Klodens temperatur er faldende
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-12-08 16:45

"Mens miljøforkæmpere på klimatopmødet i Polen har arbejdet hårdt for at
brem­se en global opvarmning, har naturen selv taget affære.

siger han og erkender, at verden ikke er blevet varmere i 10 år.
Samtidig vokser også havisen omkring Nordpolen, fortæller seniorforsker
Rasmus Tonboe fra DMI."

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19122923.html

Skal vi gætte på at dette faktum totalt ignoreres? CO2-løgnen er jo vedtaget
som den eneste sandhed.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-08 16:48

Kim Frederiksen skriver:

> siger han og erkender, at verden ikke er blevet varmere i 10 år.

Godmorgen, det skrev jeg om i gruppen allerede i går aftes...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-12-08 16:55

> Godmorgen, det skrev jeg om i gruppen allerede i går aftes...

Det gjorde du da også... jeg så det bare ikke.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : TGJ

Dato : 15-12-08 20:11

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Skal vi gætte på at dette faktum totalt ignoreres? CO2-løgnen er jo
> vedtaget som den eneste sandhed.

ENIG!!

CO2 effekten er stærkt overdrevet, men der er jo mange der glemmer at kigge
op på den mellemstore sprit tablet kaldet solen, se der er agu noget der
rykker :)

Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-12-08 20:34

Kim Frederiksen skrev:

> Skal vi gætte på at dette faktum totalt ignoreres?

Al Gore er "kold i røven" overfor sligt!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-12-08 21:03

On Mon, 15 Dec 2008 20:33:37 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Al Gore er "kold i røven" overfor sligt!

Nu skal vi jo ikke falde i svime over et enkelt år, der faktisk lå til
varmerekord i DK og så pga. en kølig december ikke når dette. Jeg vil
ikke give CO2 skylden for alt i denne verden, men kan ikke overbevises
om mangel på skyld pga. et enkelt år, der ikke slår varmerekorden. Der
var en meteorolog i morgenradioen, som havde en plausibel forklaring
med en kølig havstrøm - så lad os lige vente et par år før vi
sygemelder CO2-forklaringen )

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-12-08 21:09

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu skal vi jo ikke falde i svime over et enkelt år, der faktisk lå til
> varmerekord i DK og så pga. en kølig december ikke når dette.

Det er ikke blevet varmere de sidste 10 år.

/Kim

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-12-08 21:13

On Mon, 15 Dec 2008 21:08:42 +0100, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Det er ikke blevet varmere de sidste 10 år.

De råbte sq da op om varmerekord sidste år - og hvis du tager 10
års-perioder så peger pilen også opad.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-12-08 21:33

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-12-08 22:09

On Mon, 15 Dec 2008 21:32:54 +0100, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>"siger han og erkender, at verden ikke er blevet varmere i 10 år."

jamen - står da pænt af her - hvis ikke verden er blevet varmere de
sidste år/årtier så mangler vi jo en forklaring på at tallet for
gennemsnitstemperatur er steget - om så CO2 er eneste forklaring er en
anden sag, men at gøre CO2 uskyldig fordi vi i DK ikke slog sidste års
rekord er ikke lige det bedste argument jeg kan finde. Men skal nok
undlade at debattere dette emne igen *EOD*

Fra : TGJ

Dato : 16-12-08 18:31

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
*EOD*

ahh næsten :)

http://videnskab.dk/content/dk/miljo_natur/det_kosmiske_fingeraftryk

Thomas

Fra : claus b.p.

Dato : 16-12-08 00:12

> [...]
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19122923.html
>
> Skal vi gætte på at dette faktum totalt ignoreres? CO2-løgnen er jo

Det er da et seriøst problem at man nu har "vedtaget" at CO2 er skurken i en
global opvarmning, der måske, - måske ikke er der, - og måske eller måske
ikke er menneskeskabt, for den ensidige fokusering på CO2 vil måske gøre at
der bliver gjort mindre for at reducere andre forureningskilder. Samtidig
har man skabt et kæmpe milliard-dollar marked for CO2 kvoter, som visse
smarte forretningsfolk og politikere kan profitere fra. Til gengæld har man
for første gang i menneskehedens historie skabt en næsten global enighed om
at gøre noget ved det stigende energiforbrug. Hvis Asien, (Kina+ Indien)
Afrika og Sydamerika fik samme energiforbrug pr. indbygger som USA og
Europa, ville det blive alvorligt. Og det er godt på vej. Næste, næsten
uoverstigelige, hindring i perception og reaktion er at erkende at vi
faktisk er alt for mange mennesker på jorden, i forhold til den udnyttelse
af jordens resourcer vi har gang i. I min levetid er jordens befolkning
vokset med svjh. fra 3,5 mia. til 5,5 mia mennesker. Jeg er nok kynisk, men
det er ikke flere mennesker på jorden, der er mest brug for. Hvis jeg var
religiøs, ville jeg måske tage de mange nye sygdomme og naturkatastrofer som
indtægt for at jorden og guderne nok har samme synspunkt.

