219 trafikforseelser på 40 minutter
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-12-08 12:33

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1100605.ece;jsessionid=4724E4124BFBE3235F1A59AF236037B3

Hold da kæft hvor folk kører råddent (både cykler, biler, bussser osv)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-12-08 05:34

On Dec 19, 12:32 pm, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1100605.ece;jsessionid=4724E41....
>
> Hold da kæft hvor folk kører råddent (både cykler, biler, bussser osv)

Intet nyt under solen.
Man ser de små trælse forseelser utallige gange hver dag. De
forseelser som giver små forsinkelser og "tæt på" hændelser:
- mange glemmer at blinke når de kører ud af rundkørsler
- mange har en tendens til at ubetingede vigepligter ikke helt
opfattes ubetingede
- mange blinker først når vognbaneskiftet enten er i fuld gang eller
næsten færdigt i stedet for inden det foretages
- dårlig lygteføring, enten sprugne pærer eller tågelys
- etc,

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : BikeManiac

Dato : 19-12-08 06:13

On 19 Dec., 13:33, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Christian......http://www.yee-haw.dk
> Hold afstand....
> Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Er det egentlig ikke stadig ulovligt at snakke med mobil mens man
cykler?

Lucas

Fra : Sørensen

Dato : 19-12-08 14:39

"BikeManiac" > skrev
Er det egentlig ikke stadig ulovligt at snakke med mobil mens man
cykler?

Det burde det i hvert fald være.

Det undre mig voldsomt at mange bilister der bruger deres mobil meget og
evt, erhvervsmæssigt ikke gider ofre et håndfri sæt, men det er nok fordi
dette nymodens "bluethooth" er noget være lort, men mon ikke man stadig kan
få "rigtig håndfri" ?? men det kan selv følgelig hurtigt koste det samme som
to bøder for at tale i mobil

vh.
Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-08 15:14

"Sørensen" skriver:

> [...]
> dette nymodens "bluethooth" er noget være lort, men mon ikke man stadig kan

"Rigtig håndfri" kan stadigvæk være bluetooth - sådan har jeg det både i
privat- og firma-slæden.

Det koster ikke meget mere end 2 sær "BTchokoladeboller", men er en
kende mere besværligt at installere.

Jeg ser mange der har ået købt for dyre biler og ikke har råd til at få
installeret håndfri.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sørensen

Dato : 19-12-08 17:03

"Klaus D. skrev >
> "Rigtig håndfri" kan stadigvæk være bluetooth - sådan har jeg det både i
> privat- og firma-slæden.

Jeg bruger BT i firmabilen via garmin navigator det hyler og støjer desuden
fungere det langsomt.

I privaten har jeg en gammel nokia fastmonteret, det duer bare !

> Jeg ser mange der har ået købt for dyre biler og ikke har råd til at få
> installeret håndfri.....

Pussigt det har jeg også tit tænkt på.

> Klaus

vh.
Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-08 17:11

"Sørensen" skriver:

> Jeg bruger BT i firmabilen via garmin navigator det hyler og støjer desuden
> fungere det langsomt.

Hyl og støj = dårlig installation.

> I privaten har jeg en gammel nokia fastmonteret, det duer bare !

I privaten har jeg Nokia CK-1W der altid har kørt BT. I den gamel bil
var der fastmonteret et kit med "ledning og holder" samt lyd over radio
- det fungerede nu også meget fint.

Firmaslæden er med CK-7W, faktisk er CK-1W'en bedre....

Fra : Sørensen

Dato : 19-12-08 18:21

"Klaus > skrev >
> Hyl og støj = dårlig installation.

ja det er bare monteret i cigartænderen som angivet på brugsanvisningen, det
var arbejdsgiveren ville ofre.

Jeg har også en ørebolle men det er da totalt nederen, så den ligger i en
skuffe.

Næe min gamle nokia 6310i som sad i en fast holder med rigtigt håndfri DET
DUEDE. nu har jeg en 6300 der skal i laderen hver anden dag.

vh
sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-08 18:45

"Sørensen" skriver:

> ja det er bare monteret i cigartænderen som angivet på brugsanvisningen, det
> var arbejdsgiveren ville ofre.

Sur røv.

Jeg har CK-7W fastmonteret, dog er den kabelforbundne holder til den
tidligere telefon skrottet og kablet ligger inde bagved
instrumentpanelet. Nuværende holder er en aktiv holder (altså kun lader)
med strøm fra "cigartenderen".

Til gengæld er lyden ført ud over anlægget (kedelig original VW radio)
og der e en svanehalsmikrofon.

Som navigation har jeg en pda, der samtidig indeholder adresseregister
på kunderne, så de er lette at finde frem.

> Jeg har også en ørebolle men det er da totalt nederen, så den ligger i en
> skuffe.

De render evigt og altid tøt for strøm....

> Næe min gamle nokia 6310i som sad i en fast holder med rigtigt håndfri DET
> DUEDE. nu har jeg en 6300 der skal i laderen hver anden dag.

Det er så fordelen ved en "aktiv holder" - der kommer der noget
"saftevand" på....

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 20-12-08 13:57

> Firmaslæden er med CK-7W,

Den har jeg også i min firmaslæde. Sammen med en N958GB, er det ikke noget
at råbe hurra for. Støj, Ekko, droppede samtaler og løse forbindelser i
stikkene. Alt i alt ikke bestået.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-08 18:39

Kim Frederiksen skriver:

> Den har jeg også i min firmaslæde. Sammen med en N958GB, er det ikke noget
> at råbe hurra for. Støj, Ekko, droppede samtaler og løse forbindelser i
> stikkene. Alt i alt ikke bestået.

Støj - nej.
Droppede samtaler - ja, men det oplever mine kolegaer med andet udstyr
også (sonofon) - det har intet med handsfree kittet at gøre.
Løse forbindelser i stik - næh, intet problem.
Ekko - næh.

Det lader til at din installation er lavet forkert.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-12-08 20:39

> [...]
> Løse forbindelser i stik - næh, intet problem.
> Ekko - næh.
>
> Det lader til at din installation er lavet forkert.

Ja også mit gæt. Det er en gut fra Sonofon der har lavet den. Jeg lukkede
lige op og kigge på monteringen. Det lader til at han godt har været klar
over det med de løse forbindelser, da flere af stikkene var sikret med
isoleringstape. Jeg havde en løs forbindelse i mikrofonindgangen, så det
knasede som ind i h******under samtale. Efter jeg trak stikket til siden og
holdt det på plads med tape forsvandt fejlen, men det er selvfølgelig ikke
en varig løsning.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-08 20:45

Kim Frederiksen skriver:

> [...]
> lige op og kigge på monteringen. Det lader til at han godt har været klar
> over det med de løse forbindelser, da flere af stikkene var sikret med

Øøøh, der er lås på alle stik.

> [...]
> holdt det på plads med tape forsvandt fejlen, men det er selvfølgelig ikke

På min CV-1W og så vidt også på CK-7W er der "lås" på stikkene, så de
indsættes og drejes 90 grade og så sidder de _fast_ uden dårlige
forbindelser til følge.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-12-08 20:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Øøøh, der er lås på alle stik.

> På min CV-1W og så vidt også på CK-7W er der "lås" på stikkene, så de
> indsættes og drejes 90 grade og så sidder de _fast_ uden dårlige
> forbindelser til følge.

Brug af den låsemekanisme forudsætter at montøren ved hvad han laver.
Har set tilfælde hvor alle låsene var skåret af med en kniv.
Kommentaren var at de var unødvendige

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-12-08 20:18

> [...]
> kende mere besværligt at installere.
>
> Jeg ser mange der har ået købt for dyre biler og ikke har råd til at få

Jeg bruger dette handsfree set, det virker bare godt:
http://www.avolites.org.uk/jokes/images/handsfree.jpg
Og så er det tilmed billigt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus G.

Dato : 19-12-08 21:39

> Jeg bruger dette handsfree set, det virker bare godt:
> http://www.avolites.org.uk/jokes/images/handsfree.jpg
> Og så er det tilmed billigt
Jeg kan så informere dig om at der er kommet en faceliftet udgave! Jojo, den
er god nok. Elastikken er nu rød! ;)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-12-08 18:10

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg kan så informere dig om at der er kommet en faceliftet udgave! Jojo,
> den er god nok. Elastikken er nu rød! ;)

Jamen den har jeg da kørt med hele december, det er jo juleudgaven

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus G.

Dato : 21-12-08 16:34

> Jamen den har jeg da kørt med hele december, det er jo juleudgaven
Ja der er nogen der kan, vi andre skal første spare op og så er det ligsom
for sent med jule udgaven hen midt i marts!

Fra : Kent Friis

Dato : 22-12-08 09:25

Den Fri, 19 Dec 2008 15:13:43 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> [...]
> privat- og firma-slæden.
>
> Det koster ikke meget mere end 2 sær "BTchokoladeboller", men er en

Det behøver det faktisk ikke at være - eller jo, hvis du sammenligner med
en "øresnegl", er det naturligvis.

Den jeg har kig på er bare en ny radio, med indbygget bluetooth
håndfri. Så er det ikke sværere end at skifte radio'en (som jeg
alligevel har overvejet, for den gamle kan ikke MP3).

(De sidste par år har jeg klaret mig med en "øresnegl" liggende i
bilen).

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-08 10:05

Kent Friis skriver:

> Den jeg har kig på er bare en ny radio, med indbygget bluetooth
> håndfri. Så er det ikke sværere end at skifte radio'en (som jeg
> alligevel har overvejet, for den gamle kan ikke MP3).

Hvor sidder mirkofonen ?

Fra : apollo14

Dato : 19-12-08 15:28

BikeManiac skrev:
å kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

> Er det egentlig ikke stadig ulovligt at snakke med mobil mens man
> cykler?
>
> Lucas

Jo det er det, men mange cykelister er så at sige ret ligeglade.

Du kan tjekke §55 i
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=121716#Kap2

Fra : BikeManiac

Dato : 19-12-08 09:31

On 19 Dec., 15:28, apollo14 <apollo1...@gmail.com> wrote:
> [...]
> å kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

> Jo det er det, men mange cykelister er så at sige ret ligeglade.

Jamn jeg kan slet ikke se problemet. I kbh kører hver anden cyklist
slingrende på cykelstierne (fx nørrebrogade) fordi der skal skrives
SMS'er eller snakkes mobil ... hvor er politiet henne? Enhver betjent
med respekt for sig selv kan tjene sin dagsløn ind på 4 minutter og
det kræver hverken fotovogn, motorcykel eller lign. Bevares det koster
sikkert 500 kr, men for en studerende som havde planlagt at disse
penge skulle bruges på en Gucci-taske gør det måske lidt avs
alligevel. Anyhow så har cykelhjelmen slået igennem i kbh. Ikke de
smarte med lufthuller - nej de grimme æggeskaller som folk grinede af
for 10 år siden (tænk Poul Nyrup). Jeg går og bilder mig selv ind at
cykelhjelmen har fået samme effekt som Airbags i biler - så længe jeg
har hjelm på kan der ikke se så meget for mig derfor er det OK at jeg
multitasker på cyklen.

Lucas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-12-08 20:15

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Intet nyt under solen.

Nej, desværre

> Man ser de små trælse forseelser utallige gange hver dag.

Jeg synes alle dem der f.eks. kører over for rødt ikke er at kategorisere
som "små forseelser".
Det vrimler jo (i klippet) med både cykler, biler og busser, der kører over
for rødt og det er da en alvorlig sag.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 22-12-08 00:30

On 19 Dec., 15:13, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Sørensen" skriver:

> "Rigtig håndfri" kan stadigvæk være bluetooth - sådan har jeg det både i
> privat- og firma-slæden.

