Brand i Hundige
Fra : HH

Dato : 31-12-08 03:38

En lidt kedelig nytårshilsen faldt jeg over:

http://www.jv.dk/artikel/577787

Hans-Henrik

Fra : Torben Bach

Dato : 31-12-08 17:55

HH wrote:
> En lidt kedelig nytårshilsen faldt jeg over:
>
> http://www.jv.dk/artikel/577787
>
> Hans-Henrik

Ja - det er næsten ved at blive en tradition i Hundige. Meget ærgerligt for
de, der har både liggende tæt op af den båd, hvor branden starter.
Som regel er det noget med elektricitet, der er synderen.

Godt Nyt År i håb om, at det ikke sker på andre vinterpladser.
http://www.dbi-net.dk/baadbrande_breder_sig_som_ringe_i_vandet.asp
--
\\\\////
(@@)

Fra : blueocean

Dato : 01-01-09 09:46

On 31 Dec. 2008, 17:55, "Torben Bach" <tsb...@FJERNnyka.dk> wrote:

> [...]
> de, der har både liggende tæt op af den båd, hvor branden starter.
> Som regel er det noget med elektricitet, der er synderen.

Det er lidt utroligt at "hvis det igen er elektriske fejl
installtioner eller brug af varme ovn der fik startet branden " så at
folk ikke lære noget af det her. Det er dog 3 gang på et år i samme
havn, Hvis det alså er fejl i el installationer. eller som nævnt en
varmeovn igen. Hvi sdet er hærværk , mener jeg helt klart at havnen
bør få sat kamera ovevågning op, ikke at det kan forhindre men at man
kan msåske placere et ansvar og få den/de pågælende dømt.

Men ikke for at drage forhastede konklusioner bør man afvente
politiets undersøgelse.
gert

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 03-01-09 09:09

Jo, men det er jo ikke 3 gange på 1 år hvor både er brændt.

Vi havde den store brand på Hundige/Hejren for 2 år siden. Efter min
vurdering defekt el i en motorbåd med permanent strøm på pladsen

Så brændte masteskuret på Hejren i efteråret. Det mener mange er hærværk,
men det kan jo lige så godt være el.

Og så nu en brand på Hundige/Mågen.

Overvågning må man ikke uden polititilladelse (og justitsministeriet?) og
det får man nok ikke for at overvåge "døde ting".

Nå godt der ikke skete noget med min båd.

Jeg checker ud nu. Har lige en "Cape to Bahia 2009" kapsejlads, som jeg skal
deltage i. Starten går om 4 timer....

meget stort SMIL ....

--

Bjarke
Travelblog: www.grevestrand.dk

Fra : Torben Bach

Dato : 15-01-09 18:13

Bjarke@Escape wrote:
> [...]
> justitsministeriet?) og det får man nok ikke for at overvåge "døde
> ting".
> Nå godt der ikke skete noget med min båd.

Hej Bjarke
Så har der igen været brand i en båd i Hundige havn - iflg. nyhederne på
tekst-tv

Mvh
Torben

Fra : HO

Dato : 15-01-09 18:35

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19822373.html?rss

Fra : SørenH

Dato : 15-01-09 19:05

Forhåbentlig hedder den ikke "Escape", - for så blir han sgu ked af det
når han kommer hjem fra sin tur i sydhavet!!
SørenH
s/y Marie af Næsted

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 01-02-09 21:45

øhhh JO, det gør den !! Hvad har du set ?

Jeg har en til at holde øje med den, så jeg føler mig ret overbevist om at
jeg ville have fået besked, hvis der er sket noget med den.

--

Bjarke
Position: Salvador de Bahia, Brazil

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 02-02-09 19:12

Rolig Bjarke. Det var den, som kun blev svedet første gang. Nu er den
totalskadet.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Harding Larsen

Dato : 16-01-09 22:06

Når der skal gættes og kunne der drages en sammenligning til de
mange bilbrande for tiden...

Mvh/Harding

Fra : Torben Bach

Dato : 18-01-09 16:55

Harding Larsen (slet Y3UEC) wrote:
> Når der skal gættes og kunne der drages en sammenligning til de
> mange bilbrande for tiden...
>
> Mvh/Harding

Klip en hel masse

Man kunne også få den tanke, at der er tale om konjunkturbrande forstået
derhen, at det før tiden ikke var helt ualmindeligt i nedgangstider, at
bygninger af forskellig art på uforklarlig vis brændte ned. Nå, men det er
jo en grim tanke i forbindelse med brand i både, for hvis det var tilfældet,
så vil man ofte trække andre med i købet, fordi bådene som regel står tæt op
ad hinanden på en vinterplads.

Strøtanker kan man jo altid have, men den fulde sandhed er meget svær at
finde, når det hele ligger som en dynge sammensmeltet plast og aske.
Forhåbentligt findes der en naturlig forklaring på det hele.

Mvh
Torben

--
\\\\////
(@@)

Fra : SørenH

Dato : 18-01-09 18:09

Torben Bach skrev:

> [...]
> finde, når det hele ligger som en dynge sammensmeltet plast og aske.
> Forhåbentligt findes der en naturlig forklaring på det hele.

Jeg håber/tror ikke at nogen kunne være så dumme!
Alle som læser aviser jævnligt kan konstatere hvor dygtige brandvæsnets
og politiets teknikere er til at fastslå årsagen til en brand.

Nej, - enten er det hærværk eller osse defekte installationer.
Mvh
SørenH
s/y Marie af Næstved

Fra : Harding Larsen

Dato : 18-01-09 21:59

Der er lavet en undersøgelse hvor 80 havne er blevet spurgt. 26
svarede og resultatet er her:

http://www.dbi-
net.dk/beskrivelse_af_ulykker_i_26_lystbaadehavne.asp

Der mangler opdeling således at der kan ses om branden er ombord
i både i vandet eller på land.

Da Kastrup "ny" lystbådehavn belv opfort for over 30 år siden
indførtes vagt med et provat vagtværn med hunde i vagtbilen. Det
var en stor betryggelse for bådejerne, vi mar meget glade for
ordningen.

SF i kommunalbestyrelsen fandt ikke at kommunen skulle ansætte
dette vagtværn men at politiet skulle stå for overvågningen af
området, og politiet fik opgaven.

Desværre har vi gennem årene set omfattende tyverier og hærværk
på bådene og også påsatte brande, for hvordan skal politiet med
et par vogne på halvdelen af Amager kunne overvåge havnene så
intenst som et vagtværn der opholdt sig konstant i havnen fra kl
16 og til næste morgen kl 0700.

Flere klubber har foreslået at der igen indføres vagtværn; men
indtil nu er der ikke foretaget skridt i den retning.

Måske kan nedenstående historie give en anvisning; men det
kræver at der er nogen til at drive det.

Mvh/Harding

HVORDAN MAN FÅR POLITIET TIL AT KOMME, NÅR MAN HAR BRUG
> [...]
der blev
> en ledig.
> HC sagde: 'Okay' og lagde røret på - og så talte han til 30.
>
> Så ringede han til politiet igen.
>
> Hej, det var mig, der ringede lige før, fordi der var nogle
inde i min
> garage i færd med at stjæle. Nu behøver I ikke komme, for jeg
har lige
> skudt dem, hvorefter han afbrød samtalen.
>
> Inden for ganske få minutter kom der 6 politibiler, et SWAT
team, en
> helikopter, en brandbil og 2 ambulancer. De pågreb
indbrudstyvene på

Fra : Torben Bach

Dato : 19-01-09 00:45

Harding Larsen (slet B07QA) wrote:
> Der er lavet en undersøgelse hvor 80 havne er blevet spurgt. 26
> svarede og resultatet er her:

Klip alt det andet

Historien om HC er faktisk utrolig positiv.
Man prioriterer og sender sine folk til det, der er brug for - forhåbentligt
er vi alle enige om, at personskader går forud for skader på materielle
ting??

Mvh
Torben

--
\\\\////
(@@)

Fra : blueocean

Dato : 18-01-09 06:11

On 16 Jan., 22:05, Harding Larsen <hard...@Y3UEClarsen.tdcadsl.dk>
(slet Y3UEC) wrote:
> Når der skal gættes og kunne der drages en sammenligning til de
> mange bilbrande for tiden...
>
> Mvh/Harding

> starter.

> samme
> nævnt en
> havnen

> - Vis tekst i anførselstegn -

Tja... man kan jo godt få lidt af samme tanke...............Måske det
nu er tid til at overveje om der skal permanent vagt værn..... mod
disse rødder.. hvis det alså forholder sig sådan.. Det må tiden jo
vise hvad Plitiet finder ud af. Problemet er bare jo flere der opstår
af den slags brande, jo større risiko er der fro at forsikringerne
siger fra overfor visse havvne .. måske ellers ryger forsiring summen
nok op.