brug af moderne oversættelse til podcast
Fra : Ole Madsen

Dato : 27-12-08 14:53

Hej

er der speciel copyright på en moderne oversættelse af en h c andersen
tekst? jeg tænker på at lave en podcast med alle eventyrene. Gyldendal
har nemlig lavet deres egen nye oversættelse.

KH

Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-12-08 15:08

Ole Madsen skrev:

> er der speciel copyright på en moderne oversættelse af en h c andersen
> tekst? jeg tænker på at lave en podcast med alle eventyrene. Gyldendal
> har nemlig lavet deres egen nye oversættelse.

Det er en bearbejdelse, og den er derfor beskyttet i henhold
til Ophavsretsloven § 4:

Hvis du med poscast mener en oplæsning, så kan du evt. i
stedet finde nogle ældre udgaver af eventyrerne, som ikke
længere er beskyttet, og så læse dem op. Du kan jo så evt.
undervejs selv opdatere gamle udtryk til vore dages sprog.
Og så glæde dig over, at din podcast også er beskyttet af
Ophavsretsloven.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-12-08 16:19

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> læse dem op. Du kan jo så evt. undervejs selv opdatere gamle udtryk til
> vore dages sprog. Og så glæde dig over, at din podcast også er beskyttet

Hej Kim

jeg tænkte nok det var sådan noget, men ville bare være sikker

tak for svaret

Ole