Cykel: Ja, der er forbudt ifølge en af konens venner der bor sammen
med en færdselsbetjent.

Det skulle være helt forbud at tale mobil medens man kører bil. Også
håndfri. Ifølge en engelsk undersøgelse, så er evnen til at føre bil
lige så dårlig som hvis man havde drukket 4 - 5 øl. Det ville typisk
give en promille på 1.

Bøden til at tale bil skulle være i samme område som en promille på 1.

Benny

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 12:08

Benny skrev

> Det skulle være helt forbud at tale mobil medens man kører bil.

Så skal det også være forbudt at tale med evt passagere under kørslen

I princippet er der ikke den store forskel, bortset fra man har tendens til
at dreje hovedet for at se på den man snakker med = mindre opmærksom på
trafikken

- Peter

Fra : Leonard

Dato : 22-12-08 12:12

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
>
> I princippet er der ikke den store forskel, bortset fra man har
> tendens til at dreje hovedet for at se på den man snakker med =

Der er en væsentlig stor forskel, nemlig at dem man snakker med også
kan se ud af ruden og følge med i hvorfor føreren ikke svarer lige med
det samme.
Men der er stor forskel på mennesker, nogen kan sagtens snakke i
håndholdt telefon og køre bil samtidigt, andre kan ikke koncentrere sig
om mere end det at køre bil og bliver forstyrret af bare at have
radioen tændt.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 12:14

"Leonard"

> Der er en væsentlig stor forskel, nemlig at dem man snakker med også
> kan se ud af ruden og følge med i hvorfor føreren ikke svarer lige med
> det samme.

Hvor svært er det at sige: "Et øjeblik", eller: "Jeg ringer tilbage"?

- Peter

Fra : Leonard

Dato : 22-12-08 16:59

Peter Lykkegaard wrote:

> Hvor svært er det at sige: "Et øjeblik", eller: "Jeg ringer tilbage"?

For nogen er det svært at sige, for ret mange er det svært at høre og
acceptere i den anden ende.
Det er nu ikke der problemet ligger, men når samtalen bliver tilpas
involverende, så mister mange koncentrationen. Hvis den man snakker med
sidder et helt andet sted, så er der ingen hjælp at hente der, mens en
passager nok selv vil holde kæft, når der pludselig kun er 20 cm til
den forankørende lastbil eller hvad der nu lige er ved at ske omkring
bilen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 17:47

"Leonard" skrev

> For nogen er det svært at sige, for ret mange er det svært at høre og
> acceptere i den anden ende.

OK det har jeg endnu til gode at oplave

> [...]
> passager nok selv vil holde kæft, når der pludselig kun er 20 cm til
> den forankørende lastbil eller hvad der nu lige er ved at ske omkring

Spørgsmålet er så hvad der ledte til at man pludselig er i nærkontakt af
fjerde grad

- Peter

Fra : Leonard

Dato : 22-12-08 19:35

Peter Lykkegaard wrote:

> Spørgsmålet er så hvad der ledte til at man pludselig er i nærkontakt
> af fjerde grad

Uopmærksomhed mod det primære, at køre bil, p.gr.a. for meget
opmærksomhed rettet mod samtalen i telefonen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 19:42

"Leonard" wrote

> Uopmærksomhed mod det primære, at køre bil, p.gr.a. for meget
> opmærksomhed rettet mod samtalen i telefonen.

Eller en passagerer ...

- Peter

Fra : Leonard

Dato : 22-12-08 22:11

Peter Lykkegaard wrote:

> Eller en passagerer ...

Nej, alle forsøg og undersøgelser viser at det ikke forstyrrer så meget
at snakke med passagerer som det gør at snakke i telefon.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 22:13

"Leonard" wrote

> Nej, alle forsøg og undersøgelser viser at det ikke forstyrrer så meget
> at snakke med passagerer som det gør at snakke i telefon.

Ok så er jeg lidt atypisk, måske fordi jeg er som regel kører alene?

- Peter

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-12-08 12:19

Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> at dreje hovedet for at se på den man snakker med = mindre opmærksom på

Efter sigende skulle forskellen være at passagerer kan følge med i
trafikken og førerens kropssprog og derfor tier stille når der er behov
derfor. Det gør mobilsnakkere ikke.

Det giver egentligt mening i min verden.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 12:34

"Thorbjørn Ravn Andersen" skrev

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-12-08 15:20

Peter Lykkegaard skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" skrev

> Hvor svært er det at sige: "Et øjeblik", eller: "Jeg ringer tilbage"?

Tror du selv på den?

Herudover plejer farlige situationer ikke at afvente at man får lagt
røret på.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-08 16:11

"Thorbjørn Ravn Andersen"

> Tror du selv på den?

Det er den metode jeg bruger

> Herudover plejer farlige situationer ikke at afvente at man får lagt røret
> på.

Så lader jeg opkald være opkald
Jeg svarer heller ikke hvis de er optræk til "ballade"

Peter

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 04-01-09 21:53

On Mon, 22 Dec 2008 12:08:02 +0100, "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote:

>I princippet er der ikke den store forskel, bortset fra man har tendens til
>at dreje hovedet for at se på den man snakker med = mindre opmærksom på
>trafikken

Jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at dreje hovedet for at kigge på
en samtalepartner under kørsel. Er det hovedsageligt noget kvinder gør?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-12-08 12:41

hojvaelde@gmail.com skrev:
> [...]
> give en promille på 1.
> Bøden til at tale bil skulle være i samme område som en promille på 1.

Skulle vi ikke lade være med at generalisere alle danske bilister til
maksimalt at have lige så store evner som den dårligste?

Ville det ikke være smartere at sætte grænsen for hvor der sorteres fra
lidt højere, så dem der faktisk godt kan finde ud af det kan få lov til
at være lovlige når de kører?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-12-08 05:17

On Dec 19, 8:15 pm, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> Nej, desværre

> Jeg synes alle dem der f.eks. kører over for rødt ikke er at kategorisere
> som "små forseelser".

OK, jeg mente nok mest dem som tager taxa grønt og tættere på.
Jeg er helt enig i at køre over for rødt er en stor forseelse og det
er noget jeg aldrig kunne finde på at gøre.

> Det vrimler jo (i klippet) med både cykler, biler og busser, der kører over
> for rødt og det er da en alvorlig sag.

Ja.

Fra : N/A

Dato : 26-12-08 12:41

Fra : N/A

Dato : 26-12-08 12:41

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-12-08 20:24

> Hold da kæft hvor folk kører råddent (både cykler, biler, bussser osv)

Tja det er ligesom her hvor jeg bor, slagelsevej ind i kalundborg, forøvrigt
der hvor en af de stationære fotofælder kommer til at stå.
der vil jeg tro at ca 5 % køre mellem 0 og 60 kmt hvor man må køre 50 kmt,
ca 40 % kører mellem 60 og 70 kmt resten kører hurtigere.
Her er det ikke cyklerne der er de største syndere, nej det er nogenlunde
lige fordelt mellem biler ca 50% og lastbiler/busser 50 %

Så jeg glæder mig til at kammeraet kommer op og køre.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-12-08 20:50

On Fri, 19 Dec 2008 12:32:53 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/nationen/article1100605.ece;jsessionid=4724E4124BFBE3235F1A59AF236037B3
>
>Hold da kæft hvor folk kører råddent (både cykler, biler, bussser osv)

Jeg tror da, jeg kan finde 500 på den tid, bare kør en tur på autobahn
i myldretiden (for kort afstand, vognbaneskift hvor man blinker
når halvdelen af bilen er i nyt spor osv osv)