tilslutning af opvaskemaskine ?
Fra : TGJ

Dato : 28-12-08 20:58

Hej

Skal der monteres en kontraventil fra koldt vand til opvaskemaskinen?

Thomas

Fra : Henning

Dato : 28-12-08 21:36

On Sun, 28 Dec 2008 20:58:09 +0100, "TGJ" <somewhere@earth.com> wrote:

>Hej
>
>Skal der monteres en kontraventil fra koldt vand til opvaskemaskinen?

Ja - alt udstyr, hvor vandet kan risikere at slå tilbage skal udstyres
med kontraventil.

Fra : apollo14

Dato : 28-12-08 21:49

Henning skrev:

> Ja - alt udstyr, hvor vandet kan risikere at slå tilbage skal udstyres
> med kontraventil.

Der skal da ikke monteres hvis der sidder en på i forvejen, og de fleste
spulehaner er født med kontraventil.

De fleste opvaskere er født med vandventil, hvor vandet ikke kan løbe
baglæns. Desuden ville jeg nok hellere monterer en waterblock istedet
for, så vandet ikke bare står og fosser ud.

Fra : Armand

Dato : 31-12-08 15:15

apollo14 skrev:

> Der skal da ikke monteres hvis der sidder en på i forvejen, og de fleste
> spulehaner er født med kontraventil.

Spulehaner - á den vandhane der sikkert sidder i nærheden af
vaskemaskinen og har gevind til påskruning af en vandslange!

--
Armand.

Fra : apollo14

Dato : 01-01-09 15:14

Armand skrev:

> Spulehaner - á den vandhane der sikkert sidder i nærheden af
> vaskemaskinen og har gevind til påskruning af en vandslange!

Jeg ved godt hvad en spulehane er, og de kan også sidde under en
håndvask, for tilslutning af vand til en opvasker. Og skal jeg have en
vvs'er ud, INDEN jeg sætter en opvasker op, beder jeg ham sætte en
spulehane på, istedet for en ballofix. Jeg skiftede tit spindler i en
spulehane, når folk glemte at motionere dem, hvilket de aldrig gør med
ballofixer, da folk ikke ser skruen.