Undertekster
Fra : Kim2000

Dato : 30-12-08 00:52

Kort spørgsmål.

Hvordan lægger man undertekster på en avi fil.

Jeg har StarCrash med fransk tale, og har nu koncerteret den til avi og har
fundet teksterne på nettet, men hvad så?

mvh
Kim

Fra : Kim2000

Dato : 30-12-08 00:59

> Kort spørgsmål.
>
> Hvordan lægger man undertekster på en avi fil.
>
> Jeg har StarCrash med fransk tale, og har nu koncerteret den til avi og
> har fundet teksterne på nettet, men hvad så?

Skal måske lige nævne at jeg har overført den fra vhs til min computer, og
at jeg ærligt og redeligt har købt den på Amazon for ikke mindre end 399 i
den tro at den havde engelske undertekster (som fjolserne oplyste). Jeg må
sikkert have gjort det forkert (?), for det tog næsten 48 timer at overføre
de 90 minutter.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-08 01:57

> Jeg har StarCrash med fransk tale, og har nu koncerteret den til avi og
> har fundet teksterne på nettet, men hvad så?

Hej Kim.

Det er vel den her du mener http://www.imdb.com/title/tt0079946/ og hvorfor
er den med fransk tale.

Undskyld mit dumme spørgsmål.

kimilar

Fra : Kim2000

Dato : 30-12-08 10:30

"kimilar" <kimilar snabel a gmail dot com> skrev i en meddelelse

> Hej Kim.
>
> Det er vel den her du mener http://www.imdb.com/title/tt0079946/ og
> hvorfor er den med fransk tale.
>
> Undskyld mit dumme spørgsmål.

Man skal aldrig undskylde relevante spørgsmål. Den er såmænd synkroniseret
og da jeg huskede den fra min barndom som en film på højde med Star Wars,
endda bedre end det, og jeg var konstant på udkig efter den, så valgte jeg
at købe den da jeg endelig fandt den, helt upåagtet af at den var
synkroniseret, på vhs og havde en absurd pris (den var endda brugt).

Det gik iøvrigt nemt nok med underteksterne.

Fra : Kim2000

Dato : 30-12-08 10:42

> [...]
> synkroniseret, på vhs og havde en absurd pris (den var endda brugt).
>
> Det gik iøvrigt nemt nok med underteksterne.

#¤%¤#"¤%&(/

Så er det franske undertekster, kun de første par minutter er engelsk.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-08 11:21

> [...]
> synkroniseret, på vhs og havde en absurd pris (den var endda brugt).
>
> Det gik iøvrigt nemt nok med underteksterne.

Jeg kan også huske denne film som en bedre SF dengang, om jeg stadig syntes
det i dag vil tiden vise.

Nu vil jeg da prøve at finde den.

kimilar

Fra : Kim2000

Dato : 30-12-08 13:56

> Jeg kan også huske denne film som en bedre SF dengang, om jeg stadig
> syntes det i dag vil tiden vise.

Det synes du med garanti ikke

Men den er så hammerlam at det er sjovt, sjældent man sidder og griner AD en
film. Skuespillet er nogenlunde på højde med det som min 7.klasse lavede på
filmskolen.

Effekterne er forfærdelig, vel er vi i 1979, men Star Wars kom altså i '77.
I denne hejser man et rumskib ned i en snor og bruger plastic modeller, og
en nødvendigvis den samme model i samme sekvens.

Men dialogen er godt nok slem, men den har da sine momenter, som Acton
idømmes 200 års straffearbejde, derefter idømmes Stella Star livstid

Og en robot der har en accent som en amerikansk texas cowboy. Og iøvrigt er
konstant nervøs.

Og som da man beskriver en sneplanet som "a pile of whiteness"

Og:

"look, amazons on hourseback"

Og da Caroline Monrue pludselig fortæller skibets kaptajn hvad hyperspae
betyder.

> Nu vil jeg da prøve at finde den.

Du kan da se den her
http://www.youtube.com/watch?v=MDk6LDGYQs4&feature=related

Det er ikke en fejl at de stammer i dialogen eller lyder som nogen der er i
tvivl om den. Hvordan pokker man fik Plummer til at optræde i den er en
gåde. Et andet tegn på den er hel gal er når Hasselhoffs skuespil er markant
bedre end de øvrige skuespilleres.

Men tiltrods for hvor forfærdelig den egentlig er, så er den svær at glemme.
Så med de rette forventings forudsætninger er det faktisk en ret
underholdende film.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-12-08 08:14

Kim2000 wrote:
> Hvordan lægger man undertekster på en avi fil.
>
> Jeg har StarCrash med fransk tale, og har nu koncerteret den til avi
> og har fundet teksterne på nettet, men hvad så?

De gængse mediaplayere så som Windows MediaPlayer og VLC Player kan
direkte afspille film og vise underteksterne. Typisk skal filerne
hedde det samme blot med forskellige endelser så som .avi og .srt.

En række DVD-afspillere kan også afspille avi-filer og vise
undertekster,
hvis ovenstående er opfyldt.

Endelig kan man "brænde" underteksterne fast på avi-filen. Det er der
flere værktøjer, der kan. Jeg bruger selv AutoGK:
http://www.autogk.me.uk/

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-12-08 08:18

Per H. Nielsen wrote:
> Endelig kan man "brænde" underteksterne fast på avi-filen. Det er der
> flere værktøjer, der kan. Jeg bruger selv AutoGK:
> http://www.autogk.me.uk/

Man burde måske også nævne muligheden for at konvertere avi-filen
til en "rigtig" DVD med undertekster. Mit foretrukne værktøj til
det er ConvertXtoDVD: http://www.vso-software.fr/

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Lyrik

Dato : 02-01-09 21:24

Den 30.12.2008 kl. 00:51 skrev Kim2000 <kim2000@surfer.dk>:

> [...]
> har
> fundet teksterne på nettet, men hvad så?
Indmux den med AviaddXsubs.
Framerate skal være ens.

--
Med venlig hilsen fra Jens