Politiet på køreteknisk
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-12-08 22:58

TVSyd har begået 8 minutter med politiet på Jyllands-Ringen.

Politiet bliver rost for deres kørsel ... hmm! For hurtigt ind i kurverne og
for langt ud i naturen :)

http://tv2regioner.dk/reg2005/player.aspx?id=460925&r=1

--
Per

Fra : Per

Dato : 01-01-09 11:40

Per Henneberg Kristensen wrote:
> TVSyd har begået 8 minutter med politiet på Jyllands-Ringen.
>
> Politiet bliver rost for deres kørsel ... hmm! For hurtigt ind i
> kurverne og for langt ud i naturen :)
>
> http://tv2regioner.dk/reg2005/player.aspx?id=460925&r=1

Det er imponerende hvor godt de kører - her kunne mange alm. mennesker lære
noget. Man mange kan nok slet ikke honorere den slags kørekrav.

Tænk på den erfaring de har/får efter et par års patrulje. Mon ikke de er
nogen af de bedste chauffører under ekstreme forhold vi har i DK egentlig ?

Det er noget af en uddannelse de har de politifolk og nu og sådan en
egentlig ekstrem vedligeholdelsesuddannelse - det var jeg ikke klar over.
Har andre fag det - Taxa, Lastbil ?? Eller der politiet de bedste chauffører
i Danmark ?

/ Per

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 12:47

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev :

> [...]
>Har andre fag det - Taxa, Lastbil ?? Eller der politiet de bedste chauffører

de er jo toppen af cremen - men jeg tror nu også f.eks bussemænd,
følger pænt trop på kørekurserne (dem der gider )
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 13:57

jan_stevns wrote:

> de er jo toppen af cremen - men jeg tror nu også f.eks bussemænd,
> følger pænt trop på kørekurserne (dem der gider )

Ja det er ofte set de kører mellem tommel og langefinger

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-01-09 19:55

Isang tao pinangalanan, Per nagsulat:

klip
> [...]
>Har andre fag det - Taxa, Lastbil ?? Eller der politiet de bedste chauffører

En del buschauffører får det samme kursus som politiet, dog minus
baglæns slalom.
Det er helt vildt sjovt at fyre sådan en stor og tung bus af, så man
lærer hvor grænsen ligger.
Jeg har været på sådan et kursus tre gange nu og kan ikke få nok
Det kan stærk anbefales alle at tage udvidede køretekniske kurser.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-01-09 23:04

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> egentlig ekstrem vedligeholdelsesuddannelse - det var jeg ikke klar over.
> Har andre fag det - Taxa, Lastbil ?? Eller der politiet de bedste

Tankvognschauffører er på udvidet køreteknik min hvert andet år! Når det går
godt, så løfter man den inderste hjul på anhængeren i slalomøvelsen. ))

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Mikael

Dato : 01-01-09 10:57

On 1 Jan., 11:40, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> Det er imponerende hvor godt de kører - her kunne mange alm. mennesker lære
> noget. Man mange kan nok slet ikke honorere den slags kørekrav.

Ja bare noget så simpelt som en korrekt kørestilling ville hjælpe.

> Tænk på den erfaring de har/får efter et par års patrulje. Mon ikke de er
> nogen af de bedste chauffører under ekstreme forhold vi har i DK egentlig ?

De er ihvertfald trænet i det.

> [...]
> Har andre fag det - Taxa, Lastbil ?? Eller der politiet de bedste chauffører

De er som udgangspunkt noget bedre end de grupper du nævner. Der er
desværre alt for få arbejdsgiver der stille krav til deres chauffører..

Jeg har stadig til gode at se en taxachauffør der har en korrekt
kørestilling og som kan håndtere sit køretøj på en ordentlig måde.

Mikael