/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Brand i Hundige
Fra : HH


Dato : 31-12-08 03:38

En lidt kedelig nytårshilsen faldt jeg over:

http://www.jv.dk/artikel/577787

Hans-Henrik

 
 
Torben Bach (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Torben Bach


Dato : 31-12-08 17:55

HH wrote:
> En lidt kedelig nytårshilsen faldt jeg over:
>
> http://www.jv.dk/artikel/577787
>
> Hans-Henrik


Ja - det er næsten ved at blive en tradition i Hundige. Meget ærgerligt for
de, der har både liggende tæt op af den båd, hvor branden starter.
Som regel er det noget med elektricitet, der er synderen.

Godt Nyt År i håb om, at det ikke sker på andre vinterpladser.
http://www.dbi-net.dk/baadbrande_breder_sig_som_ringe_i_vandet.asp
--
\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben


blueocean (01-01-2009)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 01-01-09 09:46

On 31 Dec. 2008, 17:55, "Torben Bach" <tsb...@FJERNnyka.dk> wrote:
> HH wrote:
> > En lidt kedelig nytårshilsen faldt jeg over:
>
> >  http://www.jv.dk/artikel/577787
>
> > Hans-Henrik
>
> Ja - det er næsten ved at blive en tradition i Hundige. Meget ærgerligt for
> de, der har både liggende tæt op af den båd, hvor branden starter.
> Som regel er det noget med elektricitet, der er synderen.
>
> Godt Nyt År i håb om, at det ikke sker på andre vinterpladser.http://www.dbi-net.dk/baadbrande_breder_sig_som_ringe_i_vandet.asp
> --
>                     \\\\////
>                    (@@)
>    -------o00o-(_)-o00o---------
>                  Torben

Det er lidt utroligt at "hvis det igen er elektriske fejl
installtioner eller brug af varme ovn der fik startet branden " så at
folk ikke lære noget af det her. Det er dog 3 gang på et år i samme
havn, Hvis det alså er fejl i el installationer. eller som nævnt en
varmeovn igen. Hvi sdet er hærværk , mener jeg helt klart at havnen
bør få sat kamera ovevågning op, ikke at det kan forhindre men at man
kan msåske placere et ansvar og få den/de pågælende dømt.

Men ikke for at drage forhastede konklusioner bør man afvente
politiets undersøgelse.
gert

Bjarke@Escape (03-01-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 03-01-09 09:09

Jo, men det er jo ikke 3 gange på 1 år hvor både er brændt.

Vi havde den store brand på Hundige/Hejren for 2 år siden. Efter min
vurdering defekt el i en motorbåd med permanent strøm på pladsen

Så brændte masteskuret på Hejren i efteråret. Det mener mange er hærværk,
men det kan jo lige så godt være el.

Og så nu en brand på Hundige/Mågen.

Overvågning må man ikke uden polititilladelse (og justitsministeriet?) og
det får man nok ikke for at overvåge "døde ting".

Nå godt der ikke skete noget med min båd.

Jeg checker ud nu. Har lige en "Cape to Bahia 2009" kapsejlads, som jeg skal
deltage i. Starten går om 4 timer....

meget stort SMIL ....

--

Bjarke
Travelblog: www.grevestrand.dk


"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> wrote in message
news:55e5063a-47a3-46ed-8a97-5a9d2f573790@f40g2000pri.googlegroups.com...
On 31 Dec. 2008, 17:55, "Torben Bach" <tsb...@FJERNnyka.dk> wrote:
> HH wrote:
> > En lidt kedelig nytårshilsen faldt jeg over:
>
> > http://www.jv.dk/artikel/577787
>
> > Hans-Henrik
>
> Ja - det er næsten ved at blive en tradition i Hundige. Meget ærgerligt
> for
> de, der har både liggende tæt op af den båd, hvor branden starter.
> Som regel er det noget med elektricitet, der er synderen.
>
> Godt Nyt År i håb om, at det ikke sker på andre
> vinterpladser.http://www.dbi-net.dk/baadbrande_breder_sig_som_ringe_i_vandet.asp
> --
> \\\\////
> (@@)
> -------o00o-(_)-o00o---------
> Torben

