, fx. 7 meter, mens andre (tilsyneladende) kan være
svage, fx. 3 meter høje, men dog stadigvæk fungerende.

Psykiske sygdomme kan opstå, når dette forsvar er nedbrudt (og fjenden -
billedlig talt - trængt *hærgende* ind i landsbyen).
Individet kan da have en følelse af blot at være som drivtømmer; et skib uden
ror, der blæses hid og did af vinden.
Følelsen af afmagt (magtesløshed) eller dét, at være handlingslammet; ja måske ligefrem vedvarende apati kan være fremherskende
hos sådanne personer.

Genopretningen må da fokucere på at behandle selve årsagen, fremfor blot symptombehandling.
Ringmuren må - med andre ord - genopbygges, og den eller de personer, som
aktivt har deltaget i nedbrydningen af forsvarsmuren bør (for en stund) bortvises,
således at genopførelsen ikke saboteres (endnu en gang).

Af forskellige grunde kan ringmuren også hos nogle være ekstraordinært udbygget,
måske endog så højt, at man - reelt set - er blevet en *fange i sit eget hus*.

Enhver udefrakomne betragtes som en art fjende.

Fejlen kan være opstået på 1'ste etage; altså under den anale fase, hvor (falske)
skyld- og skam-følelser dannes /(misdannes).

Vi taler altså her om de psykiske sygdomme

1. Neurotiker
2. Narcissistisk personlighedsforstyrrelse

Også her må der i genopretningen fokuseres på selve årsagen, fremfor blot symptombehandling.

With kind regards,
Last OUTPUT: 10581 news:4b7c0fb5$0$277$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/kallmusic001 File no: 10590

Fra : Kall, Mogens

> [...]
>
> Både børn, mødre, aber, katte; ja kort sagt: *alt*, hvad der kan krybe og gå
> (og bæres på) vil med skattejagt (1.Kor. 12,26).

I jagten på det vi i psykologiens verden kalder selvrealisering, vil nok de fleste af os
på et tidspunkt støde ind i en problematik ang. dominans (fx. i et parforhold).

I kristendommens interne verdensbillede kan man på en måde godt sige, at den
troende frivilligt givet afkald på sin dominans (og underkaster sig i stedet for Jesu vilje).
Eller sådan burde det i hvert fald være (apropos labyrinten: menneskets iboende
*egenrådighed*, som kan hel eller delvis forhindre denne processe)!

I kristendommen er det Jesus (Godsejeren), der spiller "1'ste violin", mens vi (de troende)
"blot" er en art 2. violinister (apropos godsforvaltere), der må følge melodien, takten og
tempoet.

Man kan så hertil spørge sig selv, *om* det er hensigstmæssigt, eller om personligheden
tager skade af dette ?

Svaret herpå må være et klart 'ja' (hvis det vitterlig forholder sig sådan), men et berettiget
spørgsmål melder sig:

Har en 2. violinist medindflydelse (på musiken) ?

Ja *selvfølgelig* !

Det hænder faktisk ret ofte, at 2. violinisten lægger op til en variation af 1. violinen og dermed
introdukserer denne for nyskabelse (og omvendt, jævnfør 2.Kor. 5,17)!

2. violinisten kan fx sige: Følg mig, hvis du kan. Og så går jagten igang, apropos

> Nogle af dem var væltet, måske endog med vilje, for mange børn var her
> samlet og morede sig med at lege med indholdet. Det lignede ... "ah, dejlig
> mudder", udbrød et barn begejstret!

Sådan er det også i et parforhold!

Hvis ikke der kommer et ordentlig modspil, da bliver musiken ret triviel, forudsigelig og dermed
ensformig og ja ligefrem *kedelig*.

Og hvis ikke dette modspil følges op af 1. violinisten, da bliver musiken også ret *monoton*!

Kunsten må derfor være, at du *lærer* at træde et skridt til side, således at fx. din søn eller
datter får mulighed for at spille 1. violin, og bliver tryg i også denne rolle. Vær realist: En dag
bliver det jo alligevel dem, der overta'r roret, og hvordan skal de kunne styre deres eget liv,
hvis du hele tiden har domineret over dem (på en autoritær, ja måske ligefrem *skadelig*
måde) ? - Kunsten må være, at de lærer - ikke at efterligne dig, for derved bliver de jo blot
redukseret til et *kopi* af dig ... kunsten må derfor være, at du giver dem lov til at ha' førertrøjen
på (selvom du føler, at du burde ha' den)!

I kristendommens verden hedder det i hvert fald:

Rom 12:3 ..., at han ikke skal tænke højere om sig selv, end han bør tænke, ...

Og et andet sted i Skriften (som jeg ikke lige umiddelbart kan finde) hedder det:

Agt hinanden højere end Jer selv.

-

Intern notat:

Status-opgørelse ang. "operation fangeflugt":

Afventer grønt lys, Jesus (The *Healer*, John 8,32.36)!

Last OUTPUT: 12958 news:4e07a8d8$0$316$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12980

Fra : Kall, Mogens

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Altså:

*Alt*, hvad du er bevidst om, har du også mulighed for at styre ved hjælp af Veto-retten.

Enhver indskydelse i form af en impuls fra underbevidstheden (et såkaldt interrupt, en
afbrydelse) kan annulleres (med Veto-retten), men *forudsætningen* er altså, at du er
bevidst om, hvad det helt præcist ér, der foregår (i hovedet på dig).

Dine følelser vil selvfølgelig stritte imod (i begyndelsen), fordi du er i gang med at lave
noget nyt, noget uvant, og det giver som oftest en følelse af utryghed (fra det vante,
genkendelige men dog usunde miljø); ja måske ligefrem angst ... men fortsæt alligevel
din vandring (hvis du kan), og følelserne vil med tiden makke ret, når dit emotionelle
Jeg opdager (den såkaldte Aha-oplevelse), at forandringen ikke er farlig (og måske
ligefrem gør godt)!

12981

Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-07-11 11:38

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:ivrne8$sca$1@news.eternal-september.org...
> [...]
> Jeg opdager (den såkaldte Aha-oplevelse), at forandringen ikke er farlig (og måske

Tillad mig at anskue dit problem gennem et eksempel:

Engang jeg skulle passe et lille barn, incisterede dette på at gå på et meget smalt fortov
i en stærk trafikeret storby, og det ku' der jo selvfølgelig ikke blive tale om, fordi risikoen
(at barnet kom til skade) var al, al for stor!

Men hvordan skulle problemet håndteres ?

Jeg kunne vælge at udvise autoritær formynderi og tvinge barnet op i barnevognen (og
evt. binde det med snor, hvis det forsøgte at kravle bort)! Ulempen her (ved denne
løsningsmodel er, at barnet nok beskyttes i den farlige trafik, men lærer ikke, at trafikken
er farlig, og sæt nu dette autoritære overgreb ligefrem gav barnet traumer pga. krænkelsernes
voldsomhed!

En anden og "lidt" bedre løsningsmodel kunne være at pege på bilerne og samtidig sige 'av',
idet barnet allerede havde lært betydningen af dette ord. Efter et vist antal gentagelser burde
pointen sive ind på lystavlen, således at barnet *frivilligt* vil op i barnevognen!

Jeg valgte den sidste løsningsmodel, da fordelene her var indlysende ...

12982

Fra : Kall, Mogens

Dato : 04-08-11 18:00

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse news:gji0tu$7op$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)

NMI-program

Modtog meget sørgmodige nyheder og kom til at sige: Du slider din kone op til døde...

Og netop i det samme lød der en røst fra Himlen, som sagde:
(2011-08-04, Thursdag, Day no 216, CET 18:50:26, GMT 16:50:26)
- "Skulle Jeg hilse og sige."

Jeg er IKKE din far, men hvis jeg var din far, så ville jeg sige, at du skal behandle din
kone med den ære og respekt en *ligeværdig* *partner* fortjener!

Det hører INGEN steder hjemme, dét du laver lige nu. Giv hende ro og fred til at sørge.
Hun er ked af det og har *akut* brug for hvile tin the name of the Father°.

Last OUTPUT: 13000 news:4e310c53$0$302$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13008

Fra : Kall, Mogens

Dato : 08-08-11 22:20

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4e3ad01d$0$308$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Og netop i det samme lød der en røst fra Himlen, som sagde:
> (2011-08-04, Thursdag, Day no 216, CET 18:50:26, GMT 16:50:26)

samt (sikkert i relation til børnene) ...

(2011-08-08, Monday, day no 220, CET 23:13, GMT 21:13)
- "Misrøgt".

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

13017