Hvordan beviser man uautoriseret indgreb i~
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-08 19:23

Hej

Her får først lige historien, meget kort, og spørgsmålet til sidst...

Jeg købte for knap 6 mdr. siden en mobil til 3000kr, den begyndte pludselig
at blive meget langsom ved opstart, mv.

Men nu vil de have mig til at betale 899,- da tlf. har været udsat for
uautoriseret indgreb, hvilket ikke er dækket af Garantien.

Jeg ved med 100% sikkerhed jeg ikke har pillet i den. Jeg synes det er for
let for dem bare at komme med den påstand.

Har andre været udsat for noget lign.? Har man reelt noget alternativ. Hvis
jeg ikke acceptere tilbuddet får jeg en regning på 250,- for fejlsøgning.

Jeg ved bevisbyrden ligger hos værkstedet. Men de er jo blot sikre i deres
sag, og mener det er godt nok. Men jeg finder det selvfølgelig urimeligt, at
de så let kan slippe uden om garanti, uden jeg reelt kan gøre noget...

Er der nogen paragraffer man kan henvise til?

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : /Peter

Dato : 10-12-08 19:41

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men nu vil de have mig til at betale 899,- da tlf. har været udsat for
> uautoriseret indgreb, hvilket ikke er dækket af Garantien.

De skal kunne bevise den har været udsat for dette indgreb,
hvordan vil de gøre det?

Fra : Peter

Dato : 10-12-08 22:14

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse
> De skal kunne bevise den har været udsat for dette indgreb,
> hvordan vil de gøre det?

Sporene fra en loddekolbe viser jo ikke hvem der førte den, og da værkstedet
er i gang med at lyve..............

Peter

Fra : alexbo

Dato : 10-12-08 22:44

"Peter" skrev

> Sporene fra en loddekolbe viser jo ikke hvem der førte den, og da
> værkstedet er i gang med at lyve..............

Ja måske, nu ved vi kun at Henrik skriver at han ikke har pillet i den, det
er ikke noget klart bevis på at værkstedet lyver.
Andre kunne have gjort, mens Henrik har haft telefonen eller før han fik
den.

En sådan bemærkning fortæller mere om dig end om værkstedet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-12-08 10:04

"Ja måske, nu ved vi kun at Henrik skriver at han ikke har pillet i den"

Det er korrekt. Men jeg undre mig bare over at værkstedet ikke kan/vil
fortælle hvad det er som de mener jeg har gjort.... Det mener jeg at jeg har
krav på, på en telefon som er mindre end 6 mdr. Når de ikke vil fortælle
det, kunne det lugte af at det blot er sådan de håndtere den slags

Fra : DADK

Dato : 13-12-08 10:09

alexbo wrote:
> [...]
> fik den.
>
> En sådan bemærkning fortæller mere om dig end om værkstedet.

Vanen tro er du mere interesseret i at stigmatisere folk der spørger i denne
gruppe, end i at hjælpe dem med juridiske spørgsmål.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-08 10:08

DADK skrev:

> Vanen tro er du mere interesseret i at stigmatisere folk der spørger i denne
> gruppe, end i at hjælpe dem med juridiske spørgsmål.

Alex Christensen er uhyre hjælpsom med grundige svar på juridiske
problemer. At han ikke lægger fingrene imellem når han udtrykker
sin mening, ændrer ikke det forhold.

--
Bertel

Fra : alexbo

Dato : 15-12-08 12:29

"Bertel Lund Hansen" skrev

En kompliment som jeg takker for.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 15-12-08 12:27

"DADK" skrev

> Vanen tro er du mere interesseret i at stigmatisere folk der spørger i
> denne gruppe, end i at hjælpe dem med juridiske spørgsmål.

Nu spurgte Peter ikke om noget, han beskyldte bare værkstedet for at lyve.
Nu synes jeg godt nok at stigmatisering er et stort ord at bruge,
men måske hænger det sammen med at Peter brændemærkede
værkstedet som løgnere.

mv
Alex Christensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-12-08 19:49

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men nu vil de have mig til at betale 899,- da tlf. har været udsat for
> uautoriseret indgreb, hvilket ikke er dækket af Garantien.

Det er standardsvaret hos visse skumle forhandlere - alternativt at der har
været fugt i telefonen. :) Hvem er forhandleren? Det er altid rart at vide
hvem man skal undgå.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-08 22:42

Forhandleren er Proshop.dk

Men da jeg ringede direkte til værkstedet, blev der sagt SHG, da de tog
røret. Proshop havde tidligere skrevet at det var et TDC service center.....
Så det er lige 3 stk jeg ikke handler med igen...

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-08 22:50

"Det er standardsvaret hos visse skumle forhandlere "

Hvis der er flere der har prøvet dette, vil jeg da opfordre til at skrive
til DR og TV2. Jo flere sager de får jo bedre. Og så kan vi måske få sat
fokus på problemet.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-12-08 17:51

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis der er flere der har prøvet dette, vil jeg da opfordre til at
> skrive til DR og TV2. Jo flere sager de får jo bedre. Og så kan vi

Hvilket problem ? at der kommer fugt i telefonerne ? Sonofon tager f.eks
billeder af de steder hvor der har været fugt, og nej de fugtskader dem
ikke selv, de fleste producenter giver ingen penge (for rep) af en
væskeskadet telefon, men selvfølgelig er det ikke rart at man som
forbruger skal betale for noget man selv ødelægger. (og ja jeg har selv
siddet som tekniker på mobiltelefoner, så nej du kan ikke overbevise mig
om at kunderne er SÅ uskyldige), har hørt forklaringer lige fra at
display der var flækket, var sket HELT af sig selv over natten, til
telefoner der manglede indmaden....

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-12-08 09:57

"Hvilket problem ? at der kommer fugt i telefonerne "

Jeg har ikke fugtproblemer i min telefon. Det har jeg prøvet adskillige
gange, og har selvfølgelig selv betalt for det. I øvrigt er SE og Nokia
temmelig modstandsdygtige overfor fugt, men de er selvfølgelig ikke 100%
tætte. Jeg kender Nokia's test procedure og SE skulle være nogenlunde det
samme, dog har jeg ikke "inside viden" fra SE.

Men mit problem er at de netop ikke vil fortælle, hvad det er som gør, at de
mener, der er lavet uautoriseret indgreb. Og de vil ikke medsende beviser.
Men de vil gerne give mig et stykke papir, hvor de skriver der er lavet
uautoriseret indgreb. Men jeg kan ikke få at vide om de mener jeg selv har
skilt den ad og fx. loddet i den. De vil kun bekræfte at der er lavet
uautoriseret indgreb. Jeg har i over en uge forsøgt at få kontakt til
værkstedet. Så sent som i torsdags ville de lige følge op og vende tilbage,
intet er sket.
I onsdags ringede værkstedet retur. Jeg fandt så senere ud af, at ham der
ringede sad hos SHG!!!!! Det konfronterede jeg så Proshop med, da jeg havde
fået at vide den var hos TDC. Så indrømmede de, at det alligevel ikke var
værkstedet der havde ringet og ham som jeg talte med, ikke havde kigget på
telefonen. Så jeg har stadig ikke talt med værkstedet og Proshop kan ikke
fortælle mig, hvad der er galt med min telefon. Det finder jeg uacceptabelt.
Telefonen var ikke 6 mdr. gammel da jeg afleverede den for 5 uger siden.
Hvorfor skulle de bruge 4 uger på at finde ud af at der var uautoriseret
indgreb.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-12-08 19:17

Hej igen

Jeg har i dag kontaktet en advokat. Så han overtager sagen, så må vi se
hvordan det ender. Det handler ikke så meget om pengene, men mere
princippet.