chokolademousse, cognac og "marcipanchips"
Fra : mig28

Dato : 29-12-08 21:59

Hej
Jeg hørte i Københavs radio for et par dage siden en kvindelig kok komme
med inspiration til nytårsmenuen. Hun nævnte ovenstående cocktail som et
bud på desserten - cognacen skulle fryses, så man kunne hælde den ud
over moussen. Det med marcinpanen fik jeg ikke helt fat i...er der nogen
af jer, der kan suplere med flere detalier fra programmet?
Vh Lise

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 29-12-08 14:55

On 29 Dec., 21:59, mig28 <mi...@sol.dk> wrote:

> [...]
> over moussen. Det med marcinpanen fik jeg ikke helt fat i...er der nogen
> af jer, der kan suplere med flere detalier fra programmet?

Kender ikke programmet, men marcipanchips lyder nemt nok: Skær en tube
marcipan i papirstyndeskive og bag dem ved 200 grader, i 5 minutters
tid, til de er brune. Efter nedkøling er de sprøde som chips. Har selv
brugt det til noget engang, men har glemt sammenhængen.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang