Plus og minus - vaskemaskiner
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-12-08 21:30

Kan jeg få nogle kortfattede gode råd om køb af vaskemaskine?

Den skal naturligvis kunne det hele til det halve.

Er 6kg en almindelig eller lille maskine?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-12-08 22:51

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen
> Kan jeg få nogle kortfattede gode råd om køb af vaskemaskine?
>
> Den skal naturligvis kunne det hele til det halve.
>
> Er 6kg en almindelig eller lille maskine?

Ihvertfald 50% større end vores 30 år gamle maskine. Dengang var de nemlig
alle til 4 kg tørt tøj.

Steen.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-12-08 22:06

> Kan jeg få nogle kortfattede gode råd om køb af vaskemaskine?
>
> Den skal naturligvis kunne det hele til det halve.
>
> Er 6kg en almindelig eller lille maskine?

Vi er 2 personer, og der er en 6 kg maskine træls. Det varer simpelthen for
længe inden vi har tøj nok til en maskinfuld. Den var perfekt da vi havde 2
store knægte hjemme, så hvad er dit behov?
Det er ligegyldigt hvad den kan og hvad de reklamere med. Hvis du gør som de
fleste, så vasker man 80% af tøjet som 40 grader finvask inkl. fuld
centrifuge. Personligt ville jeg nok vælge ikke for hård centrifuge, men jeg
tørrer tøj udendørs, og ville vælge anderledes, hvis det skulle tumbles.

Så hvad er dit behov?

Mvh Maria

Fra : Anders Majland

Dato : 10-01-09 21:43

> Kan jeg få nogle kortfattede gode råd om køb af vaskemaskine?

Det er umuligt at overskue

> Den skal naturligvis kunne det hele til det halve.
Selvffølgelig og helst endnu billigere

Vi har selv lige været rumlen igennem http://majland.org/blog/?p=161
Jeg er har sat en måler på så jeg opdaterer om en uges med dens reelle
strømforbrug

Kort sagt så har vi købt en som tænk har testet med fornuftigt resultat. Der
er så uhyrligt mange maskiner at vælge imellem at det er umuligt at få et
bare nogenlunde overblik...

Nogen vender stod i samme situation så vi købte 2 postordre samtidigt - der
var nu ikke noget rabat at hente og kun få hundrede sparet på fragten i
forhold til at have købt dem enkeltvis

> Er 6kg en almindelig eller lille maskine?

Det er nok almindeligt idag - det er normalen vel 5-8kg

Vi har købt en 7kg's som erstatning for en gammel 4,4kg's - Den er virkeligt
meget større.

Og så har vi valgt et mærke med et rimeligt ry - Miele og Zanussi ligger i
top mgs færrest fejl men bosch og siemens lægger tæt på

/A