I/O Kort
Fra : ::PEDER::

Dato : 26-07-01 18:39

Jeg er fået et gammelt I/O kort til printer-porten( Kortet er lavet af
Velleman) og har ingen ide om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har
arbejdet med VB på Hobby-plan i ca 2 år. Den medfølgende dokumentation var
desværre på hollandsk ....
Skulle der være nogen der kendte nogen toturials, eller bare eksempler?

--
Klaus Petersen
AKA ::PEDER::

Fra : Rex

Dato : 27-07-01 22:12

Der er masser på vellemans hjemmeside....

--
Enjoy Life
Rex

Fra : ::PEDER::

Dato : 27-07-01 22:25

"Rex" <rex03@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der er masser på vellemans hjemmeside....

Og hvor er den....?

Jeg har forsøgt mig med både www.velleman.com , www.velleman.de og
www.velleman.nl... Ingen af dem ser ud til at findes!!!.. Jeg har søgt på
google. Du skulle vel ikke have en URL!!

--
Klaus Petersen
AKA ::PEDER::

Fra : Rex

Dato : 28-07-01 00:08

Jo da...

http://www.velleman.be/

Fra : Villy Jensen

Dato : 28-07-01 08:27

> [...]
> desværre på hollandsk ....
> Skulle der være nogen der kendte nogen toturials, eller bare eksempler?

Jeg har længe samlet masser af links til parallelport værktøjer på
http://hjem.get2net.dk/villy/vje_vbio.htm

Det er en stor mundfuld at gennemgå det hele,
men det er helt sikkert 'turen værd'

(Se ellers http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=9383
- der står ikke ret meget.)

Har du det nødvendige SW fra Velleman?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : ::PEDER::

Dato : 28-07-01 10:48

> Jeg har længe samlet masser af links til parallelport værktøjer på
> http://hjem.get2net.dk/villy/vje_vbio.htm

Dem vil jeg da lige se lidt nærmere på!

> (Se ellers http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=9383
> - der står ikke ret meget.)

Nå der var den! Hmm jeg syntes teksten i documentet lignede Hollandsk, men
det må være Belgisk. Der kan man bare se!

> Har du det nødvendige SW fra Velleman?

Jeg går ud fra at den nødvændige software er det der følger med i zip-filen,
man også kan downloade på www.velleman.be... Jeg har i hvertfald fået kortet
til at BLINKE!!!!
HURRA!!! kæmpe gennembrud....
Jeg frygtede faktisk at jeg havde brændt det af!!! Jeg fik næmlig et PÆNT
rap over fingrene første gang jeg satte stikket i stikkontakten!!! Det var
temmeligt dumt at holde direkte på printet, da jeg sluttede det
til...........Hvad man ikke dør af, gør en klogere!!!

--
MVH
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : news.stofanet.dk

Dato : 29-07-01 13:17

Nu ved jeg ikke hvad det er du skal bruge parallel porten til, men husk at
det kun er i windows 95/98/me du kan tilgå parallelporten uden en driver. Af
stabilitetsmæssige årsager skal du bruge en driver i winnt/2k

Kristian Trenskow

Fra : ::PEDER::

Dato : 30-07-01 00:45

"news.stofanet.dk" <kristian@trenskow.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Af
> stabilitetsmæssige årsager skal du bruge en driver i winnt/2k

Jeg kører ME, og som sagt ser kortet ud til at virke fint, jeg har dog ikke
fundet ud af hvordan man indhendter input-data fra kortet endnu.

--
Klaus Petersen
AKA ::PEDER::