Noget specielt at se efter på Passat TDI 1~
Fra : Leif Langgaard

Dato : 30-12-08 17:35

Hej

Jeg handler i disse dage om en Passat TDI 130 fra 2003 med 134.000km på
tælleren, den kører med 6 gears kasse, men jeg har hørt at der kan være
problemer med dem, er det specielle årgange, og hvordan ser/hører man om
bilen har dårlig gearkasse?

Hvor langt er der i mellem tandremsskift?

Bilen er hvid, det trækker vel prisen nedad?

Er der erfaring med dieseløkonomi, kørslen bliver mest Motor/landevej?
De "officielle" oplysninger svinger jo noget.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Jens Andersen

Dato : 30-12-08 20:53

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.megapixels.dk
> Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!

Ved ikke så meget om VAG biler. Uanset bilmærke er det vist kun i Jylland
farven hvid ikke sælger så godt

Fra : Lars

Dato : 30-12-08 21:06

On Tue, 30 Dec 2008 17:35:17 +0100, "Leif Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dx> wrote:

>Jeg handler i disse dage om en Passat TDI 130 fra 2003 med 134.000km på
>tælleren, den kører med 6 gears kasse, men jeg har hørt at der kan være

>Bilen er hvid, det trækker vel prisen nedad?

Er hvid ikke modefarve for tiden??

** lars

Fra : Mogens

Dato : 30-12-08 21:17

"Lars" <nomail@nothing.here.se> skrev i en meddelelse

> Er hvid ikke modefarve for tiden??

Ér du wimmer mand - også i dén grad.

Fra : Morsing

Dato : 04-01-09 10:29

Hej Leif,

Jeg vil foreslå at du får den gennemgået ret grundigt af en fagmand, også
for rust. Jeg havde en tilsvarende (130 HK, årg. 2004), som fik konstateret
rust sidste år og havde samtidigt en del reparationer på bilen indtil jeg
solgte den. Man kan vel altid diskutere, hvad "mange reparationer" er; men
jeg ville anslå at man skal bruge 15-20.000 om året for at holde bilen
kørende, hvis man ikke kan noget selv og får den repareret hos VW (Det var
hvad jeg brugte de sidste 2 år med bilen)

Bilen kørte i øvrigt rigtigt godt og holdt ca. 16 km/l snit ved blandet by
og motorvej.

Mvh Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-01-09 11:16

Morsing skriver:

> [...]
> kørende, hvis man ikke kan noget selv og får den repareret hos VW (Det var
> hvad jeg brugte de sidste 2 år med bilen)

Hvad gjorde du ved bilen, siden du skulle bruge så mange penge på den?

Jeg har en Golf V fra 01-2004 der har kostet mig under 8000 at holde
service på indtil nu (plus dæk). Jeg har ikke selv rørt en finger ud
over at selv skifte mellem sommer og vinterdæk.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-01-09 15:13

> Hvad gjorde du ved bilen, siden du skulle bruge så mange penge på den?

En af klassikerne kunne vel være o-ringen ved dyserne som kan ende ud i
nyt topstykke?

Det er gældende for samtlige PD'ere der ikke ab fabrik er udstyret med
den nye type o-ring.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Morsing

Dato : 04-01-09 23:11

> Hvad gjorde du ved bilen, siden du skulle bruge så mange penge på den?

Ret banalt, jeg kørte i den, overholdt service eftersyn og hvis der kom en
advarselslampe iøvrigt kørte jeg på værksted (kører ca. 30.000 km/år)

Synes selv det var ret dyrt; men som sagt det var en blanding af
vedligeholdelse og reparationer (bl.a. Bremser og Service), så det var ikke
ekstremt hårdt slid, bare dyrt.

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-01-09 23:12

Morsing skriver:

> Ret banalt, jeg kørte i den, overholdt service eftersyn og hvis der kom en
> advarselslampe iøvrigt kørte jeg på værksted (kører ca. 30.000 km/år)

SMC værksted?

Det lyder sådan.

Fra : Morsing

Dato : 07-01-09 01:05

> SMC værksted?
>
> Det lyder sådan.

Ja, i hvert tilfælde autoriseret VW værksted, god service iøvrigt