titlen advokat
Fra : kjaer

Dato : 13-12-08 13:08

Er advokat en beskyttet titel, eller kan alle og enhver kalde sig advokat?

Fra : Søren Blom

Dato : 13-12-08 13:17

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev
> Er advokat en beskyttet titel, eller kan alle og enhver kalde sig advokat?

Det tog ca. ½ sekund at finde svaret på google, som du kan læse det her
http://www.knupa.dk/advokat.htm

Den korte version, nej, alle og en hver kan ikke kalde sig advokat.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-12-08 16:41

Søren Blom udtrykte præcist:
> "kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev
>>

> Det tog ca. ½ sekund at finde svaret på google, som du kan læse det her
> http://www.knupa.dk/advokat.htm
>
> Den korte version, nej, alle og en hver kan ikke kalde sig advokat.

Men du kan kalde dig Direktør

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-12-08 16:44

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message

> Men du kan kalde dig Direktør

Men det vil stadig være løgn, hvis du ikke er det.

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-12-08 17:38

Uffe Kousgaard wrote:

> Men det vil stadig være løgn, hvis du ikke er det.

Hvornår er man direktør?

--
Jesper Lund

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-12-08 18:06

Jesper Lund wrote:

> Hvornår er man direktør?

Når man er kvinde i huset :)

Stig Johansen

Fra : Jubii

Dato : 13-12-08 18:13

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen

> Når man er kvinde i huset :)

I mit hus ville de være sekretær+indkøber+kantinedame+opvasker.
Og da disse stillinger skal overvåges så arbejdet bliver ordentlig
gjort, er manden naturligvis direktør i huset.

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-12-08 18:16

Uffe Kousgaard wrote:

> Hvis man er ansat i en stilling, hvor stillingsbetegnelsen er direktør.
> Jeg har eget firma, men da det hverken er et aps eller a/s, kalder jeg
> mig ikke direktør.

Som du siger.. man er direktør hvis man kalder sig direktør. Derfor kan
det aldrig være løgn at man er direktør.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-12-08 18:59

Ulvir wrote:

> Eller entreprenør for den sags skyld..

Jurist er heller ikke en beskyttet titel (cand.jur er).

--
Jesper Lund

Fra : Bo

Dato : 14-12-08 03:40

On 13 Dec., 14:07, "kjaer" <sikken...@gmail.com> wrote:
> Er advokat en beskyttet titel, eller kan alle og enhver kalde sig advokat?

Hvorfor er titlen "Grosserer" og "Generalimportør" bortfaldet ?
Når vi er ved snakken på "bakken"