skorsten
Fra : S.B.

Dato : 29-12-08 22:45

Nogen der ved om det er nødvendig at en skorsten er højere end tagryggen på
huset, når taget ligger med 30 grader fald
mener kun det er ved huse med høj rejsning det er et krav da der er mulighed
for at vinden der kan gøre at røgen løber retur

Findes der nogen sider på nettet der fortæller hvilke regler der mht
montering af skorstene?

Søren

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 29-12-08 23:04

S.B. skrev:

> Findes der nogen sider på nettet der fortæller hvilke regler der mht
> montering af skorstene?

Det tog mig 10 sekunder at finde flg.:
http://www.bolius.dk/viden/fakta/love-og-regler/bygningslovgivning-generalt/love-og-regler-om-skorstene

--

Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-08 10:00

> [...]
> mener kun det er ved huse med høj rejsning det er et krav da der er
> mulighed for at vinden der kan gøre at røgen løber retur

Du vil fortryde, hvis den ikke er høj nok - nå nej, du vil bare være død af
røgforgiftning.

Det er dumt at spare den sidste meter fordi du risikerer røg i huset ved
bestemte vindretninger, som ikke er til at forudsige på din beskrivelse.
Ærgrelsen over dårligt udført arbejde vil altid overskygge glæden over de
sparede penge.

Mvh Maria

Fra : Kim

Dato : 31-12-08 13:19

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mener kun det er ved huse med høj rejsning det er et krav da der er
> mulighed for at vinden der kan gøre at røgen løber retur

Jeg har 45grader hældning på taget, og min skorsten
er ca 1m over tagryg. Og det er IKKE nok skulle
jeg hilse at sige.... Når vinden er vinkelret på tager,
kan vi ikke bruge ovnen.
Men det kan ligeså godt være omgivelserne der har
indflydelse, ikke nødvendigvis dit eget tag...
Men snak med skorstensfejeren. Det er alligevel ham
der skal godkende den. Han er både lovgivende, udøvende,
og dømmende magt i den branche ...
Mvh, Kim

Fra : S.B.

Dato : 01-01-09 12:59

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men snak med skorstensfejeren. Det er alligevel ham
> der skal godkende den. Han er både lovgivende, udøvende,

Nu også mere en snak med en af genboerne om højde på skorten og lovkrav
Det er en tømre der skal sætte den op, formoder han har den nødvendige viden
til at gøre det

Søren

Fra : Kim

Dato : 01-01-09 22:03

> Nu også mere en snak med en af genboerne om højde på skorten og lovkrav
> Det er en tømre der skal sætte den op, formoder han har den nødvendige
> viden til at gøre det

Tømrer ??
Jo da, selvfølgelig har en tømrer forstand på højden af skorstene
Eller ?

Mvh, Kim

Fra : smedev

Dato : 12-01-09 05:12

On 31 Dec. 2008, 13:19, "Kim" <N...@mail.dk> wrote:

> [...]
> Men snak med skorstensfejeren. Det er alligevel ham
> der skal godkende den. Han er både lovgivende, udøvende,

Hvad gør man når skorstensfejeren ødelægger understrygningen under
tagryggen ?

mvh Steen

Fra : Leonard

Dato : 12-01-09 14:01

smedev wrote:

> Hvad gør man når skorstensfejeren ødelægger understrygningen under
> tagryggen ?

Beder skorstensfejeren om at sørge for at skaden bliver udbedret.
Hvis han ikke vil det kan man jo forsøge at true ham med et søgsmål
eller bare selv ringe efter en murer eller tømrer der kan reparere det.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...