Stævning.
Fra : Roy Normann

Dato : 18-12-08 16:50

Jeg og min samboer ble stævnet for et millionbeløp her i efteråret. Som
bilag til stævningen lå det ved 10-11 genparter med påstander Nå har vår
advokat plukket alle påstandene i stykker slik at sagsøger høyst sannsynlig
ikke vil bringe sagen inn for tingretten. Men advokaten vår skal ha sine
2500 DKK i timen og vi har brugt mye tid og krefter med å fremskaffe de
nødvendige dokumentbevis. Mitt spørgsmål er om sagsøker bare kan trekke
sagen for å slippe å bli pådømt våre saksomkostninger, eller om vi kan kreve
våre utgifter dekket. Beklager mitt dårlige dansk, men jeg kan ikke bedre,
for jeg har bare bodd her i to år.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-12-08 17:22

Roy Normann skrev:
> Jeg og min samboer ble stævnet for et millionbeløp her i efteråret.

I har altså modtaget en stævning fra retten?

> Mitt spørgsmål er om sagsøker bare kan trekke
> sagen for å slippe å bli pådømt våre saksomkostninger, eller om vi kan kreve
> våre utgifter dekket.

Hvis sagen er kommet for retten og modparten opgiver at køre
sagen videre, så vil retten vurdere dette som, at modparten
har tabt. Dommeren vil derfor fastsætte et beløb som
modparten skal betale til dækning af jeres omkostninger.
Bemærk dog, at det ikke er sikkert, beløbet vil dække alle
jeres omkostninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk