Er rygning lig med stoffer
Fra : Kim2000

Dato : 12-12-08 22:06

Kort spørgsmål:

En kostskole tillader sine elever at ryge, vi taler om elever på 13-16 år.
Det sker åbenlyst og det er anbragte børn. Børnenes forældre er direkte imod
denne politik.

Jeg mener skolen handler ulovligt og ikke lever op til deres skærpede
tilsyn.

Hvilken lov skal jeg have fat i?

Fra : vvv

Dato : 12-12-08 23:38

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> imod denne politik.
>
> Jeg mener skolen handler ulovligt og ikke lever op til deres skærpede

Ingen, hvis det er anbragte børn, er rygning nok deres mindste problem.

Og nej, selvfølgelig er rygning ikke ligmed stoffer.

vv

Fra : JBH

Dato : 13-12-08 00:37

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Ingen, hvis det er anbragte børn, er rygning nok deres mindste problem.
>
> Og nej, selvfølgelig er rygning ikke ligmed stoffer.

Kommer vel an på hvad de ryger

Og ja, at de unge får lov at ryge, giver nok et bedre bedre klima...(hvem
har ikke oplevet en ryger som mangler sin smøg

/JBH

Fra : Henrik Madsen

Dato : 14-12-08 11:40

On Sat, 13 Dec 2008 00:37:04 +0100, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Og ja, at de unge får lov at ryge, giver nok et bedre bedre klima...(hvem
>har ikke oplevet en ryger som mangler sin smøg

Tja..

Hvem har ikke set hvad en narkoman der mangler et fix kan finde på.

Narko er cigaretter ikke....Men det er nøjagtigt de samme mekanismer i
kroppen som er i spil alligvel.

Henrik Madsen

Fra : Ulvir

Dato : 13-12-08 01:03

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> Og nej, selvfølgelig er rygning ikke ligmed stoffer.

Lige bortset fra at nikotin er en af de mest afhængighedsskabende stoffer
der findes..

Fra : Kim2000

Dato : 13-12-08 07:11

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Ingen, hvis det er anbragte børn, er rygning nok deres mindste problem.
>
> Og nej, selvfølgelig er rygning ikke ligmed stoffer.

Vi taler om at lovgivingen siger 18 år, børnene er _begyndt_ at ryge på
stedet og hvordan får de overhovedet smøgerne? De kan i hvert fald låne af
pædagakkerne.

Fra : Jubii

Dato : 13-12-08 08:01

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen news:49435221$0

> Vi taler om at lovgivingen siger 18 år, børnene er _begyndt_ at ryge
> på stedet og hvordan får de overhovedet smøgerne? De kan i hvert fald
> låne af pædagakkerne.
Ville være rart om juragruppen kunne holdes fri for slang.
Du vil vel tages seriøst?

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 13-12-08 12:03

Kim2000 wrote:
> [...]
> denne politik.
>
> Jeg mener skolen handler ulovligt og ikke lever op til deres skærpede

spis en tudekiks.

> Hvilken lov skal jeg have fat i?

der findes ikke nogen lov der giver ddig ret til at sætte dit barn i
fængsel, for ikke at få fat i smøger og forhindre rygning jvf.
fritz-monstret. barnet er gammelt nok til selv at vælge!

Fra : Kim2000

Dato : 13-12-08 12:16

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fængsel, for ikke at få fat i smøger og forhindre rygning jvf.
> fritz-monstret. barnet er gammelt nok til selv at vælge!

Er du psykisk syg?

Fra : Ulvir

Dato : 13-12-08 12:37

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> "Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i en meddelelse

> Er du psykisk syg?

En fat bastard mental case..

Fra : Jubii

Dato : 13-12-08 13:01

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> En fat bastard mental case..

Højest en provokatør, og dem er der nogle stykker af på dk usenet.
Denne tråd ser jeg også som en ikke helt ren jura-tråd, men lidt
provokerende da indsigt i emnet burde være en selvfølge.
Rygeloven burde være læst først, og der findes adskillige bøger om
tobakkens skadelighed.

Fra : Kim2000

Dato : 13-12-08 13:23

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> provokerende da indsigt i emnet burde være en selvfølge.
> Rygeloven burde være læst først, og der findes adskillige bøger om

Har jeg så ikke ret i at det er pædagogernes ansvar, da det er dem, der har
"overtaget" forældremyndigheden over børnene. Loven skriver meget klart at
man skal være 18 år før det er tilladt at ryge, og personligt anser jeg
faktisk det som særdeles alvorligt, meget mere alvorligt end at drikke
alkohol.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-12-08 13:30

Kim2000 skrev:

>Loven skriver meget klart at man skal være 18 år før det er tilladt at ryge

Kan du henvise til den lov som det står i

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim2000

Dato : 13-12-08 18:28

> Kan du henvise til den lov som det står i

Det står jo på samtlige tankstationer, butikker osv osv.

Jeg spørger og spørger efter hvor jeg finder loven bag disse ettiketter, men
det er der åbenbart ingen der kan svare på.

Fra : Ulvir

Dato : 13-12-08 18:35

http://www.sst.dk/upload/forebyggelse/18tobak/indhold_i_loven.pdf

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-12-08 18:49

Kim2000 skrev:

>Det står jo på samtlige tankstationer, butikker osv osv.

næ der står at de ikke må sælge det til dem under en bestemt aldersgrænse,
ikke at dem under den aldersgrænse ikke må ryge det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-12-08 19:00

Ivan V. Klattrup wrote:

> næ der står at de ikke må sælge det til dem under en bestemt
> aldersgrænse, ikke at dem under den aldersgrænse ikke må ryge det.

På den tankstation hvor jeg plejer at komme, står der: "Tobaksrygning og
brug af åben ild forbudt".

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : -=JF=-

Dato : 13-12-08 16:07

Kim2000 skrev:

> Loven skriver meget klart at
> man skal være 18 år før det er tilladt at ryge.

Der er da ingen lov der forbyder folk, herunder børn, at ryge!
At de ikke må købe tobakken selv er en anden sag.

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.
(John Lennon)

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 14-12-08 14:42

Kim2000 wrote, On 12/13/08 12:15 PM:
> "Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i en meddelelse

> Er du psykisk syg?

Tråden handler IKKE om psykisk sygdom og ej om mig, men om dig. Har du
ikke lært at læse og forstå i folkeskolen, eller hvilken del var du
egentligt i tivl om, siden du svarede i vest når jeg skrev i øst?

Jeg gentager:

der findes ikke nogen lov der giver ddig ret til at sætte dit barn i
fængsel, for ikke at få fat i smøger og forhindre rygning jvf.
fritz-monstret. barnet er gammelt nok til selv at vælge!

Det er sådan set bare sandheden, det burde du nok kunne forstå evt.
efter et par flere indlæg. Og master fat bastard har altid sagt: NEJ
RYGNING ER IKKE LIG MED STOFFER!

Jeg har ikke yderligere at tilføje, jeg syntes pointen fra starten var
så klar som den kunne blive.

EOD.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-12-08 13:48

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> En kostskole tillader sine elever at ryge, vi taler om elever på 13-16
> år. Det sker åbenlyst og det er anbragte børn. Børnenes forældre er
> direkte imod denne politik.

Forældre til anbragte børn er oftest ikke begejstret for ret mange af de
tiltag der sker omkring deres børn.

> Jeg mener skolen handler ulovligt og ikke lever op til deres skærpede
> tilsyn.

Lovgivningsmæssigt tror jeg ikke der er noget at komme efter. Moral, etik
og helbredsmæssigt kan det helt sikkert diskuteres.

Jeg kan komme i tanke om visse pædagogiske eller behandlingsmæssige
årsager. Så jeg ville da spørge ind til hvorfor det sker.

Fra : Kim2000

Dato : 13-12-08 18:33

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Forældre til anbragte børn er oftest ikke begejstret for ret mange af de
> tiltag der sker omkring deres børn.

Sikkert ikke, men denne specifikke utilfredshed mener jeg faktisk forældrene
har ret i.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-12-08 20:19

> Sikkert ikke, men denne specifikke utilfredshed mener jeg faktisk
> forældrene har ret i.

Hvad du eller forældrene måtte mene er irrelevant. Juridisk er der intet at
komme efter.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-08 17:25

> [...]
> imod denne politik.
>
> Jeg mener skolen handler ulovligt og ikke lever op til deres skærpede

Ikke nogen..!!
Lad dog de stakkels børn være.
Mon ikke de har problemer nok i forvejen?

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 14-12-08 21:22

"Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke nogen..!!
> Lad dog de stakkels børn være.
> Mon ikke de har problemer nok i forvejen?

Nu har de i hvert fald et mere.