Det er lidt utroligt at "hvis det igen er elektriske fejl
installtioner eller brug af varme ovn der fik startet branden " så at
folk ikke lære noget af det her. Det er dog 3 gang på et år i samme
havn, Hvis det alså er fejl i el installationer. eller som nævnt en
varmeovn igen. Hvi sdet er hærværk , mener jeg helt klart at havnen
bør få sat kamera ovevågning op, ikke at det kan forhindre men at man
kan msåske placere et ansvar og få den/de pågælende dømt.

Men ikke for at drage forhastede konklusioner bør man afvente
politiets undersøgelse.
gert



Torben Bach (15-01-2009)
Kommentar
Fra : Torben Bach


Dato : 15-01-09 18:13

Bjarke@Escape wrote:
> Jo, men det er jo ikke 3 gange på 1 år hvor både er brændt.
>
> Vi havde den store brand på Hundige/Hejren for 2 år siden. Efter min
> vurdering defekt el i en motorbåd med permanent strøm på pladsen
>
> Så brændte masteskuret på Hejren i efteråret. Det mener mange er
> hærværk, men det kan jo lige så godt være el.
>
> Og så nu en brand på Hundige/Mågen.
>
> Overvågning må man ikke uden polititilladelse (og
> justitsministeriet?) og det får man nok ikke for at overvåge "døde
> ting".
> Nå godt der ikke skete noget med min båd.
>


Hej Bjarke
Så har der igen været brand i en båd i Hundige havn - iflg. nyhederne på
tekst-tv

Mvh
Torben


HO (15-01-2009)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 15-01-09 18:35

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19822373.html?rss

>
>
> Hej Bjarke
> Så har der igen været brand i en båd i Hundige havn - iflg. nyhederne på
> tekst-tv
>
> Mvh
> Torben



SørenH (15-01-2009)
Kommentar
Fra : SørenH


Dato : 15-01-09 19:05

Forhåbentlig hedder den ikke "Escape", - for så blir han sgu ked af det
når han kommer hjem fra sin tur i sydhavet!!
SørenH
s/y Marie af Næsted


HO skrev:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19822373.html?rss
>
>>
>> Hej Bjarke
>> Så har der igen været brand i en båd i Hundige havn - iflg. nyhederne på
>> tekst-tv
>>
>> Mvh
>> Torben
>
>

Bjarke@Escape (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 01-02-09 21:45

øhhh JO, det gør den !! Hvad har du set ?

Jeg har en til at holde øje med den, så jeg føler mig ret overbevist om at
jeg ville have fået besked, hvis der er sket noget med den.



--

Bjarke
Position: Salvador de Bahia, Brazil
Travelblog: www.grevestrand.dk


"SørenH" <soren@FJERNhelefamilien.dk> wrote in message
news:496f7ae4$0$24432$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Forhåbentlig hedder den ikke "Escape", - for så blir han sgu ked af det
> når han kommer hjem fra sin tur i sydhavet!!
> SørenH
> s/y Marie af Næsted
>
>
> HO skrev:
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19822373.html?rss
>>
>>>
>>> Hej Bjarke
>>> Så har der igen været brand i en båd i Hundige havn - iflg. nyhederne på
>>> tekst-tv
>>>
>>> Mvh
>>> Torben
>>


Henning Rasmussen (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Henning Rasmussen


Dato : 02-02-09 19:12

Rolig Bjarke. Det var den, som kun blev svedet første gang. Nu er den
totalskadet.


