MUSIKANTENSTADL (Silvesterstadl) NU
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-08 20:10

Når Angela har æblet (ævlet) færdig så kommer

ANDY BORG

og hans

MUSIKANTENSTADL

Fra : Michel

Dato : 31-12-08 20:39

Hej,

> Når Angela har æblet (ævlet) færdig så kommer
> ANDY BORG
> og hans
> MUSIKANTENSTADL

Jeg står nok til nakkeskydning, men også i år er også mit tv indstillet på
ARD nytårsaften, selv om jeg ikke bor nord for Limfjorden, men i det
storkøbenhavnske. Giver Åge ret - dette er god musikalsk underholdning, selv
om Andy Borg er lidt træls.

Og i øvrigt et rigtigt godt nytår til jer alle!

Michel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 01-01-09 12:44

Hej
Michel wrote:
> Jeg står nok til nakkeskydning, men også i år er også mit tv
> indstillet på ARD nytårsaften, selv om jeg ikke bor nord for
> Limfjorden, men i det storkøbenhavnske.

Her lidt nord for Århus blev det til ZDF's kultnacht. Det er heller ikke
helt dårlig underholdning.

> Giver Åge ret - dette er god
> musikalsk underholdning,

Helt sikkert. Det var forresten også ZDF der blev sat på efter man havde
været ude at kigge på krudt, sidste år (det må så være forrige år nu).

Mvh
Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 12:51

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Her lidt nord for Århus blev det til ZDF's kultnacht. Det er heller ikke
> helt dårlig underholdning.

SV: Den nat ligger på bånd, så der skulle værer god unterhaltung i mange
timer. pokker, det skulle starte før MUSIKANTENSTADL var slut.
Ligeledes var det træls at både ARD og ZDF sende Musikantenstadl og
Zdf-Hitparty lige oveni hinanden. Slager på alle kanaler. Grrrr.............
Man kan jo ikke se to ting på een gang, ejheller optage to ting. Når men nu
ligger Musikantenstadl og det meste af Zdf-nat på bånd

> Helt sikkert. Det var forresten også ZDF der blev sat på efter man havde
> været ude at kigge på krudt, sidste år (det må så være forrige år nu).

Og for tre år siden var det "Das groose ZDF-Hitparade-nacht. Massevis af
klip fra den goe gamle legendariske hitparade. Tyskerne forstår at
bringe sån noget musik som alle kan holde ud at lytte til.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 01-01-09 12:56

Åge Halldorsson wrote:
> Tyskerne forstår at
> bringe sån noget musik som alle kan holde ud at lytte til.

Men det er underligt som puplikum sidder og snorksover når musikken spiller.
Hvis det var mig der var puplikum, så ville jeg da ikke sidde på min bagdel
med korslagte arme, og snakke med sidemanden, mens musikken spiller..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 13:16

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Men det er underligt som puplikum sidder og snorksover når musikken
> spiller.

Jeg tror vi andre kun så folk der klappede og smilede op hoppede og dansede
og gjorde ved. Ved ikke liiiige hvilket program, du så. ?????

> Hvis det var mig der var puplikum, så ville jeg da ikke sidde på min
> bagdel med korslagte arme, og snakke med sidemanden, mens musikken
> spiller..

Som sagt ved jeg ikke hvor du har det der fra??? - Jeg opfattede showet lige
omvendt. Med et i den grad livligt publikum.
.........men altså helt ærligt, det var 5 timers direkte show. FEM timer Man
kan altså ikke sidde og være vildt koncentreret på musikken hele tiden. Det
vil være unaturligt. Jeg tror ikke publikum er meget anderledes end seerne.
De rejser sig jo også fra sofaen engang i mellem.
Prøv at beskriv det tidspunkt i showet hvor du mente at folk var ved at
falde i søvn. Hvad så du og hvad hørte du???

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 01-01-09 13:28

Åge Halldorsson wrote:
> Jeg tror vi andre kun så folk der klappede og smilede op hoppede og
> dansede og gjorde ved. Ved ikke liiiige hvilket program, du så. ?????

ZDF det meste af natten.

> Som sagt ved jeg ikke hvor du har det der fra???

Det ved du så nu.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 14:06

> ZDF det meste af natten.

SV: Det var jo gamle optagelser med enkeltnumre, fra alle mulige
forskellige show. Det kan godt være de sov der. Selve showene var meget
hjælpeløst opbygget dengang. Der er løbet meget slager ud i
æteren siden dengang. Nu til dags er der rigtigt "godaw" i showene og et
feststemt publikum. Musikken var dog ganske god, også dengang.

> Det ved du så nu.

SV: Hmmmm...... ja, jeg ved at du i hvert fald ikke har det fra
Musikantenstadl. For i modsat fald ville det heller ikke stemme overens med
den virkelig vi andre så, da vi så programmet.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 13:35

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så du og hvad hørte du???

Se, Sherlock Holmes er nu ifærd
med at udrede et problem, som
kan gi' langvarige traumer, hvis
det blot henkastes som afbrændt
fyrværkeri.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 12:59

> Når Angela har æblet (ævlet) færdig så kommer
>

> ANDY BORG
>
> og hans
>

> MUSIKANTENSTADL

Underholdningen er alt for sukkersødt og forudsigeligt.
Tysk polkamusik, med tendenser af lette, nærmest
dance-agtige rytmer fra noget, der tilnærmelsesvis
ligner en programmeret rytmeboks er ikke fedt.
Og det var det samme sidste år. Og forrige år.

Nyeste trends er 'bassporet', flankeret af
en syntetisk tuba....umpa umpa..ufedt.

Fra : Michel

Dato : 01-01-09 13:27

> Underholdningen er alt for sukkersødt og forudsigeligt.

Og?

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 13:32

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Og?

- dermed triviel og tilnærmelsesvidt kedeligt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 14:14

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> - dermed triviel og tilnærmelsesvidt kedeligt.

Jeg synes det var særdeles livligt og varieret, lige fra D.J. Utzi / Nik P.
til Oesh de dritten.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 14:24

> "Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Jeg synes det var særdeles livligt og varieret, lige fra D.J. Utzi / Nik
> P. til Oesh de dritten.

DJ Ôtzi...ej..kan han redde din aften ?
Den afdankede gamling med hvid teenage-hat
Hvis endelig man skal se lidt tysk tv sådan en nytårs aften,
så er det fordi de af og til har nogle musikere inde, som havde
et hit tilbage i 70-80'erne. Det er dermed et sjovt gensyn og tilbageblik.
Selv om det er playback.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 14:57

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Hvis endelig man skal se lidt tysk tv sådan en nytårs aften,
> så er det fordi de af og til har nogle musikere inde, som havde
> et hit tilbage i 70-80'erne.

SV: Jeg gider ikke at svælge i fortiden. Jeg vil have nutidens hit,
selvfølgelig blandet med nogle gamle hit ind i mellem. Det er klart.
Idag spiller de jo ligesådan, som de gjorde i 70-erne og for den sags skyld
60-erne.
Og så kan man jo lige så godt høre det nye, når det lyder lige sådan.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 16:03

> "Eque" <-> skrev i meddelelsen

> SV: Jeg gider ikke at svælge i fortiden.

Med den udtalelse Åge, så siger du faktisk nu,
at om 10 år synes du den musik du lyster idag
er ringe...Derfor er dine indlæg om schlagermusik
ikke seriøs. Du kan ikke engang selv li' det.

> Jeg vil have nutidens hit,

Hvilket bekræfter det jeg skrev ovenover...

> selvfølgelig blandet med nogle gamle hit ind i mellem.

Hold kæft et fjollet indlæg dêr.
Så er der ikke noget at 'svælge i'..,o))))

> Det er klart.

Synes du er uklar.

> Idag spiller de jo ligesådan, som de gjorde i 70-erne og for den sags
> skyld 60-erne.
> Og så kan man jo lige så godt høre det nye, når det lyder lige sådan.

Schlagermusik idag har en helt anden sound
omend 4/4 takten er den samme...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 16:32

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Med den udtalelse Åge, så siger du faktisk nu,
> at om 10 år synes du den musik du lyster idag
> er ringe...

SV: Øhhhhh.... fordi jeg vil høre nye slagere???? - jamen så vil man da
aldrig kunne høre nogen nye?

> Hvilket bekræfter det jeg skrev ovenover...

SV: Nå???

> Hold kæft et fjollet indlæg dêr.
> Så er der ikke noget at 'svælge i'..,o))))

SV: Ikke fordi der kommer en hist og pist

> Synes du er uklar.

SV: Det kan skyldes narko

> Schlagermusik idag har en helt anden sound

DV: Nå??? - jeg kan ikke lige høre megen forskel på disse to videoklips
stil, trods langt over 40 års mellemrum.
Slager anno starten af 60-erne:
http://www.youtube.com/watch?v=KZTlo7pVB60&feature=related
Slager anno sidste år: http://www.youtube.com/watch?v=91OWlmz1fUw

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 18:04

> SV: Øhhhhh.... fordi jeg vil høre nye slagere???? - jamen så vil man da
> aldrig kunne høre nogen nye?

Du nærmest foragtende den 'gamle musik'
og gad 'dvæle' ved fortiden. Som om det
er ekstremt uinteressant at lytte til.

> SV: Nå???

Ja.

> SV: Det kan skyldes narko

Ja start du først med nogle boblebrus.

> DV: Nå??? - jeg kan ikke lige høre megen forskel på disse to videoklips
> stil, trods langt over 40 års mellemrum.

Rytmedelen er meget anderledes besat
i den moderne schlager end dengang.
Dine eksempler er dårlige og tilpasset.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 18:16

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Du nærmest foragtende den 'gamle musik'
> og gad 'dvæle' ved fortiden. Som om det
> er ekstremt uinteressant at lytte til.

SV: Jamen sådan gør folk. Man lytter til det nye. Jeg hører næsten ingen
gammel dansktop. Det har jeg hørt engang
trods langt over 40 års mellemrum.

> Rytmedelen er meget anderledes besat
> i den moderne schlager end dengang.
> Dine eksempler er dårlige og tilpasset.

SV: Nårh, de passede ikke i Eques billede

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 23:31

> SV: Jamen sådan gør folk. Man lytter til det nye. Jeg hører næsten ingen
> gammel dansktop. Det har jeg hørt engang
> trods langt over 40 års mellemrum.

Og hvis du mener forskellen er lille
fra dengang og nu, desto mere undrer
din holdning.

> SV: Nårh, de passede ikke i Eques billede

Se Åge, nu begynder du igen at vande
det ud fordi du ikke kan forsvare dine
egne holdninger og meninger på en overbevisende måde.
Men lad du bare vandet løbe Åge,
for varmt blir' det alligevel aldrig..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 23:34

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Og hvis du mener forskellen er lille
> fra dengang og nu, desto mere undrer
> din holdning.

SV: Nå???, det er jeg da ked af

> Se Åge, nu begynder du igen at vande
> det ud fordi du ikke kan forsvare dine
> egne holdninger og meninger på en overbevisende måde.
> Men lad du bare vandet løbe Åge,
> for varmt blir' det alligevel aldrig..

SV: Jaja, det er da ikke noget at flæbe sådan over.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 23:46

> SV: Nå???, det er jeg da ked af

Jaja, det er da ikke noget af flæbe sådan over.

Fra : Michel

Dato : 01-01-09 17:59

> - dermed triviel og tilnærmelsesvidt kedeligt.

At du ikke bryder dig om genren, betyder jo ikke, at det er dårligt. I mine
ører er det særdeles kompentent musik, der leveres.

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 18:05

> At du ikke bryder dig om genren, betyder jo ikke, at det er dårligt.

Nej. Men triviel og tilnærmelsesvis kedelig.

>I mine ører er det særdeles kompentent musik, der leveres.

Jeg kender ikke dine ørers evner
udi schlagermusikkens nødvendighed
af en spidskompetence.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 18:18

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> spidskompetence.

oOuuuuuuhhhhhhhh. Wil you gentake that. That was a good vending.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 23:32

> "Eque" <-> skrev i meddelelsen

> oOuuuuuuhhhhhhhh. Wil you gentake that. That was a good vending.

Spidskompetence

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 23:35

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Spidskompetence

That was a good vending. Måske you can tell os where you have lært that
flotte ord henne.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 23:47

> That was a good vending. Måske you can tell os where you have lært that
> flotte ord henne.

Øjjjj..og du fortsætte den gode stil
og udvilker dig stille og roligt.
Dêt go stil fra dig af Åge dêr...

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 23:36

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Spidskompetence

Så så pas nu på med alle de fremmedord

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 23:48

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Så så pas nu på med alle de fremmedord

Ja Åge kender dem nok ikke.
Det er ellers noget som er oppe
i tiden, som schlagermusikken.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 23:54

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Ja Åge kender dem nok ikke.
> Det er ellers noget som er oppe
> i tiden, som schlagermusikken.

Smut nu ned på grillen og køb en hotdog med ristede og rå løg
og agurkeslat og en bakke pommes frites og en cacaomælk, sammen med far
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 23:59

> [...]

> Smut nu ned på grillen og køb en hotdog med ristede og rå løg
> og agurkeslat og en bakke pommes frites og en cacaomælk, sammen med far

(det var Åges aftensmad. Konen skred for år tilbage).

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-09 00:01

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> (det var Åges aftensmad. Konen skred for år tilbage).

Jaja. bare din mand ikke skred

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 00:04

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Jaja. bare din mand ikke skred

Tak skal du ha'.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-09 01:20

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Tak skal du ha'.

SV: Selv tak skal du da have. Og god påske

Fra : Michel

Dato : 01-01-09 18:35

> Jeg kender ikke dine ørers evner
> udi schlagermusikkens nødvendighed
> af en spidskompetence.

I rest my case...

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 23:32

> I rest my case...

In this case you can trust.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-09 23:36

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> In this case you can trust.

Sv: jaja, hav du bare dine trusser i fred i den kasse.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 23:53

> "Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Sv: jaja, hav du bare dine trusser i fred i den kasse.

Ja når du er i nærheden
er det om at passe på
sit vaskemodne linned'...

Fra : Åge Halldorsson