Penge tilgode, men kan ikke få dem udbetal~
Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 20:15

Hej.

Jeg har handlet hos macca.dk for lidt over 3 md siden.
Jeg købte nogle varer fra deres auktions side. Betalte med dk kort, da disse
varer kom, levede de overhovedet ikke op til forventning, så jeg benyttede
de 14 dages retur ret, som macca.dk også selv oplyser de har. Sendte alle
varer retur dagen efter. Macca har modtaget varene, og tilgode skrevet
pengene på min macca konto. Der er en kanp, hvor man kan trykke og så skrive
konto nr for at få overført pengene til ens bank konto igen - Her har jeg så
problemet.
Jeg har nu prøvet i over 3 md at få udbetalt mine penge.
Har skrevet utallige mail til macca. Hørte fra dem, for ca 2md siden, hvor
jeg fik et svar at de ville overføre dem hurtigst muligt. Nu er det 3 md
siden jeg sendte varende retur.
Hvad kan jeg gøre, hvor kan jeg klage til, hjælpe ikke at skrive flere mails
til dem.

Fra : Jubii

Dato : 18-12-08 20:26

"jojo" <noner> skrev i meddelelsen

> Hvad kan jeg gøre, hvor kan jeg klage til, hjælpe ikke at skrive flere
> mails til dem.

Hvad siger din bank? Har de en tilbageførselsordning? Giv den dine
emails m.m.
Hvis der var noget ved banker, så samarbejdede de og sortlistede den
slags netbutikker.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-12-08 09:53

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvad siger din bank? Har de en tilbageførselsordning? Giv den dine emails
> m.m.

Banken kan ikke hjælpe når varen *er* leveret.
Havde jojo nægtet at modtage forsendelsen, eller var den slet ikke kommet
frem til ham, kunne banken tilbagefører betalingen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-08 12:28

Allan Soerensen skrev:

> Banken kan ikke hjælpe når varen *er* leveret.
> Havde jojo nægtet at modtage forsendelsen, eller var den slet ikke kommet
> frem til ham, kunne banken tilbagefører betalingen.

Banken hæfter ved misbrug. Der står intet i lov om
betalingsmidler om hvordan det misbrug er sat i værk. Hvis en
sælger uretmæssigt beholder nogle penge fra en (i sig selv
korrekt) korttransaktion, vil jeg kalde det misbrug.

Du kalder det misbrug hvis varen leveres som aftalt, men køber
nægter modtagelse. Den metode adskiller sig ikke fra at sælger
lever, trækker pengene og så beholder dem når varen kommer retur
- sådan som der er tale om her.

--
Bertel

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-12-08 14:48

> [...]
> sælger uretmæssigt beholder nogle penge fra en (i sig selv
> korrekt) korttransaktion, vil jeg kalde det misbrug.

Der er ikke tale om misbrug af betalingskortet her.

> [...]
> nægter modtagelse. Den metode adskiller sig ikke fra at sælger
> lever, trækker pengene og så beholder dem når varen kommer retur

Jo, der er forskel. Jeg har selv været turen igennem og banken kan ikke
hjælpe, jeg måtte en tur forbi Forbrugerklagenævnet for at få mine penge
retur.

Hvordan havde du iøvrigt forestillet dig at banken skulle kunne afgører om
forbrugeren f.eks. har returneret varen i "varen i væsentlig samme stand og
mængde"? Det er vel ikke så underligt at banken ikke kan/vil/skal være part
i den tvist.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 14:53

> [...]
> og mængde"? Det er vel ikke så underligt at banken ikke kan/vil/skal være
Nu er det sådan at varende er returneret - Og macca.dk har sat dem ind på
min macca konto. Jeg kan logge ind og se dem. Der kan jeg så udfylde en
formular, hvor jeg skal skrive min bank konto nr. Så vil de blive overført
der til, inden for 7 dage. Det er her, der bare aldrig sker mere.
- Og det er helt umulig at komme i kontakt med macca.dk.. Jeg har nu skrevet
20 mails til dem, har intet hørt..

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-12-08 15:00

"jojo" <noner> skrev i en meddelelse

> [...]
> - Og det er helt umulig at komme i kontakt med macca.dk.. Jeg har nu
> skrevet 20 mails til dem, har intet hørt..

Jeg forstår fuldt ud din frustration, jeg har selv prøvet noget lignende,
men du får ikke banken til at tilbageføre beløbet når du har modtaget varen.
Jeg har selv forsøgt uden resultat, og var nød til at en tur omkring
Forbrugerklagenævnet før butikken hostede op med mine penge.

Fra : Jubii

Dato : 19-12-08 18:18

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har selv forsøgt uden resultat, og var nød til at en tur omkring
> Forbrugerklagenævnet før butikken hostede op med mine penge.

Der er forskel på banker og deres ansatte, så forsøges det så er det
dumt.

Fra : Jubii

Dato : 19-12-08 21:32

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen

> Der er forskel på banker og deres ansatte, så forsøges det så er det
> dumt.

Der skulle være et "ikke" deroppe.