/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skoda Superb Green Line...
Fra : H&M


Dato : 27-12-08 12:22

Hej NG

Nogen der har erfaringer med denne model, skulle jo give 19.6 km/l.
Har nu kørt Octavia i 7 år, bedste resultat har jeg med den nuværende 1.9
PD, med 18 Km/l, hvor jeg kører 135 km/t på motorvej, jeg får tal helt op
til 22-23 km/l ved langsom landevejs kørsel, men den er oxo øko tunet, har
fået 130 hk og 300 nm fra 1900 til 3000.

Nogen som har erfaringer, konkret viden om Superb Green Line og daglig
driftsøkonomi. ?

P.S. Ingen grund til at betvivle mine tal, knalder en tank af om ugen, og
holder øje med forbruget, det er heller ikke det der er spørgsmålet.

Glædelig Jul og godt nytår til alle.


 
 
Kent Oldhøj (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 27-12-08 13:00

"H&M" <henning@slettesmosvad.dk> wrote in
news:49560fba$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> P.S. Ingen grund til at betvivle mine tal, knalder en tank af om ugen,
> og holder øje med forbruget, det er heller ikke det der er
> spørgsmålet.

Bare et lille råd fra sidelinien: Hvis du ikke ønsker noget kommenteret på
usenet... så lad være med at skrive det.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Stefan Jacobsen (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 27-12-08 14:13

> Bare et lille råd fra sidelinien: Hvis du ikke ønsker noget kommenteret på
> usenet... så lad være med at skrive det.
>
How how mænd ønsker ikke råd, vi vil ha bekræftigelse

Stef



Kåre (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 27-12-08 14:48


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:gj59k1$1il8$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Bare et lille råd fra sidelinien: Hvis du ikke ønsker noget kommenteret
>> på
>> usenet... så lad være med at skrive det.
>>
> How how mænd ønsker ikke råd, vi vil ha bekræftigelse

Som Kent skriver, skal man ikke skrive noget hvis ikke man vil have det
kommenteret...
....det hedder "bekræftelse". Bekræftigelse findes ikke

Og tilbage til emnet...

Kåre



H&M (27-12-2008)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 27-12-08 14:46

>> P.S. Ingen grund til at betvivle mine tal, knalder en tank af om ugen,
>> og holder øje med forbruget, det er heller ikke det der er
>> spørgsmålet.
>
> Bare et lille råd fra sidelinien: Hvis du ikke ønsker noget kommenteret på
> usenet... så lad være med at skrive det.

lol, ja, lige din type jeg har skrevet kommentaren til.
Læs mit indlæg igen.........Og godt nytår anyway.

Har for tit fået ødelagt en tråd......derfor.


KASO (27-12-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 27-12-08 15:23


"H&M" <henning@slettesmosvad.dk> skrev i meddelelsen
news:49563182$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> P.S. Ingen grund til at betvivle mine tal, knalder en tank af om ugen,
>>> og holder øje med forbruget, det er heller ikke det der er
>>> spørgsmålet.
>>
>> Bare et lille råd fra sidelinien: Hvis du ikke ønsker noget kommenteret
>> på
>> usenet... så lad være med at skrive det.
>
> lol, ja, lige din type jeg har skrevet kommentaren til.
> Læs mit indlæg igen.........Og godt nytår anyway.
>
> Har for tit fået ødelagt en tråd......derfor.

Jamen - skal vi så ikke fluks diskutere, hvorfor tråde bliver ødelagt?

Mere seriøst: Jeg tror ikke, at du finder mange erfaringer endnu - modellen
er ret ny (vist specielt som Green line) - så de er vel knapt tilkørt
endnu....

Du kan dog finde lidt her:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/400-Superb.html?esearch=1&fueltype=1


H&M (28-12-2008)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 28-12-08 11:26

> Mere seriøst: Jeg tror ikke, at du finder mange erfaringer endnu -
> modellen er ret ny (vist specielt som Green line) - så de er vel knapt
> tilkørt endnu....
>
> Du kan dog finde lidt her:
> http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/400-Superb.html?esearch=1&fueltype=1

Tak for link, den var jeg ikke selv faldet over.
Ser da ud til at bekræfte de fine forbrugstal for Green Line modellen.
Gad vide om om en øko tuning også vil forbedre økonomien for en tung Superb,
mon ikke,
får se om en forhandler vil være med til at jeg skal have en.
Når jeg skriver øko tuning er det at gå efter max moment over så stort et
område som overhovedet muligt, ikke HK.

Godt nytår til alle, pas på jer selv derude, ingen andre gør.


KASO (28-12-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 28-12-08 12:07


"H&M" <henning@slettesmosvad.dk> skrev i meddelelsen
news:49575426$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Mere seriøst: Jeg tror ikke, at du finder mange erfaringer endnu -
>> modellen er ret ny (vist specielt som Green line) - så de er vel knapt
>> tilkørt endnu....
>>
>> Du kan dog finde lidt her:
>> http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/400-Superb.html?esearch=1&fueltype=1
>
> Tak for link, den var jeg ikke selv faldet over.
> Ser da ud til at bekræfte de fine forbrugstal for Green Line modellen.
> Gad vide om om en øko tuning også vil forbedre økonomien for en tung
> Superb, mon ikke,
> får se om en forhandler vil være med til at jeg skal have en.
> Når jeg skriver øko tuning er det at gå efter max moment over så stort et
> område som overhovedet muligt, ikke HK.

Hvis du tager udgangspunkt i Green Line, tvivler jeg på, at du kan forbedre
fabrikkens resultat. Her har de jo netop fokuseret på forbrug - og en ændret
justering på motoren er en billig vej til målet - men det er selvfølgelig
muligt, at det kan lade sig gøre på bekostning af miljøet (dvs. at bilen
reelt forurener mere trods lavere forbrug).

Mest effektive øko-tuning ligger nok i højrefoden.....

>
> Godt nytår til alle, pas på jer selv derude, ingen andre gør.

Tak i lige måde!


Brian H (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 28-12-08 13:05

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:49575dda$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvis du tager udgangspunkt i Green Line, tvivler jeg på, at du kan
> forbedre fabrikkens resultat. Her har de jo netop fokuseret på forbrug -
> og en ændret justering på motoren er en billig vej til målet - men det er
> selvfølgelig muligt, at det kan lade sig gøre på bekostning af miljøet
> (dvs. at bilen reelt forurener mere trods lavere forbrug).
>
> Mest effektive øko-tuning ligger nok i højrefoden.....

VW's BlueMotion kan økotunes, så mon ikke også GreenLine kan.


H&M (28-12-2008)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 28-12-08 13:12

>> Når jeg skriver øko tuning er det at gå efter max moment over så stort et
>> område som overhovedet muligt, ikke HK.
>
> Hvis du tager udgangspunkt i Green Line, tvivler jeg på, at du kan
> forbedre fabrikkens resultat. Her har de jo netop fokuseret på forbrug -
> og en ændret justering på motoren er en billig vej til målet - men det er
> selvfølgelig muligt, at det kan lade sig gøre på bekostning af miljøet
> (dvs. at bilen reelt forurener mere trods lavere forbrug).
>
> Mest effektive øko-tuning ligger nok i højrefoden.....

Jeg hører dig..... Højrefoden er alfa og omega.
Men den tuning jeg får lavet er TUV godkendt og hæver ikke udledningen, kan
synes i DK. GreenLine har oxo partikel filter, så jeg mener det er
forsvarligt.
Det er en Oettinger tuning...Ikke billig med god.
http://www.cca-performance.dk/default.asp Dog ikke meget på deres side....
Producenten: http://www.oettinger.de/ har detaljer, jeg har fået rullet min
nuværende Otavia, den har 300 nm fra ca 1900 til 3100 og 130 HK. Kan se at
Oettinger er klar med tuning til Superb. Feeee


KASO (29-12-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 29-12-08 08:20


"H&M" <henning@slettesmosvad.dk> skrev i meddelelsen
news:49576d1d$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Når jeg skriver øko tuning er det at gå efter max moment over så stort
>>> et område som overhovedet muligt, ikke HK.
>>
>> Hvis du tager udgangspunkt i Green Line, tvivler jeg på, at du kan
>> forbedre fabrikkens resultat. Her har de jo netop fokuseret på forbrug -
>> og en ændret justering på motoren er en billig vej til målet - men det er
>> selvfølgelig muligt, at det kan lade sig gøre på bekostning af miljøet
>> (dvs. at bilen reelt forurener mere trods lavere forbrug).
>>
>> Mest effektive øko-tuning ligger nok i højrefoden.....
>
> Jeg hører dig..... Højrefoden er alfa og omega.
> Men den tuning jeg får lavet er TUV godkendt og hæver ikke udledningen,
> kan synes i DK. GreenLine har oxo partikel filter, så jeg mener det er
> forsvarligt.
> Det er en Oettinger tuning...Ikke billig med god.
> http://www.cca-performance.dk/default.asp Dog ikke meget på deres
> side....
> Producenten: http://www.oettinger.de/ har detaljer, jeg har fået rullet
> min nuværende Otavia, den har 300 nm fra ca 1900 til 3100 og 130 HK. Kan
> se at Oettinger er klar med tuning til Superb. Feeee

Siderne, du linker til at ikke voldsomt informative - og Oettingers trænger
til en tuning
- men firmaet har jo været med i årtier omkring tuning af VAG - så de ved
nok, hvad de laver. Jeg pusler selv med tanken om en "opgradering" fra
Landberg, men jeg ved ikke helt, om jeg vil betale for Utune-løsningen - og
om det er en øko- eller en "normal" tuning, jeg vil gå efter.....


Per Henneberg Kriste~ (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 29-12-08 16:23


"H&M" <henning@slettesmosvad.dk> skrev i meddelelsen
news:49575426$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Når jeg skriver øko tuning er det at gå efter max moment over så stort et
> område som overhovedet muligt, ikke HK.

Det er det samme - du får max moment og max heste ...

Man skal være dygtig for at overbevise mig om at max moment over hele
registeret er ensbetydende med økonomisk tuning.

Dit køremønster er mest betydende hvis du vil have din bil til at gå langt
på literen. Lave - meget lave - omdrejninger og det helst i højeste gear og
så det sædvanlige med at være forudseende, køre så langt som muligt i
frigear m.m.

Min Golf TDI er sat til at køre 18.6 på literen, jeg kører 22.xx eller 23.xx
.....

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Mogens (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-12-08 18:57


"H&M" <henning@slettesmosvad.dk> skrev i en meddelelse
news:49560fba$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nogen som har erfaringer, konkret viden om Superb Green Line og daglig
> driftsøkonomi. ?

Hvis bilen er lige så højt gearet som lillesøsteren Fabia Greenline, ville
jég efter een dags kørsel i sidstnævnte om muligt vælge udgaven med DSG. Den
højere gearing virker yderst belastende...



H&M (28-12-2008)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 28-12-08 19:32

>> Nogen som har erfaringer, konkret viden om Superb Green Line og daglig
>> driftsøkonomi. ?
>
> Hvis bilen er lige så højt gearet som lillesøsteren Fabia Greenline, ville
> jég efter een dags kørsel i sidstnævnte om muligt vælge udgaven med DSG.
> Den højere gearing virker yderst belastende...

ok, good point, det skal jeg være opmærksom på, tager nok en pæn lang
prøvetur når dagen kommer.


tp (28-12-2008)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 28-12-08 20:30

>> Nogen som har erfaringer, konkret viden om Superb Green Line og daglig
>> driftsøkonomi. ?
>
> Hvis bilen er lige så højt gearet som lillesøsteren Fabia Greenline, ville
> jég efter een dags kørsel i sidstnævnte om muligt vælge udgaven med DSG.
> Den højere gearing virker yderst belastende...

Tilvænning... Dog er det belastende nok at 1,4tdi'en ikke har super meget
træk mellem 900-1500rpm og her havner du nemt med den gearing (føles reelt
som om 3. gear mangler og der i stedet er kommet et 6.). Dette burde ikke
være så udpræget i 1.9eren der trækker langt bedre i dette område


mvh tp
Fabia greenline


Mogens (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-12-08 20:34


"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4957d3bf$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tilvænning...

Det tror jeg gerne - man lærer ikke en bil at kende på en dag.
Min egen TDI er jo noget anderledes ift. - 16V med 170 hk

> Dog er det belastende nok at 1,4tdi'en ikke har super meget træk mellem
> 900-1500rpm og her havner du nemt med den gearing

Der var nu masser af bundtræk i den

> (føles reelt som om 3. gear mangler og der i stedet er kommet et 6.).

Jeg fandt det underligt at køre rundt i byen i 3. gear, fordi 4. gear føltes
for højt (sejtræk)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste