starte samme application flere gange... er~
Fra : samir

Dato : 26-12-08 14:14

hej,

ved godt at det lyder fjollet - men er det muligt at starte samme
application mere end en gang i Mac OS10.4?
fx har jeg nogen gange brug for at køre VLC i 2 applikationer/vinduer
- den ene streamer fra nettet og gemmer streamen lokalt, mens det
andet vindue bare skal afspille en film lokalt. men jeg kan kun
opstarte et vindue.

Andre gange har jeg brug for (for at spare tid) at køre fx
netværksværktøjet i 2 uafhængige vinduer.

nogen der har en løsning på dette?

samir

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-12-08 22:52

samir wrote:
> [...]
> opstarte et vindue.
>
> Andre gange har jeg brug for (for at spare tid) at køre fx
> netværksværktøjet i 2 uafhængige vinduer.

Hm, mig bekendt skal du enten dublere selve programmet for at kunne gøre
det, - eller have samme program på en anden partition/disk....

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-08 23:04

> Hm, mig bekendt skal du enten dublere selve programmet for at kunne gøre
> det, - eller have samme program på en anden partition/disk....

Til gengæld kan man jo normalt åbne flere vinduer i samme program og
lade dem gøre noget forskelligt. Nu kender jeg ikke VLC så godt, men ved
en kort afprøvning ser det godt nok ud som om, man kun kan åbne ét
vindue. Det er en noget usædvanlig opførsel. Quicktime kan f.eks.
sagtens have flere åbne vinduer. Måske kunne du i stedet bruge to
forskellige programmer til de to funktioner. Der findes jo andre
medieafspillere end VLC.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-12-08 11:13

On 2008-12-26 22:13:59 +0100, samir <samir.munir@gmail.com> said:

> [...]
> opstarte et vindue.
>
> Andre gange har jeg brug for (for at spare tid) at køre fx
> netværksværktøjet i 2 uafhængige vinduer.

lav en kopi af din applikation og start dem begge i hver sin tråd.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen