Årets film?
Fra : Zeki

Dato : 30-12-08 13:10

Hvad har været jeres bedste filmoplevelser i 2008?

Største skuffelse(r)?

Jeg synes generelt året har været lidt halvtyndt. 'Dark Knight' og 'Iron
Man' var gode synes jeg. Det var 'Benjamin Button' også. Samt 'Wall-E"
naturligvis.

Af skuffelser - film som ikke levede op til mine forventninger - kan
desværre nævnes 'Indiana Jones 4' og 'Quantum of Solace.'

Fra : Lars Bang

Dato : 30-12-08 17:04

Zeki wrote:

> Af skuffelser - film som ikke levede op til mine forventninger - kan
> desværre nævnes 'Indiana Jones 4' og 'Quantum of Solace.'

Jeg lod bare være med at forvente en henholdsvis Raiders of the Lost Ark og
For Your Eyes Only, og så var jeg fint tilfreds.

--
/ Thomas

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 01-01-09 19:29

> Jeg lod bare være med at forvente en henholdsvis Raiders of the Lost Ark
Det var også præcis lige den opskrift man skulle bruge når man gik i biffen
til 4'eren. Gjorde det samme, men følte nu alligevel et stik af nostalgi
over de geniale gamle film og så det pjank den nye var...god action bevares,
indiana jones atmosfære? kun ca. 25% iflg. min mening.

Var sgu lidt synd.

Mvh
Silver.

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 02-01-09 08:51

"Michael 'Silver'" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nostalgi over de geniale gamle film og så det pjank den nye var...god
> action bevares, indiana jones atmosfære? kun ca. 25% iflg. min mening.

Meget synd. Det startede ellers så godt, da Indy børstede hatten af, og
satte den på hovedet, da var jeg helt oppe at ringe. I varehuset, synes jeg
også de ramte den gamle i action og stemning, så blev der sprunget en atom
bombe og Indy var i et køleskab, der tænkte jeg, ok det var måske lige i
overkanten, men det går nok. Men fra de kom ud i skoven, og så slutningen,
så gik det helt galt. Ikke kun fejlede den som Indy film, men jeg synes også
den fejlede som action film.

Mvh. BK

Fra : Zeki

Dato : 02-01-09 11:15

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> skrev i en
meddelelse news:495dc748$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Michael 'Silver'" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Meget synd. Det startede ellers så godt,

Helt enig.

Det hele gik godt lige indtil de kom til Peru ca 40 minutter inde i filmen
og "hovedhistorien" blev sparket igang.

Jeg forventede bestemt ikke en ny "Raiders". Jeg forventede dog en historie
der kunne holde mig fanget. Det lykkedes ikke.

Indy 4 er for meget Lucas, for lidt Spielberg. UFO'er, aliens, masser af
CGI-dyr og et manuskript som jeg ikke synes holder en meter.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 02-01-09 12:04

Zeki brought next idea :
> Indy 4 er for meget Lucas, for lidt Spielberg. UFO'er, aliens, masser af
> CGI-dyr og et manuskript som jeg ikke synes holder en meter.

Jeg har aldrig set selve filmen, men så nogle klip i en butik uden at
vide hvad det var for en film.
Første tanke var, at det var dog en amatøragtig film hvor man meget
tydeligt kunne se den dårlige kvalitet af CGI. Da jeg så opdagede at
det var Indy4, kunne jeg bare konkludere at den skal jeg vist ikke
spilde pengene på - og dog, måske når den lander til 19.95 i Kvickly.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-12-08 20:58

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Af skuffelser - film som ikke levede op til mine forventninger - kan
> desværre nævnes 'Indiana Jones 4' og 'Quantum of Solace.'

Vi er temmelig enige. Jeg har dog endnu ikke fået set Benjamin Button, men
det kommer nok snart.

Yes Man overraskede super positivt. Vi var 6 venner i biografen og se den,
og det gode selskab, samt at vi allerede var i godt humør, var måske med
til, at vi alle grinede temmelig meget i gennem filmen

Quantum of Solace er forøvrigt den største film-skuffelse jeg har haft i
meget meget længe. Kan kun huske at være lige så skuffet, efter jeg så
Matrix 3. Begge film levede slet ikke op til mine forventninger.

Anders

Fra : Brian

Dato : 30-12-08 23:08

Zeki wrote:
> Hvad har været jeres bedste filmoplevelser i 2008?

Tropic Thunder synes jeg var ret godt skruet sammen, og den film jeg har
været bedst underholdt af.

Dark Knight var også en oplevelse. Med den hype der blev bygget op omkring
filmen, på godt og ondt, kunne den næsten ikke andet end at skuffe...
hvilket den heldigvis ikke gjorde.

De største overraskelser for mig i år, var Iron Man, og Quarantine.

Iron Man på baggrund af de første trailsers jeg så i bio - de var unægtelig
noget fesne. Til gengæld var slutproduktet rigtig godt.

Quarantine, som næppe mange har set, var rigtig godt skruet sammen. Vi gik
ind for at se den uden nogen forventninger overhovedet, og kom ud af salen
med puls 160 - hvor den iøvrigt havde befundet sig i lidt over 1 time. En
film lidt på linie med Cloverfield.

> Største skuffelse(r)?

Dem har jeg lykkeligt glemt - jeg kan ihvertfald ikke komme på dem

/Brian

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-08 15:35

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen
> Hvad har været jeres bedste filmoplevelser i 2008?

Hvis det skal være en dansk film, så må det helt klart være "Far til fire i
stor stil", som vi så i tv igår.

Det var en film i den typisk danske folkekommediestil, som næsten er
afskaffet.

Hilsen Åge

Fra : PerX ...

Dato : 01-01-09 19:32

In article <495a0fa7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
zeki@hvadtrorduselv? says...
> Hvad har været jeres bedste filmoplevelser i 2008?

Den eneste jeg så var Mamma Mia, så det er vel den *g*

Fra : Per Z

Dato : 02-01-09 13:00

Årets bedste film må vist være Taken med Liam Neeson
http://www.imdb.com/title/tt0936501/
90 minutters action i bedste Bourne-stil.

Årets skuffelse... der har været en del, men There Will Be Blood var i hvert
fald i top, hvis den ellers ikke ryger under 2007?. Bangkok Dangerous var
også fæl.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-01-09 14:17

"Per Z" <no@spam.com> wrote in message

> Årets skuffelse... der har været en del, men There Will Be Blood var i
> hvert fald i top

Jeg synes det er en fantastisk film.

Og det er der rigtig mange andre der gør, den ligger #112 på IMDB Top 250

Ole Thomsen

Fra : Per Z

Dato : 03-01-09 21:51

> Jeg synes det er en fantastisk film.
>
> Og det er der rigtig mange andre der gør, den ligger #112 på IMDB Top 250

Tillykke! men det ændrer ikke min mening om den ;P

Fra : Optimus Prime

Dato : 05-01-09 09:48

Per Z skrev:
> Årets bedste film må vist være Taken med Liam Neeson
> http://www.imdb.com/title/tt0936501/
> 90 minutters action i bedste Bourne-stil.

Ah jeg gik og troede jeg var en af de eneste som synes denne var fed...
Om ikke årets bedste film, så i hvert fald helt klart årets positive
overraskelse...
Perfekt action, lige på og hårdt - ikke forplumret af længde på filmen,
plottwists, alt for mange "smarte" klippeteknikker osv... perfekt for os
som holder af 80'ernes simple men underholdende film..

Klart anbefalet herfra også

Fra : Zeki

Dato : 02-01-09 14:51

> [...]
>
> Jeg synes generelt året har været lidt halvtyndt. 'Dark Knight' og 'Iron
> Man' var gode synes jeg. Det var 'Benjamin Button' også. Samt 'Wall-E"

Nåede lige at se Aronofskys 'The Wrestler' med Mickey Rourke. Kan varmt
anbefales - set i bakspejlet synes jeg egentlig det er den bedste film jeg
har set i 2008.

http://www.imdb.com/title/tt1125849/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-01-09 16:25

Zeki skrev:

> [...]
>
> Af skuffelser - film som ikke levede op til mine forventninger - kan
> desværre nævnes 'Indiana Jones 4' og 'Quantum of Solace.'

Til de gode biografoplevelser hører No Country for Old Men, som trods
alt havde dansk premiere i år. Ligeså Into the Wild, som måske er min
egen favorit, hvis jeg skal vælge en. Også den engelske Happy-Go-
Lucky, den spanske MørkeBlåNæstenSort, den dansk-svenske Himlens
hjerte, og den heldanske Frygtelig lykkelig. Der er en hel del, jeg
ikke har fået set, og selvfølgelig nye udenlandske film, jeg ikke har
haft lejlighed til at se.

Drageløberen var en af mine skuffelser, selvom det måske var den
klassiske reaktion på at se filmen kort tid efter at have læst bogen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-01-09 05:07

On Dec 30 2008, 1:10 pm, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
> [...]
>
> Jeg synes generelt året har været lidt halvtyndt. 'Dark Knight' og 'Iron
> Man' var gode synes jeg. Det var 'Benjamin Button' også. Samt 'Wall-E"

Wall-E var sjov, ellers kan jeg ikke lige finde nogle som har skilt
sig afgørende ud.

> Af skuffelser - film som ikke levede op til mine forventninger - kan
> desværre nævnes 'Indiana Jones 4' og 'Quantum of Solace.'

Det samme her.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....