MySQL dynamisk indhold
Fra : Uffe Larsen

Dato : 31-12-08 01:14

Hej NG..
Jeg er ved at lave et bruger system, med en administrations promt
og bruger sider..
Jeg har følgende punkter i min tabel:
ID
Brugernavn
Password

det jeg gerne vil, er at lave endnu en, hvor der står tekst,
personeligt for hver bruger. Fra administrations panelet skal
mankunne administrere teksten.
Håber nogen kan hjælpe..

MVH Uffe Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 31-12-08 02:01

Uffe Larsen skrev:
> Håber nogen kan hjælpe..

Du kunne starte med at fortælle hvad du selv har nået indtil videre?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-12-08 06:39

Dan Storm wrote:

> Du kunne starte med at fortælle hvad du selv har nået indtil videre?

Og hvad han vil bruge.
Den samme post er også postet i .asp gruppen.

Stig Johansen

Fra : Dan Storm

Dato : 31-12-08 11:36

Stig Johansen skrev:
> Og hvad han vil bruge.
> Den samme post er også postet i .asp gruppen.

Lidt fjollet, hvis man tænker på at han siger han er igang med at lave
systemet, så må han da vide hvilket sprog han er igang med?
Indimellem kunne man godt have den tanke at html.dk's usenet adgang ikke
er verdens bedste idé...

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Uffe Larsen

Dato : 01-01-09 18:12

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
ved det, kigger meget i begge, og kom til at skrive i asp..
det er php

det jeg gerne vil vide er hvordan man, når man har sorteret brugerne i id,
kan få dynamisk indhold, så der ved id 1 står hej og ved id 2 står med
dig..

Fra : Dan Storm

Dato : 01-01-09 19:40

Uffe Larsen skrev:
> det jeg gerne vil vide er hvordan man, når man har sorteret brugerne i id,
> kan få dynamisk indhold, så der ved id 1 står hej og ved id 2 står med
> dig..

Igen, du må have lavet noget? Det er nemmere at vejlede dig ud fra noget
du allerede har lavet, istedet for at komme med forskellige
løsningsforslag du skal implementere i en løsning du allerede er i gang med.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Uffe Larsen

Dato : 01-01-09 21:12

> [...]

> du allerede har lavet, istedet for at komme med forskellige
> løsningsforslag du skal implementere i en løsning du allerede er i gang med.

login-tjek

<?php
mysql_connect("server", "brugernavn", "password"); mysql_select_db("database");
$result = mysql_query("SELECT NULL FROM users WHERE brugernavn =
'".$_POST['brugernavn']."' AND password = '".$_POST['password']."'") or die
(mysql_error());
if ($antal_raekker=mysql_num_rows($result)>0){
$_SESSION['logget_ind']=1;
$_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
$_SESSION['password'] = $password;
}
else
{
echo " <p>Du er ikke logget korrekt ind! Prøv igen!</p>";
}
?>

jeg ved ikke hvad jeg ellers skal skrive;) jeg har brugt hjemmesideskolens fine
projekt..
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmysql/

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 01-01-09 22:28

"Uffe Larsen" <hg@hgnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ?>
>
> jeg ved ikke hvad jeg ellers skal skrive;) jeg har brugt hjemmesideskolens

Hej Uffe
Det er ikke det Dan spurgte om han spurgt om hvilken side du selv har.
Det er meger lettere at komme med et svar, når folk henviser til deres egen
hjemmeside frem for en kode.

--
Kim S. Wind
Novice på webdesignområdet

Fra : Dan Storm

Dato : 01-01-09 22:30

Uffe Larsen skrev:
> jeg ved ikke hvad jeg ellers skal skrive;) jeg har brugt hjemmesideskolens fine
> projekt..
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmysql/

Virker det script som forventet? Kører det på en PHP4 server?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Uffe Larsen

Dato : 01-01-09 23:15

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Virker det script som forventet? Kører det på en PHP4 server?

Det kører på min egen pc uden problemer..

Fra : Dan Storm

Dato : 01-01-09 23:31

Uffe Larsen skrev:

> Det kører på min egen pc uden problemer..

Altså, du sidder og udvikler det på din PC? Win32 med Apache og en
udgave (?) af PHP og MySQL?

Og som Kim er inde på, er det så det aktuelle script du bruger? Eller
har du din egen modifikation af det?

Scriptet fra hjemmesideskolen er forældet og vil ikke virke umiddelbart
på en opdateret server.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Uffe Larsen

Dato : 01-01-09 23:50

> [...]
> har du din egen modifikation af det?
>
> Scriptet fra hjemmesideskolen er forældet og vil ikke virke umiddelbart

ja, jeg har modificeret det lidt så det er uptodate..
men det jeg gerne vil vide er hvordan man får forskellig tekst..
er det noget med
select from table user where id='' and brugernavn='' and password=''

Fra : Dan Storm

Dato : 02-01-09 00:11

Uffe Larsen skrev:
> [...]
> er det noget med
> select from table user where id='' and brugernavn='' and password=''

Du svarer ikke på mine spørgsmål - jeg kan ikke hjælpe dig.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-01-09 00:24

Uffe Larsen <asjd@ad.aa> writes:

> [...]
> er det noget med
> select from table user where id='' and brugernavn='' and password=''

Hvis du vil finde en bestemt record via f.eks. brugernavnet skal du skrive noget ala dette:
SELECT * FROM `table` WHERE `brugernavn = '$username'

Jeg selv lige haft god fornøjelse af
http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/phpmysql/

Kai