Mac pro+Mac BookPro synkronisering
Fra : steenwrem.dk

Dato : 31-12-08 14:01

Jeg har fået mig en stationær Mac Pro og har også en MacBook Pro, men har
brug for at kunne synkroniserer mails (Entourance) dokumenter og filer på
skrivebordet, samt et enkelt fakturerings program (Billings) med hinanden.

De kører på samme netværk (router) og kører med samme system, så det ville
være rigtig godt at jeg kunne automatisk synkroniserer dem med hinanden, så
nye filer på den ene blev ført over til den anden og omvendt.
Er der en her i gruppen som ved hvordan det kan gøres?
SteenW

Fra : Jon

Dato : 31-12-08 15:26

steenwrem.dk <sw@steenwrem.dk> wrote:

> [...]
> nye filer på den ene blev ført over til den anden og omvendt.
> Er der en her i gruppen som ved hvordan det kan gøres?

For mail er det vel enklest å buke IMAP, så har du full tilgang fra alle
maskiner?

M.h.t. regnskapssystemet: Bruker du det når maskinene ikke er i nærheten
av hverandre, eller bare når de er på nettt sammen? I siste tilfelle
kunne du legge datafilene i en delt mappe på den ene maskin og mounte
den som nettverksdrev fra den annen - så vil de bruke samme filer (mao.
ikke egentlig "synkronisering"). Vil det fungere?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc