Da kristne smed de hebraiske skrifter bort
Fra : Henrik V Blunck

Dato : 30-12-08 15:26

Da kristne smed de hebraiske skrifter bort

Det er meget vigtigt at forstå de steder hvor kristendommens
“grundlægger”, tømrerdrengen Jesus, taler mod jøderne, mod Loven og mod
sund fornuft. Sidstnævnte ses især i den såkaldte bjergprædiken du kan
finde i Matthæusevangeliet kapitel 5 til 7.

Læs resten her: http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler/?p=118

Henrik Blunck - Dianalund
Følger du vores blog? - http://www.blunck.dk/blog
Oversigt over alle blogs - http://xr.com/henrik

Fra : Poul Nielsen

Dato : 30-12-08 17:43

"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i en meddelelse
news.umzbpsubn1el4e@macintosh.local...
> Da kristne smed de hebraiske skrifter bort
>
> Det er meget vigtigt at forstå de steder hvor kristendommens
> "grundlægger", tømrerdrengen Jesus, taler mod jøderne, mod Loven og mod
> sund fornuft.

Og fordelen ved "loven" hvor er den henne.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 30-12-08 18:38

Den 30.12.2008 kl. 17:43 skrev Poul Nielsen <pn@mail.dk>:
> "Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i en meddelelse
> news.umzbpsubn1el4e@macintosh.local...
> Og fordelen ved "loven" hvor er den henne.

Mon du overhovedet læste artiklen færdig?
Du kunne læse resten her:
<http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler/?p=118>

Hvordan kan du stille dét spørgsmål om Guds Lov?

Når du får en gave af en god ven, spørger du så også hvad du skal bruge
den til?

Endnu værre, så tillader du dig selv at tale sådan om en gave fra Gud!!
Det fortæller vist mere om dig selv end du egentlig bryder dig om.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 30-12-08 18:55

"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i en meddelelse
news.umzkmcunn1el4e@macintosh.local...

> [...]
>
> Endnu værre, så tillader du dig selv at tale sådan om en gave fra Gud!!
> Det fortæller vist mere om dig selv end du egentlig bryder dig om.

Nu er den gave du taler om evigt liv korrekt ikke? men vi er mange der ikke
ønsker den gave da vi ser den som selve fortabelsen. Vi er mange ca 2
milliarder der ønsker det du kalder for en gave ophævet, vi ønsker Nirvana
dvs det vi er inderst inde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vedanta

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-08 03:48

"Poul Nielsen" <pn@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> milliarder der ønsker det du kalder for en gave ophævet, vi ønsker Nirvana

Er danskere ikke til at leve HER OG NU
som om imorgen var sidstte dag
- alttså når vi9 ikke har job/forpligtelser

Nirvana lyder af EVIG BEHOVSUDSKYDELSE dvs helvede

Sjælpefred kan måske bedst kombinerres med intenst aktivt nydelsesfuldt liv

Fra : Vidal

Dato : 30-12-08 23:43

Henrik V Blunck skrev:
> [...]
> sund fornuft. Sidstnævnte ses især i den såkaldte bjergprædiken du kan
> finde i Matthæusevangeliet kapitel 5 til 7.

Så er du igen på banen med dine dumme misforståelser af
kristendommen. Kun folk med det ringeste kendskab til
NT hopper på dine mærkværdige betragtninger.

Er der ikke noget med, du har tilhørt en eller anden sekt,
hvorfor retter du ikke dine angreb mod den? Dine forhenværende
trosfæller kan muligvis forstå dine angreb, folk med tilknytning
til folkekirken har ingen mulighed for at forholde sig til det,
du skriver.

Hvis der er nogen, der tilhører Henriks sekt her i gruppen,
kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan I forholder jer
til hans ord.

Men Matt kap 5-7 er et fint sted at finde ud af, hvad hykleriet
er, det hykleri en gruppe af jøder på Jesus' tid dyrkede og som
Jesus vendte sig imod.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-01-09 19:06

Henrik V Blunck skrev i
> [...]

> mod sund fornuft. Sidstnævnte ses især i den såkaldte bjergprædiken
> du kan finde i Matthæusevangeliet kapitel 5 til 7.

Hvor er det bemærkelsesværdigt tydeligt at denne malka-klovn lyver,
fordrejer og forvansker hver eneste evige gang han udtaler sig om
kristendommen.

Jesus taler ingen steder mod hverken jøder, loven eller sund fornuft. Han
taler alene mod farisæernes forvrængning af Guds ord og Guds lov, og alle de
menneskeskabte farisæiske love og regler, der intet har med Guds ord og Guds
lov at gøre.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Rigo Jørgensen

Dato : 01-01-09 20:02

Henrik V Blunck skrev:
> [...]
> sund fornuft. Sidstnævnte ses især i den såkaldte bjergprædiken du kan
> finde i Matthæusevangeliet kapitel 5 til 7.

Nu ønsker jeg ikke at fornærme nogen, men... Synes du ikke, det ville
være en god idé, at læse Matthæusevangeliet i stedet for kun at danne
synspunkter ud fra en blog, hvis indhold må siges mildest talt at være
indholdsløst?

"Om loven

Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg
er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde. | Sandeligt siger
jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller
en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket. | Den, der bryder blot
ét af de mindste bud og lærer mennesker at gøre det samme, skal kaldes
den mindste i Himmeriget. Men den, der holder det og lærer andre at gøre
det, skal kaldes stor i Himmeriget. | For jeg siger jer: Hvis jeres
retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I
slet ikke ind i Himmeriget. "

Det lyder ikke umiddelbart som et menneske, der vil blæse loven et
stykke vel? - Og det her er selvfølgelig kun et udpluk af bjergprædiken.
Rent faktisk strammer vores "tømmermester" tøjlerne en del i sin
bjergprædiken. Hvis du læser den, vil du se afsnittet "om vrede". Her
understreger "håndværkeren", at vi ikke kun bryder loven, hvis vi slår
ihjel. Det er nok at være vred på sin broder og kalde denne "Raga" -
allerede der bryder vi loven. Det er den væsentligste forskel på de
kristne og "de andre". Altså de andre værende de, der tror, at de har
deres på det rene gennem deres gerninger, der har vi kun vores på det
rene i det øjeblik vi har troen og sætter os over handlingerne.

Jeg vil anbefale dig at anskaffe en kopi af Bibelen. Får du blod på
tanden hvad angår tolkninger, der vil jeg anbefale K.E. Løgstrups
værker. Kierkegaard er toppen, men kan være lidt tung i det. Løgstrup
tager udgangspunkt i Kierkegaard, men gør det på en måde, der er mere
lige til og i "Luthersk ånd". Det vil give et godt fundament til at se
lidt mere kritisk på dine kilder. Den blog var dog noget af det tyndeste...

Fra : Cyril Malka

Dato : 02-01-09 10:16

In article <495d1331$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Rigo Jørgensen <rigohj@gmail.com> wrote:

> Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg
> er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde.

- Hvordan "opfylder" man en lov?

- Hvor står det, i de hebraiske skrifter, at Loven skal "opfyldes" for
derefter at blive sat ud af kraft?

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
Følg mig på twitter: http://twitter.com/cyrilmalka
.... Catholic - which I was until I reached the age of reason.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 02-01-09 15:18

"Cyril Malka" <malka@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> - Hvordan "opfylder" man en lov?
>
> - Hvor står det, i de hebraiske skrifter, at Loven skal "opfyldes" for
> derefter at blive sat ud af kraft?
>
> Venligst,
>
> Cyril

Det er ikke et problem da Jesus som bekendt var Messias.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-01-09 20:53

Poul Nielsen <pn@mail.dk> declared in:
495e2237$0$90275$14726298@news.sunsite.dk :
> "Cyril Malka" <malka@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> Det er ikke et problem da Jesus som bekendt var Messias.

"Som bekendt"?

Propaganda.

Fra : Lyrik

Dato : 03-01-09 01:16

Cyril Malka formulerede spørgsmålet:

> - Hvordan "opfylder" man en lov?
>
> - Hvor står det, i de hebraiske skrifter, at Loven skal "opfyldes" for
> derefter at blive sat ud af kraft?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis man fjerner præsteskabet i en religiøs tro og forening, må det
tydeligt fremgå at så må foreningen ændre sine love og vedtægter!
Man fjernede templet og præsteskabet, så Moseloven er ikke længere en
option.
Der var mange hundrede år hvor Moseloven ikke eksisterede nemlig før
Moses fik den. Nu er der mange hundrede år hvor den ikke længere
eksisterer.
Der er en jøde ved navn Salomo så vidt jeg husker, som hvert år slæber
en stor sten op på tempelbjerget for at bygge et nyt tempel til
Moselovens overholdelse. Uheldigvis må han hidtil opgive.

Hvert år skulle israeliterne ofre dyr i templet for deres synder og de
blev aldrig færdige med det.
Nu har Gud givet sin Søn som offer til gavn for dem som tror, danskere
og jøder.

Abrahams børn er dem af tro."Abraham troede Gud og dette blev regnet
ham til retfærdighed"
Jesus sagde til den tids "Cyril"(farisæerne)Tro ikke i kan sige at i
har Abraham til far. Jeg siger jer at Gud kan opvække Abraham børn af
stenene som ligger der!

--
MvH
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-01-09 03:01

Cyril Malka skrev i

> - Hvordan "opfylder" man en lov?
>
> - Hvor står det, i de hebraiske skrifter, at Loven skal "opfyldes" for
> derefter at blive sat ud af kraft?

Hvis du virkelig engang har været kristen, som du jo engang har påstået at
du har været, så burde du også vide at Jesus intet steds siger at loven skal
sættes ud af kraft.

Men du vil jo hellere lyve end at forholde dig sandfærdigt til
kristendommen.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 05-01-09 09:53

Den 02.01.2009 kl. 10:15 skrev Cyril Malka <malka@nytestamente.org>:
> - Hvordan "opfylder" man en lov?

Det er tydeligt for enhver, at det er svært for en kristen at forstå
juridiske sammenhænge. Når de, som du rigtigt nok spørger til, tror man
kan "fuldbyrde" eller "opfylde" en lov for dernæst at gøre sig selv til en
"ny lov" så rabler det.

Efeserne 2:15 siger klart og tydeligt: "Han satte loven med dens bud og
bestemmelser ud af kraft" fordi Paulus afskyede Loven i pagt med denne
"Jesus"

En lov kan følges - altså adlydes
En lov kan ændres - f.eks. moderniseres eller tage højde for nye lovbrud
En lov kan nedbrydes - som det ses med de kristne
En lov kan misbruges - som revisorer gør når de skal finde
"skattetekniske" huller for at klienter slipper billigere i skat
En lov kan saneres - for at udskille de paragraffer som er utidssvarende.

Men "opfyldes" er endnu en kristen opfindelse.

> - Hvor står det, i de hebraiske skrifter, at Loven skal "opfyldes" for
> derefter at blive sat ud af kraft?

Ingen steder. Det véd enhver! Problemet er blot, at det er nemmere at tale
uden om end at behandle de fakta der præsenteres.

Teknikken er urgammel...

Fra : kaz

Dato : 05-01-09 11:18

Henrik V Blunck wrote:

> [...]
> "skattetekniske" huller for at klienter slipper billigere i skat
> En lov kan saneres - for at udskille de paragraffer som er
En lov kan 'opfyldes' - eller erstattes, eller ændres, eller opdateres,
eller moderniseres om du vil - med en der dækker over ALT det den gamle
gjorde, dog sigter meget højere end den gamle.

Derfor dine formål med loven er åbenbart for altid bundet til sandkassen og
scenarier deromkring, hvorimod andre er gået videre.

> Men "opfyldes" er endnu en kristen opfindelse.

Dine håbefulde ad hoc definitioner af terminologi er noget infantile, hr. De
kræver ingen videre kommentarer, mener jeg.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-01-09 13:34

Henrik V Blunck skrev i
news.um9z9sdzn1el4e@macintosh.local,:

> [...]
>
> Efeserne 2:15 siger klart og tydeligt: "Han satte loven med dens bud
> og bestemmelser ud af kraft" fordi Paulus afskyede Loven i pagt med

Endnu engang viser denne malka-smovs ved navn Henrik Vestergaard Blunck sin
evne til at fordreje, forvanske og udgyde løgn. Ikke så sært at han føler
sig godt tilpas sammen med de to andre malka'er.