Billeder
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-12-08 22:51

De næste 14 dage er der en bunke billeder på www.123hjemmeside.dk/wolfsburg.

Jeg har taget billederne på besøg i Wolfsburg på Autostadt, under
rundvisning på fabrikken samt på besøget i museet i dieselstrasse.

Efter 14 dage bliver billederne slettet (prøvetid udløber).

--
Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-12-08 22:55

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> De næste 14 dage er der en bunke billeder på
> www.123hjemmeside.dk/wolfsburg.

Tilsyneladende ikke, serveren siger i hvert fald den ikke kender til
adressen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-12-08 23:07

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Tilsyneladende ikke, serveren siger i hvert fald den ikke kender til
> adressen.

Det er hukommelsen, der svigter ...

http://www.123hjemmeside.dk/wolfsburgtour

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-12-08 23:18

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Det er hukommelsen, der svigter ...

Alderen der trykker ?

Den her er for cool:
http://www.123hjemmeside.dk/picture.aspx?id=24868125

Hvad blev din bil for øvrigt rullet til?
Mangler en udskrift fra rullefeltet......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-12-08 16:25

> [...]
> http://www.123hjemmeside.dk/picture.aspx?id=24868125
>
> Hvad blev din bil for øvrigt rullet til?
> Mangler en udskrift fra rullefeltet......

178 tror jeg - men den er ikke chippet mere, såh ...

--
Per

Fra : Leif

Dato : 28-12-08 10:50

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Per
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm fortelt. Fjern fjern i

Du overhalede vel ikke denne traktor - vel??

http://www.123hjemmeside.dk/wolfsburgtour/21725265?i=24868097

/Leif

Fra : Leonard

Dato : 28-12-08 10:58

Leif wrote:

> Du overhalede vel ikke denne traktor - vel??
>
> http://www.123hjemmeside.dk/wolfsburgtour/21725265?i=24868097

Hvorfor ikke?

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Leif

Dato : 28-12-08 21:42

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen news:49574d91$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvorfor ikke?
>
> --
> Leonard
> Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fordi der er fuld optrukken linie, det går op af bakke og et kommende højresving,
hvorfra det ser ud til, der kommer en modkørende - alt sammen elementære ting
hvor du ikke bør overhale! --- Færdselsloven tillader det jo heller ikke.

Måske er der også et vejkryds - kan ikke se, om der er en højrekommende vej,
men den venstre vejs skilt er tydeligt.

Måske ville du gerne overhale her - jeg håber ikke, at møde dig der i min vognbane.
Jeg kan godt vente de ~200 meter, til det igen er muligt at se, hvordan trafikken er fremad.

Fotoet ser desværre ud til at være taget på vej i en overhaling....

/Leif

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-12-08 21:58

"Leif" <Den får@@duikkeher.dk> wrote in

> Fordi der er fuld optrukken linie

Der er et skilt med vejarbejde - jeg håber da ikke du ville finde på at
holde i 14 dage til vejarbejdet er ovre hvis det havde været en opgravning
istedet for en traktor? :)

Fra : Leonard

Dato : 28-12-08 22:11

Leif wrote:

> [...]
> højresving, hvorfra det ser ud til, der kommer en modkørende - alt
> sammen elementære ting hvor du ikke bør overhale! --- Færdselsloven

I følge færdselsloven er det tilladt at overhale et vejarbejde og
traktoren er tydeligt skiltet med vejarbejde.
Der er mindst 200m fri bane, traktoren kører måske 5 km/t, så der er
masser af plads til at overhale og jeg er ret sikker på at du får fejl
ved en køreprøve hvis du bliver bagved og venter indtil traktoren er
nået forbi den fuldt optrukne linie.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-12-08 16:27

> [...]

> masser af plads til at overhale og jeg er ret sikker på at du får fejl
> ved en køreprøve hvis du bliver bagved og venter indtil traktoren er

Faktisk er det et billede jeg vil medtage i et kommende orienteringskørsel
.... mange falder nok i :)

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-12-08 16:26

"Leif" <Den får@@duikkeher.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Du overhalede vel ikke denne traktor - vel??
>
> http://www.123hjemmeside.dk/wolfsburgtour/21725265?i=24868097

Glimragende eksempel på en traktor som må overhales :)

--
Per

Fra : Leif

Dato : 30-12-08 15:03

> [...]
> Per
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm fortelt. Fjern fjern i

Jeg bøjer ydmygt nakken og undskylder min manglende viden,
den yngste, der lige har fået kørekort, vil også overhale, hvis den
traktor ikke har for meget fart på. Skiltene med vejarbejde og
pilen er udslagsgivende siger han.

Men hvis ikke de skilte var bagpå, er mine andre punkter korrekt
fremført, så helt dum er han nu ikke den gamle fra midt i 50'erne.

Godt nytår til alle, Leif

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-12-08 12:41

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.123hjemmeside.dk/wolfsburgtour

Ja det ser unægteligt lidt anderledes ud dernede nu, end dengang jeg var der
(på fabriksbesøg).
Dengang så vi (ved en fejl) noget af det mest tophemmelige de havde, nemlig
den "nye" Golf 2, længe inden den kom på markedet.
Men jeg husker da stadig at jeg var noget imponeret over størrelsen på
fabrikken.
Svjh var bygningerne (dengang) på ca 20 km2 og vi kom ind i en lang lige
gang, hvor man ikke kunne se enderne til nogen af siderne. Dengang lavede de
vist i omegnen af 9000 biler om dagen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport