Volvo 460. Startbøvl
Fra : Kim

Dato : 01-01-09 19:02

Konens Volvo 460 1.8i aut. er gået i strejke...
Jeg vil derfor lige høre denne alvidende gruppe hvad der
kan være galt
1: Der er strøm og brændstof på.
2: Den står i "P" eller "N" (aut. kan kun starte i disse gear pos.)
3: Når nøglen drejes lyser instrumentpanelet op, og der kan høres
et lille klik når nøglen drejes lidt forbi hvilestillingen, og et lille mere
når den er drejet helt. Men startermotoren reagerer ikke..

Startermotoren sidder desværre under bilen, og bilen er så lav at
den skal op på rampe eller lign. for at komme til den.
Er der ret mange andre fejlkilder end startermotoren ?

Mvh, Kim

Fra : Mikael

Dato : 01-01-09 11:15

On 1 Jan., 19:02, "Kim" <N...@mail.dk> wrote:
> [...]
> den skal op på rampe eller lign. for at komme til den.
> Er der ret mange andre fejlkilder end startermotoren ?

det lyder som om der ikke er strøm nok til at trække starteren. Eller
også er starteren defekt,
Der kan godt være lys i instrumenterne, men ikke strøm nok til at
trække starteren.

Så i lyset af at udendørstemperaturen er lav, ville jeg finde
startkablerne frem.

Mikael

Fra : Kim

Dato : 01-01-09 19:20

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>trække starteren.
>
>Så i lyset af at udendørstemperaturen er lav, ville jeg finde

Der er masser af strøm på. Har iøvrigt haft en anden fuldt opladet
akku sat til...

Mvh, Kim

Fra : Mogens

Dato : 01-01-09 19:28

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Startermotoren sidder desværre under bilen, og bilen er så lav at
> den skal op på rampe eller lign. for at komme til den.
> Er der ret mange andre fejlkilder end startermotoren ?

Jeg vil tro, at startmotoren skal have et klap med en hammer.
Det er en fejl, som ofte sker med aldrende startmotorer, og
det nåede min '95 Volvo 460 turbo sport også at opleve

Fra : Per*

Dato : 01-01-09 20:48

> Jeg vil tro, at startmotoren skal have et klap med en hammer.<

Det tror jeg osse på. Det vil dog næppe være en permanet reparation.

Sæt gearvælgeren i N, få en person til at holde nøglen i startposition og
klap starteren en med en hammer.

Hvis den starter er det fordi kullene er slidt for korte.

Per*

Fra : Kim

Dato : 01-01-09 21:29

"Per*" <oh-no@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> klap starteren en med en hammer.
>
> Hvis den starter er det fordi kullene er slidt for korte.

Jeg takker. Noget skrammel den er så lav at den må på donkraft
og støtter for operationen. Man kan ikke nå starteren fra oven.
Men det skal prøves...

Mvh, Kim

Fra : Martin Bak

Dato : 02-01-09 16:28

> "Per*" <oh-no@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg takker. Noget skrammel den er så lav at den må på donkraft
> og støtter for operationen. Man kan ikke nå starteren fra oven.
> Men det skal prøves...

Det _behøver_ jo ikke at være en hammer... Et koben eller et kosteskaft kan
såmænd også gøre tricket, så det er måske alligevel muligt at foretage
operationen uden at løfte bilen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mikael

Dato : 01-01-09 11:27

On 1 Jan., 19:19, "Kim" <N...@mail.dk> wrote:

> Der er masser af strøm på. Har iøvrigt haft en anden fuldt opladet
> akku sat til...

Så er der ikke så mange muligheder tilbage. Så er det nok starteren
eller tændingslåsen der er i udu.

Mikael