--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)
www.frivagt.dk


"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49860a64$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> øhhh JO, det gør den !! Hvad har du set ?
>
> Jeg har en til at holde øje med den, så jeg føler mig ret overbevist
> om at jeg ville have fået besked, hvis der er sket noget med den.
>
>
>
> --
>
> Bjarke
> Position: Salvador de Bahia, Brazil
> Travelblog: www.grevestrand.dk
>
>
> "SørenH" <soren@FJERNhelefamilien.dk> wrote in message
> news:496f7ae4$0$24432$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Forhåbentlig hedder den ikke "Escape", - for så blir han sgu ked af
>> det når han kommer hjem fra sin tur i sydhavet!!
>> SørenH
>> s/y Marie af Næsted
>>
>>
>> HO skrev:
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19822373.html?rss
>>>
>>>>
>>>> Hej Bjarke
>>>> Så har der igen været brand i en båd i Hundige havn - iflg.
>>>> nyhederne på tekst-tv
>>>>
>>>> Mvh
>>>> Torben
>>>
>


Harding Larsen (16-01-2009)
Kommentar
Fra : Harding Larsen


Dato : 16-01-09 22:06

Når der skal gættes og kunne der drages en sammenligning til de
mange bilbrande for tiden...

Mvh/Harding

blueocean <gert.kjaer@gmail.com> skrev:
>On 31 Dec. 2008, 17:55, "Torben Bach" <tsb...@FJERNnyka.dk>
wrote:
>> HH wrote:
>> > En lidt kedelig nytårshilsen faldt jeg over:
>>
>> >  http://www.jv.dk/artikel/577787
>>
>> > Hans-Henrik
>>
>> Ja - det er næsten ved at blive en tradition i Hundige. Meget
>>ærgerligt for
>> de, der har både liggende tæt op af den båd, hvor branden
starter.
>> Som regel er det noget med elektricitet, der er synderen.
>>
>> Godt Nyt År i håb om, at det ikke sker på andre
>>vinterpladser.http://www.dbi-net.dk/baadbrande_breder_sig_som_r
>>inge_i_vandet.asp
>> --
>>                     \\\\////
>>                    (@@)
>>    -------o00o-(_)-o00o---------
>>                  Torben
>
>Det er lidt utroligt at "hvis det igen er elektriske fejl
>installtioner eller brug af varme ovn der fik startet branden "
>så at
>folk ikke lære noget af det her. Det er dog 3 gang på et år i
samme
>havn, Hvis det alså er fejl i el installationer. eller som
nævnt en
>varmeovn igen. Hvi sdet er hærværk , mener jeg helt klart at
havnen
>bør få sat kamera ovevågning op, ikke at det kan forhindre men
>at man
>kan msåske placere et ansvar og få den/de pågælende dømt.
>
>Men ikke for at drage forhastede konklusioner bør man afvente
>politiets undersøgelse.
>gert


Torben Bach (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Torben Bach


Dato : 18-01-09 16:55

Harding Larsen (slet Y3UEC) wrote:
> Når der skal gættes og kunne der drages en sammenligning til de
> mange bilbrande for tiden...
>
> Mvh/Harding
>
Klip en hel masse

Man kunne også få den tanke, at der er tale om konjunkturbrande forstået
derhen, at det før tiden ikke var helt ualmindeligt i nedgangstider, at
bygninger af forskellig art på uforklarlig vis brændte ned. Nå, men det er
jo en grim tanke i forbindelse med brand i både, for hvis det var tilfældet,
så vil man ofte trække andre med i købet, fordi bådene som regel står tæt op
ad hinanden på en vinterplads.

Strøtanker kan man jo altid have, men den fulde sandhed er meget svær at
finde, når det hele ligger som en dynge sammensmeltet plast og aske.
Forhåbentligt findes der en naturlig forklaring på det hele.


