Hvor lang tid er rimelig?
Fra : Tingholm [7900]

Dato : 08-12-08 17:13

Hej Gruppe

Købelovens §78, stk. 4:
Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering
inden for rimelig tid...

Jeg har ladet mig fortælle at man som tommelfingerregel siger 4 uger er
rimelig, men at det afhænger af varens type.

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for
rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art,
mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om
sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens
rådighed.

Varen er i mit tilfælde en mobil, jeg er ikke blevet tilbudt en lånemobil.
Der er ved at være gået 4 uger i denne omgang, før dette var den inde i 3
uger uden fejlene var udbedret.

Henvisninger til afgørrelser fra forbrugerombudsmanden modtages gerne :)

--
Mvh Brian
mail: "fornavn" @menuen.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-12-08 21:40

"Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse

> Henvisninger til afgørrelser fra forbrugerombudsmanden modtages gerne :)

Hej Brian
Håber du kan bruge dette

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner/haevet-koeb/

Husk at du sagtens kan brokke dig, uden at starte ud med høj stemmeføring og
uden at være sur.

Mvh Anders