Styr på dvd samlingen.
Fra : Søren Blom

Dato : 30-12-08 00:56

Hvilken teknik bruger I til at holde styr på jeres DVD samling?

Vores DVD samling er forlængt blevet uoverskuelig, noget som kun bliver
værre, så nu skal der styr på det, men hvordan, jeg har kikkede på
programmerne Movie Collector, Movie Label 2009 og EMDB fra www.emdb.tk men
kan ikke finde ud af hvad der er det rette valg.

Det som jeg ønsker, er at registeringen f filmene er så nem så muligt, gerne
via Barcode (tallet under stregkoden på coveret).
At man kan se sin filmliste online.
At databasen selv finder så mange oplysninger om filmen som det er muligt.

Har tidligere brugt Movie Collector, betalte også for at vi kunne registere
mere end 50 film, men den betaling er her over et år efter stadig i ordre,
så de rider ikke just samme dag som de sadler.

Løsningen behøver ikke at være gratis, men en pris på omkring 50-60 dollars
er fin.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Kim2000

Dato : 30-12-08 01:01

> [...]
> stadig i ordre, så de rider ikke just samme dag som de sadler.
>
> Løsningen behøver ikke at være gratis, men en pris på omkring 50-60

Vi skriver simpelthen titel, genre og længde ind i excel og et nummer. På
hylden står de så efter nummer, og man kan hurtigt med excel bede den
sortere efter titlen. Måske ikke Jordens bedste system, men....

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-01-09 20:47

Kim2000 escribió:
> Vi skriver simpelthen titel, genre og længde ind i excel og et nummer. På
> hylden står de så efter nummer, og man kan hurtigt med excel bede den
> sortere efter titlen. Måske ikke Jordens bedste system, men....

Mine står efter nationalitet, instruktør og årstal. Imdb's offentlige My
Movies-side, (som imdb oprettede på mit (og muligvis andres) forslag),
bruger jeg som katalog. Det er ikke et dvd-katalog men et filmkatalog.
Jeg, og andre som har brug for at se hvilke film jeg har, er ikke
interesseret i at registrere hvilket oplag af dvd'en jeg tilfælldigvis
ejer, men i hvilke film vi kan se. Eneste ulempe er, at jeg ikke har
mulighed for at tilføje, hvilke sprog (lydspor og undertekster) dvd'en har.

Mikkel

Fra : Steen BJ

Dato : 02-01-09 22:40

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote:

> [...]
> ejer, men i hvilke film vi kan se. Eneste ulempe er, at jeg ikke har
> mulighed for at tilføje, hvilke sprog (lydspor og undertekster) dvd'en har.

Hvad med de danske titler - sæsoner af serier mm - kan imdb styre det?

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-01-09 09:43

Steen BJ escribió:

> Hvad med de danske titler - sæsoner af serier mm - kan imdb styre det?

Du kan tilføje alt hvad du kan finde på imdb, herunder danske tv-serier.
Men så vidt jeg husker er tv-serier ikke udskilt i de enkelte sæsoner.

imdb er nok bedre som filmkatalog end tvkatalog.

Mikkel

Fra : -=JF=-

Dato : 30-12-08 01:02

Søren Blom skrev:

> Løsningen behøver ikke at være gratis, men en pris på omkring 50-60
> dollars er fin.

Jeg kan på det varmeste anbefale DVDprofiler (http://www.invelos.com/)
som kan alt det du efterlyser, og meget meget mere.

Jeg kan ikke lige huske om den koster 20 eller 30 dollars, men den er
hver en penny værd

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 30-12-08 10:14

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan alt det du efterlyser, og meget meget mere.
>
> Jeg kan ikke lige huske om den koster 20 eller 30 dollars, men den er hver

Jeg vil tilslutte mig. DVDprofiler fungerer helt perfekt til mine behov.
Kørte med den gratis version i mange år, men har nu valgt at betale for
programmet, da jeg synes det er så godt.

Mvh. BK

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-12-08 10:34

-=JF=- wrote:
> Jeg kan på det varmeste anbefale DVDprofiler (http://www.invelos.com/)
> som kan alt det du efterlyser, og meget meget mere.

Samme her; DVD Profiler er eminent god og kan klart anbefales.

Ud over dette har jeg måtte tage konsekvensen af den fysiske
"ekspansion" og har derfor mine skiver i alukufferter med numre - som så
naturligvis matcher numrene i DVD Profiler, så det er hurtigt og nemt at
grave en given film frem.

Du kan fra DVD Profiler desuden printe forskellige former for
"rapporter" over din samling; jeg har således lavet et print-setup hvor
der printes én film (cover, bagside, navn, beskrivelse m.v.) på et
A5-ark. Disse har jeg så i plastlommer i A5-ringbind. Nemt at opdatere
og nem at have på/ved sofabordet

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 30-12-08 16:53

> [...]
> kan alt det du efterlyser, og meget meget mere.
>
> Jeg kan ikke lige huske om den koster 20 eller 30 dollars, men den er hver

Kender DVDprofiler ganske godt, har faktisk også brugt det, men når jeg
ønsker at registere mig, så betaler jeg, men får aldrig registeringskoden
tilsendt
Det har ikke afholdt mig fra at forsøge igen, så nu håber jeg at få
registeringskoden sendt.

Fra : Brian Olsen

Dato : 30-12-08 22:49

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse news:495a43e1$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> registeringskoden tilsendt
> Det har ikke afholdt mig fra at forsøge igen, så nu håber jeg at få registeringskoden sendt.

Hvis du logger ind på din konto online :
http://www.invelos.com/Login.aspx

Så klikker du oppe i registrations -> my registrations.
Så kan du se nøglen du skal registrere programmet med - den er online i det sekund du har betalt

Mvh
Brian Olsen

Fra : Søren Blom

Dato : 30-12-08 23:48

"Brian Olsen" <nyhedFJERN@DETTEdbmail.dk> skrev

> [...]
>
> Så klikker du oppe i registrations -> my registrations.
> Så kan du se nøglen du skal registrere programmet med - den er online i

Ok, det har jeg ikke lige været opmærksom på, emn den kom også på mail kort
efter.
Nu har jeg så fået et nyt problem, som det kan være du måske kan en løsning
på. Den registering jeg har lavet, har jeg lavet på min gamle konto.
Desværre kan jeg hverken downloade eller slette den liste som jeg har
læggende online, vil gerne helt af med den gamle liste, så jeg starter helt
fra bunden af, men en ny liste, men kan du svar mig på, hvordan jeg sletter
den liste som der allerede lægger på min konto, når jeg ikke kan downloade
den?

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 30-12-08 21:26

> [...]
> kan alt det du efterlyser, og meget meget mere.
>
> Jeg kan ikke lige huske om den koster 20 eller 30 dollars, men den er hver

DVDprofiler bruger jeg som jeg skriver i anden tråd også, men findes den
slags også til cd'er???

BK

Fra : Steen BJ

Dato : 02-01-09 15:09

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> Jeg kan på det varmeste anbefale DVDprofiler (http://www.invelos.com/)
> som kan alt det du efterlyser, og meget meget mere.

"For Windows"
Hvad med Mac?

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-12-08 05:29

On 30 Dec., 00:56, Søren Blom <so...@blom.dk> wrote:
> [...]
>
> Det som jeg ønsker, er at registeringen f filmene er så nem så muligt, gerne
> via Barcode (tallet under stregkoden på coveret).

IMDb har en gratis MyMovies funktion for registrerede brugere. Den
bruger jeg. Så er samlingen online, og alle detaljer ét klik væk.

Jeg har også en almindelig Word-fil med en simpel liste over mine DVD-
titler (uden yderligere detaljer) på min harddisk. At skulle taste
oplysninger ind selv er jo kun noget man gider hvis man starter med en
lille samling. Hvis man først skal til at lave en database når man
allerede har en kæmpesamling, så gider man vel ikke sidde og indtaste
detaljer for hver film. IMDb's system er meget smart; inde på hver
filmside kan man bare klikke på "Add to My Movies", så er den med på
ens liste. Jeg har i hvert fald ikke brug for noget der er mere
avanceret end det.

- Tue

Fra : -=JF=-

Dato : 30-12-08 17:11

Tue Sørensen skrev:

> [...]
> lille samling. Hvis man først skal til at lave en database når man
> allerede har en kæmpesamling, så gider man vel ikke sidde og indtaste

Med DVDProfiler behøver du såmænd kun at indtaste filmens navn, og så
vælge din udgave (sprog, m.v.) på en liste. Så kommer resten af
oplysningerne af sig selv.
Gider du ikke taste navnet, kan du vælge at taste EAN-koden, og gider du
heller ikke det kan du lægge filmen i drevet og lade DVDProfiler selv
aflæse den og finde oplysningerne til dig.