(Filosofi off)

/Claus

Fra : Snuden

Dato : 16-12-08 01:22

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> brug for. Hvis jeg var religiøs, ville jeg måske tage de mange nye
> sygdomme og naturkatastrofer som indtægt for at jorden og guderne nok har

For ikke at nævne de ENORME mængder regnskov der er fældet de seneste
årtier. Har man overhovedet nogle opgørelser over, hvor mange tons CO2 der
bliver omdannet til ilt i en Km2 regnskov? Jeg er ikke i tvivl om, at
regnskoven kunne omdanne meget...endog rigtig meget CO2 til ilt hvis vi
mennesker ikke var så dumme at fælde den!! Hold kæft hvor er jeg glad for
jeg ikke har børn!!

Snuden

Fra : claus b.p.

Dato : 18-12-08 10:06

"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> regnskoven kunne omdanne meget...endog rigtig meget CO2 til ilt hvis vi
> mennesker ikke var så dumme at fælde den!! Hold kæft hvor er jeg glad for

Min pointe var nu ikke at menneskeheden stod over for en imminent
katastrofe, men at hvis man ønsker at bidrage til en balance mellem natur og
mennesker vil en reducering af befolkningsstigningen være et langt mere
effektivt våben på sigt. Deraf følger, er jeg enig i, at ikke mindst
regnskovens fortsatte eksistens er af betydelig betydning for balancen. Og
med flere mennesker på jorden bliver der mindre plads til regnskov!
Europæerne er ikke de der sætter flest børn i verden, italienerne får svjh.
kun 1,6 barn pr. par. De vil hellere have en sportsvogn og et par pæne sko.

Kina har som det eneste land i verden (jeg har hørt om) haft begrænsning af
befolkningsvæksten som en politisk målsætning, og de har ikke klaret det
særlig elegant. Det er jo nok det største indgreb i menneskenes natur man
kan forestille sig. Men det er også et af de mest effektive midler til at få
de fattige lande løftet lidt i levestandard.

/Claus

Fra : René Løweneck

Dato : 16-12-08 03:05

Hej Kim !

> Skal vi gætte på at dette faktum totalt ignoreres? CO2-løgnen er jo
> vedtaget som den eneste sandhed.

Ja, CO2 løgnen har intet på sig. Og at vejret skaber sig lidt tosset, har en
helt anden og desværre mere alvorlig årsag:

http://www.youtube.com/watch?v=2ahoPGzL50Q&feature=related

Prøv evt. også at søge på Google efter: "galactic equinox"

Vil vores GPS'er blive ved med at virke, når man ikke kan regne med
kompasset mere ?

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-12-08 03:23

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev
> Ja, CO2 løgnen har intet på sig. Og at vejret skaber sig lidt tosset, har
> en helt anden og desværre mere alvorlig årsag:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=2ahoPGzL50Q&feature=related

Dommedagsprofetier har det med at stortrives.
Men OK et polskifte vil blive en alvorlig sag.
Vejret derimod skaber sig nøjagtigt som det altid har gjort.

> Vil vores GPS'er blive ved med at virke, når man ikke kan regne med
> kompasset mere ?

Gps er helt uafhængigt af kompas/magnetisme.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-12-08 19:00

René Løweneck skrev:
> [...]
>
> Prøv evt. også at søge på Google efter: "galactic equinox"
>
> Vil vores GPS'er blive ved med at virke, når man ikke kan regne med

Det kommer vel an på om satelliterne bliver slået ud af deres bane og
deres atomure bliver påvirket?

Ellers er det tiden at finde de gode gamle sekstanter og vandure frem
igen, så vi kan finde på arbejde og hjem igen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-08 07:04

On Dec 15, 4:44 pm, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:
> [...]
>
> siger han og erkender, at verden ikke er blevet varmere i 10 år.
> Samtidig vokser også havisen omkring Nordpolen, fortæller seniorforsker

Ikke alle kilder mener det;

http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/812170365/

http://www.dmi.dk/dmi/wmo__2008_blandt_de_ti_varmeste_aar

http://jp.dk/nyviden/article1546248.ece

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : ShutEye

Dato : 17-12-08 20:09

>Ikke alle kilder mener det;
>
>http://www.bt.dk/article/20081217/nyheder/812170365/
>
>http://www.dmi.dk/dmi/wmo__2008_blandt_de_ti_varmeste_aar
>
>http://jp.dk/nyviden/article1546248.ece

Der er simpelthen ikke samlet data ind i lang tid nok til at vi ANER om
temperaturen er på vej op eller ned, for slet ikke at nævne hvorfor/hvorfor
ikke. Herhjemme er det vel ikke mere end i ca. 180 år
(http://www.dmi.dk/dmi/index/om_dmi/dmis_historie.htm) der er samlet
pålidelige data - og det er jo ingenting set over jordens levetid.
Kom igen om 10.000 år :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-08 07:06

On Dec 15, 9:08 pm, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:

> Det er ikke blevet varmere de sidste 10 år.

2008 tegner til at blive blandt de 10 varmeste år siden 1850 og
"Udbredelse af arktisk havis faldt til det næstlaveste niveau under
smeltesæsonen, siden satellitmålinger begyndte i 1979."