Madaira levadavandring
Fra : gregersen

Dato : 28-12-08 22:18

Hej i gruppen

Er der nogen der har et link til gode levadavandringer og busforbindelser
til og fra ?
Konen og jeg skal derned den 12 januar, så det kniber med tiden til at finde
materiale, jeg har googlet en del, men ikke fundet det rigtige endnu.

På forhånd tak til gruppen og godt nytår til alle.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 28-12-08 21:44

On Dec 28, 1:17 pm, "gregersen" <greger...@munkebo-borger.dk> wrote:

> Er der nogen der har et link til gode levadavandringer og busforbindelser
> til og fra ?

Jeg har desværre ikke links, men jeg har selv prøvet en enkelt Levada-
vandring. Den gik fra Monte og næsten hele vejen til Camacha. Grunden
til, at jeg skriver 'næsten' er, at vi forsøgte at undgå en meget lang
og totalt mørk tunnel. Vi kom på vildspor og havnede pludselig oppe
over skyerne.

Ruten er anbefalelsesværdig, men vær forberedt på, at man først skal
overstå en masse forhindringer for at komme fra Monte til selve
Levadaen. Der er tale om en stejl sti med løse sten og væltede
træstammer. Selve Levadaen byder på lidt af hvert -- alt fra flade
strækninger tæt på beboede områder til stejle klippesider uden
rækværk.

Der er adskillige busruter på øen, og der er tavler med afgangstider
ved "rutebilstationen" i Funchal. Det er for øvrigt billigt at køre
med taxa på Madeira, så det kan snildt være et alternativ til bus.

God tur!

--
Michael Knudsen

Fra : Bodil Anhøj

Dato : 29-12-08 20:28

hej... Når i kommer derned, skal i bare gå på det lokale turistkontor. De
har fine kort med godt aftegnede levadaruter med klar besked om sværhedsgrad
og længde...
Vh Bodil Anhøj.

--

"Kun døde fisk følger med strømmen"

Fra : Knagsted

Dato : 30-12-08 13:14

"gregersen" <gregersen@munkebo-borger.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> endnu.
>
> På forhånd tak til gruppen og godt nytår til alle.

http://www.sunflowerbooks.co.uk/wmadeira.htm

Den har helt sikkert netop det, du søger.
Nyd Madeira!
*S*

Fra : gregersen

Dato : 02-01-09 14:02

Tak til alle i gruppen, dejligt at få lidt hjælp.
Specielt tak for dit gode ordsprog, Bodil.

Med venlig hilsen og rigtig godt rejseår til jer alle !

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-01-09 09:38

On Dec 29 2008, 11:28 am, "Bodil Anhøj" <bo...@privat.dk> wrote:

> "Kun døde fisk følger med strømmen"

Og i Levadaerne flyder der døde rotter med strømmen! Vi var ved at
løbe tør for vand, og jeg tænkte på eventuelt at drikke noget fra
Levadaen. Vandet var helt klart, og så dejligt friskt ud ... men godt,
at jeg ikke gjorde det! Kort tid efter så vi adskillige døde rotter på
bunden

--
Michael Knudsen