Nye nummerplader?
Fra : Martin

Dato : 17-12-08 23:13

Hvorfor er man begyndt med at lave nummerplader med mindre tal/bogstaver?
Var de andre nu ikke gode nok længere?

M.

Fra : Knut

Dato : 18-12-08 06:33

Åbenbart ikke!

Faktisk er de nye plader meget mere læselige - det er nok mindst een af
grundene til skiftet.

Knut

Fra : Per

Dato : 18-12-08 06:33

Martin wrote:
> Hvorfor er man begyndt med at lave nummerplader med mindre
> tal/bogstaver? Var de andre nu ikke gode nok længere?

Det er så der kan være plads til et EU mærke, som man kan få på hvis man har
lyst.

/ PEr

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-12-08 07:25

Thu, 18 Dec 2008 06:33:03 +0100, skrev Per, på 10 linier, i
<4949e094$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

Og det gider vi ikke.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-12-08 08:48

Karsten Andersen wrote:
> Thu, 18 Dec 2008 06:33:03 +0100, skrev Per, på 10 linier, i
> <4949e094$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> Og det gider vi ikke.

Tak fordi du gider tale på alles vejne (da jeg hellere en gerne vil have
EU mærket på min)

Kan du ikke nøjes med at tale for dig selv?

/johan

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 08:51

Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk> skrev :

>Tak fordi du gider tale på alles vejne (da jeg hellere en gerne vil have
>EU mærket på min)

Kører din bil da bedre af at have sådan en overflødig mærkat ?

--
Jan_stevns

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-12-08 10:51

jan_stevns wrote:

> Kører din bil da bedre af at have sådan en overflødig mærkat ?

Overflødig og overflødig.

Med EU-mærket på nummerpladen behøver man så ikke have et DK-skilt når
man begiver sig udenlands.

Men jeg medgiver at det ikke nødvendigvis er særlig relevant for dit
vedkommende for de skøjter du indhandler har jo nok et DK-skilt på
allerede - og har haft det i årevis

Ebbe

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-12-08 11:31

Ebbe Kristensen wrote:
> Med EU-mærket på nummerpladen behøver man så ikke have et DK-skilt når
> man begiver sig udenlands.

Nemlig! Og f.eks. jeg har intet imod at kalde mig eu borger.

> Men jeg medgiver at det ikke nødvendigvis er særlig relevant for dit
> vedkommende for de skøjter du indhandler har jo nok et DK-skilt på
> allerede - og har haft det i årevis

Tjah - jeg synes et alm. DK-Skilt (ovalt med hvid baggrund og sort ramme
og bogstaver - som det skal være hvis det skal være lovligt) er direkte
grimt at have placeret på bilen. Ville lagt hellere have
"landebetegnelsen" placeret på nummerpladen.

Kort sagt - jeg glæder mig til muligheden for flaget kommer på nummerpladen.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Knut

Dato : 18-12-08 17:41

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> wrote in message

> [...]
> "landebetegnelsen" placeret på nummerpladen.
>
> Kort sagt - jeg glæder mig til muligheden for flaget kommer på

Deri har du ret - men landemarket skal IKKE være EU's.

Knut

Fra : p.jarnbak

Dato : 18-12-08 22:02

> Deri har du ret - men landemarket skal IKKE være EU's.
>
> Knut

Hørt,hørt.
Palle.

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 20:17

Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk> skrev :

>Nemlig! Og f.eks. jeg har intet imod at kalde mig eu borger.

Fint med mig - jeg er dansker, og tilmed stolt af det, jeg vil da
bestemt ikke reklamere gratis for noget, jeg ikke er tilhænger af qua
mit dyrt beskattede transportmiddel's ydre

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-12-08 20:49

jan_stevns wrote:

> Fint med mig - jeg er dansker, og tilmed stolt af det, jeg vil da
> bestemt ikke reklamere gratis for noget, jeg ikke er tilhænger af qua
> mit dyrt beskattede transportmiddel's ydre

Piller du også Saab, Skoda, Mercedes, BMW, Lada mærket af din bil så? Nu
når du ikke vil reklamere? Og huske nu at ændre designet så vi ikke kan
gætte hvilken bil det er - det er jo noget værre noget hvis du laver
gratis reklame?

Husk iøvrigt også at tage stof-net med når du handler, så du ikke
reklamerer for føtex, kvickly, bilka. Og husk at slide navnene af på
hjulene så du ikke reklamerer for Michelin, Yokohama eller whatever...

Helt ærlig.... du har STADIG muligheden for at vælge det fra. Der er
altså ikke tvang. Men det er ikke os alle der fortrækker et grimt hvidt
ovalt logo med en 2-bogstavers forkortelse bag på vores bil... så lad os
venligst blive fri for det tak!

/johan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-08 22:50

Johan Holst Nielsen skriver:

> Piller du også Saab, Skoda, Mercedes, BMW, Lada mærket af din bil så?

Tror du selv at han har en bil han ikke er tilhænger af ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 23:01

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Tror du selv at han har en bil han ikke er tilhænger af ?

hvis da - er begrebet pædagoisk rækkevidde da udvidet ;)
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 23:02

Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk> skrev :

>Piller du også Saab, Skoda, Mercedes, BMW, Lada mærket af din bil så?

Hvis nogen sætter et sådan mærke på - Ja sgu'da

>Nu når du ikke vil reklamere?

Hvor påstår jeg det ?

> [...]
>altså ikke tvang. Men det er ikke os alle der fortrækker et grimt hvidt
>ovalt logo med en 2-bogstavers forkortelse bag på vores bil... så lad os

Helt ærligt - Du tilpasser vist tingene til dine egne ønsker
hvadbehager ?
--
Jan_stevns

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-12-08 15:57

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Fint med mig - jeg er dansker, og tilmed stolt af det, jeg vil da
> bestemt ikke reklamere gratis for noget, jeg ikke er tilhænger af qua
> mit dyrt beskattede transportmiddel's ydre

Det er begrænset hvor meget skat der er på en skøjte ;)

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 20:15

Ebbe Kristensen <ebbe@ekologic.dk> skrev :

>Men jeg medgiver at det ikke nødvendigvis er særlig relevant for dit
>vedkommende for de skøjter du indhandler har jo nok et DK-skilt på
>allerede - og har haft det i årevis

Jeg har faktisk ikke et DK skilt på Scorpio'en - om de andre har haft
har jeg glemt alt om - de er her ikke mere, hvor bizzart det lyder er
jeg endeligt nede på 2 køretøjer
--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-08 22:51

jan_stevns skriver:

> Jeg har faktisk ikke et DK skilt på Scorpio'en - om de andre har haft
> har jeg glemt alt om - de er her ikke mere, hvor bizzart det lyder er
> jeg endeligt nede på 2 køretøjer

Det da løwn

Spirillen og Scorpioen ?

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 23:41

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det da løwn

nope !

>Spirillen og Scorpioen ?

Dem og ingen andre ...

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-08 23:41

jan_stevns skriver:

> Dem og ingen andre ...

Hvad bruger du så al den plads til?

Modeltog?

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 23:52

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hvad bruger du så al den plads til?

ingenting lige nu

>Modeltog?

uff nej da ......... men jeg kunne fristes til at købe mig en
racerbane ;)
--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-08 06:08

jan_stevns skriver:

> uff nej da ......... men jeg kunne fristes til at købe mig en
> racerbane ;)

Okay, jeg kan godt forstå det med modeljernbanen - det er fucking
farligt. Lige pludesligt har du fyldt hele værkstedet og skal bruge mere
plads. Det griber om sig.....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 13:55

On Thu, 18 Dec 2008 08:51:18 +0100, jan_stevns wrote:

>Kører din bil da bedre af at have sådan en overflødig mærkat ?

>--

Den retorik du her anvender, er lige så skarp som den, den daværende
trafikminister brugte som forklaring på, hvorfor det var nødvendigt at
bygge en Storebæltsbro.

Frisk mælk til sjællænderne.

Kunne du evt. fortælle mig, hvilken bilmodel der bliver yderligere
forskønnet af at få et (lovligt) DK-skilt klistret på?

Og for at fremskynde et stigende blodtryk hos dig, kan jeg fortælle
dig, at jeg også går ind for samme slags betalingsmidler i
"storkommunen".

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 20:11

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Den retorik du her anvender, er lige så skarp som den, den daværende
>trafikminister brugte som forklaring på, hvorfor det var nødvendigt at
>bygge en Storebæltsbro.

Og sjovt nok var den daværende trafikminister jysk ;)

>Frisk mælk til sjællænderne.

som om der ikke er kø'er nok her på øen ;)

>Kunne du evt. fortælle mig, hvilken bilmodel der bliver yderligere
>forskønnet af at få et (lovligt) DK-skilt klistret på?

ingen !

>Og for at fremskynde et stigende blodtryk hos dig, kan jeg fortælle
>dig, at jeg også går ind for samme slags betalingsmidler i
>"storkommunen".

Mit blodtryk er helt normalt - dine præferencer for betalingsmidler
bekymnrer mig ikke - plastik er plastik , uansen farven
--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 21:04

On Thu, 18 Dec 2008 20:11:18 +0100, jan_stevns wrote:

>Og sjovt nok var den daværende trafikminister jysk ;)

>--

Han var vel løbet tør for argumenter, men medie-fætterne havde nået at
lære ham, at det der jow jow ikke er godt på TV.

>--

>som om der ikke er kø'er nok her på øen ;)

>--

Kan man malke på "Bugten" ?

>--

>ingen !

>--

Enig.

>--

>Mit blodtryk er helt normalt - dine præferencer for betalingsmidler
>bekymnrer mig ikke - plastik er plastik , uansen farven

>--

Det er rigtigt, men det er nu godt at have lidt mønt på lommen, men i
vore dage kræver det mange lommer, hvis ikke de skal blandes.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-12-08 21:07

On Thu, 18 Dec 2008 21:04:09 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>

>Kan man malke på "Bugten" ?

Somme tider ) (erindrer noget med en Scorpio, der blev "malket" )

<...>

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 21:15

On Thu, 18 Dec 2008 21:07:09 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
><...>

>Somme tider ) (erindrer noget med en Scorpio, der blev "malket" )

Gammeldags håndmalket?

Iøvrigt det eneste embede der berettiger at kasketten vender bagud.
)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 23:43

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Somme tider ) (erindrer noget med en Scorpio, der blev "malket" )

><...>

Jaja .... og i dag, var der en klaphat der sikkert stadig er ude og
lede efter sin mobil ;)

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-12-08 13:47

On Thu, 18 Dec 2008 23:42:43 +0100, jan_stevns wrote:

>Jaja .... og i dag, var der en klaphat der sikkert stadig er ude og
>lede efter sin mobil ;)

Nu igen? Om et par år bliver der bygget læhegn med de tingester. De
ligger jo og flyder overalt på markerne - de magnetiske.

Fly

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-12-08 22:24

jan_stevns wrote in news:0v7lk4hi23crbvgfh3ebftnk42ir0e3kdr@news.tele.dk:

> som om der ikke er kø'er nok her på øen ;)

De af jers køer der laver mælk har børn der drikker det... ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 22:28

On 18 Dec 2008 21:24:29 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>De af jers køer der laver mælk har børn der drikker det... ;)

>--

Det er ikke børn, det er kalve.

Fastholder du at det er "køer", vil du komme i alvorlige
vanskeligheder næste gang du møder nogen af det modsatte køn, herovre.

Er du med??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-12-08 22:31

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Det er ikke børn, det er kalve.
> Fastholder du at det er "køer", vil du komme i alvorlige
> vanskeligheder næste gang du møder nogen af det modsatte køn, herovre.
>

> Er du med??

Jeg har skam arbejdet i det nordsjællandske landbrug i mine unge dage så
jeg ved nok hva jeg snakker om ;)

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 23:44

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>Jeg har skam arbejdet i det nordsjællandske landbrug i mine unge dage så
>jeg ved nok hva jeg snakker om ;)

Det var da en pokkers masse roekuleklappere der er dukket op i denne
søde hjuletid ;)

--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-12-08 00:04

jan_stevns wrote in news:bhklk4lua9hjqcmrkvfpq476rap9c6pq13@news.tele.dk:

> Det var da en pokkers masse roekuleklappere der er dukket op i denne
> søde hjuletid ;)

Ikke roer, korn og industriærter ;)

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-12-08 21:39

Isang tao pinangalanan, Henrik Stidsen nagsulat:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

>Jeg har skam arbejdet i det nordsjællandske landbrug i mine unge dage så
>jeg ved nok hva jeg snakker om ;)

Aha.... En ko har 4 patter:
sødmælk, letmælk, skummetmælk og kakaomælk.......
hvor fanden kommer kærnemælken så fra?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-08 23:23

"Claus Frørup" skriver:

> Aha.... En ko har 4 patter:
> sødmælk, letmælk, skummetmælk og kakaomælk.......
> hvor fanden kommer kærnemælken så fra?

Tyren - nå nej, det er tykmælk...

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-12-08 08:59

Isang tao pinangalanan, Klaus D. Mikkelsen nagsulat:

>"Claus Frørup" skriver:

>Tyren - nå nej, det er tykmælk...

Hehe.... det var også min første tanke..
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 21-12-08 17:37

On Fri, 19 Dec 2008 21:39:17 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote:

>Aha.... En ko har 4 patter:
> sødmælk, letmælk, skummetmælk og kakaomælk.......
> hvor fanden kommer kærnemælken så fra?

Kakaomælken kommer ikke fra yveret...

Fra : Claus Frørup

Dato : 21-12-08 21:24

Isang tao pinangalanan, Jesper Lauridsen nagsulat:

>Kakaomælken kommer ikke fra yveret...

Hvad laver de brune køer så på markerne?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 23:44

>De af jers køer der laver mælk har børn der drikker det... ;)

Narjjjjj.... Der kører sgu stadig mælkevogne rundt her i patoratet

--
Jan_stevns

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-12-08 13:24

jan_stevns wrote:

> Narjjjjj.... Der kører sgu stadig mælkevogne rundt her i pat-oratet

Åhædr!

Ebbe

Fra : Claus Frørup

Dato : 18-12-08 16:10

Isang tao pinangalanan, Johan Holst Nielsen nagsulat:

Han taler nu også for mig.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Jensen

Dato : 18-12-08 16:43

On Thu, 18 Dec 2008 16:10:26 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Han taler nu også for mig.

Og mig.

--
Ja til "sjove" børn - Ja til A-kraft!
Få trafikken væk fra vejene - Kør på fortovet!

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-12-08 17:09

Jensen wrote:

> Og mig.

Nu er i også så heldige at (sidst jeg hørte om det i hvert fald) man har
mulighed for selv at bestemme hvorvidt man ønsker det smukke EU flag på
eller ej...

Men ingen grund til at skrive "vi" og dermed tale på alle mulige andres
vegne også....

Som minimum vil Folmer og jeg gerne se vores vogne prydes med det
pragfulde flag.

/Johan

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 20:12

Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk> skrev :

>Som minimum vil Folmer og jeg gerne se vores vogne prydes med det
>pragfulde flag.

Jamen så gør i roligt det :)

--
Jan_stevns

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-12-08 20:46

jan_stevns wrote:

> Jamen så gør i roligt det :)

Tak, tak - så kan Folmer og jeg jo starte en lille rastepladsklub hvor
alle os med EU nummerplader mødes og roser os selv ;)

/Johan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 21:08

On Thu, 18 Dec 2008 20:45:51 +0100, Johan Holst Nielsen
<spam@phpgeek.dk> wrote:

>Tak, tak - så kan Folmer og jeg jo starte en lille rastepladsklub hvor
>alle os med EU nummerplader mødes og roser os selv ;)

>--

Det ligger mig fjernt, og det ville iøvrigt blive en meget lille klub.
Jeg har endnu til gode at se en dansk nummerplade MED flaget på.

Jeg glæder mig dog over, at politierne har fået meget bedre syn, da
bogstaverne på de nye er noget mindre end de gamle grimme.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-12-08 21:36

Folmer Rasmussen kom med følgende:
> Jeg har endnu til gode at se en dansk nummerplade MED flaget på.

Det varer noget endnu. Det med fonten er blot den indledende øvelse.
(for at kunne få plads til flaget) Personligt syntes jeg dog ikke at
pladerne er blevet nemmere at tyde.
Jeg kan ikke huske datoen for indførsel af flaget, men det opdager du
jo nok Du har jo fin fin udsigt fra din truck.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-12-08 12:29

Folmer Rasmussen skrev:

> Jeg glæder mig dog over, at politierne har fået meget bedre syn, da
> bogstaverne på de nye er noget mindre end de gamle grimme.

Jeg synes faktisk de gamle bogstaver er meget _flotte_ men også at de
nye bogstaver er meget mere _læselige_ og kun en smule grimme (her har
jeg lettet en del fra den indledende vurdering). Jeg har en kraftig
formodning om at de har lyttet til hvad
bogstavgenkendesoftwareeksperterne har haft at sige om hvordan sådanne
nogen bør se ud.

Mangler I iøvrigt ikke en fotovogn på Sjælland, der flakker en rundt på
vejene her i nabolaget og ser fortabt ud.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-12-08 19:27

Den Thu, 18 Dec 2008 20:45:51 +0100 skrev Johan Holst Nielsen:

> Tak, tak - så kan Folmer og jeg jo starte en lille rastepladsklub hvor
> alle os med EU nummerplader mødes og roser os selv ;)

Bare kald jer "tyskere". Det gør vi andre.

De der bogstaver under flaget er jo alligevel så små at man ikke kan
læse dem ved korrekt afstand, så I vil falde fint i sammen med alle
de andre tyskere der kører rundt med den slags nummerplader.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-12-08 19:24

Den Thu, 18 Dec 2008 17:09:06 +0100 skrev Johan Holst Nielsen:

> Nu er i også så heldige at (sidst jeg hørte om det i hvert fald) man har
> mulighed for selv at bestemme hvorvidt man ønsker det smukke EU flag på
> eller ej...

Hvordan ser det flag ud? Og hvornår er de gået væk fra den der grimme
sammenblanding mellem det kinesiske og det svenske?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Claus Frørup

Dato : 21-12-08 13:44

Isang tao pinangalanan, Johan Holst Nielsen nagsulat:

klip
> det smukke EU flag på
klip
> prydes med det
>pragfulde flag.

Ih du godeste.....!
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : N/A

Dato : 18-12-08 22:06

Fra : N/A

Dato : 18-12-08 22:06

Fra : -=JF=-

Dato : 18-12-08 21:27

Karsten Andersen skrev:

> Og det gider vi ikke.

Personligt er jeg hamrende ligeglad!
Vi er, om man kan li' det eller ej, medlem af EU, så hvorfor ikke.

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.
(John Lennon)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-12-08 18:09

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> Det er så der kan være plads til et EU mærke, som man kan få på hvis
> man har lyst.

Omvendt, man kan slippe hvis man har lyst.

Fra : Ivar

Dato : 18-12-08 20:04

Henrik Stidsen skrev:

> Omvendt, man kan slippe hvis man har lyst.

Der er taget hensyn til hjemstavnspartiets vælgere.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Leonard

Dato : 18-12-08 21:15

Henrik Stidsen wrote:

> Omvendt, man kan slippe hvis man har lyst.

Underligt at alle så indtil nu har fravalgt det.
Jeg har efterhånden set en hel del af de nye nr.-plader, men ingen med
øv-flag på.

Jeg synes det er ærgerligt at alt skal være så ens. Da jeg var ung og
arbejdede i turistbranchen i Vestjylland kunne jeg genkende de fleste
nationaliteter på nr.-pladen alene og det på ret lang afstand.
Selvom jeg med tiden er blevet mere langsynet, så skal jeg nu ret tæt
på for at se de 2 små bogstaver i det lille blå mærke for at kunne
bestemme om bilen er fra det ene eller andet land.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 21:24

On 18 Dec 2008 20:15:04 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote:

>Underligt at alle så indtil nu har fravalgt det.
>Jeg har efterhånden set en hel del af de nye nr.-plader, men ingen med
>øv-flag på.

>--

Heller ikke jeg.

> [...]

>på for at se de 2 små bogstaver i det lille blå mærke for at kunne
>bestemme om bilen er fra det ene eller andet land.

Det var allersjovest da man også kunne se hvilken del af landet bilen
kom fra.

Det var skideskægt, når man holdt på Langebro og ventede på at den
skulle lukke, og man så så så'rn en provinsbil i ydersporet, der også
var udstyret med sporvognsskinner.

Rulle vinduet ned, når den landlige havde fået placeret sig i køen, så
der ikke rigtigt var mulighed for escape, og så stille og roligt
spørge til, hvor man havde tænkt sig at gøre af sig selv, når nu linie
5 kom ringlende om et øjeblik. )

Det så nærmest ud som om at de var blevet angrebet af lopper i alle de
erogene zoner. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-12-08 22:07

Leonard wrote:

> Underligt at alle så indtil nu har fravalgt det.
> Jeg har efterhånden set en hel del af de nye nr.-plader, men ingen med
> øv-flag på.

Hvis du nu bare havde fuldt en promille med ville du vide at det ENDNU
ikke er muligt at få det smukke EU flag på...

De er flot *forberedt* til det.

/Johan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 22:18

On Thu, 18 Dec 2008 22:06:50 +0100, Johan Holst Nielsen
<spam@phpgeek.dk> wrote:

>Hvis du nu bare havde fuldt en promille med ville du vide at det ENDNU
>ikke er muligt at få det smukke EU flag på...
>
>De er flot *forberedt* til det.

>--

Det var da satans som du hænger dig i bagateller. )

Jeg har som regel nok at se til med at følge med ude i trafikken.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-12-08 14:37

Leonard wrote:

> Underligt at alle så indtil nu har fravalgt det.

Det er såmænd fordi man endnu ikke kan tilvælge det. Det kan man SVJH
først efter nytår.

Ebbe

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 21-12-08 17:44

> [...]

>arbejdede i turistbranchen i Vestjylland kunne jeg genkende de fleste
>nationaliteter på nr.-pladen alene og det på ret lang afstand.

Det kan man stadigvæk. Der er stadigvæk forskel på farver og fordelingen
af tal og bogstaver. Kunne du genkende dem for 20 år siden kan du også
genkende dem i dag.

>Selvom jeg med tiden er blevet mere langsynet, så skal jeg nu ret tæt
>på for at se de 2 små bogstaver i det lille blå mærke for at kunne
>bestemme om bilen er fra det ene eller andet land.

Tidligere var der slet ingen nationalitetsangivelse på pladen, så jeg
kan slet ikke se hvordan du er dårligere stillet nu.

Fra : Leonard

Dato : 21-12-08 18:04

Jesper Lauridsen wrote:

> Det kan man stadigvæk. Der er stadigvæk forskel på farver og
> fordelingen af tal og bogstaver. Kunne du genkende dem for 20 år
> siden kan du også genkende dem i dag.

Forklar mig lige hvori forskellen er på en HU, PL og D plade med den
blå firkant er?

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 04-01-09 21:51

On 21 Dec 2008 17:04:06 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote:

>Forklar mig lige hvori forskellen er på en HU, PL og D plade med den
>blå firkant er?

Ungarn:
3 bogstaver, bindestreg og 3 tal.

Polen:
2-3 bogstaver, mellemrum og op til 5 tal/bogstaver (højst 7 i alt).

Tyskland:
1-3 bogstaver efterfulgt af et mellemrum med 2 registrerings/syns mærkater,
derefter 1-2 bogstaver efterfulgt af op til 4 tal. Dette system har været
anvendt i 50 år.

Hvorfor er det du kunne genkende dem på lang afstand da du var ung, og nu
ikke kan? Hvad er anderledes?

Fra : Leonard

Dato : 06-01-09 11:24

Jesper Lauridsen wrote:

> Hvorfor er det du kunne genkende dem på lang afstand da du var ung,
> og nu ikke kan? Hvad er anderledes?

Det er nok fordi, at når de sidder på en forvogn som jeg overhaler, så
ser jeg først den blå firkant med så lille skrift at jeg ikke kan se
forskel og når jeg kan se hele pladen, så er det forsent.

Der er sgu nok ikke anden undskyldning end at jeg er blevet ældre og
kommet ud af træning.
Derfor mener jeg nu stadig at det gør pladerne mere ens, at de forsynes
med den blå firkant.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 18-12-08 13:29

On 18 Dec., 06:33, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> Det er så der kan være plads til et EU mærke, som man kan få på hvis man har

Stop Stop. Er der nogle der kan fortælle mig hvorfor at Norge (der en
lille håndfuld gange har sagt nej til EU) har indført EU nummerplader.
Mig slet ikke kan forstå.

Benny

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 21:44

On Thu, 18 Dec 2008 12:29:01 -0800 (PST), hojvaelde@gmail.com wrote:

>Stop Stop. Er der nogle der kan fortælle mig hvorfor at Norge (der en
>lille håndfuld gange har sagt nej til EU) har indført EU nummerplader.
>Mig slet ikke kan forstå.

>--

Dig skal være klar over, at de der fjeldaber holder meget af at være
noget for sig selv, men er dog så bondesnu, at de ikke er meget fra at
afvige alt for meget fra gængse normer.

Derfor har de lavet en tilnærmet version, som ikke har stjernerne, men
bogstavet N, og et lille norsk flag.

Iflg. påliderlige kilder dækker dette bokmål, nynorsk samt samisk.

Incl. dialekter på alle 3 sprog.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-12-08 12:30

hojvaelde@gmail.com skrev:

> Stop Stop. Er der nogle der kan fortælle mig hvorfor at Norge (der en
> lille håndfuld gange har sagt nej til EU) har indført EU nummerplader.
> Mig slet ikke kan forstå.

Det krævede nok ikke folkeafstemning OG så påvirker det den unge
generation til næste gang de skal stemme om det.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 18-12-08 13:45

On 18 Dec., 17:09, Johan Holst Nielsen <s...@phpgeek.dk> wrote:

> Nu er i også så heldige at (sidst jeg hørte om det i hvert fald) man har
> mulighed for selv at bestemme hvorvidt man ønsker det smukke EU flag på
> eller ej...

Nu vi er i gang med politik der er megt off-topic.

Min holdning er at enten skulle vi været blevet som for 30 år siden
eller også skal vi gå helt sammen som USA. Begge dele har fordele og
udlemper. Jeg tror at EF/EU er opfundet for at kunne være modspil til
USA m.flere. Det kan EU nok ikke i den nuværende form med 26 (ca. )
der trækker i hver sin retning, og et parlement uden magt.

Puha for en smørre.

Benny

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-12-08 22:06

hojvaelde@gmail.com wrote:

> [...]
> USA m.flere. Det kan EU nok ikke i den nuværende form med 26 (ca. )
> der trækker i hver sin retning, og et parlement uden magt.

Tjah vi besvæger os off-topic men (schhhh - ingen opdager det).

Generelt er jeg enig med dig - alt for små muligheder og alt får bøvlet
process pt. i Bruxelles og hvor det ellers foregår :) Men det er jo i
høj grad pga. EU modstanderne.

Husk nu på USA har samme problemer til deles - se blot på et godt
eksempel (der har været promoveret en del i den europæiske presse)
omkring de homoseksuelle ægteskaber - hvor der var forskellige meninger
fra stat til stat og generelt store problemer.

Generelt - uanset om Danmark er medlem af EU eller ej - så bliver vi
nødt til at implementere de krav der kommer fra EU i den danske
lovgivning. Se på Norge - generelt er det *hurtigere* til at
implementere europæisk lovgivning der er blevet vedtaget af EU lande end
Danmark er. Og de vedtager lovgivning de har præcis 0% indlydelse på?

Jeg synes det er bedre at Danmark trods alt har en smule indflydelse på
lovgivningen der vedtages i Danmark - end slet ingen.

/Johan

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-12-08 14:35

Johan Holst Nielsen wrote:
> [...]
> implementere europæisk lovgivning der er blevet vedtaget af EU lande end
> Danmark er. Og de vedtager lovgivning de har præcis 0% indlydelse på?

Op til og med at have fået et blåt felt med et 'N' på nummerpladerne -
og det er ikke en gang løwn.
Den eneste forskel er at de ikke har EU's ring af stjerner stående i det
blå felt.

Ebbe

Fra : N/A

Dato : 18-12-08 22:06

Fra : claus b.p.

Dato : 18-12-08 22:30

> Det er så der kan være plads til et EU mærke, som man kan få på hvis man
> har lyst.

Jeg kan da bare overhovedet ikke fatte hvorfor de så ikke ventede med at
skifte typo til EU modellen blev tilgængelig.
Jeg er da iøvrigt sikker på at enhver ændring i nummerpladernes udseende
medfører embedsmandsarbejde i millionklassen, når man skal rundsende
skrivelser til alle resten af verdens lande, til orientering. Det er ligesom
når diverse nævn, styrelser og ministerier "tilpasser" eller ændrer deres
navne og logoer for at "følge med tiden". Det koster en formue i nye
visitkort, brevpair, kuverter og meget andet. Men man har selvfølgelig
heller ikke nået den maximalt mulige marginalskattegrænse endnu, for de
flestes vedkommende.

/Claus

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 22:32

On Thu, 18 Dec 2008 22:29:31 +0100, "claus b.p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>visitkort, brevpair, kuverter og meget andet. Men man har selvfølgelig
>heller ikke nået den maximalt mulige marginalskattegrænse endnu, for de

For én gangs skyld kunne man gøre som i Sverige.

Der går man bare ind på en tank og køber mærket og klistrer det på.

Færdigt arbejde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : claus b.p.

Dato : 18-12-08 23:53

> For én gangs skyld kunne man gøre som i Sverige.
>
> Der går man bare ind på en tank og køber mærket og klistrer det på.

Det er igen statens grådighed der gør at man ikke bare går ind på tanken og
køber sin nummerplade.

/Claus

Fra : Brian H

Dato : 18-12-08 16:09

"Martin" <martinf6000@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvorfor er man begyndt med at lave nummerplader med mindre tal/bogstaver?
> Var de andre nu ikke gode nok længere?

Er det noget du har tænkt over længe eller har du ligget under en sten de
sidste mange måneder :)
Emnet har været oppe et par gange før, du kan læse mere om det her:
http://www.fdm.dk/public/nyheder/biler/Bilen+til+daglig/2008/Din+naeste+nummerplade.htm

Fra : Nicolaj C

Dato : 18-12-08 16:10

"Martin" <martinf6000@hotmail.com> wrote in message
> Hvorfor er man begyndt med at lave nummerplader med mindre tal/bogstaver?
> Var de andre nu ikke gode nok længere?
>
> M.

Er det ikke også en ny leverandør ?

Fra : Fjollefrans

Dato : 18-12-08 19:38

> Er det ikke også en ny leverandør ?
Jo, det er tyske Utsch der laver dem nu (på deres fabrik i Glostrup)
tidligere var det SP Medical der lavede dem.

/FF