web bøvl
Fra : Jørgen

Dato : 01-01-09 01:52

Hvis jeg oploder min hjemme side med med publisher 2007,kommer der kun
een side op og den mangler billeder. hvad gør jeg forkert

Med publisher 2000 er der intet i vejen.

Mogen der kan give mig en forklaring?
> http://home19.inet.tele.dk/mao/ siden der ikke virker 2007
> http://home19.inet.tele.dk/jso/ Siden der virker 2000

fra
Jørgen

Fra : Mr .Larsen

Dato : 01-01-09 01:56

Jørgen udtrykte præcist:
> Hvis jeg oploder min hjemme side med med publisher 2007,kommer der kun een
> side op og den mangler billeder. hvad gør jeg forkert
>
> Med publisher 2000 er der intet i vejen.
>
> Mogen der kan give mig en forklaring?

Ser ud til du mangler "http://home19.inet.tele.dk/mao/index-filer/"
eller indholdet af den mappe.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jørgen

Dato : 01-01-09 08:04

> Ser ud til du mangler "http://home19.inet.tele.dk/mao/index-filer/"
> eller indholdet af den mappe.

Hvordan får jeg så dem ind.
Skal lige tilføje, at hvis jeg trykker på wis som web side,indenjeg
prøver at ligge den ud til udgivelse, fejler det ikke noget

fra
Jørgen

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 01-01-09 08:35

Jørgen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Skal lige tilføje, at hvis jeg trykker på wis som web side,indenjeg
> prøver at ligge den ud til udgivelse, fejler det ikke noget

Hej

Prøv og se på opsætningen af dit program. Det er der fejlen ligger.
Ellers hvorfor ikke ikke oploade resten med et FTP program.

Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen

Dato : 01-01-09 09:06

> Hej
>
> Prøv og se på opsætningen af dit program. Det er der fejlen ligger.
> Ellers hvorfor ikke ikke oploade resten med et FTP program.
>
> Kim

Jeg bruger FTP explore

fra
Jørgen

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 01-01-09 10:50

"Jørgen" <frieri@os.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger FTP explore
>
> --
> Mvh
> fra
> Jørgen

Så skal du også uploade de andre sider samt mappe og filer som din side
består af.
Nu ved jeg ikke om meget om publisher, men ved at der findes andre
programmer der kan huske alle filer og mapper som dit website består af og
når du så trykker på udgiv website så husker de alt samt at de kan sættes op
til at kun at uploade rettelser der er sket.

--
Kim S. Wind
Novice på webdesignområdet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-09 20:45

Kim Schmidt Wind wrote:

> Prøv og se på opsætningen af dit program. Det er der fejlen ligger.

Nej, fejlen er det anvendte program. Det er gammelkendt viden, at trods
Microsofts påstand om det modsatte, kan Publisher ikke bruges til at lave
hjemmesider. Prøv at tage et kig på den bunke slamkode:

> http://home19.inet.tele.dk/mao/

Erik Ginnerskov

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-01-09 15:21

Jørgen skrev:
> Hvis jeg oploder min hjemme side med med publisher 2007,kommer der kun
> een side op og den mangler billeder. hvad gør jeg forkert
>
> Med publisher 2000 er der intet i vejen.
>
> Mogen der kan give mig en forklaring?

Ja, som andre har påpeget omfatter
/mao/ siden ikke alle de filer, der
findes i /jso/ siderne.

Men der er en anden forskel, som jeg
ikke lige kan gennemskue: 2000-siderne
er lavet med Stones Webwriter, og ikke
med Publisher programmet. Mon ikke
du har brugt Webwriter programmet til
at uploade det færdige 2000 websted,
og noget andet til at uploade 2007-
webstedet?

Jeg vil i øvrigt anbefale dig at
fortsætte med Stones Webwriter. Publisher
er overhovedet ikke egnet til at lave
websider i, uanset hvilken version
du bruger.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Jørgen

Dato : 01-01-09 17:01

> Ja, som andre har påpeget omfatter
> [...]

Nej begge programmer er uploadet med FDP explore, efter jeg har været
inde og indsætte tælleren med Stones web writher,
og taget af den samme mappe Publisher/udgivelse.

Men jeg kan godt se de ikke er kommet ud på web siden og det er det der
undre mig

> [...]
> webstedet?
>
> Jeg vil i øvrigt anbefale dig at
> fortsætte med Stones Webwriter. Publisher

Men nu har jeg installeret 2000 igen og så bruger jeg bare den til Web sider
Jeg mener ikke at Stones webwrither kan uploude i gratis wersionen

fra
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 01-01-09 17:04

Jørgen skrev:

> [...]
> sider
> Jeg mener ikke at Stones webwrither kan uploude i gratis wersionen

men tak for hjælpen og

godt nytår

fra
Jørgen

Fra : Knagsted

Dato : 02-01-09 10:46

> [...]
> sider
> Jeg mener ikke at Stones webwrither kan uploude i gratis wersionen

Det synes min udgave da at ku', omend jeg foretrækker FileZilla.
Jeg bruger selv Stones Webwriter - HTML 4.0 retter jeg så sæ'l "opad".
På Stones side er angivet at Webwriter ikke er udviklet til Vista - men den
fungerer nu alligevel.
*S*

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-01-09 12:52

Knagsted wrote:
> Jørgen skrev

> Det synes min udgave da at ku', omend jeg foretrækker FileZilla.
> Jeg bruger selv Stones Webwriter - HTML 4.0 retter jeg så sæ'l "opad".

Tidligere var det sådan at man skulle indtaste en valid kode for at
ftp-delen af Stones WebWriter virkede. Jeg ved ikke om det har ændret
sig, det er mange år siden jeg brugte en ikke-registreret kopi.

> På Stones side er angivet at Webwriter ikke er udviklet til Vista -
> men den fungerer nu alligevel.

Fungerer også fint på Vista her.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-09 21:01

Knagsted wrote:

> Jeg bruger selv Stones Webwriter - HTML 4.0 retter jeg så sæ'l "opad".
> På Stones side er angivet at Webwriter ikke er udviklet til Vista -
> men den fungerer nu alligevel.

Ja, sådan da. D.v.s. den er ikke i stand til automatisk at opdatere
opdateringdatoen. Den brugte jeg som en autofunktion på Win98, WinME, Win2K
og WinXP. På Vista er jeg nødt til manuelt at ændre den dato, når jeg har
rettet noget på en side.

Hvad ftp angår har jeg i mange år brugt TC.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-01-09 21:59

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> opdateringdatoen. Den brugte jeg som en autofunktion på Win98, WinME,
> Win2K og WinXP. På Vista er jeg nødt til manuelt at ændre den dato,

Er du sikker på at det er på Vista?

Jeg mener det skete allerede da jeg installerede nuværende version
4.1.0.19 på Windows XP. (Lede, lede) ... jo, jeg skrev til Steen om det
allerede 12.03.2008, og min nuværende PC med Vindows Vista er fra
august.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-09 22:23

Erik Olsen wrote:

> Er du sikker på at det er på Vista?

100

> [...]
> 4.1.0.19 på Windows XP. (Lede, lede) ... jo, jeg skrev til Steen om
> det allerede 12.03.2008, og min nuværende PC med Vindows Vista er fra

Jeg husker ikke hvilken WW-version jeg har på min XP-maskine. Men jeg ved
med sikkerhed, at opdateringsdatoen bliver rettet hver gang jeg har ændret
noget og vælger "Gem" - trykker [Ctrl]+[S].

På min Vista-masksine ændres datoen ikke.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-01-09 22:33

Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg husker ikke hvilken WW-version jeg har på min XP-maskine. Men jeg
> ved med sikkerhed, at opdateringsdatoen bliver rettet hver gang jeg
> har ændret noget og vælger "Gem" - trykker [Ctrl]+[S].

Jaja, sådan gjorde den tidligere version jeg havde på XP også.

> På min Vista-masksine ændres datoen ikke.

Check lige versionerne på de to maskiner. Jeg er sikker på at de er
forskellige, og på Vista-maskinen er det med stor sandsynlighed version
4.1.0.19.

Jeg har jo lige fortalt dig at version 4.1.0.19 også havde fejlen på min
XP-maskine.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-09 22:58

Erik Olsen wrote:

> Check lige versionerne på de to maskiner. Jeg er sikker på at de er
> forskellige, og på Vista-maskinen er det med stor sandsynlighed
> version 4.1.0.19.

Du har sgu ret. På XP-en er det 4.0.8 og på Vistaen er det ganske rigtigt,
4.1.0.19

> Jeg har jo lige fortalt dig at version 4.1.0.19 også havde fejlen på
> min XP-maskine.

Jamen, hvis det er WW-versionen og ikke platformen, der er årsagen, skal jeg
da have slettet WW på Vistaen og så installere den ældre version i stedet.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-01-09 23:15

Erik Ginnerskov wrote:

> Jamen, hvis det er WW-versionen og ikke platformen, der er årsagen,
> skal jeg da have slettet WW på Vistaen og så installere den ældre
> version i stedet.

Der er stor sandsynlighed for at Vista ikke har indflydelse.

Jeg har selv overvejet at skifte tilbage. Jeg bruger dog også WebWriters
ftp-funktion, og har to ret store projekter liggende; jeg har endnu ikke
fundet ud af hvor projekt-informationerne ligger i Vista (tilsyneladende
ikke i en .wwp-fil som i XP).

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-09 23:28

Erik Olsen wrote:

> Der er stor sandsynlighed for at Vista ikke har indflydelse.

Jeg har nu slettet 4.1.0.19 og installeret 4.0.8 i stedet. Nu virker
autoopdateringen af opdateringsdatoen også på Vista. Det var dejligt.

Det må være en bøf, Steen har fået lavet.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-01-09 23:45

Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg har nu slettet 4.1.0.19 og installeret 4.0.8 i stedet. Nu virker
> autoopdateringen af opdateringsdatoen også på Vista. Det var dejligt.

Tak for tilbagemeldingen.

> Det må være en bøf, Steen har fået lavet.

Det regner jeg med. Det var derfor jeg sendte en mail om det, og jeg fik
da også et pænt svar retur.

Man kan desværre ikke på http://www.webwriter.dk/ se præcis hvilken
version der ligger til download, men copyrightinformationen siger
stadig -2007 så jeg formoder at det stadig er version 4.1.0.19. Den dag
der kommer en opdatering, installerer jeg den straks.