Ny dansk bil?
Fra : mugge

Dato : 16-12-08 17:33

Er jeg den eneste der havde overset den her danske superbil?

http://www.zenvoautomotive.com/

mugge

Fra : TDN

Dato : 16-12-08 19:42

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i meddelelsen
> Er jeg den eneste der havde overset den her danske superbil?
>
> http://www.zenvoautomotive.com/
>
> mugge

He he, har vidst det siden i sommer hvor jeg talte med Christian Brandt som
jeg mødte under familiære forhold, han kunne også fortælle spændende
historier fra hans tid ved bla. Alfa-Romeo og Kleemann. Jeg har dog skulle
holde mund indtil den blev offentliggjort, jeg synes faktisk den er blevet
ret flot.

Mvh
Thomas

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-12-08 08:41

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> spændende historier fra hans tid ved bla. Alfa-Romeo og Kleemann. Jeg
> har dog skulle holde mund indtil den blev offentliggjort, jeg synes

Ganske nydelig. Lidt vel agressiv front efter min smag, men bilen virker
helstøbt.

Hvad der imidlertid interesserer mig mest er hvilken teknik man vil
benytte. Umiddelbart kunne de tekniske specs tyde på at man anvender en
Corvette LS7 motor som basis. Noget du ved noget om?

Fra : mugge

Dato : 17-12-08 08:43

Aner det ikke - jeg har læst at de siger de har udviklet alt selv, men om
det i givet fald også teknikken ved jeg ikke. Men har også spekuleret over
hvordan de gjorde det.

mugge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-12-08 09:19

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote in

> Aner det ikke - jeg har læst at de siger de har udviklet alt selv, men
> om det i givet fald også teknikken ved jeg ikke.

GM leverer jo motorer i forskellige udviklingsgrader, og de kvadratiske mål
sammenholdt med motorstørrelsen kunne tyde på f.eks. en LS7 eller LSX
baseret motor som de så selv har udviklet videre på med opladning osv.

Teknik og kvalitet er afgørende for et sådant projekts success.

Fra : Martin Bak

Dato : 17-12-08 10:20

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> wrote in

> Ganske nydelig. Lidt vel agressiv front efter min smag, men bilen virker
> helstøbt.

Det er ikke meget man kan se bagude, men det er vel også ligegyldigt i sådan
en bil...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-12-08 12:57

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> Det er ikke meget man kan se bagude, men det er vel også ligegyldigt i
> sådan en bil...

Alt er selvfølgelig relativt, men i forhold til andre lignende designs ser
det nu ud til at være udemærket.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-08 17:05

Martin Bak skriver:

> Det er ikke meget man kan se bagude

Sidespejle.

Fuldstændigt det samme som i min Touran....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-12-08 13:49

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in

> Hvad der imidlertid interesserer mig mest er hvilken teknik man vil
> benytte. Umiddelbart kunne de tekniske specs tyde på at man anvender en
> Corvette LS7 motor som basis. Noget du ved noget om?

Har selv fundet lidt flere infos. Noget er fakta og enkelte ting er
kvalificerede gæt udfra den tilgængelige information.

Motoren er baseret på GM's LSX (gæt) blok. En motorblok primært udviklet
til (drag)race. Den er nært beslægtet med LS7 motoren fra Corvette, men
kan klare over 2.000 hk. Zenvo forsyner den med en Eaton kompressor og en
Garett turbolader.

Mange skjulte dele der er dyre at udvikle selv, er lånt hos Corvette. Det
gælder bl.a. tank, dele af undervognen, klimaanlæg, HUD (gæt), den
elektriske sædejustering o. lign.

Sæderne selv er en egenudvikling. Instrumenteringen er en egenudvikling
baseret på Porsche 911 GT2.

Fælgene er specielt fremstillet til Zenvo. Sidespejlene er lånt fra
Passat CC. Forlygter er standard Hella Xenon lygter.

Gearkassen er fra en Ford GT.

Iøvrigt er den bil vi kan se på billederne ikke en rigtig bil. Den er
stadig kun computerskabt. En kørende prototype findes, men endnu uden
karosseri.

Pris uden afgift: 750.000 øvro. Forventet salg i DK: 0.

Fra : -=JF=-

Dato : 16-12-08 19:57

mugge skrev:

> http://www.zenvoautomotive.com/
Jamen for satan i helvede en sprød skude!!
Den må lige på ønskelisten

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.
(John Lennon)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-12-08 21:41

> Er jeg den eneste der havde overset den her danske superbil?
>
> http://www.zenvoautomotive.com/
>
> mugge

Den ser nice ud, men hvordan får man den indregistreret, der er jo ikke
plads til noget så basalt som nummerplader.
Jeg vil nu se den færdig før jeg tror på det, har udelukkende set danske
kuldsejlede bilprojekter til nu, og med disse finanstider kan man godt
forestille sig investorerne ikke har de penge de har lovet til projektet.

Men ok, det er jo lykkedes for Koeniggsegg med noget lignende, så hvorfor
ikke.

Mvh Niels

Fra : Martin

Dato : 17-12-08 06:14

mugge wrote:
> Er jeg den eneste der havde overset den her danske superbil?
> http://www.zenvoautomotive.com/

Den havde jeg heller ikke opdaget. Men det går da også lidt langsomt for
dem? 6/10-08 har de lavet nogle performance tests. Det er seneste nyt...
Men hvis det ikke en en hoax, så er det den flotteste bil jeg endnu har set.
Satme flotte former.
Men jeg har det sådan, at bare de nu også har forstand på hvad de laver. Sgu
surt at bilen letter eller laver lort med 280 km/t. Det tror jeg ikke man
skal være bange for ved Ferrari eller Lamborghini.

Chr.

Fra : mugge

Dato : 17-12-08 07:52

Læs evt mere her:

http://pleasure.dk/bilen/artikel/147262/

mugge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-12-08 13:00

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote in news:4947d859$0$56788
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.zenvoautomotive.com/

Hmmmm er det kun mig eller virker deres engelske på siden ikke lidt
ubehjælpsomt? Lidt ærgerligt når det er deres eneste vindue til verden.

Fra : Martin Bak

Dato : 17-12-08 14:37

> [...]
>
> Hmmmm er det kun mig eller virker deres engelske på siden ikke lidt
> ubehjælpsomt? Lidt ærgerligt når det er deres eneste vindue til verden.

Lad os da spørge sprogfolket:
XFUT dk.kultur.sprog

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-08 06:55

On Dec 17, 10:20 am, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Det er ikke meget man kan se bagude, men det er vel også ligegyldigt i sådan
> en bil...

Det er vel rart nok at vide om bagmandspolitiet følger efter én ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-08 06:58

On Dec 16, 5:33 pm, "mugge" <mogenslarsen2...@FJERNyahoo.dk> wrote:
> Er jeg den eneste der havde overset den her danske superbil?
>
> http://www.zenvoautomotive.com/

Man skal vist have en lille Stein Bagger gemt i maven for at ville
kaste så mange penge efter en bil....