Er der slet ikke nogen væltede biler eller~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-08 15:30

Ja det var lige før min bil væltede i morges......
eller det var næsten tæt på (tror jeg )
Jeg lå heldigvis og sov, men blev vækket da sengen begyndte at danse og så
kunne man jo lige så godt stå op og lave en kande kaffe
Tændte så for TV2 News, hvor jeg straks kunne se sagens alvor, jordskælv i
DK, 4,8 på Richter skalaen.

Jeg så i nyhederne, at forsikringsselskaberne ikke dækker hverken indbo
eller huse, i den situation, men hvad siger bilforsikringerne (hvis der var
opstået skader på bilerne)?
Jeg selv har kun ansvar og de dækker jo hverken om der har været jordskælv
eller ej

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-08 16:15

Per Beer Hansen skriver:

> Jeg lå heldigvis og sov, men blev vækket da sengen begyndte at danse og så
> kunne man jo lige så godt stå op og lave en kande kaffe

Typisk, vi får sku aldrig noget af det sjove herovre i
Gylland......Klokken 6.20 var jeg lysvågen med mærkede intet.

Talte så med en "Amar'kansk" kammerat, han havde heller intet opdaget.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 16-12-08 16:27

> Jeg så i nyhederne, at forsikringsselskaberne ikke dækker hverken indbo
> eller huse, i den situation, men hvad siger bilforsikringerne (hvis der
> var opstået skader på bilerne)?

Det er det samme. Force majure er en standard afsnit i enhver
forsikring. Så hvis skælvet laver et revne i jorden og din bil ryger i
så er det bare sort uheld.

---
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-12-08 07:15

Dak wrote:
> Så hvis skælvet laver et revne i jorden og din bil ryger i

... og revnen lukker sig igen ..

> så er det bare sort uheld.

Jep :)

Fra : Henning

Dato : 16-12-08 16:41

On Tue, 16 Dec 2008 15:29:54 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>opstået skader på bilerne)?
>Jeg selv har kun ansvar og de dækker jo hverken om der har været jordskælv
Nedfaldne genstande - hvornår faldt tagstenen ned på bilen? Hvem skal
bevise det?