Hvilken kakkelovn?
Fra : Martin Bak

Dato : 30-12-08 12:12

Jeg har en selvtænkende kakkelovn, som jeg ikke rigtig kan få identificeret.
Den er i princippet ligesom en Morsø Calorator, men lidt mere simpelt udført
(den ser bare billigere ud i håndtag osv). Desuden har den reguleringen
siddende på siden og ikke som caloratoren på toppen. Der kan måske være tale
om en efterligning.

Eneste identifikation på ovnen er et nedstøbt "R" i klappen på toppen som
man kan åbne for at give adgang til varmepladen. "R´"et er i en westernagtig
typografi, temmelig fed skrift.

Ovnen er, ligesom calorator, lakeret i 2 forskellige nuancer, for denne ovns
vedkommende meget mørk brun og grå.

Er der nogen der har et bud på hvilket fabrikat ovnen kan være?

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg vil forsøge at finde ud af, om man kan
få sliddele til ovnen.

--
Martin
www.martinbak.dk/