Motorantenne kan høre i radioen
Fra : Martin Bak

Dato : 01-01-09 17:08

I dag har jeg endelig fået gjort noget ved problemet med antennen på
Camryen.
Den orginale motorantenne har ikke virket i al den tid jeg har haft bilen,
så jeg har levet med, at den var permanent oppe, og skulle afmonteres nå
bilen skulle i vaskehal.
Mekonomen afviste at kunne finde en antenne der kunne erstatte den
originale, men de ville da gerne sælge mig en original Toyota-antenne til
små 3000 kr.
Jeg købte i stedet en standard ting hos T-hansen til 250,-

Den originale havde et utal af ledninger, og desuden en elektronikboks
påmonteret. Jeg kunne ikke få den nye til at virke med boksen imellem, så
jeg har monteret den som den er lavet til at blive monteret, nemlig med en
stel, en + ved tænding og et signal fra radioen.

Men når motoren på antennen kører, går støjen i radioen. Kan man sætte noget
imellem så dette forhindres?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-09 17:52

Martin Bak skriver:

> Men når motoren på antennen kører, går støjen i radioen. Kan man sætte noget
> imellem så dette forhindres?

Elektronikboksen med støjfiltret ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Bak

Dato : 01-01-09 18:11

> Martin Bak skriver:

> Elektronikboksen med støjfiltret ?

Tjoh. den tanke har jeg da også tænkt. Men antennen er jo lavet til at være
monteret med bare de 3 ledninger.
Hvad kan Toyota have brugt hele 7 ledninger, foruden selve antennekablet til
i den originale antenne?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-01-09 23:44

Martin Bak wrote:
> [...]
> at være monteret med bare de 3 ledninger.
> Hvad kan Toyota have brugt hele 7 ledninger, foruden selve
> antennekablet til i den originale antenne?

De ku' bruge en del ledninger i Supra for mange år siden.
Radio'en gav en puls på en da antennen skulle køre op.
En puls på en anden ledning da antennen skulle køre ned.
Der var også noget ekstra med de andre ledninger.
En 'normal' radio giver blot en + ud da antennen skal køre op og
så forsvinder denne spænding da antennen skal ned igen.

Dengang syntes jeg Toyota var noget bøvlet mht. motorantenne

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Søren

Dato : 02-01-09 14:27

Martin Bak skrev:
> [...]
> små 3000 kr.
> Jeg købte i stedet en standard ting hos T-hansen til 250,-

Som så har vist sig at være noget bras. Hvad er det nu lige man siger om
pris og kvalitet?

> [...]
> stel, en + ved tænding og et signal fra radioen.
>
> Men når motoren på antennen kører, går støjen i radioen. Kan man sætte noget

Antennen er elendig - og skal sådanset bare retur til den pusher der har
prakket dig den på.

Alternativt kan du montere støjfiltre på både forsyningsspændingerne og
på selve antenne kablet.

mvh Søren