Metode til altid at vise tid fra bestemt t~
Fra : MooreHojer

Dato : 01-01-09 20:24

Hej NG

Har et par script der bruger metoderne gmmktime() og date() fra php-bibliotektet.
De har altid kørt upåklageligt da de altid har kørt på maskiner der lå i samme tidszone som DK.

Men nu er scriptet blevet flyttet til en server der ligger i en tidszone med en forskel på 9 timer i forhold til DK.
Brugerne er stadig de samme og sidder primært i DK så jeg vil gerne have vist tiden som DK tid og ikke USA tid.

Jeg har midlertidigt løst det ved at gå ind og ligge de 9 manglende timer til manuelt hver gang jeg kalder gmmktime().
Men er der ikke en smartere måde man kan sørge for at scriptet altid bruger den korrekte zone, så man kan flytte det rundt uden at skulle tilpasse det hver gang (det er ikke nødvendigt at tage højdefor sommer/vintertid)?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Dan Storm

Dato : 01-01-09 20:30

MooreHojer skrev:
> [SNIP]

Du kan forsøge dig med
putenv("TZ=Europe/Copenhagen");

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-01-09 20:52

MooreHojer <simon@moorehojer.dk> writes:

> [...]
> korrekte zone, så man kan flytte det rundt uden at skulle tilpasse
> det hver gang (det er ikke nødvendigt at tage højdefor

Mon ikke
http://dk.php.net/manual/en/function.date-default-timezone-set.php vil
hjælpe dig en del?

--
/Wegge

Fra : Dan Storm

Dato : 01-01-09 20:57

Anders Wegge Keller skrev:

> Mon ikke
> http://dk.php.net/manual/en/function.date-default-timezone-set.php vil
> hjælpe dig en del?

Den havde jeg helt glemt - den er faktisk bedre end min løsning, da den
egentlig kun virker med safe mode til....

- SÃ¥ vigtig er du heller ikke!