Fiat Punto Grande
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 21:21

Hejsa

Hvad mener panelet om en Fiat Punto Grande sådan helt generelt?
Det er en model benzin jeg skal på udkik efter, sandsynligvis en ny

- Peter

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-12-08 21:26

On Mon, 22 Dec 2008 21:21:26 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Hejsa
>
>Hvad mener panelet om en Fiat Punto Grande sådan helt generelt?
>Det er en model benzin jeg skal på udkik efter, sandsynligvis en ny

Brormand købte sådan en for et par år siden - den billigste 1.2 sløv
benzindreven og er ganske godt tilfreds. Den kører 16-17 km/l og er så
vidt jeg ved omkring 75000 uden problemer. Den er ikke nogen raket,
men følger pænt med.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 21:47

"Ivan Madsen" wrote

> Brormand købte sådan en for et par år siden - den billigste 1.2 sløv
> benzindreven og er ganske godt tilfreds.

Jeg regner med nummeret større: 1.4 i 5 dørs

> Den kører 16-17 km/l og er så vidt jeg ved omkring 75000 uden
> problemer. Den er ikke nogen raket, men følger pænt med.

Den skal bare kunne følge myldretidstrafikken morgen/eftermiddag fra
Fredericia til Bramdrupdam og tilbaws - der er motorvej langt det meste af
vejen

- Peter

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-12-08 21:51

On Mon, 22 Dec 2008 21:47:08 +0100, "Peter Lykkegaard"
> [...]

>Den skal bare kunne følge myldretidstrafikken morgen/eftermiddag fra
>Fredericia til Bramdrupdam og tilbaws - der er motorvej langt det meste af

Jeg kan kun sige, at pladsmæssigt er han imponeret i forhold til
bilens reelle størrelse, den kører godt og der er sådan set fuld
tilfredshed. Nummeret større kan jeg i sagens natur ikke udtale mig om
- mine egne erfaring er med modellen før og dieselkværn, den klarer
mine 2x70 km om dagen fint også på autobahn men der er oftere brug for
1/2.gear tomgang end fuld fart frem ))

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 21:56

"Ivan Madsen" wrote

> Jeg kan kun sige, at pladsmæssigt er han imponeret i forhold til
> bilens reelle størrelse, den kører godt og der er sådan set fuld
> tilfredshed.

Jep jeg har fedtet rundt i en lejet diesel udgave mellem Fredericia/Århus en
måneds tid sidste år
Jeg sidder fint med mine lange stænger

> [...]
> - mine egne erfaring er med modellen før og dieselkværn, den klarer
> mine 2x70 km om dagen fint også på autobahn men der er oftere brug for

Jeg regner ikke med at det vil gå så langsomt
Men en raket kan jeg ikke udnytte fuldt ud :)

- Peter

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-08 17:54

On Mon, 22 Dec 2008 21:55:41 +0100, "Peter Lykkegaard"
> [...]

>"Ivan Madsen" wrote

>Jep jeg har fedtet rundt i en lejet diesel udgave mellem Fredericia/Århus en

Jeg har kørt dieseludgaven ca 10 km i iskold tilstand - den var
væsentligt blødere at omgås end min "gamle" 1.9 JTD, til gengæld
virkede den noget brystsvag, da den skulle forsøge at sætte mig af på
motorvejen )
Men Fiat har fået styr på kvaliteten, i de senere års rapporter over
rustangreb er de pænt placeret - men måske lettere overrepræsenteret
med elektronik fejl mv.

>Jeg regner ikke med at det vil gå så langsomt
>Men en raket kan jeg ikke udnytte fuldt ud :)

Hvad skal du så med en 1.4? ))) (glem det )

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-12-08 18:00

"Ivan Madsen" wrote

> Hvad skal du så med en 1.4? )))

4 "voksne" når jeg kører privat?

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 09:27

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvad mener panelet om en Fiat Punto Grande sådan helt generelt?
> Det er en model benzin jeg skal på udkik efter, sandsynligvis en ny

Man føler sig hjemme i den mht. udsyn og siddekomfort.
Kvaliteten er nok nu på højde med alt andet på markedet.
Synes ikke man har hørt eller læst om direkte gammelkendte
'Fiat-dårligdomme'.
Og mht. at følge med på motorvejen,
så er det vel næppe et problem idag
med alle de biler på vejene *S*.
Jeg syntes den var rigtig smuk
i profil og set forfra. Bagenden
er dog lidt uharmonisk mht. baglygtearrangementet.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-12-08 09:54

"Eque" wrote

> Man føler sig hjemme i den mht. udsyn og siddekomfort.

Jeg havde lejlighed til at futte rundt i en Grande Punto nogle uger før Jul
sidste år, så ja jeg sidder godt i den også på længere strækninger
(Fredericia - Århus)

En tidligere kollega fravalgte den til fordel for en Opel Corsa, den kan jeg
dog ikke være i pga nogle gevaldigt lange stænger jeg har påmonteret :)

> Jeg syntes den var rigtig smuk i profil og set forfra. Bagenden er dog
> lidt uharmonisk mht. baglygtearrangementet.
Egentlig også lidt min mening, skærer men den midtover og sætter en anden
passende bagende på såehh :)
Men ender man så egentlig ikke i noget Bravo lignende noget?

- Peter

Fra : nille

Dato : 23-12-08 18:04

> [...]
>
> Hvad mener panelet om en Fiat Punto Grande sådan helt generelt?
> Det er en model benzin jeg skal på udkik efter, sandsynligvis en ny

Hej
Jeg har en Grande Punto 1.4 - 5 dørs, som bliver 3 år d. 1/4 -09.
Den har kørt ca. 40.000 km og har været 2 gange i Kroatien, den ene gang med
tagboks.
Der har intet været galt med bilen, som jeg har haft fra ny.

Nille