Mvh
Torben

--
\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------


SørenH (18-01-2009)
Kommentar
Fra : SørenH


Dato : 18-01-09 18:09

Torben Bach skrev:

> Man kunne også få den tanke, at der er tale om konjunkturbrande forstået
> derhen, at det før tiden ikke var helt ualmindeligt i nedgangstider, at
> bygninger af forskellig art på uforklarlig vis brændte ned. Nå, men det
> er jo en grim tanke i forbindelse med brand i både, for hvis det var
> tilfældet, så vil man ofte trække andre med i købet, fordi bådene som
> regel står tæt op ad hinanden på en vinterplads.
>
> Strøtanker kan man jo altid have, men den fulde sandhed er meget svær at
> finde, når det hele ligger som en dynge sammensmeltet plast og aske.
> Forhåbentligt findes der en naturlig forklaring på det hele.
> Mvh
> Torben
>

Jeg håber/tror ikke at nogen kunne være så dumme!
Alle som læser aviser jævnligt kan konstatere hvor dygtige brandvæsnets
og politiets teknikere er til at fastslå årsagen til en brand.

Nej, - enten er det hærværk eller osse defekte installationer.
Mvh
SørenH
s/y Marie af Næstved

Harding Larsen (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Harding Larsen


Dato : 18-01-09 21:59

Der er lavet en undersøgelse hvor 80 havne er blevet spurgt. 26
svarede og resultatet er her:

http://www.dbi-
net.dk/beskrivelse_af_ulykker_i_26_lystbaadehavne.asp

Der mangler opdeling således at der kan ses om branden er ombord
i både i vandet eller på land.

Da Kastrup "ny" lystbådehavn belv opfort for over 30 år siden
indførtes vagt med et provat vagtværn med hunde i vagtbilen. Det
var en stor betryggelse for bådejerne, vi mar meget glade for
ordningen.

SF i kommunalbestyrelsen fandt ikke at kommunen skulle ansætte
dette vagtværn men at politiet skulle stå for overvågningen af
området, og politiet fik opgaven.

Desværre har vi gennem årene set omfattende tyverier og hærværk
på bådene og også påsatte brande, for hvordan skal politiet med
et par vogne på halvdelen af Amager kunne overvåge havnene så
intenst som et vagtværn der opholdt sig konstant i havnen fra kl
16 og til næste morgen kl 0700.

Flere klubber har foreslået at der igen indføres vagtværn; men
indtil nu er der ikke foretaget skridt i den retning.

Måske kan nedenstående historie give en anvisning; men det
kræver at der er nogen til at drive det.

Mvh/Harding

HVORDAN MAN FÅR POLITIET TIL AT KOMME, NÅR MAN HAR BRUG
> FOR DEM
>
> HC fra Holte var ved at gå i seng, da hans søde kone fortalte,
at han
> havde glemt at slukke lyset i garagen, som hun kunne se fra
> soveværelsesvinduet.
> HC åbnede bagdøren til garagen for at slukke lyset, men så så
han, at
> der var et par fyre, der var i gang med at stjæle ting derinde.
>
> Han ringede til politiet, som spurgte, om de er kommet ind i
huset ?
>
> Nej! Svarede han.
>
> Politiet sagde så, at alle deres politibiler var optagede og
rådede
> ham til at låse alle dørene, så skulle de sende en bil, når
der blev
> en ledig.
> HC sagde: 'Okay' og lagde røret på - og så talte han til 30.
>
> Så ringede han til politiet igen.
>
> Hej, det var mig, der ringede lige før, fordi der var nogle
inde i min
> garage i færd med at stjæle. Nu behøver I ikke komme, for jeg
har lige
> skudt dem, hvorefter han afbrød samtalen.
>
> Inden for ganske få minutter kom der 6 politibiler, et SWAT
team, en
> helikopter, en brandbil og 2 ambulancer. De pågreb
indbrudstyvene på
> fersk gerning.
>
> En af politibetjentene sagde til HC: Jeg synes du sagde, at du
havde skudt dem.
>
> Hvortil HC svarede: Jeg synes I sagde, at I ikke havde nogen
ledige
> biler.






SørenH <soren@FJERNhelefamilien.dk> skrev:
>Torben Bach skrev:
>
>> Man kunne også få den tanke, at der
>>er tale om konjunkturbrande forstået
>> derhen, at det før tiden ikke var
>>helt ualmindeligt i nedgangstider, at
>> bygninger af forskellig art på
>>uforklarlig vis brændte ned. Nå, men det
>> er jo en grim tanke i forbindelse
>>med brand i både, for hvis det var
>> tilfældet, så vil man ofte trække
>>andre med i købet, fordi bådene som
>> regel står tæt op ad hinanden på en vinterplads.
>>
>> Strøtanker kan man jo altid have,
>>men den fulde sandhed er meget svær at
>> finde, når det hele ligger som en
>>dynge sammensmeltet plast og aske.
>> Forhåbentligt findes der en
>>naturlig forklaring på det hele.
>> Mvh
>> Torben
>>
>
>Jeg håber/tror ikke at nogen kunne
>være så dumme!
>Alle som læser aviser jævnligt kan
>konstatere hvor dygtige brandvæsnets
>og politiets teknikere er til at
>fastslå årsagen til en brand.
>
>Nej, - enten er det hærværk eller
>osse defekte installationer.
>Mvh
>SørenH
>s/y Marie af Næstved


Torben Bach (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Torben Bach


Dato : 19-01-09 00:45

Harding Larsen (slet B07QA) wrote:
> Der er lavet en undersøgelse hvor 80 havne er blevet spurgt. 26
> svarede og resultatet er her:
>
Klip alt det andet

Historien om HC er faktisk utrolig positiv.
Man prioriterer og sender sine folk til det, der er brug for - forhåbentligt
er vi alle enige om, at personskader går forud for skader på materielle
ting??

Mvh
Torben

--
\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------


blueocean (18-01-2009)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 18-01-09 06:11

On 16 Jan., 22:05, Harding Larsen <hard...@Y3UEClarsen.tdcadsl.dk>
(slet Y3UEC) wrote:
> Når der skal gættes og kunne der drages en sammenligning til de
> mange bilbrande for tiden...
>
> Mvh/Harding
>
> blueocean <gert.kj...@gmail.com> skrev:
>
>
>
> >On 31 Dec. 2008, 17:55, "Torben Bach" <tsb...@FJERNnyka.dk>
> wrote:
> >> HH wrote:
> >> > En lidt kedelig nytårshilsen faldt jeg over:
>
> >> >  http://www.jv.dk/artikel/577787
>
> >> > Hans-Henrik
>
> >> Ja - det er næsten ved at blive en tradition i Hundige. Meget
> >>ærgerligt for
> >> de, der har både liggende tæt op af den båd, hvor branden
> starter.
> >> Som regel er det noget med elektricitet, der er synderen.
>
> >> Godt Nyt År i håb om, at det ikke sker på andre
> >>vinterpladser.http://www.dbi-net.dk/baadbrande_breder_sig_som_r
> >>inge_i_vandet.asp
> >> --
> >>                     \\\\////
> >>                    (@@)
> >>    -------o00o-(_)-o00o---------
> >>                  Torben
>
> >Det er lidt utroligt at  "hvis det igen er elektriske fejl
> >installtioner eller brug af varme ovn der fik startet branden "
> >så at
> >folk ikke lære noget af det her. Det er dog 3 gang på et år i
> samme
> >havn, Hvis det alså er fejl i el installationer. eller som
> nævnt en
> >varmeovn igen. Hvi sdet er hærværk , mener jeg helt klart at
> havnen
> >bør få sat kamera ovevågning op, ikke at det kan forhindre men
> >at man
> >kan msåske placere et ansvar og få den/de pågælende dømt.
>
> >Men ikke for at drage forhastede konklusioner bør man afvente
> >politiets undersøgelse.
> >gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Tja... man kan jo godt få lidt af samme tanke...............Måske det
nu er tid til at overveje om der skal permanent vagt værn..... mod
disse rødder.. hvis det alså forholder sig sådan.. Det må tiden jo
vise hvad Plitiet finder ud af. Problemet er bare jo flere der opstår
af den slags brande, jo større risiko er der fro at forsikringerne
siger fra overfor visse havvne .. måske ellers ryger forsiring summen
nok op.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste