opel vectra c larmer
Fra : Per H

Dato : 17-12-08 19:52

Jeg har en opel Vectra c 2003, comfort.
Undervognen larmer, både foran og bagved, når jeg kører op over noget,
F.eks vejbump. Er denne bil kent for at have en larmende undervogn,?
for jeg har snart oplevet en del underlige lyde.

per

Fra : Brian

Dato : 17-12-08 20:31

Per H wrote:
> [...]
> F.eks vejbump. Er denne bil kent for at have en larmende undervogn,?
> for jeg har snart oplevet en del underlige lyde.

En del af undervognskomponenterne er nok magen til min Saab 9-3SS, og dén er
berygtet for lyde fra undervognen. En del kan afhjælpes ved at give
bøsninger lidt smørelse. Derudover kan forfjedrene "rotere" i fjederskålen
foran. For at afhjælpe det, kan der monteres en "sok" omkring fjederen. Det
hjalp en del på min, og var faktisk noget der var udviklet til netop Vectra
C, som du har.

Du kan selvfølgelig også have egentlige defekter...

/Brian

Fra : Lund

Dato : 17-12-08 23:06

Hej

Det er ikke et problem jeg har hørt om, så nej ikke kendt. Jeg arbejder
endda med Opel

Men det er korrekt, at der til de første Vectra C kom nogle formet stykker
isolering til forfjederne. Det kan jo også hænde at du har nogle defekte
bøsninger......

Er det en GTS?

Har du talt med et Opel værksted?

Fra : Per H

Dato : 17-12-08 23:58

On Wed, 17 Dec 2008 23:06:22 +0100, "Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev:

> [...]
>isolering til forfjederne. Det kan jo også hænde at du har nogle defekte

Jeg fik dem skiftet da jeg købte bilen, og det er samme støj der er
bagi bilen

>Er det en GTS?
ork nej det er kun 1.8
>Har du talt med et Opel værksted?

Nej de ville sikkert heller ikke udtale sig uden at have undersøgt
det, og jeg tror ik jeg har råd til deres regninger pt

per