Hyrevogne
Fra : kaz

Dato : 12-12-08 14:40

Er det en lov der hedder <hyrevognsloven> eller deromkring?
Nåh, det jeg behøver er altså den lov der regulerer alt omkring hyrevogne.
Den gemmer sig godt.

Fra : alexbo

Dato : 12-12-08 14:55

"kaz" <kazai@yahoo.de> skrev

> Nåh, det jeg behøver er altså den lov der regulerer alt omkring hyrevogne.
> Den gemmer sig godt.

Det er fordi den ikke findes.
Der findes regler for sædernes bredde i en hyrevogn og for periodisk syn.
der findres regler for kørekort til hyrevogn, om chaufføruddannelse i
øvrigt.
Der er mange regler, også kommunale regler, men ingen steder finder du "alt
om hyrevogn".

Men en lov om taxikørsel kan det da blive til.

Alex Christensen

Fra : kaz

Dato : 12-12-08 15:52

alexbo wrote:
> "kaz" <kazai@yahoo.de> skrev

> Det er fordi den ikke findes.

:)

> [...]
> chaufføruddannelse i øvrigt.
> Der er mange regler, også kommunale regler, men ingen steder finder

ja regler er der mange af.

Der er regler om hvordan en taxachauffør udfylder en kørebog. Reglerne står
angiveligt på et ark i selve bogen.

Jeg ønsker at vide om politiet lovligt kan uddele bøder til cahuffører for
hvad de mener er mangler ved udfyldelse af kørebogen. Jeg ved godt at de
gør det, men er det lovligt?

> Men en lov om taxikørsel kan det da blive til.
>
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=21837

Takker for det. kik kerlige.

Synes ikke at det er at finde der.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 15-12-08 01:30

"kaz" <kazai@yahoo.de> skrev i meddelelsen
for
> hvad de mener er mangler ved udfyldelse af kørebogen. Jeg ved godt at de
> gør det, men er det lovligt?

> Takker for det. kik kerlige.
>
> Synes ikke at det er at finde der.

Hej Kaz

Tag en kigger på denne her : BEK nr 399 af 04/05/2006

Ligger her : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22551

Kig specielt i §13

Kan det hjælpe dig??

/Finn

Fra : kaz

Dato : 16-12-08 17:01

Finn Stampe Mikkelsen wrote:

> Hej Kaz
>
> Tag en kigger på denne her : BEK nr 399 af 04/05/2006

> [...]
Tak for det. Jeg skal lige se nærmere efter.