Peugeot 406 - hvad kan et 30K eftersyn gør~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 19-12-08 22:51

Hej

Jeg vil gerne finde et værksted, der har en rimelig pris på at
løse en sådan std. opgave. Hvad kan I evt. foreslå?

Bor i Greve, men jeg kører gene en bid vej for at spare nogle
tusinder! ;)

TIA

Venlig hilsen
Henning K

NB
E-mail,så skal tallene væk først ...

Fra : Knut

Dato : 20-12-08 14:20

"Henning Kampmann" <catline123@edb.dk> wrote in message
> [...]
> løse en sådan std. opgave. Hvad kan I evt. foreslå?
>
> Bor i Greve, men jeg kører gene en bid vej for at spare nogle

Hvordan kan du nøjes med 30K for en 406? Har den stået i garage i flere år?

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-08 14:27

"Knut" <email@mail.dk> skrev :

>Hvordan kan du nøjes med 30K for en 406? Har den stået i garage i flere år?

gosh !!!!
--
Jan_stevns

Fra : Knut

Dato : 20-12-08 14:47

<jan_stevns> wrote in message

> gosh !!!!

Der findes vist ikke mange 406'er, som KUN har kørt 30K!
Det er trods alt nogen år siden det nummer udgik af produktion.

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-08 16:22

"Knut" <email@mail.dk> skrev :

>Der findes vist ikke mange 406'er, som KUN har kørt 30K!
>Det er trods alt nogen år siden det nummer udgik af produktion.

Du skal nok ønske dig lidt fantasi i julegave - kan du monstro gætte
til manden spørger til et 30kkm eftersyn - dem kan en bil jo få en
del af undervejs i levetiden .....

min bil har da snart oplevet sit 20'nde 20kkm eftersyn

--
Jan_stevns

Fra : Knut

Dato : 20-12-08 17:26

<jan_stevns> wrote in message

> Du skal nok ønske dig lidt fantasi i julegave - kan du monstro gætte
> til manden spørger til et 30kkm eftersyn - dem kan en bil jo få en
> del af undervejs i levetiden .....

Jeg kan fantasere om meget - men det er ikke det som der spørges om!

I øvrigt er det jo helt umuligt at sige noget fornuftigt om prisen, hvis det
er x'te 30k check. Der er typisk flere ting, som skal skiftes senere i
bilens levealder.

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-08 18:49

"Knut" <email@mail.dk> skrev :

>Jeg kan fantasere om meget - men det er ikke det som der spørges om!

Der spørges om prisen på et 30 tusind kilometer eftersyn

det kan alle sågu da læse ud af teksten ... ok , nogle få måske ikke
alligevel ;)

>I øvrigt er det jo helt umuligt at sige noget fornuftigt om prisen, hvis det
>er x'te 30k check. Der er typisk flere ting, som skal skiftes senere i
>bilens levealder.

Åehh dog - til de fleste kasser, min egen inclusive er der rimeligt
gode beskrivelser af hvad der er normalt på de forskelige eftersyn,
det samme gælder da osse frøgnaskerbiler ;)

--
Jan_stevns

Fra : Knut

Dato : 20-12-08 19:57

<jan_stevns> wrote in message

> [...]
> gode beskrivelser af hvad der er normalt på de forskelige eftersyn,
> det samme gælder da osse frøgnaskerbiler ;)

På Peugeot findes både 'små' og 'store' check - jeg kører selv Peugeot (2
styk)

Og prisen på eftersynet siger jo intet om, hvor mange bremseklodser,
udstødningsrør, dæk, tandremme etc. som skal skiftes. Det sidste er ofte den
største omkostning!!

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-08 20:24

"Knut" <email@mail.dk> skrev :

>På Peugeot findes både 'små' og 'store' check - jeg kører selv Peugeot (2
>styk)

ok ..............

>Og prisen på eftersynet siger jo intet om, hvor mange bremseklodser,
>udstødningsrør, dæk, tandremme etc. som skal skiftes. Det sidste er ofte den
>største omkostning!!

Jeg synes du er gosdt i gang med at male dig selv op i et hjørne .....

Hvis du selv kører en gøj, har du jo åbenbart en viden om service
terminerne du holder tæt indtil kroppen ??

--
Jan_stevns

Fra : Knut

Dato : 20-12-08 21:05

<jan_stevns> wrote in message

> ok ..............

> Jeg synes du er gosdt i gang med at male dig selv op i et hjørne .....
>
> Hvis du selv kører en gøj, har du jo åbenbart en viden om service
> terminerne du holder tæt indtil kroppen ??

Næ - men ved de første 30K overlever bremseskiverne sikkert - men det er
ikke givet de gør ved 60K (alt afhængig af hvordan de bruges)
Er dele skiftet ved 90K overlever de måske 120K og så fremdeles. Derfor kan
du jo ikke sige noget fornuftigt om prisen for et eftersyn før du har fundet
de slidte og udskiftningstjente dele.

Knut

Fra : Henning Kampmann

Dato : 21-12-08 09:08

Hej

Sorry at jeg ikke udtrykte mig klart nok.

On Sat, 20 Dec 2008 14:20:22 +0100, "Knut" <email@mail.dk> wrote:

-klip-

>Hvordan kan du nøjes med 30K for en 406? Har den stået i garage i flere år?
>
>Knut

I instruktionsbogen til denne model er der nøje beskrevet et
'30000 km eftersyn' med hvad der skal udskiftes og hvad der skal
kontrolleres. Og det er dette eftersyn alene, som jeg formodede,
at der var mange i denne gruppe, der have en erfaring med rent
prismæssigt.

Min bil har rundet 131000 km og skal snart have skiftet
koblingen, men det er jo en anden sag, der ikke har noget at gøre
med et std. eftersyn.

Når jeg spurgte her i gruppen skyldes det også, at der vist er
endog meget store udsving i priserne.

Håber at dette fik præciseret mit spørgsmål.

TIA

Venlig hilsen

Henning K