2 indbrud på 2 dage...
Fra : Kim

Dato : 29-12-08 11:56

2 indbrud på 2 dage i min gamle fial uno, og ja
der var intet af værdi, de havde i nat taget nogle
pastiller, gamle cd'ere med musik og min gamle
isskraber.

Jeg har en mega ratlås samt skjult startspærrer i
efter den blev stjålet i sommers.

Nu har jeg googlet og været nede i en autobutik
som ikke kunne hjælpe, hvor kan man få/købe
de mærkater hvor der står noget med at alle
værdier er fjernet i denne bil, til næste gang idioten
laver indbrud i min bil ?

Og tror I at hvis man melder det til politiet at de
gider gøre noget ved det, om det kan betale sig?

Mvh Kim

Fra : PMH

Dato : 29-12-08 12:08

"Kim" <no£@waydude.dk> skrev i en meddelelse

> Og tror I at hvis man melder det til politiet at de
> gider gøre noget ved det, om det kan betale sig?
>
> Mvh Kim

Det er sgu' sur røv..

Du skal vel bruge anmeldelsen når du melder det til
din forsikring..??
Indboforsikringen dækker jo de ejendele du har fået
stjålet, såsom cd'ere osv.

PMH

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-12-08 12:18

PMH wrote:
> [...]
>
> Du skal vel bruge anmeldelsen når du melder det til
> din forsikring..??
> Indboforsikringen dækker jo de ejendele du har fået

Hvis de er så små ting kan det vidst ikke betale sig at anmelde det til
forsikringen. Selvrisikoen vil formentlig overstige værdierne - og så er
der chancen for præmiestigning.

Men generelt - meld det til politiet imo. - men ikke til forsikringen.

/Johan

Fra : Kim

Dato : 29-12-08 12:51

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev
> Hvis de er så små ting kan det vidst ikke betale sig at anmelde det til
> forsikringen. Selvrisikoen vil formentlig overstige værdierne - og så er
> der chancen for præmiestigning.

Da det er en gammel bil har jeg ikke kasko på.
Og de cd'ere var nogle jeg selv havde brændt.
Ikke engang min gamle bilradio havde de taget.

Så der var ikke noget af værdi i bil.

> Men generelt - meld det til politiet imo. - men ikke til forsikringen.

Hvad betyder imo ?

Har lige ringet til politiet på 33 14 14 48, det eneste nr
her i kbh, en dame sputgte hvoor jeg boede og vidrestillede
mig ventede i ca 30 min så gad jeg ikke vente længere, sq
for dårligt at de ikke tager telefonen.

Kender I ikke til nogle klistermærker man kan sætte
på sideruden hvor der står noget med at alle værdier
er fjernet fra bilen ?

Mvh Kim

Fra : Ib Tinning

Dato : 29-12-08 13:40

Fra : Kim

Dato : 29-12-08 19:58

"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk>

Hvordan har i skrevet sedlen ?

Har selv lavet en i dag og sat op.

Mvh Kim

Fra : Ib Tinning

Dato : 30-12-08 10:46

> Hvordan har i skrevet sedlen ?
>
> Har selv lavet en i dag og sat op.
>
> Mvh Kim
>printet fra pc og sat op med tape

mvh Tinning

Fra : Kim

Dato : 31-12-08 15:26

"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> skrev

Yea, men hvad har I skrevet præcist ?

Her i Kbh skal man jo nødig provokere biltyven
så kan man jo risikere at de brænder den af.

Mvh Kim

Fra : Z

Dato : 29-12-08 13:48

> Kender I ikke til nogle klistermærker man kan sætte
> på sideruden hvor der står noget med at alle værdier
> er fjernet fra bilen ?

Hehe.. jeg og et par kammerater overvejede engang at producere nogle
"Køretøjet er tømt for værdi" klistermærker til sideruden på dansk,
engelsk, polsk, russisk, rumænsk og balkan.

Jeg skal nok give lyd i gruppen hvis det bliver til noget

Fra : Jens G

Dato : 29-12-08 16:19

On Mon, 29 Dec 2008 13:47:51 +0100, Z <svari@gruppen.invalid> wrote:

>Hehe.. jeg og et par kammerater overvejede engang at producere nogle
>"Køretøjet er tømt for værdi" klistermærker til sideruden på dansk,
>engelsk, polsk, russisk, rumænsk og balkan.

Spørgsmålet er så om tyven vil stole på sådan en mærkat, hvis han da
overhovedet læser den?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Z

Dato : 29-12-08 17:57

Jens G skrev:

> Spørgsmålet er så om tyven vil stole på sådan en mærkat, hvis han da
> overhovedet læser den?

