reformulering af spørgsmål (jobtræning)
Fra : Ralph

Dato : 16-12-08 17:46

Jeg tillader mig at omformulere et spørgsmål.

Hvis man er på kontanthjælp, har små børn og/eller bor på landet kan
kommunen så se bort fra pasningsmuligheder af børn, mulighed for transport
ved nat/aften/week-endarbejde ved anvisning af arbejde/jobtræning?

Hvad med religiøse forbehold: Muslim/svin, satanist/kirke, Jehova/blodbank,
Budhist/kreaturslagteri, Indre mission/sexfilm - I ved vist hvad jeg mener.

Sidste: hvad med aften/weekend-tillæg?

--
Ralph

Fra : Knut

Dato : 16-12-08 17:55

Der er (desværre) ikke frit valg på alle hylder.
Jeg har selv prøvet det - og klaget hele vejen op i systemet uden at få en
skid ud af det!
Jeg fik valget mellem at sige nej til det jobtræningstilbud og dermed nejtak
til enhver indtægt (dagpenge) og at sige ja til træningstilbuddet og dermed
opnå en indtægt matchende dagpengesatsen.
Behøver jeg sige at jeg selv fandt en anden løsning hurtigst muligt - det
tog desværre dog 10 uger, hvor jeg følte mig total misbrugt.

Knut

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 17-12-08 17:14

Knut wrote, On 12/16/08 5:54 PM:
> [...]
> Behøver jeg sige at jeg selv fandt en anden løsning hurtigst muligt - det
> tog desværre dog 10 uger, hvor jeg følte mig total misbrugt.

den slags sker heldigvist ikke for master fat bastard, thi master fat
bastard er snart direktør.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-12-08 18:04

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> Hvis man er på kontanthjælp, har små børn og/eller bor på landet kan
> kommunen så se bort fra pasningsmuligheder af børn, mulighed for transport
> ved nat/aften/week-endarbejde ved anvisning af arbejde/jobtræning?

Du skal have fat i aktivloven, §13, stk. 4. Del 5 siger at man ikke
har pligt til at tage imod et tilbud, hvis man er nødt til at passe
sine børn og der ikke kan anvises anden pasningsmulighed. Men hvis der
f.eks. er en ægtefælle/partner der er hjemme, så er man jo ikke nødt
til at passe sine børn.

> Hvad med religiøse forbehold: Muslim/svin, satanist/kirke, Jehova/blodbank,
> Budhist/kreaturslagteri, Indre mission/sexfilm - I ved vist hvad jeg mener.

Del 10 siger at man kan nægte, hvis arbejdet omfatter udvikling og
fremstilling af krigsmateriel. Men det er den eneste undtagelse der er
hvad den slags angår.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde