/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
lån i dk hvis jeg bor i sverige
Fra : nerd


Dato : 17-12-08 13:35

Jeg er desværre arbejdsløs og har studielån i dk på ca. 110.000 kr. og
banklån på ca. 130.000 kr. Hvis jeg ikke kan betale lån i dk, så ryger jeg
til sidst i rki.

Hvad så hvis jeg flytter til sverige for at arbejde og starte på en frisk ?
Men stadig ikke har råd til at betale afdrag på mine lån i dk ?

Nu er lønnen ikke vildt stor i sverige og hvis jeg skal afdrage 4000 i mdr.
i DKK, så vil det vel blive over 5000 SEK, så det er jo ingen fordel.

Men kommer RKI i danmark efter mig i sverige ?

Det er et noget lusket spørgsmål, men når firmaer kan gå konkurs og bare
starte forfra, så skulle det måske også være en mulighed for private som
ikke kan se sig ud af det hele, og som ikke har en vildt god løn.


 
 
Uffe Kousgaard (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 17-12-08 13:41

"nerd" <nerd@live.com> wrote in message
news:4948f1e8$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hvad så hvis jeg flytter til sverige for at arbejde og starte på en frisk
> ?

Du skal til langt mere eksotiske lande, hvis du har tænkt dig at smutte fra
gælden og ikke blive fundet.



oz3bto (17-12-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 17-12-08 20:54


"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
news:4948f349$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> "nerd" <nerd@live.com> wrote in message
> news:4948f1e8$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Hvad så hvis jeg flytter til sverige for at arbejde og starte på en frisk
>> ?
>
> Du skal til langt mere eksotiske lande, hvis du har tænkt dig at smutte
> fra gælden og ikke blive fundet.
>
>

Norge er langt nok væk .. Har en bekendt som er daffet derop



Maria Frederiksen (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 17-12-08 21:28

>> Du skal til langt mere eksotiske lande, hvis du har tænkt dig at smutte
>> fra gælden og ikke blive fundet.
>>
>>
>
> Norge er langt nok væk .. Har en bekendt som er daffet derop

Men bo i Norge resten af sit liv for 110.000 kr?
Hvad er i øvrigt begrundelsen for at man ikke henter restancer i Norge?

Mvh Maria



oz3bto (17-12-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 17-12-08 22:58


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:49496146$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Du skal til langt mere eksotiske lande, hvis du har tænkt dig at smutte
>>> fra gælden og ikke blive fundet.
>>>
>>>
>>
>> Norge er langt nok væk .. Har en bekendt som er daffet derop
>
> Men bo i Norge resten af sit liv for 110.000 kr?
> Hvad er i øvrigt begrundelsen for at man ikke henter restancer i Norge?
>
> Mvh Maria



Hans v ar et større beløb efter et mislykket firma



Maria Frederiksen (18-12-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 18-12-08 21:30

> Hans v ar et større beløb efter et mislykket firma

Ja,ok, men ikke stort - hvorfor henter man ikke restancer i Norge?

Mvh Maria



Jon Bendtsen (18-12-2008)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 18-12-08 23:51

Maria Frederiksen wrote:
>> Hans v ar et større beløb efter et mislykket firma
>
> Ja,ok, men ikke stort - hvorfor henter man ikke restancer i Norge?

Der kan være mange grunde. Hvis man alligevel ikke tror at
debitor kan betale, hvorfor så forsøge at inddrive pengene?



JonB

Stig Johansen (19-12-2008)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 19-12-08 06:13

Jon Bendtsen wrote:

> Maria Frederiksen wrote:
>> Ja,ok, men ikke stort - hvorfor henter man ikke restancer i Norge?
>
> Der kan være mange grunde. Hvis man alligevel ikke tror at
> debitor kan betale, hvorfor så forsøge at inddrive pengene?

Kan det tænkes, at det er fordi norge ikke er med i EU, og derfor ville
medføre for meget (retsligt) bøvl ?

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Jon Bendtsen (19-12-2008)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 19-12-08 09:48

Stig Johansen wrote:
> Jon Bendtsen wrote:
>
>> Maria Frederiksen wrote:
>>> Ja,ok, men ikke stort - hvorfor henter man ikke restancer i Norge?
>> Der kan være mange grunde. Hvis man alligevel ikke tror at
>> debitor kan betale, hvorfor så forsøge at inddrive pengene?
>
> Kan det tænkes, at det er fordi norge ikke er med i EU, og derfor ville
> medføre for meget (retsligt) bøvl ?

Næppe, hvis der er tale om penge nok.

Trine Kornum Christi~ (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 17-12-08 13:43

"nerd" <nerd@live.com> writes:

> Men kommer RKI i danmark efter mig i sverige ?

RKI kommer ikke efter dig, med mindre du selv anerkender gælden eller
du i retten bliver dømt til at anerkende gælden.

Men dine kreditorer kommer efter dig!

Mvh Trine

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

nerd (17-12-2008)
Kommentar
Fra : nerd


Dato : 17-12-08 13:50

> Men dine kreditorer kommer efter dig!

hvordan ? kan de trække det af min løn inden det bliver udbetalt ?


Trine Kornum Christi~ (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 17-12-08 14:20

"nerd" <nerd@live.dk> writes:

>> Men dine kreditorer kommer efter dig!
>
> hvordan ? kan de trække det af min løn inden det bliver udbetalt ?

Hvis du bliver dømt ved en fogedsag, kan der gøres udlæg i en hel del
ting, læs mere om det her:

http://www.familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/emner/643.html&val=fogeden

Lønnen kommer an på hvilken gæld det er. Noget gæld, f.eks.
ejendomsskatter, til det offentlige kan inddrives ved lønindholdelse.
Læs mere om det her:
http://www.familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/emner/643.html&val=fogeden

Så alt i alt er det ikke nogen god ide bare at smutte.

Mvh Trine

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

nerd (17-12-2008)
Kommentar
Fra : nerd


Dato : 17-12-08 14:48

> Hvis du bliver dømt ved en fogedsag, kan der gøres udlæg i en hel del
> ting, læs mere om det her:
>
> http://www.familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/emner/643.html&val=fogeden

Ja, men jeg har ikke en hel del unormale ting, så de kan ikke tage noget som
helst. Jeg har gamle læder møbler fra år 2000, plasma fladskærm som er 3 år
gammelt og ikke ret meget værd mere, ældre computer osv. Jeg har heller
ingen bil, men har en cykel som de ikke kan røre. Så jeg kan ikke se at de
kan gøre så meget hvis det skulle komme såvidt.


> Lønnen kommer an på hvilken gæld det er. Noget gæld, f.eks.
> ejendomsskatter, til det offentlige kan inddrives ved lønindholdelse.

De kan heller ikke tage af min løn, da jeg ikke har mere end de 5000 kr. til
mig selv i mdr. efter skat. Men nu må jeg se. Det kan da være jeg snart får
job her i dk, så jeg ikke behøver flytte for at få arbejde.


Uffe Kousgaard (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 17-12-08 14:51

"nerd" <nerd@live.dk> wrote in message
news:494902fe$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Det kan da være jeg snart får job her i dk, så jeg ikke behøver flytte for
> at få arbejde.

Jobmarkedet er da bedre i Danmark end de fleste af vores nabolande?



nerd (17-12-2008)
Kommentar
Fra : nerd


Dato : 17-12-08 14:52

> Jobmarkedet er da bedre i Danmark end de fleste af vores nabolande?

Jeg kan nemt få arbejde indenfor computer support i sverige hvis jeg vil,
men jeg kan åbenbart ikke få noget her selvom jeg har været til en del
samtaler.


nerd (17-12-2008)
Kommentar
Fra : nerd


Dato : 17-12-08 14:55

Jeg ved, at jeg kan få noget, fordi jeg har arbejdet i Sverige før, og de
mangler konstant danskere.

Der er flere callcentre deroppe med eu-tilskud fordi de ligger i et øde
område.

Men lønnen er bare ikke så god i sverige.


Allan Soerensen (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 17-12-08 16:16

"nerd" <nerd@live.dk> skrev i en meddelelse
news:494904bd$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg ved, at jeg kan få noget, fordi jeg har arbejdet i Sverige før, og de
> mangler konstant danskere.
>
> Der er flere callcentre deroppe med eu-tilskud fordi de ligger i et øde
> område.

Så er det sgu da bare med at komme af sted, så du kan tjene penge så du kan
få afdraget på din gæld inden den bliver helt uoverskuelig.

> Men lønnen er bare ikke så god i sverige.

og?



mr (17-12-2008)
Kommentar
Fra : mr


Dato : 17-12-08 18:41


"nerd" <nerd@live.dk> skrev i en meddelelse
news:494904bd$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg ved, at jeg kan få noget, fordi jeg har arbejdet i Sverige før, og de
> mangler konstant danskere.
>
> Der er flere callcentre deroppe med eu-tilskud fordi de ligger i et øde
> område.
>
> Men lønnen er bare ikke så god i sverige.
>
ak ja. Det er sørme svært at se problemet her.
Ta dog det arbejde du så nemt kan få og høvl af på gælden. Det er det "man"
gør.
Gæld er penge man hår lånt, lånte penge skal betales tilbage med penge.
Penge kan må få hvis man skaffer sig et arbejde. De par håndører du skylder
kan betales tilbage over et par år fore en rask ung mand. Se at komme i gang
og brug kreaviteten til at tjene penge istedet for at tro du kan flygte fra
gæld.




Ejvind Kruse (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 17-12-08 19:08


"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:49493994$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "nerd" <nerd@live.dk> skrev i en meddelelse
> news:494904bd$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg ved, at jeg kan få noget, fordi jeg har arbejdet i Sverige før, og de
>> mangler konstant danskere.
>>
>> Der er flere callcentre deroppe med eu-tilskud fordi de ligger i et øde
>> område.
>>
>> Men lønnen er bare ikke så god i sverige.
>>
> ak ja. Det er sørme svært at se problemet her.
> Ta dog det arbejde du så nemt kan få og høvl af på gælden. Det er det
> "man" gør.
> Gæld er penge man hår lånt, lånte penge skal betales tilbage med penge.
> Penge kan må få hvis man skaffer sig et arbejde. De par håndører du
> skylder kan betales tilbage over et par år fore en rask ung mand. Se at
> komme i gang og brug kreaviteten til at tjene penge istedet for at tro du
> kan flygte fra gæld.
>
>
Hvad siger du så til Stein Bagger ?

--
Ejvind van der Halen - men kald mig bare Birger
Kaj: Man skulle tage og skide ham Mågensen et stykke ?
Bøje: Ja han er godt nok en kedelig karl. HA - HA - HA - HA!
BøMM i mudderet:"I m compftebal whit it as it is"


nerd (17-12-2008)
Kommentar
Fra : nerd


Dato : 17-12-08 21:27

>> ak ja. Det er sørme svært at se problemet her.
>> Ta dog det arbejde du så nemt kan få og høvl af på gælden. Det er det
>> "man" gør.
>> Gæld er penge man hår lånt, lånte penge skal betales tilbage med penge.
>> Penge kan må få hvis man skaffer sig et arbejde. De par håndører du
>> skylder kan betales tilbage over et par år fore en rask ung mand. Se at
>> komme i gang og brug kreaviteten til at tjene penge istedet for at tro du
>> kan flygte fra gæld.

Nu har du aldrig været arbejdsløs. vel ? Jeg søger alle de jobs jeg kan
finde og jeg kommer også til samtaler, men får ikke jobbene pga. andre har
mere erfaring, og de fleste produktions firmaer fyrer. Men det er vidst ikke
et jura problem mere.


> Hvad siger du så til Stein Bagger ?

Ja, det gad jeg også godt vide. Når han kommer ud af fængslet har han
sikkert rigelig pension. Måske jeg bare skal sidde i fængsel 1 måned for at
høvle den gæld af. Det kan da ikke været meget længere tid sammenlignet med
Bagger.


Jon Bendtsen (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 17-12-08 15:26

nerd wrote:
>> Hvis du bliver dømt ved en fogedsag, kan der gøres udlæg i en hel del
>> ting, læs mere om det her:
>>
>> http://www.familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/emner/643.html&val=fogeden
>>
>
> Ja, men jeg har ikke en hel del unormale ting, så de kan ikke tage noget
> som helst. Jeg har gamle læder møbler fra år 2000, plasma fladskærm som
> er 3 år gammelt og ikke ret meget værd mere, ældre computer osv. Jeg har
> heller ingen bil, men har en cykel som de ikke kan røre. Så jeg kan ikke
> se at de kan gøre så meget hvis det skulle komme såvidt.

De rette læder møbler fra 2000 vil stadig være penge værd.

Dit Plasma TV bruger sikkert en masse strøm, og når du nu
ikke har noget arbejde, så bruger du det sikkert hele dagen,
hvilket gør din el regning stor. Sælg det og skærm ned på
dine faste udgifter.


>> Lønnen kommer an på hvilken gæld det er. Noget gæld, f.eks.
>> ejendomsskatter, til det offentlige kan inddrives ved lønindholdelse.
>
> De kan heller ikke tage af min løn, da jeg ikke har mere end de 5000 kr.
> til mig selv i mdr. efter skat. Men nu må jeg se. Det kan da være jeg
> snart får job her i dk, så jeg ikke behøver flytte for at få arbejde.

Hvor store faste udgifter har du da?

Hvorfor satte du dig iøvrigt i så meget gæld?


JonB

nerd (17-12-2008)
Kommentar
Fra : nerd


Dato : 17-12-08 16:02

> De rette læder møbler fra 2000 vil stadig være penge værd.

Ja men ikke nogle som kostede 10.000 kr dengang.

> Dit Plasma TV bruger sikkert en masse strøm, og når du nu
> ikke har noget arbejde, så bruger du det sikkert hele dagen,
> hvilket gør din el regning stor. Sælg det og skærm ned på
> dine faste udgifter.

Ja for arbejdsløse sidder jo bare og ser tv hele dagen lang. Sikke nogle
fordomme.

> Hvor store faste udgifter har du da?

Hvis jeg får dagpenge på 10.000 i mdr. og har lån på 4.000, så er der ikke
meget tilbage til husleje m.m.

> Hvorfor satte du dig iøvrigt i så meget gæld?

Tjah hvorfor køber folk hus, som de ikke kan betale hvis de bliver
arbejdsløse.


Jon Bendtsen (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 17-12-08 16:15

nerd wrote:
>> De rette læder møbler fra 2000 vil stadig være penge værd.
>
> Ja men ikke nogle som kostede 10.000 kr dengang.
>
>> Dit Plasma TV bruger sikkert en masse strøm, og når du nu
>> ikke har noget arbejde, så bruger du det sikkert hele dagen,
>> hvilket gør din el regning stor. Sælg det og skærm ned på
>> dine faste udgifter.
>
> Ja for arbejdsløse sidder jo bare og ser tv hele dagen lang. Sikke nogle
> fordomme.

Well, du var sku selv lidt uden om den fordom da du startede
med at klage din nød over at firmaer kan starte forfra men
at private ikke kan. Eller det med at du ville flygte til
udlandet.

Men seriøst, overvej at skære ned på dit forbrug alle de
steder du kan.


>> Hvor store faste udgifter har du da?
>
> Hvis jeg får dagpenge på 10.000 i mdr. og har lån på 4.000, så er der
> ikke meget tilbage til husleje m.m.

Så afdrag noget mindre, og tag kontakt og sig at du kun kan betale
2000? om måneden.


>> Hvorfor satte du dig iøvrigt i så meget gæld?
>
> Tjah hvorfor køber folk hus, som de ikke kan betale hvis de bliver
> arbejdsløse.

Ja det ved jeg da virkelig ikke. Jeg har ikke købt hus (endnu).
Men de køber det sikkert fordi de ikke regner med at blive
arbejdsløse.

Dit plasma TV kunne du iøvrigt også have undværet og så nedbragt
din gæld.


JonB

Maria Frederiksen (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 17-12-08 21:32

> Tjah hvorfor køber folk hus, som de ikke kan betale hvis de bliver
> arbejdsløse.

Det gør alle folk heller ikke. Nogle gør, og de må så betale af på gælden,
hvis huset ryger.

Mvh Maria



Carsten (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 17-12-08 13:47

"nerd" <nerd@live.com> skrev i en meddelelse
news:4948f1e8$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg er desværre arbejdsløs og har studielån i dk på ca. 110.000 kr. og
> banklån på ca. 130.000 kr. Hvis jeg ikke kan betale lån i dk, så ryger jeg
> til sidst i rki.
>
> Hvad så hvis jeg flytter til sverige for at arbejde og starte på en frisk
> ? Men stadig ikke har råd til at betale afdrag på mine lån i dk ?
>
> Nu er lønnen ikke vildt stor i sverige og hvis jeg skal afdrage 4000 i
> mdr. i DKK, så vil det vel blive over 5000 SEK, så det er jo ingen fordel.
>
> Men kommer RKI i danmark efter mig i sverige ?
>
> Det er et noget lusket spørgsmål, men når firmaer kan gå konkurs og bare
> starte forfra, så skulle det måske også være en mulighed for private som
> ikke kan se sig ud af det hele, og som ikke har en vildt god løn.

Nu er det jo ikke RKI du skal være "bange" for. De registrerer dig bare så
du ikke kan optage yderligere gældsforpligtelser - og det har du vel ikke
tænkt dig alligevel ?!
Nææ, det er kongens foged du skal holde fra måtten og det nytter ikke kun at
flytte til sverige. Få dig i stedet en fornuftig afdragsaftale med dine
kreditorer. Hvis du får job og bor i sverige og kan dokumentere din nye løn
og udgifter så behøver de vel ikke få 4 eller 5 tkr. om måneden ?

Carsten



Jon Bendtsen (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 17-12-08 13:49

nerd wrote:
> Jeg er desværre arbejdsløs og har studielån i dk på ca. 110.000 kr. og
> banklån på ca. 130.000 kr. Hvis jeg ikke kan betale lån i dk, så ryger
> jeg til sidst i rki.

Og hvad sker der så? RKI er ikke så slemt, det dør du ikke
af. Har du nogle værdier du kan realisere? Bil? fladskærms
tv?
Hvad med bare at finde et eller andet arbejde? evt. i netto?


> Hvad så hvis jeg flytter til sverige for at arbejde og starte på en
> frisk ? Men stadig ikke har råd til at betale afdrag på mine lån i dk ?

Hvorfor har du ikke råd til at betale? Der er ingen der
siger at du skal have fladskærms TV og stor volvo.


> Nu er lønnen ikke vildt stor i sverige og hvis jeg skal afdrage 4000 i
> mdr. i DKK, så vil det vel blive over 5000 SEK, så det er jo ingen fordel.

240.000 afdraget med kun 4000 om måneden er kun 60 måneder.
(renter ikke medtaget, for afdraget er jo 4000.)

Men evt. kan du da overveje at bede om at få sat afdraget ned
til noget overkommeligt.


> Men kommer RKI i danmark efter mig i sverige ?

Næppe RKI, men dem du skylder penge er sikkert lige glade med
hvor du bor, så de kommer efter dig.


> Det er et noget lusket spørgsmål, men når firmaer kan gå konkurs og bare
> starte forfra, så skulle det måske også være en mulighed for private som
> ikke kan se sig ud af det hele, og som ikke har en vildt god løn.

Når firmaer går konkurs så mister ejerne af firmaet også alle
de penge de har skudt ind i firmaet. Hvis det er personligt
ejet selskab eller I/S, så mister ejeren/ejerne også ALT.

Desuden kan private også godt få en gældsanering, men det kan du
næppe når du kun skylder 240.000 væk.



JonB

Ralph Køster (19-12-2008)
Kommentar
Fra : Ralph Køster


Dato : 19-12-08 19:33

Tja...man bliver lidt harm over din tankegang når man selv har betalt hver
en øre tilbage efter en tvangsauktion.

I næsten 9 år har jeg haft mit faste arbejde og kørt taxa ved siden af for
at betale over 150.000 kr tilbage.

Få et arbejde..uanset hvad.
Kontakt dem du skylder penge og lav en afdragsordning (hvs du er røget i
RKI) på den betingelse at de sletter dig fra RKI
når de har modtaget 1 afdrag.
Dernæst samler du gælden i et beløb ved at låne i banke.
Derefter går du i gang med at afdrage og det er sikkert kun 2-2500,- pr md.

Se så at komme i gang.

Du kan starte med at komme her og få min nysamlede monstercomputer til
overhovedet at starte op

Ralph.



nerd (19-12-2008)
Kommentar
Fra : nerd


Dato : 19-12-08 22:37

> Få et arbejde..uanset hvad.
> Kontakt dem du skylder penge og lav en afdragsordning (hvs du er røget i
> RKI) på den betingelse at de sletter dig fra RKI
> når de har modtaget 1 afdrag.
> Dernæst samler du gælden i et beløb ved at låne i banke.
> Derefter går du i gang med at afdrage og det er sikkert kun 2-2500,- pr
> md.

Jeg er ikke røget i RKI endnu, men det kommer jeg heller ikke nu, for jeg
har lige fået den bedste julegave Jeg havde søgt om eftergivelse af
studielån, men regnede nu ikke med at få noget ud af det. Men jeg har sørme
lige fået et brev i dag om at gælden nedskrives fra ca. 110.000 kr. til
26.000 kr.


> Du kan starte med at komme her og få min nysamlede monstercomputer til
> overhovedet at starte op

Ja, det kunne jeg måske. Men du bor nok langt fra Vestjylland ?


Jon Bendtsen (20-12-2008)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 20-12-08 09:53

nerd wrote:
>> Få et arbejde..uanset hvad.
>> Kontakt dem du skylder penge og lav en afdragsordning (hvs du er røget
>> i RKI) på den betingelse at de sletter dig fra RKI
>> når de har modtaget 1 afdrag.
>> Dernæst samler du gælden i et beløb ved at låne i banke.
>> Derefter går du i gang med at afdrage og det er sikkert kun 2-2500,-
>> pr md.
>
> Jeg er ikke røget i RKI endnu, men det kommer jeg heller ikke nu, for
> jeg har lige fået den bedste julegave Jeg havde søgt om eftergivelse
> af studielån, men regnede nu ikke med at få noget ud af det. Men jeg har
> sørme lige fået et brev i dag om at gælden nedskrives fra ca. 110.000
> kr. til 26.000 kr.
>
>
>> Du kan starte med at komme her og få min nysamlede monstercomputer til
>> overhovedet at starte op
>
> Ja, det kunne jeg måske. Men du bor nok langt fra Vestjylland ?

Hvad med at flytte til en størrer by hvor du rent faktisk kan få et job?

nerd (20-12-2008)
Kommentar
Fra : nerd


Dato : 20-12-08 13:13

> Hvad med at flytte til en størrer by hvor du rent faktisk kan få et job?

Ja, det er da også med i overvejelserne, f.eks. Århus.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste