Kam til Iphones hår...
Fra : jagge

Dato : 01-01-09 19:30

Hey, har i frustration over at Ipod/iphone ikke virker særlig
velimplementeret i forhold til apples eget styresystem ( manglende sync
funktionalitet) kigget lidt på alternativerne.

Og nu er jeg faldet over T-mobile G1 der er baseret på google android
styresystemet. Det ser sgu spændende ud og det må da presse Apple
voldsomt til at forbedre deres produkt.

Den helt store fordel iforhold til Apples i mine øjne er at det er et
fuldt open source projekt, med vild udvikling som absolut realistisk
mulighed. Den har bluetooth, tastatur og så videre.

Men kig lige på den her

http://www.youtube.com/watch?v=zIwg_42PYDQ&feature=channel

det kunne da være sjovt med lidt debat om konkurenterne til Iphone og
disses styrker og svagheder.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-09 20:04

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=zIwg_42PYDQ&feature=channel
>
> det kunne da være sjovt med lidt debat om konkurenterne til Iphone og

Android konceptet er meget spændende faktisk, spørgsmålet er bare
hvornår vi får dem til danmark. Især spændende fordi det i teorien ikke
bare er "smartphones" som kan køre på OS'et.

Ligenu er det jeg har hørt bare at det hele er meget "version 1.0" dvs.
lidt rå om kanterne.

Derudover har Apple stadig den fordel at alle de mange som faktisk er
lidt ligeglade med specs og detaljer, og som bare vil have en
telefon/smartphone som virker "out of the box", kan købe en iPhone og
være kørende på ca. 10 minutter ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 01-01-09 21:25

> Ligenu er det jeg har hørt bare at det hele er meget "version 1.0" dvs.
> lidt rå om kanterne.

Prøv at kigge på youtube og søg på G1 der er nogle reviews der og det
ser dæleme ikke råt ud. Det ser temmelig lækkert ud :0).

> [...]
> lidt ligeglade med specs og detaljer, og som bare vil have en
> telefon/smartphone som virker "out of the box", kan købe en iPhone og

Jeg tror Apple kan blive meget hurtigt overhalet når en verden af
udviklere kaster sig over at lave sjove applikationer til det system.
Det er lige gået op for mig at når det understøtter google, så får man
jo hele kontorpakken med også, noget jeg har ledt efter til
ipod/iphonen. Yderligere så er der jo her modsat apple bluetooth, og der
går med garanti ikke længe før nogen laver en driver til et foldbart
eksternt tastatur, voila -> ultra bærbar skrivemaskine.

Nu mangler der bare at der kommer noget sync på Ical's todo lister til
googles system så er det lige pludselig en løsning der er langt mere
flexibel en apples egen.

Har lige set at der er mulighed for at købe en developer model til en
ret stærk pris. Det vil jeg sgu overveje.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-09 21:32

> Prøv at kigge på youtube og søg på G1 der er nogle reviews der og det
> ser dæleme ikke råt ud. Det ser temmelig lækkert ud :0).

<http://www.nytimes.com/2008/10/16/technology/personaltech/16pogue.html?
_r=1&partner=permalink&exprod=permalink>

> [...]
>
> Har lige set at der er mulighed for at købe en developer model til en
> ret stærk pris. Det vil jeg sgu overveje.

Jeg vil hellere dømme Google's forsøg på at overtage verdenen når der er
lidt flere håndset i omløb, og vi ser om udviklerne hopper på vognen.

I øjeblikket er der mange der har fundet ud af at de kan tjene gode
penge selvom de skal slås lidt med Apple for komme på AppStore.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 01-01-09 21:56

> Jeg vil hellere dømme Google's forsøg på at overtage verdenen når der er
> lidt flere håndset i omløb, og vi ser om udviklerne hopper på vognen.

Jeg er ikke overbevist om at det bliver stort. Se bare på firefox, open
office og så videre. Der er ikke rigtigt nogte som google har satset på
der ikke er blevet stort. man skal ikke se ret meget på de demovideoer
før det er tydeligt at det er et meget gennemtænkt og yderst lækkert
designet "forsøg"

Har lige set at Lenovo er ved at frigive en pda i Kina baseret på
android og den er dæleme lækkert designet.

> I øjeblikket er der mange der har fundet ud af at de kan tjene gode
> penge selvom de skal slås lidt med Apple for komme på AppStore.

Har du set at google kører med 10 millioner dollars i præmiepenge til de
bedste applikationer der bliver udviklet til android, det har apple nok
lidt svært ved at hamle op med.

Det at Apple styrer Appstore er den største akkileshæl ved det projekt.
Det er klart at de hiver proppen på alt de synes strider imod deres kurs
og det er nok ikke altid til fordel for brugeren.

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-01-09 22:23

jagge wrote:

> [...]
> der ikke er blevet stort. man skal ikke se ret meget på de demovideoer
> før det er tydeligt at det er et meget gennemtænkt og yderst lækkert

Tja, iflg. DR Harddiskens jule-/nytårskavalkade lige før jul, sidder
Firefox nu på godt og vel 20% af browsermarkedet og Openoffice på ca.
20% - og det kun på windows siden...

Og iflg. Anders Sandholm fra Google Danmark satser Google på, at deres
applikationer fuldt ud kan integreres og synches med OpenOffice og
StarOffice. - Og ligeleds iflg. Anders Sandholm var han ikke så sikker
på, at Android + fx. GoogleApps var fremtidens løsning. - Han sagde
direkte, at det endnu er et forsøgsprojekt, som de ville se, hvor førte
hen. - Og hvis jeg ellers kender Anders ret, så plejer man godt at kunne
regne med det, han siger...

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 01-01-09 23:08

> Tja, iflg. DR Harddiskens jule-/nytårskavalkade lige før jul, sidder
> Firefox nu på godt og vel 20% af browsermarkedet og Openoffice på ca.
> 20% - og det kun på windows siden...

Det var en typo fra min side. Jeg anser G1 og android som MEGET seriøst
og det ser yderst gennemført ud.

Og så er det jo ikke mere et forsøgsprojekt end at det sælges i tyskland
via T-mobile, ret meget mere etableret bliver det vel ikke. Jeg synes
det er et lidt blandet budskab i dit indlæg. Det at google apps bliver
tænkt sammen med open office er jo fantastisk. Det er jo meget brugbart
i forhold til en pda også.

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-09 00:27

jagge wrote:

> [...]
> det er et lidt blandet budskab i dit indlæg. Det at google apps bliver
> tænkt sammen med open office er jo fantastisk. Det er jo meget brugbart

Jeg vil stadig sige, som Anders Sandholm fremhævede det, at det er et
forsøgsprojekt, og at de vil se, hvordan tingene udvikler sig, inden de
tager stilling til noget endeligt. - Og så er Tyskland jo et ganske
glimrende 'prøvemarked'. - Slår det an dérnede, så får de dels
erfaringer, dels kan de jo se, _hvad_ det er, der lægges vægt på. - Og
slår det ikke an, så er skaden jo ret minimal fremfor, hvis de havde
spredt sig over hele verden i et globalt forsøg.

Og at de i forsøgsperioden først og fremmest læner sig mod andet
software - Firefox og OpenOffice [og dermed jo også NeoOffice], - der er
i fremgang og baseret på både SUNs erfaringer med StarOffice og de
tusinder af små udviklere rundt omkring, der kontribuerer til
projekterne, synes jeg tyder meget på, at de ikke vil lade sig binde af
_et_ specielt firma på kontorpakke området. - Anders sagde det ikke
direkte i interviewet, men det skinnede meget tydeligt igennem, at de
ikke vil lade sig binde af 'de to store' - altså Microsoft og Corel, men
vil være åbne for alle inputs. Og så sluttede han det interview af med
at sige, at - "...nu gælder det først og fremmest om at få sat fart
under Java, og så må tiden vise, hvad der ellers sker" - frit citeret.

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 02-01-09 14:44

> Jeg vil stadig sige, som Anders Sandholm fremhævede det, at det er et
> forsøgsprojekt,

Jo men det betyder jo sandelig ikke at det ikke allerede nu er et fuldt
proff produkt. Har du set de video man kan finde på youtube ??

Det er jo også ret seriøst at Google skyder adskillige millioner dollar
afsted til præmiepenge for gode software produkter, det virker ret
commitet.

> direkte i interviewet, men det skinnede meget tydeligt igennem, at de
> ikke vil lade sig binde af 'de to store' -

Jamen det lyder jo fantastisk. Det er da det markedet skriger efter. En
flexibel brugervenlig platform med albuerum til at dreje den i
forskellige retninger.

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-09 15:47

jagge wrote:

> Jo men det betyder jo sandelig ikke at det ikke allerede nu er et fuldt
> proff produkt.

Det er for såvidt rigtig nok, men ikke nødvendigvis ensbetydende med, at
det også vil blive et produkt, der vil slå igennem på brugerområdet. -
Hvor mange firmaaer har ikke gennem tiden lavet 'fuldt færdige prof'
produkter, som al´drig er blevet til noget som helst på konsum- /
profmarkedet - eller først er blevet det både 30 og 40 å¨r efter...? -
Kig på bilindustrien... Allerede i 1921 blev den første 'hybrid' bil
lavet i form af det såkaldt benzo-elektriske system. - En bil med en
ydelse, der i dag vil svare til en moderne bil, der kører omk. 20km på
en liter benzin... men hvornår blev det udnyttet _kommercielt_? - i
biler aldrig, men med konstruktionen af 'efterfølgeren' - den
diesel-elektriske motor i beg. af 1950'erne fik det enorm betydning for
alverdens jernbaner i form af de store MY, MX og MZ lokomotiver i
Danmark og de store tyske CE maskiner - og de moderne Henderson
lokomotiver i USA/CA.

Så bare det, at et projekt er designet som et færdigt prof produkt, er
det ikke ensbetydende med succes her og nu.

> Har du set de video man kan finde på youtube ??

Ikke ret meget. - Generelt giver jeg ikke meget for YouTube...

> Det er jo også ret seriøst at Google skyder adskillige millioner dollar
> afsted til præmiepenge for gode software produkter, det virker ret
> commitet.

Der er da også i andre brancher skudt millioner af kroner i præmier for
udvikling, uden at det er ensbetydende med succes.

> Jamen det lyder jo fantastisk. Det er da det markedet skriger efter. En
> flexibel brugervenlig platform med albuerum til at dreje den i
> forskellige retninger.

Præcis, men det er stadig ikke ensbetydende med, at produktet får succes
her og nu. - De fleste brugere er stadig ret konservative og vil stadig
helst have et produkt, der er og overholder en vis fælles standard. -
"Det er jo det nemmeste"...

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 03-01-09 01:09

> [...]
> her og nu. - De fleste brugere er stadig ret konservative og vil stadig
> helst have et produkt, der er og overholder en vis fælles standard. -

Jeg synes du skal kigge på den Youtube video om G1/android konceptet.
Det ser meget proff, og meget brugervenligt ud.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-09 10:37

> Jeg synes du skal kigge på den Youtube video om G1/android konceptet.
> Det ser meget proff, og meget brugervenligt ud.

Synes altid det er farligt at vurdere et produkt uden at have haft det i
fingrene. Og det er langt fra alle som er helt oppe at ringe over
Android. Læg også mærke til at der ikke er ret meget "buzz" mere mht.
Andriod selvom det ikke er længe siden den blev introduceret ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-01-09 16:20

> [...]
>
> Det er jo også ret seriøst at Google skyder adskillige millioner dollar
> afsted til præmiepenge for gode software produkter, det virker ret

Ja, men derfor kan det jo godt være et forsøg fra Googles side. Det er
ikke ualmindeligt, at et firma lancerer et produkt for at se, hvordan
det slår an. Tager forbrugerne god mod det, udvider firmaet med flere
beslægtede produkter og ydelser. Google kan f.eks. udvide med aftaler
med flere telefonselskaber og flere funktioner, hvis det slår an. Slår
det ikke an, har man sikkert på forhånd besluttet, hvor mange penge man
vil satse og dermed risikere at tabe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-09 00:37

> [...]
> direkte, at det endnu er et forsøgsprojekt, som de ville se, hvor førte
> hen. - Og hvis jeg ellers kender Anders ret, så plejer man godt at kunne

Nu er Google jo meget gode til at smide et "BETA" skilt på alting ...
mht. Android så har de brugt _mange_ penge og udvklingstimer i det så
jeg gætter på det ikke "bare" er et forsøg, men derimod "big business"

Der er også snak om at Android sagtens kan flyttes til f.eks.
mediecenter boxe, "køleskabs computere" osv. osv. og det hele handler
naturligvis om at få smidt så mange AdSense reklamer ud til så mange
øjne som muligt ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-09 15:07

Thomas von Hassel wrote:

> Nu er Google jo meget gode til at smide et "BETA" skilt på alting ...
> mht. Android så har de brugt _mange_ penge og udvklingstimer i det så
> jeg gætter på det ikke "bare" er et forsøg, men derimod "big business"

Selvfølgelig r det big business - især, hvis satsningen lykkes. Gør det
ikke det, er det stadig kun håndører, de har givet ud. og jeg må ærligt
indrømme, at jeg tror mere på, hvad Anders Sandholm siger, end på dine
gætterier. - Jeg har trods alt kendt ham gennem en del år og altid sat
hans viden og evner til at bedømme meget højt, - selv om vi ikke altid
har været evige om, i hvilken retning udviklingen skulle gå.

> [...]
> mediecenter boxe, "køleskabs computere" osv. osv. og det hele handler
> naturligvis om at få smidt så mange AdSense reklamer ud til så mange

Mht. at flytte konceptet til de såkaldte mediecentre, så tvivler jeg
stærkt, sådan som det ser ud lige nu, men på længere sigt er det da
muligt, der vil komme noget, der kan bruges. - Hvis det nu havde været
så nemt, som du prøver at få det til at se ud, - hvorfor har fx. B&O så
ikke valgt det til deres nye Beosound 5 system? - Istedet har de satset
millioner på at få modficert et Windows XP, så det kan bruges som basis
med det resultat, at de har fået et system, der er sløvere end end
forædt skovsnegl...

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 02-01-09 16:36

> [...]
> millioner på at få modficert et Windows XP, så det kan bruges som basis
> med det resultat, at de har fået et system, der er sløvere end end

Nu er der jo så pæn forskel på B&O og Google, de er simpelthen ikke
sammenlignelige overhovedet.

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-09 17:27

jagge wrote:

> Nu er der jo så pæn forskel på B&O og Google, de er simpelthen ikke
> sammenlignelige overhovedet.

Generelt set ja, men lige netop, når det gælder Beosound 5, så kan man
godt sammenligne. Beosound 5 er 100% computerbaseret. - Så det er
derfor, jeg netop nævner den model...

mvh. Erik Richard

Fra : jakob

Dato : 02-01-09 20:18

> Generelt set ja, men lige netop, når det gælder Beosound 5, så kan man
> godt sammenligne. Beosound 5 er 100% computerbaseret. - Så det er
> derfor, jeg netop nævner den model...

Jeg tænker nu på størrelsen af udviklingsafdelingerne, eller afstanden
til loftet. Der er jo INGEN sammenligning.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-09 22:13

> [...]
> millioner på at få modficert et Windows XP, så det kan bruges som basis
> med det resultat, at de har fået et system, der er sløvere end end

tja, sådan beslutninger er ofte sovset ind i en masse "diplomatisk"
snask, historiske forhold, udvilkernes kæpheste etc. etc. eller blot at
MS har givet dem en "god pris" for licenserne ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-09 22:40

> [...]
>
> Har du set at google kører med 10 millioner dollars i præmiepenge til de
> bedste applikationer der bliver udviklet til android, det har apple nok

til gengæld har Apple nu et _meget_ bredt marked af iPhone brugere som
udvilkernerns produkter kan eksponeres til ...

Apple har også en VC fond som udviklerere kan komme i betragtning til.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 01-01-09 23:08

> Apple har også en VC fond som udviklerere kan komme i betragtning til.

Som styres af hvem ?? Yep Apple, det er jo kernen i det hele. Det andet
projekt er åbent.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-09 23:33

> Som styres af hvem ?? Yep Apple, det er jo kernen i det hele. Det andet
> projekt er åbent.

Det er en udbredt misforståelse at bare fordi noget er "åbent" eller
open source så er det automatisk bedre.

Og noget helt andet, jeg tror den almindelige forbruger, som ikke er
gadget freak eller på anden måde "gift" med området, er ret ligeglad med
om det er opensource eller ej. Det eneste de kigger på er pris og om de
kan finde ud af at bruge det.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 02-01-09 14:44

> Det er en udbredt misforståelse at bare fordi noget er "åbent" eller
> open source så er det automatisk bedre.

Jeg vil godt høre et par eksempler på hvor lukkede systemer, standarder
etc er en fordel for andre end dem der har patent på
systemet/standarden/produktet ?

Derudover har jeg ikke misforstået noget som helst angående åbne
standarder. Jeg har ikke antydet at open source produkter altid er bedre
end de tilsvarende proporitære. MEN det er vanskeligt at argumentere for
at det er en fordel for forbrugeren at kun Apple afgører på hvad måde
produktet skal bruges.

> [...]
> gadget freak eller på anden måde "gift" med området, er ret ligeglad med
> om det er opensource eller ej. Det eneste de kigger på er pris og om de

Hvad er din pointe ? Bliver det bedre af det ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-09 22:13

> Jeg vil godt høre et par eksempler på hvor lukkede systemer, standarder
> etc er en fordel for andre end dem der har patent på
> systemet/standarden/produktet ?

For brugeren kan det være en fordel at f.eks. dokumentation, patches,
support etc. etc. er styret af en gruppe som ikke bare er en flok
frivillige entusiaster, især hvis du skal have styr på legaliteterne den
anden vej.

Og igen, der er ikke noget der er sort hvidt, der er masser af Open
Source projekter som er _fremragende_ og som også bliver styret godt af
deres respektive styrtegrupper.

> Hvad er din pointe ? Bliver det bedre af det ?

Ikke nødvendigvis, blot mere populært, bare se på windows.

/thomas

Fra : jakob

Dato : 02-01-09 22:22

cThomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> [...]
> support etc. etc. er styret af en gruppe som ikke bare er en flok
> frivillige entusiaster, især hvis du skal have styr på legaliteterne den

Ikke lige noget overbevisende eksempel på hvor lukkede
systemer/standarder er en fordel for forbrugeren.

Seriøst thomas, jeg tror du skal prøve og kigge lidt på hvem det er der
står bagved G1 og android igen.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-09 22:31

jakob <none@none.invalid> wrote:

> Ikke lige noget overbevisende eksempel på hvor lukkede
> systemer/standarder er en fordel for forbrugeren.
>
> Seriøst thomas, jeg tror du skal prøve og kigge lidt på hvem det er der
> står bagved G1 og android igen.

Google, T-Mobile og HTC i første omgang ..

Jeg snakker helt generelt om opensource projekter ... og igen, jeg har
ikke nogen kæpheste hverken den ene eller den anden vej.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-09 22:33

> [...]

> systemer/standarder er en fordel for forbrugeren.
>
> Seriøst thomas, jeg tror du skal prøve og kigge lidt på hvem det er der

vi kan også bare linke til hele listen:

<http://www.openhandsetalliance.com/oha_members.html>

Fra : jakob

Dato : 03-01-09 10:59

> <http://www.openhandsetalliance.com/oha_members.html>

jeps, gu ved hvor stor en procentdel af verdensøkonomien der er samlet
på den liste, det er ikke særligt sammenligneligt med B&O Erik ;0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-09 14:43

jakob wrote:

> jeps, gu ved hvor stor en procentdel af verdensøkonomien der er samlet
> på den liste, det er ikke særligt sammenligneligt med B&O Erik ;0)

Jeg snakker overhovedet ikke om 'verdensøkonomi' her. Det jeg snakkr om,
er, - hvordan man på den mest enkle og mest effektive måde kan styre /
har mulighed for at kunne styre inden for et given område. GoogleApps
m.m. er langt mere end et økonomi- og firmastyringssystem. - Det er
desuden et system, der er under udvikling til at kunne afvikle både det
ene og det andet på workstation niveau og ikke bare oline.

Det er her, fx. B&O kommer ind i billedet med det nye Beosound 5
koncept, der er 100% beregnet til at kunne køre/bruges _både_ online og
på workstation niveau. - OG så for at vise, hvor tåbeligt et firma kan
gøre det i det øjeblik, de vælger at gå bort fra traditionel håndtering.

- Og jeg kan godt garantere dig for, at jeg ikke vil give +75.000kr. for
et XP-baseret gang makværk, der kun kan afspille WMA, WMv, WAV, AVI, AAC
og MP3 i 192kbps/256kbps. Ikke engang QT er understøttet, og systemet er
låst, så man ikke selv kan installre eller opdatere noget som helst. Og
kravet for at det hele kan fungerer er jo stadig, at der er adgang til
en computer for at kunne overføre musik/video til systemet.

Her er det også sammenligeligt med GoogleApps + Android, - at man bliver
afhængig af _ét_ bestemt system på 'hardwaresiden' [online siden], mens
man kan gøre, hvad man vil på 'softwaresiden' [workstation]. Som Google
systemet er opbygget lige nu, går 'kommunikationen' kun den ene vej,
hvor din computer kun kan give input _til_ systemet og kun modtage de
færdige data den anden vej. - Altså er du 100% bundet til at bruge det
specifikke system, og hvis du vil kunne udveksle og kommunikere med
andre ikke-tilsluttede systemer, vil det kræve en masse konvertering med
deraf risici for datatab. - Kort sagt vil det kræve, at et firma på
brugerniveau har ansat endda særdeles dygtige _programmører_ til det job.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-09 23:35

> Som styres af hvem ?? Yep Apple, det er jo kernen i det hele. Det andet
> projekt er åbent.

faktisk ikke:

<http://www.kpcb.com/initiatives/ifund/index.html>

Apple har "bare" smidt pengene ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-01-09 01:57

Den 02.01.2009 kl. 00:27 skrev Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk>:

> i fremgang og baseret på både SUNs erfaringer med StarOffice og de
> tusinder af små udviklere rundt omkring, der kontribuerer til
> projekterne, synes jeg tyder meget på, at de ikke vil lade sig

Der har lige været et interessant indlæg om OpenOffice som StarOffice
bygger på. En udvikler der er ansat på OpenOffice projektet siger det har
problemer med at tiltrække udviklere.

http://developers.slashdot.org/article.pl?sid=08/12/28/0124230

Det mindede mig rigtigt meget om den her artikel

http://www.synack.net/~bbraun/writing/osfail.html

om hvorfor Darwin - open source udgaven af Unix'en i OS X - ikke blev
nogen success.

/Thorbjørn

Fra : jagge

Dato : 02-01-09 14:44

> Der har lige været et interessant indlæg om OpenOffice som StarOffice
> bygger på. En udvikler der er ansat på OpenOffice projektet siger det har
> problemer med at tiltrække udviklere.

Temmelig ærgeligt hvis det passer. Open Office har brug for al den
medvind de kan få. Det ville være fedt hvis de kunne nå op på siden af
firefox i markedsandel så ville der være tale om et åbent marked.

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-09 15:20

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der har lige været et interessant indlæg om OpenOffice som StarOffice
> bygger på. En udvikler der er ansat på OpenOffice projektet siger det
> har problemer med at tiltrække udviklere.

Øh... Nu har jeg ikke lige læst de artikler endnu, men du mener vel
omvendt, - at OpenOffice bygger på StarOffice? - StarOffice har da været
fremme flere år før, der overhovedet var noget, der hed OpenOffice. -
Mit første 'sammenstød' med StarOffice ligger helt tilbage til vel
1996/97 og en StarOffice 1.x sammen med en Windows 3.11. - Den kunne
gemme i hele tre formater - StarText, WordPerfect 5.1DOS og MSWord 4/5,
og konvertere fra lidt flere...

mvh. Erik Richard