Skal man nå så meget som muligt på så kort tid som muligt, er det
nemmere bare at gå videre til den næste, i stedet for rent faktisk at
bryde den op og undersøge om det er sandt eller ej. Jeg vil god ikke
garantere at de alle tænker sådan
Står der en en linies tekst lige over dørlåsen behørigt angivet med
sprog a la vores DK-nationalitetsmærker, tror jeg nok de fleste vil læse
den

Fra : Kim

Dato : 29-12-08 20:17

"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i en meddelelse

> Hehe.. jeg og et par kammerater overvejede engang at producere nogle
> "Køretøjet er tømt for værdi" klistermærker til sideruden på dansk,
> engelsk, polsk, russisk, rumænsk og balkan.

Ja for fanen, især med alle de forskellige indvandrerE
der bor her i vores område.
Du bruger da bare http://translate.google.com/
Hvor kan man få lavet et sådan klistermærke ?

Dansk "Køretøjet er tømt for værdi"
Engelsk: The vehicle is empty of value
Polsk: Pojazd jest pusty wartosci
Arabisk: ??????? ????? ?? ??????
Russisk: ?????????? ???? ?????????
Rumænsk De vehicul este gol de valoare
Bulgarsk: ?????????? ???????? ? ?????? ????????
Serbisk:? ?????? ?? ?????? ?????????
Hebraisk: ???? ?? ??? ???
Katalansk: El vehicle està buit de valor
Kroatisk: U vozilu je prazna vrijednosti
Lettisk: Transportlidzeklis ir tukss vertibas
Litauisk: Transporto priemone yra tuscias vertes
Portugisisk: O veículo está vazio de valor
Slovakisk: Vozidlo je prázdny hodnoty
Slovensk: Vozilo je prazna vrednost
Tagalog: Ang sasakyan ay walang laman ng halaga
Tjekkisk: Vozidlo je prázdný hodnoty
Ukrainsk: ?????????? ???????? ????????

Mvh Kim

Fra : -=JF=-

Dato : 29-12-08 13:54

Kim skrev:

> Hvad betyder imo ?
IMO betyder "In my opinion" = efter min mening. Lige så ofte bruges IMHO
som står for "In my humble opinion" = efter min ydmyge mening.

> mig ventede i ca 30 min så gad jeg ikke vente længere, sq
> for dårligt at de ikke tager telefonen.
Ja, det er sgu grotesk! Godt at du kun skulle anmelde noget 'ingenting'
og ikke havde alvorligt brug for hjælp.

> Kender I ikke til nogle klistermærker man kan sætte
> på sideruden hvor der står noget med at alle værdier
> er fjernet fra bilen ?
Lav dem selv og laminer dem? Nemt og billigt.

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Fjollefrans

Dato : 29-12-08 21:53

> Har lige ringet til politiet på 33 14 14 48, det eneste nr
> her i kbh, en dame sputgte hvoor jeg boede og vidrestillede
> mig ventede i ca 30 min så gad jeg ikke vente længere, sq
> for dårligt at de ikke tager telefonen.

prøv 'Selvbetjening' på http://www.politi.dk har aldrig selv prøvet, men om
ikke andet kan indbruddene blive en del af statistikken.

/FF

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-12-08 22:09

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> wrote in

> prøv 'Selvbetjening' på http://www.politi.dk har aldrig selv prøvet,
> men om ikke andet kan indbruddene blive en del af statistikken.

Hvilket ofte vil være det vigtigste ud over at man får følelsen af at have
gjort en lille smule.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-12-08 01:12

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> prøv 'Selvbetjening' på http://www.politi.dk har aldrig selv prøvet, men
> om ikke andet kan indbruddene blive en del af statistikken.
>
> /FF

Nix - indbrud er ikke en del af selvbetjeningspakken.

Kurt

Fra : Rene Egeztrøm Jensen

Dato : 29-12-08 20:06

Så vidt jeg ved er der sku aldrig selvrisiko på indbo og ej heller premie
stigning ..

har i hvertfald ikk haft det ved Top Danmark / Codan / Gf / If / Etu
forsikring .. så meld det da bare ..

så får du da dækket hva der nu er gået tabt .

Mvh Rene

--
Mvh Rene Egesrøm Jensen
Munkfort 13, Skærup

Fra : Tom

Dato : 01-01-09 09:49

"Rene Egeztrøm Jensen" <renej@profibermail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikring .. så meld det da bare ..
>
> så får du da dækket hva der nu er gået tabt .

enig, der var heller ingen selvrisiko da indboforsikringen skulle dække
bilbrand for de løsøre som var i bilen og ej heller på en vandskade jeg fik
i vores kælder engang.

--
Tom

Fra : Bo

Dato : 29-12-08 14:53

On 29 Dec., 21:16, "Kim" <no£@waydude.dk> wrote:

> [...]
> Slovakisk: Vozidlo je prázdny hodnoty
> Slovensk: Vozilo je prazna vrednost
> Tagalog: Ang sasakyan ay walang laman ng halaga

Превозното средство е празна стойност
Το όχημα είναι κενό της αξίας
Il veicolo è vuoto di valore
U vozilu je prazna vrijednosti
Kjøretøyet er tomt av verdi
Pojazd jest pusty wartości
De vehicul este gol de valoare
У возилу је празна вредности
Vozilo je prazna vrednost
Vozidlo je prázdny hodnoty
Fordonet är tom i värde
Das Fahrzeug ist leer von Wert
Автомобіль порожній вартості

Ovennævnte sprog må være nok

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-08 13:59

> Og tror I at hvis man melder det til politiet at de
> gider gøre noget ved det, om det kan betale sig?

Sikkert ikke, men hvis nu de havde taget en lidt længere nede af vejen, med
hovedet inde i en fremmed mands bil, så kunne det være en ekstra anmeldelse
kunne være til gavn.

Og lad nu være med at spørge om jeg tror på julemanden...

Per.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-12-08 14:15

"Per Olsen" skrev

> Og lad nu være med at spørge om jeg tror på julemanden...

Jeg er lidt misundelig over at du sådan har beholdt din barnetro :)

- Peter

Fra : oz3bto

Dato : 29-12-08 13:58

> [...]
> laver indbrud i min bil ?
>
> Og tror I at hvis man melder det til politiet at de
> gider gøre noget ved det, om det kan betale sig?

www.stickers.dk

Har de den ikke så laver de den

Fra : John Sahl

Dato : 30-12-08 09:54

oz3bto wrote:
> www.stickers.dk
>
> Har de den ikke så laver de den

Yes, ellers skal jeg nok vride armen om på Henrik der ejer firmaet. Men jeg
har endnu ikke oplevet at han har opgivet, med mindre det har været nogen
voldsomme opgaver jeg har smidt efter ham.

www.stickers.dk får stor ros for service og responstider fra min side i al
fald.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-12-08 15:21

"Kim" <no£@waydude.dk> wrote in news:4958acda$0$90271$14726298
@news.sunsite.dk:

> 2 indbrud på 2 dage i min gamle fial uno,

Af samme grund holdt jeg op med at låse mine 2CV'er.

Det værste der er sket ved det, var engang jeg parkerede en weekend i en
sidegade bagved Københavns Hovedbanegård. Jeg glemte en pakke grøn Look på
handskehylden.

Da jeg kom tilbage var cigaretpakken åbnet og nogen havde røget en smøg

At der kun var røget en enkelt og det ikke var hele pakken der manglede,
tilskrev jeg mentolindholdet i smøgerne, men først langt senere gik det op
for mig hvad smøgtyven måske havde lavet i min bil INDEN der blev røget

Det kostede nyt sædebetræk.

Fra : Brian H

Dato : 29-12-08 15:40

"Kim" <no£@waydude.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> isskraber.
> Og tror I at hvis man melder det til politiet at de
> gider gøre noget ved det, om det kan betale sig?

Et klistermærke fra den nærmest "rocker" har hjulpet min kammerat. Noget
simpelt, husker det som en bulldog og teksten 'Support your local Bandidos"
ell. sådan noget. Det var også en gammel Fiat Uno :)

Fra : Kim

Dato : 29-12-08 20:29

"Brian H" <brian@something.com> skrev
> Et klistermærke fra den nærmest "rocker" har hjulpet min kammerat. Noget
> simpelt, husker det som en bulldog og teksten 'Support your local
> Bandidos" ell. sådan noget. Det var også en gammel Fiat Uno :)

Så blir den sq da først brændt helt at, med
alle de indvandrerbander der færdes her i kbh

Det skal helst være noget der ikke
provokerer mere end at de kan se at
al værdi i bilen er fjernet.

Og så min gamle fiat uno, de tænker sq ikke
længere end at når det er en gammel bil, så
er det personer med ringe indkomst end hvis de tog
en nyere bil, det er da dem der har penge nok.

Mvh Kim

Fra : John Sahl

Dato : 30-12-08 09:58

Kim wrote:
> Og så min gamle fiat uno, de tænker sq ikke
> længere end at når det er en gammel bil, så
> er det personer med ringe indkomst end hvis de tog
> en nyere bil, det er da dem der har penge nok.

Min Uno har været stjålet 2 gange og en af de tidligere Uno'er jeg har haft
blev også stjålet, plus at min kammerats Uno også blev stjålet.

Folk sviner gerne de små uskyldige Uno'er til, men det er kun fordi de ikke
tør indrømme offentligt at de gerne selv vil have dem

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-12-08 10:22

Kim wrote:

> Og tror I at hvis man melder det til politiet at de
> gider gøre noget ved det, om det kan betale sig?

Det er trælst ja, men forsøg at anmelde det alligevel (114 er også tlf.
til politiet). Om ikke andet så kan det jo være at tyven har taget en
anden bil og vedkommende der rent faktisk har fået taget noget af større
værdi og måske derfor kan få dækket noget mere af forsikringen fordi
flere biler har været ramt samtidig.

Jeg ved dog ikke om det gør sig gældende for tyveri, men for hærværk kan
det være en stor forskel for den/de ramte om det er anmeldt til
politiet. (selvrisiko/præmiestraf frafalder ved seriehærværk og måske
også ved serieindbrud).

Mvh
Thomas

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-12-08 14:46

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.invaliddk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det være en stor forskel for den/de ramte om det er anmeldt til
> politiet. (selvrisiko/præmiestraf frafalder ved seriehærværk og måske

Anmelde.... vores nabo overraskede to svin der var ved at stjæle hans nøgler
til hans bil, han er dårligt gående og ringede til policen med det samme,
han kunne stadig se svinene stå og fedte med at starte hans bil, de kom
næste eftermiddag..... Manden bor i næstved centrum, 1 km fra politifarmen.
Jeg skrev en klage, men er ikke klageberetiget da jeg ikke er i familie med
naboen... En ældre svagelig mand. Så mit råd er at begynde at spille
baseball.... Det er en fremragende sport jeg varmt kan anbefale.

/Carsten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-12-08 15:13

Carsten Hjorth wrote:

> [...]
> naboen... En ældre svagelig mand. Så mit råd er at begynde at spille
> baseball.... Det er en fremragende sport jeg varmt kan anbefale.

At du har en bekendt der har haft en dårlig oplevelse, hvad har det med
denne sag at gøre?

Jeg har haft en tvivlsom oplevelse med politiet samt haft et par
udemærkede oplevelser, men hvis man bare er ligeglad og ikke gider
anmelde noget som helst, så sker der hvert fald ikke en skid, selvtægt
kan ikke anbefales selvom det kunne være fristende for at give de
idioter en lærestreg de sent vil glemme...

Ang. din nabo, hvorfor valgte han/familien så ikke at indgive en klage?
(Eller det gjorde de måske også?)

Thomas

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-12-08 15:21

> [...]
> idioter en lærestreg de sent vil glemme...
>
> Ang. din nabo, hvorfor valgte han/familien så ikke at indgive en klage?

Du har ret, bliver bare stadig harm når jeg tænker på det, sorry!
Det er bare trist at vi ikke, som bilejere, føler at politiet bare lader som
om de tager anmeldelser alvorligt, historien med naboen var bare et
eksempel.. Han er en gammel mand uden familie, så der er ikke mere at sige
til det.

/Carsten

Fra : Allan F

Dato : 31-12-08 02:19

> [...]

> laver indbrud i min bil ?
>
> Og tror I at hvis man melder det til politiet at de
> gider gøre noget ved det, om det kan betale sig?

Forsikringsselskabet Trafik G/S uddeler i hvert fald den slags mærker til
deres kunder.

www.trafikgs.dk

Chancen for at politiet vil gøre noget som helst ved det er nok lig med
eller mindre end chancen for at indbrudstyven kommer tilbage og undskylder !

Allan F

Fra : Kim

Dato : 31-12-08 15:40

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev
> Forsikringsselskabet Trafik G/S uddeler i hvert fald den slags mærker til
> deres kunder.
> www.trafikgs.dk

Ved du om andre evt har lign.klistermærker ?
Ved du hvad der præcist står på det ?

> Chancen for at politiet vil gøre noget som helst ved det er nok lig med
> eller mindre end chancen for at indbrudstyven kommer tilbage og undskylder
> !

Var oppe forbi St.3 i går, politimanden gik med ud til bilen.
Han var flink nok. Ville ikke anmelde det da der ikke var
stjålet noget af værdi. Fik det indtryk at de kun ville anmelde
det hvis man skulle vidre til ens forsikringsselskab for at få
evt erstatning. Han råd var, da min gamle fiat une kan åbnes
med en flad pind, at jeg tømte alt af værdi, åbnede til handske-
rummet så de kunne se at der intet åmiddelbart lå der.
Har også tømt bagagerummet for værktøj og lign.
Jeg har også sat en lille seddel om på sideruden bag
ved førersædet, indvendig med at alle værdisager er
fjernet fra bilen.
Men hvad for en tyv tiil at tage en gammel rude/is-skraber ?

Pisse irriterende. Hvis jeg opdager hvem det er og får fat i
ham/dem er der ikke grænser for hvad jeg kunne finde på,
de slås i hver til fald bevidstløse inden jeg ringer 112.

/Kim