Attn.: Mogens
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 14:11

Hej Mogens.

Jeg har skimmet forum, efter at være kommet hjem fra en 1½ uges tur,
og har bl.a. noteret mig at du har forbrugsmålingsvanskeligheder.

En overset detalje her om vinteren er, at selskaberne frostsikrer
deres diesel, og frostsikret diesel giver ikke så mange km/l. som
sommerdiesel. Du må ikke spørge mig hvorfor. Det er bare sådan.

Derfor kunne det jo tænkes, at du, når du har tanket, har fået
frostsikret diesel ved nogen af tankningerne, og ikke ved andre.

Bare endnu en mulig forklaring.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 18-12-08 20:37

> Hej Mogens.

Hej Folmer

> Jeg har skimmet forum, efter at være kommet hjem fra en 1½ uges tur,
> og har bl.a. noteret mig at du har forbrugsmålingsvanskeligheder.

Jow jow

> [...]
> Derfor kunne det jo tænkes, at du, når du har tanket, har fået
> frostsikret diesel ved nogen af tankningerne, og ikke ved andre.

Ja, det er da en detalje, der kunne være noget af forklaringen. Det hænger
så ik' sammen med den efterfølgende tankning, jeg nævner...

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 23:48

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Ja, det er da en detalje, der kunne være noget af forklaringen. Det hænger
>så ik' sammen med den efterfølgende tankning, jeg nævner...

antyder du at dine skriblerier er usammenhængende ?

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 19-12-08 05:56

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> antyder du at dine skriblerier er usammenhængende ?

Hvis Folmers teori holder vand, skulle den efterfølgende tankning medføre,
at bilen gik mindre på literen. Som du kunne læse, gik det mere på litere.
Think dej da a littel about

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 06:23

>Hvis Folmers teori holder vand, skulle den efterfølgende tankning medføre,
>at bilen gik mindre på literen. Som du kunne læse, gik det mere på litere.
>Think dej da a littel about

Nu har jeg aldrig lagt mærke til teoretiske udfald fra Folmer's side
af - måske grundet bormanden's udtalelser om begrebet teori og
praksis

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-12-08 16:05

On Fri, 19 Dec 2008 04:56:10 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>at bilen gik mindre på literen. Som du kunne læse, gik det mere på litere.

Nu er det ikke alting der bliver lettere med moderne biler med kat. og
filtre og den slags.

I gamle dage kunne man mærke at det rev i næsen, når de havde skiftet
til vinterdiesel. Det lugtede simpelthen grimt.

Og så bruger du for meget tid på The Julekalender. Hvis man kan
det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-12-08 18:40

> Nu er det ikke alting der bliver lettere med moderne biler med kat. og
> filtre og den slags.

Min TDI har partikelfilter - vidste du det?

> I gamle dage kunne man mærke at det rev i næsen, når de havde skiftet
> til vinterdiesel. Det lugtede simpelthen grimt.

OK, dét må være før min tid

> Og så bruger du for meget tid på The Julekalender. Hvis man kan
> det.

Sikkert ikke - jeg kender en del af Julekalenderen før den kom på TV. Jeg
gik nemlig i realskolen med Viggo (Oluf Sand), og mange af anekdoterne
fremførte han allerede dengang