Hvor findes 2 evangelietekster?
Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 15-12-08 01:12

I Jakob Knudsens bog Livsfilosofi fra 1948 omtales, at i to
Evangelietekster (SKATTEN SKJULT I MARKEN - KLINTEN BLANDT HVEDEN) til 5.
søndag efter Helligtrekonger er vort forhold til Guds rige fremstillet på to
forskellige måder.
Kan nogen hjælpe med oplysning om, hvor disse 2 evangelietekster findes?
På forhånd tak for et positivt svar.
Mvh.
Gingko

Fra : Vidal

Dato : 15-12-08 09:02

gingko (fjern NOSPAM) skrev:
> [...]
> forskellige måder.
> Kan nogen hjælpe med oplysning om, hvor disse 2 evangelietekster findes?

Lignelsen om ukrudtet i hveden

Matthæusevangeliet kap 13 - vers 24

http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=matt&id=3&chapter=13b&highlight=ukrudtet

-----

Lignelsen om skatten

Matthæusevangeliet kap 13 vers 44

http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=matt&id=3&chapter=13b&highlight=skat

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 15-12-08 11:42

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Lignelsen om ukrudtet i hveden
> [...]

Min bedste tak til Villy Dalsgaard for en så fornem og præcis besvarelse,
oven i købet med en understregning af det essentielle i teksterne.
Gingko