cdwow , refusion af told
Fra : Torremus

Dato : 07-12-08 17:43

Jeg har købt en cd hos CDWOW.com , som er ejet af et HK firma, men hvor
varen sendes fra og returneres til England. ( De deres betingelser hvor
returadressen er et UK firma)

Men jeg er blevet fortoldet af denne cd, da de istedet har sendt den fra
Schweiz.

Nu står der i deres betingelser :

Varer som overskrider UK HM Customs and Excise VAT Personlig Import
allowances
Ordrer som indeholder varer der overskrider UK Customs and Excise VAT
personlig import grænse sendes via Hong Kong Post, som er vores post agent.

Hong Kong Post sørger for betaling af VAT og/eller andre skatter og afgifter
som måtte være forfaldne til UK H M Customs and Excise på dine vegne UD AF
DET BELØB DU ALLEREDE HAR BETAL. Du vil ikke blive bedt om at betale nogen
yderligere beløb ved levering/afhentning.

Mit spørgsmål er så om jeg har krav på refusion af told og gebyr fra post
DK, når de kun omtaler UK HM CUSTOM ?

Firmaets hjemmeside kan læses på dansk !

Jeg handler selvfølgelig ikke der igen, for når post danmark tager 120 kr. i
gebyr for fortoldning, så hjælper det ikke tolden kun er 37 kr.

Men det juridske spørgsmål er om jeg har samme krav som de engelske kunder ?

Hilsne torremus