Hej Gruppe
Købelovens §78, stk. 4:
Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering
inden for rimelig tid...
Jeg har ladet mig fortælle at man som tommelfingerregel siger 4 uger er
rimelig, men at det afhænger af varens type.
§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for
rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art,
mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om
sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens
rådighed.
Varen er i mit tilfælde en mobil, jeg er ikke blevet tilbudt en lånemobil.
Der er ved at være gået 4 uger i denne omgang, før dette var den inde i 3
uger uden fejlene var udbedret.
Henvisninger til afgørrelser fra forbrugerombudsmanden modtages gerne :)
--
Mvh Brian
mail: "fornavn" @menuen.dk
|