Bilforsikring i tyskland
Fra : togfoto@gmail.com

Dato : 26-12-08 10:43

En kammerat overvejer at flytte til Flensburg, han overvejer så at
købe en Audi TT 1.8 TFSI. Han er 20 år og uden erfaringen. Vi har så
via denne side http://einsurance.de/ fundet tilbud på 2000-2500€ det
er alt sammen også fint nok. Men så er der åbenbart noget der hedder
SF-klasse, i det tilbud vi fik står der "SF-Klasse Haftpflicht0 (190%
- 230%) " og "SF-Klasse Kasko0 (125% - 155%) ". Er der nogen der kan
sige mig om det SF-klasse er med i tilbuddet på de 2000-2500 eller
kommer oveni? Det kan vi ikke rigtig gennemskue..

På forhånd tak

Søren

Fra : Mogens

Dato : 26-12-08 20:09

<togfoto@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

------
Der er 3 klasser - ren ansvar (Haftpflicht), delvis kasko (Teilkasko) og
fuld kasko (Vollkasko). I har fået et tilbud, som indeholder det første ->
Haftpflicht...

Fra : DerGolf

Dato : 26-12-08 20:44

det der SF står for Schadenfreihedsklasse.
Noget med hvor mange år man har haft bil uden at lave skader.
mvh MIC

Fra : togfoto@gmail.com

Dato : 26-12-08 14:48

On 26 Dec., 20:09, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:
> [...]
> fuld kasko (Vollkasko). I har fået et tilbud, som indeholder det første ->

Nej det et tilbud på fuld kasko, i tilbuddet står der. Deckung
Haftpflicht und Vollkasko. Men vi har fundet ud af at de 2000-2500 er
den totale pris. Så det skulle være godt nok Kan du eller andre
ellers sige noget godt/dårligt om en 2003-2006 (gl. model) TT, med
30-60 tkm på klokken ud over det er en fin vogn Er der vægtafgift
og ligende i D?

Fra : Mogens

Dato : 27-12-08 12:11

Kan du eller andre ellers sige noget godt/dårligt om en 2003-2006
(gl. model) TT, med 30-60 tkm på klokken ud over det er en fin
vogn Er der vægtafgift og ligende i D?

--------------

Jeg bor i udlandet, og Audi TT er een af de mest købte biler blandt
danskerne her. Bilen skal være monteret med hækspoiler, fordi den er ustabil
og direkte farlig at køre uden. Jeg ville af den grund ALDRIG købe een, hvis
jeg boede i Tyskland, hvor farten altid er +200 km/t. Slet ikke når jeg
tænker på, at den kommende ejer blot er 20 år og uerfaren driver - køb en
BMW 330 cab istedet...

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 18:16

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> når jeg tænker på, at den kommende ejer blot er 20 år og uerfaren driver -

Hvor faen bor du henne? Der er ikke mange steder hvor jeg kører i Tyskland,
hvor de kører +200 km/t. Eller jo, der kommer da et par enkelte, men dem
møder du jo også i DK bl.a.

Fra : Tom

Dato : 27-12-08 18:56

"Anders" <mailatandersravn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvor faen bor du henne? Der er ikke mange steder hvor jeg kører i
> Tyskland, hvor de kører +200 km/t. Eller jo, der kommer da et par enkelte,

om man måtte bo i danmark eller andre steds, så køres der da 200+ på f.eks
A7 som er det mest benyttede vejstrækning for os danskere der skal sydpå.
Mange af de andre strækninger forceres da også med 200+

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-12-08 09:05

On Fri, 26 Dec 2008 09:42:57 -0800 (PST), togfoto@gmail.com wrote:

> [...]
>sige mig om det SF-klasse er med i tilbuddet på de 2000-2500 eller
>kommer oveni? Det kan vi ikke rigtig gennemskue..

Det er ret let. Check også aspect-online.de.

SF er Schadensfreiheitklasse. Det vil sige, hvos mange år, at du har
kørt skadesfrit. Som nybegynder kan det kun være SF-0. Når du har
indtastet alle oplysninger, får du den endelige pris.

Fly